چگونه با سایت ساز یک فروشگاه آنلاین بسازیم؟ + ۵ نمونه واقعی و موفق

چگونه با سایت ساز یک فروشگاه آنلاین بسازیم؟ + ۵ نمونه واقعی و موفق

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

چطور یک فروشگاه آنلاین می‌سازید؟ یکی از راه‌های افزایش درآمد و شروع کسب و کار، ساخت فروشگاه اینترنتی است. از آنجایی که هر روز آمار خرید اینترنتی بالاتر می‌رود، کسب و کارهای سنتی هم باید به فکر ورود به دنیای اینترنتی باشند.

این روزها مردم حتی برای خرید نان هم به صورت اینترنتی اقدام می‌کنند. حالا فکر کنید که بازار فروش کالا و خدمات اینترنتی چقدر پررونق خواهد بود! برای اینکه یک سایت اینترنتی طراحی کنید، ۳ راه مختلف دارید.

ثبت سفارش طراحی فروشگاه اختصاصی به شرکت‌های طراحی سایت، استخدام طراح وردپرس و استفاده از فروشگاه ساز آنلاین سه روش طراحی سایت هستند. در دو روش اول برای ساخت سایت نیاز به استخدام یک گروه یا شخص برای طراحی و مدیریت سایت دارید.

اما با استفاده از فروشگاه سازی مثل پرتال می‌توانید خود شما بدون کمک فرد دیگری سایت بسازید. صفر تا صد طراحی سایت بدون نیاز به دانش برنامه نویسی و به صورت تست رایگان ۷ روزه امکان پذیر است. چطور؟ در ادامه می‌خواهیم نحوه ساخت فروشگاه اینترنتی با پرتال را بررسی کنیم.

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی

برای ساخت فروشگاه اینترنتی به تنها چیزی که نیاز دارید، یک شماره همراه و چند محصول برای فروش است. برخلاف روش‌های دیگر برای ساخت سایت نیازی نیست که درگیر خرید قالب، دامنه و هاست باشید.

هر چیزی که برای ساخت و مدیریت فروشگاه اینترنتی نیاز داشته باشید در بسته‌های پرتال قرار دارد. برای شروع کار هم لازم نیست یک ریال هزینه پرداخت کنید. روند ساخت سایت با تست ۷ روزه برای همه کاربران به صورت رایگان است.

۱- ثبت نام در سایت

در اولین قدم باید به آدرس اینترنتی portal.ir مراجعه کنید. روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. در این بخش چند سؤال کوتاه از شما پرسیده می‌شود. سؤالاتی مثل نام و نام خانوادگی، دلیل ساخت سایت و… .

بلافاصله بعد از ثبت نام در پرتال، فروشگاه اینترنتی شما ساخته می‌شود.

۲- انتخاب ویترین فروشگاه آنلاین

در قدم بعدی باید برای فروشگاه اینترنتی خودتان یک ویترین جذاب انتخاب کنید. ویترین شما همان قالب سایت است. بیش از ۴۰ قالب متنوع در پرتال وجود دارد که می‌توانید یکی از آن‌ها را برای فروشگاهتان انتخاب کنید.

هر زمان هم که دلتان خواست می‌توانید به صورت رایگان قالب سایت فروشگاهی را تغییر دهید. فقط حواستان باشد که محصولات شما به همین شکل قرار است داخل سایت قرار بگیرد؛ در نتیجه بهترین قالب را برای نمایش محصولات سایت در نظر بگیرید.

۳- ایجاد دسته بندی فروشگاه

فروشگاه اینترنتی شما باید مثل بقیه فروشگاه‌ها دسته بندی داشته باشد. با ایجاد دسته بندی به کاربران یک مسیر راه پیشنهاد می‌دهید. مثلاً برای پیدا کردن گوشی موبایل سامسونگ سری A باید به دسته گوشی موبایل مراجعه کنند.

بعد از آن به سراغ دسته بندی گوشی‌های سامسونگ برود. در آخر هم گوشی‌های سری A را فیلتر کند. به همین راحتی به گوشی دلخواهش می‌رسد و خریدش را انجام می‌دهد.

همه صفحات سایت شما باید در داخل دسته بندی خاصی قرار بگیرد.

۴- وارد کردن محصولات سایت

حالا برای اینکه مشتری بتواند محصول را از سایت شما بخرد به چه چیزی نیاز دارد؟ نیاز دارد که تمام محصولات سایت شما را با جزئیات کامل مشاهده کند. اگر از قیمت و کیفیت کالا و خدمات راضی بود، خریدش را نهایی می‌کند.

برای همین شما باید از زاویه‌های مختلف از محصولتان عکاسی و فیلم‌برداری کنید. یک صفحه محصول در سایت ایجاد کنید و به ترتیب این اطلاعات را در صفحه بنویسید.

  • تصویر و ویدئوی محصول
  • نام فارسی و انگلیسی محصول
  • ویژگی‌های محصول
  • نقد و بررسی یا اطلاعات کامل محصول
  • قیمت محصول
  • مشخصات فنی محصول
  • و…

۵- تولید محتوای وبلاگ و سایت

در مرحله بعدی برای جذب کاربر و مشتری باید به سراغ تولید محتوای سایت بروید. اول از همه باید اطلاعات کلی سایت مثل صفحه اصلی، صفحه قوانین و مقررات، راه‌های ارتباط با شما و تصاویر و اسلایدرهای سایت را وارد کنید.

بعد از آن برای اینکه از گوگل بازدیدکننده دریافت کنید، باید در بخش وبلاگ فعالیت کنید. مثلاً اگر در زمینه تکنولوژی فعالیت می‌کنید اخبار روز تکنولوژی را در بخش وبلاگ بنویسید.

۶- خرید دامنه و فعال سازی فروشگاه

حالا برای اینکه کاربران از طریق آدرس اینترنتی شما را پیدا کنند باید دامنه بخرید. البته اگر از فروشگاه ساز پرتال استفاده می‌کنید نیازی به خرید دامنه ندارید. با خرید بسته‌های فعال سازی پرتال یک دامنه رایگان همراه با هاست نامحدود، پشتیبانی ۲۴ ساعته و هزاران خدمات دیگر در اختیارتان قرار می‌گیرد.

قیمت طراحی سایت با فروشگاه ساز پرتال بین ۳ تا ۱۲ میلیون تومان است. ۳ بسته مختلف برای فروشگاه‌های کوچک و بزرگ در پرتال وجود دارد. شما می‌توانید یکی از این بسته‌ها را انتخاب و سایتتان را فعال کنید. دامنه هم در لحظه برای سایت شما فعال می‌شود.

نمونه‌ سایت‌های ساخته شده در فروشگاه ساز

فروشگاه‌های مطرح زیادی در سطح اینترنت برای طراحی سایت فروشگاهی از فروشگاه ساز پرتال استفاده کردند. حتی اگر برای فروش فایل قصد راه اندازی سایت دارید، باز هم سایت پرتال به درتان می‌خورد.

اگر بخواهیم ۵ نمونه از بهترین سایت‌های فروشگاهی ساخته شده در پرتال را نام ببریم، به لیست زیر برمی‌خوریم:

۱- سایت پُرُو بازار بزرگ لباس که امکان پرو و تحویل لباس درب منزل را برای همه افراد فراهم کرده است.

۲- سایت ۳۶۵ بوک خلاصه متنی و صوتی برترین کتاب‌های دنیا را برای کاربران قرار داده است. شما می‌توانید با خریداری اشتراک سایت خلاصه همه کتاب‌ها را مطالعه کنید.

۳- سایت فروشگاهی فیروز که تمام محصولات آرایشی و بهداشتی برند فیروز را برای فروش قرار داده است.

۴- سایت همه چی آنلاین که در زمینه فروش محصولات دیجیتال فعالیت می‌کند. امکان خرید انواع گوشی، تبلت، ساعت هوشمند، لپ تاپ و… به صورت آنلاین از همه چی آنلاین امکان پذیر است.

۵- سایت شیائومی استور که به صورت تخصصی در زمینه فروش انواع محصولات برند شیائومی در ایران فعالیت می‌کند.

این‌ها تنها بخشی از سایت‌های فروشگاهی معروفی است که در پرتال ساخته شده‌اند. با ورود به صفحه نمونه کارها در سایت پرتال می‌توانید بقیه سایت‌ها و فروشگاه‌های فعال پرتال را مشاهده کنید.

در پایان

همان طور که خواندیم نحوه طراحی و ساخت سایت در پرتال پیچیدگی خاصی ندارد. محیط مدیریت ساده و امکانات مورد نیاز برای ساخت و مدیریت فروشگاه اینترنتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. هدف از راه اندازی سیستم فروشگاه ساز در ایران و جهان، دسترسی راحت و امکان ساخت سایت برای همه افراد جامعه است.

با فروشگاه ساز نیاز ندارید که زمان و هزینه زیادی برای طراحی سایت صرف کنید. در کمتر از ۱ روز می‌توانید صاحب یک فروشگاه اینترنتی شوید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود