توالت وال هنگ چیست؟ (مزایا و معایب توالت فرنگی دیواری)

توالت وال هنگ چیست؟ (مزایا و معایب توالت فرنگی دیواری)

توالت وال هنگ چیست؟

توالت فرنگی دیواری یا وال هنگ نمونه‌ای از توالت فرنگی‌هایی است که روی دیوار نصب می شود و ترکیبی از طراحی، عملکرد و سهولت نگهداری را ارائه می‌کند. این توالت در نوع خود بی‌نظیر است، با این حال معایبی نیز به همراه دارد. در ادامه پس از توضیح اینکه وال هنگ چیست؟ با مزایا و معایب آن آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

توالت وال هنگ چیست؟ (مزایا و معایب توالت فرنگی دیواری)

توالت وال هنگ چیست؟

توالت فرنگی وال هنگ چیست؟ “سرویس فرنگی وال هنگ یک سیستم توالت است که روی دیوار نصب شده است. کاسه توالت این سرویس بهداشتی، به لطف یک قاب پشتی که در دیوار پنهان شده، معلق دیده می‌شود. این قاب از مخزنی که در پشت دیوار توالت جای می‌گیرد، پشتیبانی می‌کند.”

پیش از خرید توالت فرنگی وال هنگ بهتر است با مزایا و معایب آن آشنا شوید؛ همچنین هنگام خرید دقت کنید که توالت فرنگی دیواری را باید از فروشگاه معتبر و مطمئن (مانند سایت عمرانیاز) خریداری کنید. در این صورت، محصول را با قیمت مناسب و با ضمانت خریداری خواهید کرد. نکته مهم دیگر در مورد سرویس وال هنگ، نصب و راه‌اندازی آن‌ها است. پیش از خرید، باید از امکان نصب این توالت در محیط مطمئن بود، ضمن اینکه ابعاد توالت را به‌خوبی اندازه‌گیری کرد.

توالت وال هنگ چیست؟ (مزایا و معایب توالت فرنگی دیواری)

مزایای توالت وال هنگ چیست؟

خرید سرویس بهداشتی وال هنگ مزایای زیادی دارد که برخی از این مزایا اهمیت بیشتری دارند:

صرفه‌جویی در فضا

سرویس وال هنگ علاوه بر کاربردی بودن، باعث صرفه‌جویی در فضا و تسهیل در نگهداری نیز می‌شود، چرا که آن‌ها به شکل معلق هستند و پایه ندارند. همچنین اگر فضای کوچک یا حمام کوچکی داشته باشید، والهنگ بسیار کاربردی است، زیرا باعث می‌شود فضای سرویس بهداشتی شما بزرگ‌تر به نظر برسد. علاوه بر این، توالت‌های دیواری جمع و جور نیز وجود دارند که کاملاً در رختکن قرار می‌گیرند و فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند.

طراحی سرویس بهداشتی وال هنگ

توالت فرنگی دیواری بدون شک زیباترین توالت فرنگی است. مخزن داخلی، طراحی ظریف و تنوع طرح و رنگ این توالت‌ها، جذابیت آن‌ها را افزایش می‌دهند. در این مدل فقط کاسه توالت و دکمه فلاش توالت قابل مشاهده هستند و این موضوع ظاهری بسیار مدرن به حمام شما می‌دهد. از طرفی خود این توالت‌ها به شکل ظریف طراحی شده‌اند، در واقع مدل طراحی توالت فرنگی وال هنگ، یکی از بزرگ‌ترین مزایای آن است.

تعمیر و نگهداری توالت‌های دیواری

تمیز کردن سرویس فرنگی وال هنگ بسیار آسان است. در این فرآیند، شما می‌توانید بدون دردسر کف را تمیز کرده و تمام نقاط را از آلودگی، کثیفی و گرد و غبار پاکسازی کنید، زیرا توالت فرنگی دیواری هیچ‌‌گونه برآمدگی یا گوشه‌ی خارج از دسترس ندارد.

بسیاری از برندها سرویس فرنگی وال هنگ، تمام تلاش خود را برای به دست آوردن بهترین تجربه کاربری به کار می‌گیرند. از این رو، آن‌ها این توالت‌ها را با به کارگیری جدیدترین فناوری روز دنیا روانه بازار می‌کنند. بخشی از این تکنولوژی به تولید بدون حاشیه توالت فرنگی وال هنگ مربوط می‌شود. این تولید بدون حاشیه، تمیز کردن وال هنگ را ساده و آسان می‌کند و فضای کمتری برای تجمع باکتری به وجود می‌آورد.

تعمیر و نگهداری مخزن مخفی سیستم وال هنگ به ندرت مورد نیاز خواهد بود، ضمن اینکه آن‌ها در صورت نصب صحیح و اصولی، نیاز چندانی به انجام تعمیرات مکرر ندارند. با این حال، در صورت نیاز به تعمیر و نگهداری، می‌توان از طریق صفحه فلاش به مخزن توالت دسترسی پیدا کرد، بنابراین نگران دسترسی به مخزن سرویس بهداشتی و تخریب دیوار نباشید. البته دسترسی به قطعات قابل تعمیر مانند واشر برای هر دو سبک توالت یکسان است. برای توالت‌های دیواری، صفحات فلاش به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برداشته شوند و امکان دسترسی کامل به اجزای داخلی را فراهم کنند.

بسیاری از مشتریان نگران پنهان بودن اتصالات لوله و احتمال نشتی در آینده هستند. بهتر است بدانید قبل از پوشاندن قاب و اتصالات، سیستم وال هنگ با آب آزمایش می‌شود تا از عدم نشتی اطمینان حاصل شود. نشتی بعد از این بررسی و آزمایش، به اندازه نشتی اتصالات هر نقطه از منزل بعید است، صدها اتصال لوله در خانه شما در زیر کفپوش‌ها و محفظه‌های دیوار وجود دارند و خرابی آن‌ها یک اتفاق نادر است، بنابراین بروز این نشتی‌ها نیز زیر یک درصد احتمال دارند.

صرفه‌جویی در آب و تولید صدای کم

در نهایت، توالت فرنگی دیواری به دلیل صرفه‌جویی در مصرف آب، بسیار محبوب است، چون این موضوع جنبه زیست‌محیطی دارد. بسیاری از مخازن مخفی سرویس وال هنگ دارای حجم قابل تنظیم شستشو هستند، بنابراین شما می‌توانید میزان آب مصرفی خود را تعیین کنید. علاوه بر این، این توالت، سر و صدای کمتری نسبت به اکثر تاسیسات دارد.

ارتفاع بیشتر برای افراد قد بلند

توالت فرنگی وال هنگ، قابلیت تنظیم ارتفاع دارد؛ یعنی شما می‌توانید والهنگ را در ارتفاع متناسب با قد خود نصب کنید. در حالی که یک WC چسبیده به زمین تنها یک ارتفاع را به کاربران ارائه می‌کند.

توالت وال هنگ چیست؟ (مزایا و معایب توالت فرنگی دیواری)

معایب وال هنگ چیست؟

قیمت بالا

از معایب توالت فرنگی توکار می‌توان به قیمت بالای آن اشاره کرد. این توالت‌ها با دقت و ظرافت خاصی طراحی شده‌اند، ضمن اینکه در حین طراحی آن‌ها به نیازها و راحتی کاربران نیز توجه می‌شود. از طرفی مخزن و قاب وال هنگ و خود کاسه توالت بخشی از قیمت را به خود اختصاص می‌دهند. تمام این موارد باعث افزایش هزینه وال هنگ می‌شوند.

هزینه لوله‌کشی

از دیگر معایب وال هنگ می‌توان به انجام لوله‌کشی آن اشاره کرد. اگر بخواهید یک توالت جدید دیواری را با یک توالت قدیمی جایگزین کنید، نیاز به جابجایی لوله‌ها از کف به دیوار دارید. این لوله‌کشی علاوه بر اینکه مستلزم صرف زمان است، به صرف هزینه نسبتاً بالایی نیز نیاز دارد.

مشکلات قاب‌بندی

این مشکلات بخشی از معایب توالت فرنگی توکار هستند. از آنجایی که در مدل توالت دیواری، مخزن آب در دیوار پنهان می‌شود، نصب این توالت مستلزم کوبیدن و بازسازی دیوار است. همچنین این نصب به قاب‌بندی و پیچ و مهره اضافی برای تثبیت گل میخ‌ها نیاز دارد. این نوع توالت‌ها با توجه به نوع ساختی که دارند، معمولاً در بازسازی سرویس بهداشتی مورد توجه قرار می‌گیرند.

جمع بندی

ما در این مقاله توضیح دادیم که توالت فرنگی وال هنگ چیست؟ و گفتیم که سرویس فرنگی وال هنگ به شکل دیواری و معلق نصب می‌شود. این نوع توالت مزایای زیادی دارد. اول اینکه مخزن، قاب‌بندی، لوله‌کشی‌ها و سایر تجهیزات را به‌خوبی پوشش می‌دهد. دوم اینکه سرویس وال هنگ در محیط‌های کوچک گزینه‌ای بسیار مناسب است، زیرا این نوع توالت فرنگی دیواری فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند. همچنین از دیگر مزایای این توالت فرنگی باید به امکان نظافت آسان و راحت آن اشاره کرد. این توالت‌ها به شکل معلق و دیواری هستند، از این رو بر روی کف فضای سرویس بهداشتی قرار نمی‌گیرند. در نتیجه شما می‌توانید سایر نواحی سرویس را به‌خوبی تمیزکاری کنید. از معایب وال هنگ نیز می‌توان قیمت بالای تجهیزات و هزینه نصب آن را نام برد.

دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • معصومه بهمن ۶, ۱۴۰۲

    خوب ارزونش کنید همه استفاده کنن
    . من یکدونه میخام

  • نام و نام خانوادگی بهمن ۶, ۱۴۰۲

    ممنون از مقاله مفیدتون

  • Hamid بهمن ۶, ۱۴۰۲

    نمی دانم سایت روزیاتو چه فکری می کنه در مورد توالت فرنگی مطلب می گذاره.
    بابا اکثریت قاطع یعنی شاید ۹۵ در صد مردم ایران از توالت های معمولی که توی زمین کار گذاشته می شه و رویش سرپا می شینند استفاده می کنند نه توالت فرنگی (چه به صورت دیواری و چه به صورت پایه دار)
    تازه درصد قابل توجهی از کسانی هم که در ایران از توالت فرنگی استفاده، چون مریض هستند و پا درد یا کمر درد دارند از آن استفاده می کنند و اگر حالشان خوب بود به هیچ وجه از آن استفاده نمی کردند.