محمدرضا باهنر: هر شهروند چینی با روزی ۱ دلار زندگی می‌کند!

محمدرضا باهنر: هر شهروند چینی با روزی ۱ دلار زندگی می‌کند!

در ویدیویی که از سخنرانی محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در رسانه ها منتشر شده است، وی با تاکید بر ۲ برابر شدن تولید در ۴۰ سال گذشته و ۷ برابر شدن مصرف در کشور در طی این سال ها، اظهار داشت که «هر شهروند چین با روزی ۱ دلار زندگی می کند».

به گزارش خبر آنلاین، محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مدعی شد: «چین در سال ۲۰۲۲، اندازه ۳ تریلیون دلار صادرات داشته است، یعنی بیشتر از صادرات آمریکا. همین چینی‌ها الان ۲۰ تریلیون دلار ذخیره ارزی دارند ولی هر شهروند چین با روزی ۱ دلار زندگی می‌کند!»

وی ادامه داد: «چین در سال ۲۰۲۲ که آمریکا را پشت سر گذاشته، اندازه ۳ تریلیون دلار صادرات داشته است، یعنی بیشتر از صادرات آمریکا.»

محمدرضا باهنر: هر شهروند چینی با روزی ۱ دلار زندگی می‌کند!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: «اینها ظرف ۴۰ سال گذشته، اقتصادشان ۳۰ برابر شده است و وقتی از آنها سوال می پرسید، می گویند ما دیگر خط فقر و فقیر نداریم.»

وی گفت: «همین یک ماه پیش با یکی از مقامات حزب کمونیست چین ملاقات داشتم؛ گفت ما در کشورمان فقیر نداریم. گفتم خط فقر شما چقدر است؟ گفت دو دلار در روز، یعنی ماهی ۶۰ دلار که می‌شود ۳ میلیون تومان ما!»

محمدرضا باهنر: هر شهروند چینی با روزی ۱ دلار زندگی می‌کند!

محمدرضا باهنر چند روز پیش در گفتگو با وطن امروز درباره مشارکت در انتخابات گفت: «برای برگزاری یک انتخابات پرشور باید یکسری رقابت‌ شکل بگیرد. در متن رقابت است که مشارکت بالا می‌رود، البته نمی‌خواهم بگویم عامل اصلی است اما رقابت تا حدی می‌تواند مشارکت را افزایش دهد. عدم مشارکت به عواملی نظیر وضعیت اقتصادی، سیاسی و میزان امیدواری به آینده ارتباط دارد که مسؤولان باید تلاش کنند این مسائل را حل کنند. برخی از این مسائل در کوتاه‌مدت قابل حل است و برخی نیز باید یک چشم‌انداز امیدبخش برای مردم داشته باشد تا برای حضور پای صندوق‌های رای تحریک شوند.»

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود