راهنمای انتخاب بهترین اتاق فرار که یک روز به کارتان می‌آید!

راهنمای انتخاب بهترین اتاق فرار که یک روز به کارتان می‌آید!

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

به‌عنوان یک قانون کلی، سعی نکنید یک بازی اتاق فرار را با یکی دیگر مقایسه کنید، چرا که هر بازی اتاق فرار سناریو و شرایط خاص خودش را دارد. یک تجربۀ لذت‌بخش از بازی اتاق فرار، به اینکه آیا حال‌وهوا، دکور، تِم و داستان آن با علایق شما سازگار هستند یا خیر، رقم می‌خورد. خوشبختانه، بازی اتاق فرار در ایران خیلی وقت است که از نظر کمی و کیفی پیشرفت کرده و به‌ همین دلیل انتخاب بهترین بازی در بین این همه اسکیپ روم، واقعا کار آسانی نیست! برای همین، نکات مهم این مقاله را به یاد داشته باشید و آن‌ها را در انتخاب اتاق فرارها در نظر بگیرید تا حسابی بهتان خوش بگذرد و هیجان واقعی را تجربه کنید.

راهنمای انتخاب بهترین اتاق فرار که یک روز به کارتان می‌آید!

اتاق فرار؛ یک سرگرمی هیجان‌انگیز با سطح سختی متفاوت

اتاق فرار یا همان اسکیپ روم، ازجمله سرگرمی‌های هیجان‌انگیزی است که سطح سختی آن بستگی به انتخاب خودتان دارد. هر کدام از بازی‌های اتاق فرار، ژانر، درجه سختی، سبک و تِم‌های متنوعی دارند و شما می‌توانید با توجه به علاقه‌مندی خودتان، از بین چند بازی، یکی را انتخاب کنید. برای مثال، اگر به داستان‌های جن و روح و متافیزیکی علاقه دارید، می‌توانید وارد یک اتاق فرار با تم جن و روح شوید. حتی اگر عاشق سرگرمی و خوش‌گذرانی هستید، می‌توانید وارد بازی‌هایی شوید که ژانر آن‌ها کمدی و فان است.

اتاق‌های فرار از لحاظ سختی به چهار درجه مختلف تقسیم می‌شوند:

  • سطح آسان یا Easy: معماهای این نوع بازی‌ها آن‌قدر آسان طراحی شده‌اند که حتی افراد تازه‌وارد هم می‌توانند آن‌ها را حل کنند و برنده شوند.
  • سطح متوسط یا Medium: این سطح از بازی‌های اتاق فرار برای افرادی که به دنبال چالش بیشتری در بازی‌ها هستند، اما نمی‌خواهند خیلی زیاد اذیت شوند، مناسب است.
  • سطح دشوار یا Difficult: این سطح، برای پلیرهای باتجربه‌ای است که نیمه‌حرفه‌ای به‌ حساب می‌آیند. آن‌ها می‌توانند با کمی تمرکز و دقت از پس هر معمایی بربیایند.
  • سطح خیلی سخت یا Very difficult: این سطح برای پلیرهای کاملا حرفه‌ای‌ است. آن‌ها بیشتر بازی‌های اتاق فرار را رفته‌اند و آن‌چنان در حل معما و پشت‌سر گذاشتن چالش‌ها تجربه دارند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به‌راحتی می‌توانند اتاق‌ها را رد کنند.
راهنمای انتخاب بهترین اتاق فرار که یک روز به کارتان می‌آید!

راستی، شما می‌توانید برای گرفتن راهنمایی بیشتر دربارۀ سطح سختی بازی‌ها و اینکه کدام بازی مناسب شماست، از طریق ارتباط تلفنی با اسکیپ زوم (۰۲۱۹۱۳۰۷۹۰۰) مشاوره بگیرید. کارشناسان مجموعه اسکیپ‌زوم می‌توانند به شما در انتخاب بهترین اتاق فرار کمک زیادی کنند.

۳ ویژگی مهم اتاق فرار که قبل‌از انتخاب باید به آن‌ها توجه کنید!

قبل‌از اینکه لیست بلند‌بالای اتاق‌های فرار را بالا و پایین کنید، باید سه ویژگی مهم هر اتاق فرار را در نظر بگیرید. اگر این سه ویژگی مهم در حد مطلوب و راضی‌کننده بودند، آن بازی را انتخاب کنید و از یک سرگرمی سراسر هیجان لذت ببرید:

  • سناریو و تیزر: این قانون مهم و نانوشته را به یاد داشته باشید: «اتاق فراری که سناریوی جذابی ندارد، ارزش بازی کردن هم ندارد!»نگاهی به خلاصۀ سناریو یا داستان بازی بیندازید و اگر خوشتان آمد، انتخابش کنید. اتاق فرارهای حرفه‌ای معمولا از یک تیزر جذاب و تمام‌عیار برای معرفی بازی استفاده می‌کنند. اگر فضای دکور و مپ بازی در تیزر برایتان جالب بود و جذبتان کرد حتما آن بازی را انتخاب کنید.
  • درجه سختی: بسته به اینکه اولین‌بار است وارد اتاق فرار می‌شوید، تجربۀ دوم یا سومتان است، یا نه، خیلی حرفه‌ای هستید، سطح دشواری بازی را انتخاب کنید. درجه سختی متوسط و بالا، به‌خاطر دشواری حل معماها و چالش‌ها، هیجان بیشتری را به بازی می‌دهند و آدرنالین را در رگ‌هایتان تزریق می‌کنند. مثلا یک اتاق فرار ترسناک با درجه سختی بالا، برای یک پلیر اولی مناسب نیست چون جَو بازی چنان فرد را دربرمی‌گیرد که نمی‌تواند روی حل معماها تمرکز کند و از بازی ناکام بیرون می‌آید.
  • کامنت و امتیاز: دو تا از مهم‌ترین ویژگی‌های هر اتاق فرار که نشان‌دهندۀ ارزش امتحان کردن آن هستند، کامنت‌ها و امتیازی است که پلیرهای قبلی به آن بازی داده‌اند. فراموش نکنید که امتیاز بالای یک اتاق فرار، یک چیز بی‌اهمیت نیست و نشان‌دهندۀ بازخورد واقعی افرادی است که قبل‌از شما آن را امتحان کرده‌اند. احتمالا نظر شما هم بعداز بازی، شبیه به نظر کلی آن‌ها باشد.

وبسایت اسکیپ زوم به‌عنوان بزرگ‌ترین مرجع بازی اتاق فرار در ایران، همۀ اطلاعات تکمیلی دربارۀ هر بازی که بخواهید را در اختیار کاربران قرار داده است. این اطلاعات تکمیلی شامل پوستر، متن معرفی، تعداد پلیرها، اسم مجموعه بازی، قیمت بلیت برای هر نفر، سانس‌های خالی، قوانین بازی، آدرس، تلفن و سایر بازی‌های آن مجموعه هستند. ضمنا شما می‌توانید با توجه به تایم بازی و علاقۀ خودتان، اتاق فرار مد ‌نظرتان را به‌صورت آنلاین رزرو کنید.

راهنمای انتخاب بهترین اتاق فرار که یک روز به کارتان می‌آید!

چند نکتۀ مهم دیگر که ثابت می‌کنند یک اتاق فرار، مناسب شماست!

پس از بررسی سه ویژگی یک اتاق فرار مناسب، وقت آن است که چند نکتۀ مهم دیگر را هم چک کنید:

  • لوکیشن بازی (اینکه آیا به شما نزدیک است یا باید هزینۀ بیشتری را بابت رفت‌وآمد بدهید)
  • امکانات رفاهی، تفریحی و سرویس بهداشتی مجموعه اتاق فرار
  • تعداد افراد مجاز تیم برای یک سانس
  • گروه سنی مجاز برای بازی
  • تم و فضای بازی
  • ایمنی و بی‌خطر بودن بازی برای شما و هم‌تیمی‌هایتان
  • پیشنهادهای ویژه و تخفیف در هزینۀ بلیت بازی
  • تنوع ژانر و سبک بازی‌ها
  • طراحی و دکوراسیون ویژۀ بازی مد نظر

بازی مد نظرتان یک بازی خطی است یا غیرخطی؟

بازی خطی یا Linear Game، یک اصطلاح در دنیای حرفه‌ای اتاق فرار و به معنای یک نوع بازی است که شما باید در آن، معماها را یکی پس از دیگری و به‌ترتیب حل کنید. برای مثال، در یک بازی خطی اتاق فرار، اگر سرنخ اول را پیدا و معمای آن را حل کردید، به سرنخ دوم و غیره می‌رسید. در عوض، یک بازی غیرخطی یا اوپن مپ، نوعی سرگرمی است که شامل چندین سرنخ و معمای مختلف می‌شود و شما و تیم‌تان می‌توانید هم‌زمان روی همۀ آن‌ها مشغول شوید. در این بازی علاوه‌بر اینکه حل معماها ترتیبی ندارد، دست پلیر برای تردد در کل مپ اتاق فرار باز است و محدودیتی در این باره وجود ندارد. در نظر گرفتن این نکتۀ خیلی مهم هم می‌تواند تجربۀ شما از سرگرمی اتاق فرار را از صفر تا صد تغییر دهد.

با آگاهی کامل از سرگرمی‌های اتاق فرار لذت ببرید!

حالا که با فوت‌وفن انتخاب بهترین اتاق فرار آشنا شده‌اید، به نظرتان آیا اتاق فرار یک سرگرمی پیچیده و سخت است؟ معلوم است که نه. با‌این‌حال، درجه سختی بازی به کسب یک تجربۀ جدید و تقویت کردن کار تیمی در بازی اتاق فرار کمک شایانی می‌کند. مهارت‌های لازم برای ورود به اتاق فرار، به شما یاری می‌رساند تا در هنگام عبور از چالش‌ها و حل معماها دست‌تنها نمانید و با موفقیت به خط پایان برسید.

اگر قرار است یک ماجراجویی با طعم اتاق فرار را مزه‌مزه کنید، می‌توانید از یک وب‌سایت جامع بازی اسکیپ‌روم در ایران کمک بگیرید. وب‌سایت اسکیپ زوم (EscapeZoom)، ویکی‌پدیای دنیای اتاق فرار در ایران است و اطلاعات همۀ اسکیپ‌روم‌های ایران را در اختیارتان قرار می‌دهد. هوشمندانه فکر کنید، با فکر تصمیم بگیرید و با آگاهی کامل از سرگرمی‌های اتاق فرار لذت ببرید!

دیجیاتو
بدون نظر

ورود