ثروت ریانا چقدر است و آن را چگونه به دست آورده است؟

ثروت ریانا چقدر است و آن را چگونه به دست آورده است؟

در عرصه ی پررقابت سرگرمی و کارآفرینی کمتر اسمی به درخشانی ریانا وجود دارد. این خواننده در عرض حدوداً ۲۰ سال تواست از دانش آموزی در کشور باربادوس تبدیل به یکی از ثروتمندترین زنان دنیا شود. بر اساس تخمین وبسایت فوربس، ریانا تا سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۱/۴ میلیارد دلار ثروت داشته است. او با این ثروت در جایگاه بیستم فهرست ثروتمندترین زنان خودساخته ی فوربس قرار گرفته است. اما ریانا چگونه به این موفقیت عظیم دست یافت؟

کودکی و مشکلات پزشکی اولیه

رابین ریانا فنتی در سال ۱۹۸۸ در کشور باربادوس متولد شد. او دختر حسابداری به نام مونیکا و سوپروایزر یک انبار به نام رونالد فنتی است. مادرش آفریقایی-گویانی (گویان کشوری در آمریکای جنوبی است) و پدرش اصلیتی آفریقایی، ایرلندی، انگلیسی و اسکاتلندی دارد.

ریانا ۲ برادر به نام های روی و راجاد دارد و همینطور ۲ خواهر ناتنی و یک برادر ناتنی از سمت پدرش که هر دو از مادرانی متفاوت از روابط قبلی او هستند. ریانا که در یک خانه ی ۳ خوابه بزرگ شد، به همراه پدرش در یک دکه ی خیابانی لباس می فروخت. کودکی او بسیار تحت تأثیر مشکلات اعتیاد پدرش بود، موضوعی که در زندگی مشترک والدینش نیز اثر منفی گذاشته بود. پدر ریانا مادرش را مورد آزار و اذیت فیزیکی قرار می داد و ریانا بسیاری از اوقات مجبور بود در دعواهای آن ها مداخله کند.

ریانا در کودکی دچار سردردهای شدیدی می شد که به دنبال آن سی تی اسکن های متعددی از او گرفته شد اما دلیل سردردها مشخص نبود. او هنوز ۱۴ ساله نشده بود که والدینش از یکدیگر جدا شدند و سلامت جسمانی ریانا هم رفته رفته رو به بهبود رفت.

ریانا با موسیقی رگی (Reggae) بزرگ شد. او گرچه در ابتدا قصد فارغ التحصیل شدن از دبیرستان را داشت اما در نهایت تصمیم گرفت به دنبال حرفه ی موسیقی برود.

آغاز فعالیت موسیقی

ریانا در سال ۲۰۰۳ به همراه ۲ نفر دیگر از همکلاسی هایش در باربادوس یک گروه موسیقی تشکیل داد و برای تست پیش یک تهیه کننده ی موسیقی آمریکایی به نام ایوان راجرز رفت که او فوراً به استعداد ریانا پی برد. بعد از آن تست موفق، از ریانا برای ضبط چند اثر دمو دعوت شد.

دموی ریانا برای شرکت ضبط موسیقی Def Jam که جی زی ریاست آن را برعهده داشت ارسال شد. جی زی و تیمش که تحت تأثیر استعداد ریانا قرار گرفته بودند با او قرارداد بستند و ریانا برای زندگی به همراه ایوان راجرز و همسرش به آمریکا نقل مکان کرد.

ریانا در جریان همکاری با شرکت Def Jam اولین آلبوم خود به نام Music of the Sun را در سال ۲۰۰۵ منتشر کرد که با موفقیت تجاری رو به رو شد و در فهرست ۲۰۰ تایی سایت بیلبورد به مقام دهم رسید. آلبوم دوم او هم در کشورهای مختلف در صدر جدول های موسیقی قرار گرفت و جایگاه او به عنوان یک ستاره ی جهانی را تثبیت کرد.

دگرگونی سبک

در آن زمان، با وجود موفقیت های چشمگیر ریانا، ثروت او هنوز چندان قابل توجه نبود.

ریانا در سال ۲۰۰۹ آلبوم چهارمش به نام Rated R را منتشر کرد که نسبت به اثار قبلی او فضای تیره و تارتری داشت و در جدول ۲۲ تایی بیلبورد آمریکا به رتبه ی چهارم رسید.

او گرچه از سال ۲۰۰۵ تورهای کنسرت متعددی برگزار کرده بود اما از سال ۲۰۱۰ با تور کنسرت Last Girl On Earth که به سود قابل توجهی رسید. او از این تور ۴۰ میلیون دلار کسب درآمد کرد.

ریانا در سال ۲۰۱۰ با امینم در قطعه ای به نام Love the Way You Lie همکاری کرد که با اتقبال جهانی رو به رو شد. او در تور مشترکش با امینم از تنها ۶ اجرا توانست بیش از ۳۶ میلیون دلار کسب درآمد کند.

موفقیت های جهانی

هفتمین آلبوم استودیویی ریانا به نام Unapologetic در صدر جدول ۲۰۰ تایی بیلبورد آمریکا قرار گرفت و قطعه ی Diamonds ریانا را برای دوازدمین بار در صدر جدول ۱۰۰ تایی آهنگ های داغ بیلبورد در آمریکا قرار داد.

ریانا برای تبلیغ این آلبوم یک تور فشرده در ۷ روز در ۷ کشور دنیا برگزار کرد.

او بعد از آن در سال ۲۰۱۳ تور جهانی Diamonds را برگزار کرد که به موفقیتی عظیم دست یافت و ۱۳۷ میلیون دلار فروش جهانی داشت.

آلبوم آخر

ریانا در سال ۲۰۱۵ کار بر روی هشتمین آلبوم استودیویی خود به نام Anti را آغاز کرد. او یک قرارداد ۲۵ میلیون دلاری با شرکت سامسونگ بست که شامل همکاری تبلیغاتی با تولیدات لاین گلکسی سامسونگ هم می شد. سامسونگ در عوض اسپانسر آلبوم هشتم ریانا و تور کنسرت آن شد.

ریانا گرچه از سال ۲۰۱۶ بعد از انتشار آلبوم Anti، آلبوم دیگری منتشر نکرده اما پروژه های دیگرش سبب شده این وقفه در فعالیت موسیقی تأثیر منفی ای بر ثروت او نگذارد.

اجرا در سوپربول

ریانا در سال ۲۰۲۲ با اعلام اجرا در میان برنامه ی سوپر بول (مسابقات سالانه ی فوتبال آمریکایی در آمریکا) تیتر اخبار شد. این اجرا با استقبال رو به رو شد و در مجموع ۱۱۸/۷ میلیون بازدید از طریق تلویزیون و پلفترم های دیجیتال داشت.

با این حال، ریانا مبلغی از این بابت دریافت نکرد چرا که لیگ ملی فوتبال آمریکایی در آمریکا به هنرمندانی که در میان برنامه ی مسابقات سوپربول به اجرا می پردازند پولی پرداخت نمی کند.

با این حال ریانا از این اجرا به عنوان فرصتی برای تبلیغ برند آرایشی خود «فنتی بیوتی» (Fenty Beauty) استفاده کرد که در عرض ۱۲ ساعت ۵/۶ میلیون دلار برای این برند کسب درآمد داشت.

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود