بهترین شهرهای تایلند که باید به آنها سفر کنید

بهترین شهرهای تایلند که باید به آنها سفر کنید

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

چه کسی است که آرزوی سفر به شهرهای تایلند را در دل نداشته باشد؟ اگر لیست بلندبالای محبوب‌ترین تورهای گردشگری میان ایرانی‌ها را زیر و رو کنیم، می‌بینیم که تور تایلند جزء صدرنشین‌های این فهرست است. این کشور زنده و رنگارنگ تقریباً برای هر گردشگری با هر سلیقه و روحیه‌ای، یک شگفتانه در آستین دارد.

احتمالاً نام برخی از شهرهای این کشور به گوشتان خورده است؛ اما اگر باز هم تمایل دارید که اطلاعاتی جامع از بهترین شهرهای توریستی تایلند دریافت کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

شهر بانکوک؛ پایخت کشور تایلند

معرفی بهترین شهرهای تایلند را از شهر بانکوک آغاز می‌کنیم که در لیست پرگردشگرترین شهرهای جهان، رتبه اول را از آن خود کرده است. این شهر حتی در میان ایرانی‌ها نیز بسیار محبوب است؛ مخصوصاً در نوروز؛ به همین دلیل، پیش‌فروش تور تایلند نوروز ۱۴۰۳ از چند ماه جلوتر آغاز می‌شود. بانکوک که در میان تایلندی‌ها به سرزمین فرشتگان شهرت دارد، پایتخت تایلند است و چیزی حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد.

جاهای دیدنی بانکوک آنقدر زیاد است که اگر ماه‌ها و حتی سال‌ها در این شهر اقامت داشته باشید، باز موفق به کشف تمام جاذبه‌های نهان و آشکارش نخواهید شد. خیلی هم تفاوتی ندارد که سلیقه گردشگریتان به کدام سو تمایل داشته باشد؛ اگر تاریخ‌دان باشید، معابد چهارصدگانه این شهر بهترین مکان برای اقناع روحیه کاوشگر شما خواهد بود. اگر جزء طرفداران پروپاقرص بازارگردی‌های روزانه و شبانه باشید، این شهر با داشتن بازارهای محلی و فروشگاه‌های مدرن و مجللش بهشت شما خواهد بود. درنهایت هم اگر به قصد تفریح و هیجان سر از این شهر درآورده باشید، آغوش شهربازی دریم ورلد و قایق‌سواری در رود عریض و پرآب چائوفرایا به رویتان باز است.

شهر پوکت؛ از رؤیایی ترین شهرهای تایلند

بهترین شهرهای تایلند که باید به آنها سفر کنید

شهرهای تایلند آنقدر زیبا و دیدنی هستند که مردمِ باذوق این سرزمین، هر شهر را با لقبی تازه صدا می‌زنند. یکی از این شهرهای پرجاذبه و حیرت‌انگیز جزیره پوکت است که میان تایلندی‌ها به مروارید دریای آندامان شهرت دارد.

جزیره پوکت بزرگ‌ترین جزیره در تایلند و در کل آسیاست که به واسطه داشتن طبیعت بکر و سواحل لاجوردی‌اش در فهرست برترین جزایر دنیا جاخوش کرده. پوکت را می‌توان بهترین شهر تایلند برای تفریح و گردش در طبیعت دانست. اصلاً همین طبیعت سحرآمیز و تفریحات مهیج آبی این شهر است که به جزیره پوکت اعتبار و مقام بخشیده. این تفریحات جذاب هم از یک آب‌تنی‌کردن ساده در دل دریا آغاز می‌شود و تا جت‌اسکی و غواصی تغییر چهره می‌دهد. اگر هم اهل تفریحات آبی نیستید و دلتان می‌خواهد در طبیعت جادویی این جزیره آرام بگیرید، در اولین فرصت خودتان را به جزایر فی‌فی برسانید. جزایر فی‌فی مناظری را مقابل چشمان شما به نمایش می‌گذارند که احتمالاً مانند آن را تنها در کارت پستال‌ها دیده‌اید. این جزایر در فاصله بسیار کمی با پوکت قرار دارند. اگر هم هیچ‌کدام این فعالیت‌ها راضی‌تان نمی‌کند به تورهای حیات‌وحش پوکت بپیوندید. در این تورها تجربه ناب و منحصربه‌فرد جنگل‌پیمایی با فیل در انتظارتان خواهد بود. در یک کلام، از بودن در جاهای دیدنی پوکت خسته و کلافه نخواهید شد؛ چراکه گوشه‌گوشه این جزیره مملو از جذابیت‌هایی است که اگر طعم آن را بچشید برای همیشه شیفته و دلتنگ پوکت باقی خواهید ماند. همچنین، تفریحات شبانه پوکت هم حس و حال خاص خودشان را دارند.

شهر پاتایا؛ بدنام‌ترین شهر تایلند

بهترین شهرهای تایلند که باید به آنها سفر کنید

مگر می‌شود از شهرهای تایلند بگوییم و نامی از شهر پاتایا نبریم. اگرچه این شهر در نگاه برخی از گردشگران، مقصد خوشنامی در تایلند به نظر نمی‌رسد؛ ولی تفریحات جذاب شبانه این شهر به ما می‌گوید که پاتایا ارزش یک‌بار سفرکردن را دارد. کسی چه می‌داند، شاید همان یک تجربه کافی باشد تا برای همیشه شیفته جاهای دیدنی پاتایا شویم و تصورات قدیمی‌مان از پاتایا را برای همیشه دور بریزیم.

به گذشته‌های خیلی دور پاتایا که نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید این شهر روزگاری تفرجگاه ساحلی سربازان جنگ ویتانم بوده است و این یعنی که پاتایا دارنده مدال افتخار بهترین سواحل تایلند است. البته آنچه بیش از همه در شهرت پایاتا نقش دارد، موسیقی‌های زنده، رقص‌های باشکوه خیابانی و ماساژهای ناب تایلندی است که نشاط و شادمانی را چاشنی لحظات هر گردشگری می‌کند.

پاتایا شهر شب‌های زنده و پرزرق‌وبرق است. این را اگر از هر کسی که تجربه یکبار سفر به این شهر را داشته باشد بپرسید، کاملاً تأیید می‌کند. زنده‌بودن شب‌های این شهر مخصوصاً در عید کریسمس و جشن سال نوی میلادی باعث شده است که پاتایا به شلوغ‌ترین شهر تایلند تبدیل شود.

جالب است بدانید که پاتایا نبض تپنده اقتصاد تایلند است؛ ازهمین‌رو هم هر زمانی که به این شهر سفر کنید احتمالاً با یک جاذبه جدید غافلگیر خواهید شد. ضمن اینکه همین بعد اقتصادی موجب شده است تا پاتایا به عنوان بهترین شهر تایلند برای خرید شناخته شود.

شهر سامویی؛ از رمانتیک ترین شهرهای تایلند

بهترین شهرهای تایلند که باید به آنها سفر کنید

اگر در میان شهرهای تایلند به دنبال مقصدی خاطره‌انگیز برای ماه‌عسل خود هستید، در انتخاب شهر سامویی تعلل نکنید. این شهر که به بهشت امن شهرت دارد، رمانتیک‌ترین و عاشقانه‌ترین جاذبه‌ها را پیشکش نگاه شما می‌کند.

سامویی بعد از پوکت، بزرگ‌ترین جزیره تایلند است و آنقدر جاذبه طبیعی شگفت‌انگیز دارد که اگر بخواهیم آنها را شمارش کنیم قطعاً زمان کم می‌آوریم. این شهر زیبا که در ۷۰۰ کیلومتری بانکوک قرار دارد، خود توسط ده‌ها جزیره کوچک و بزرگ احاطه شده است.

سامویی ضمن بهره‌مندی از جاذبه‌های طبیعی روح‌نواز ، تاریخچه جذابی هم دارد که شنیدنش خالی از لطف نیست. طبق مستندات تاریخی، اولین ساکنان شهر سامویی بازرگانان سواحل جنوبی چین و ماهیگیران شبه‌جزیره مالایا بودند که در ۱۵۰۰ سال پیش قدم به خاک این شهر گذاشتند. البته عمر این سکونت بسیار کوتاه بود و بعد از آن، تا مدت‌ها سامویی خالی از سکنه بود. تا اینکه در قرن ۱۹، گروهی از دریانوردان و بازرگانان مالزی و چین گرفتار طوفانی مهیب شدند و برای نجات خود به سامویی پناه آوردند. وفور نعمت و آبادانی در این سرزمین سبب شد تا آن‌ها سامویی را برای اقامت دائمی خود برگزینند. همین ماجرا هم بهانه‌ای شد تا سامویی امروز به عنوان یکی از توریستی‌ترین شهرهای تایلند به جهانیان معرفی شود.

حالا شهر دیدنی سامویی در کنار متنوع‌ترین و شگفت‌انگیزترین دیدنی‌هایی که دارد، صاحب لوکس‌ترین و مجلل‌ترین هتل‌ها نیز هست. اگر با خانواده به این شهر سفر می‌کنید، خیالتان از بابت اقامت کاملاً آسوده باشد.

سفر به تایلند؛ نگین گردشگری در آسیا

سفر به شهرهای تایلند به کمک یک آژانس مسافرتی معتبر می‌تواند بهترین و لذت‌بخش‌ترین سفر زندگی شما باشد. تایلند که به سرزمین طلایی شهرت دارد، تمام جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی را یکجا پیکش نگاه گردشگران می‌کند؛ بنابراین اهل هر سبک گردشگری که باشید، در گوشه‌گوشه تایلند می‌توانید برای خودتان یک سرگرمی جذاب و مهیج بیابید. ما در این نوشتار تلاش کردیم با به تصویرکشیدن چهره زیباترین جاهای تایلند، شوق شما برای رفتن به تایلند را بیشتر کنیم.
آژانس هورام گشت یکی از آژانس‌های مسافرتی معتبر است که تورهای تایلند را با قیمت و کیفیت استثنایی به فروش می‌رساند. در آژانس هورام گشت امکان خرید تور و رزرو هتل‌های مطرح خارجی فراهم است تا تجربۀ شگفت‌انگیز و به‌یادماندنی سفر تا همیشه در ذهن شما نقش ببندد. برای خرید تور تایلند به سایت هورام گشت www.hooramgasht.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن ۰۲۱۴۳۰۰۰۰۶۴ تماس بگیرید.

یک نظر

ورود

  • شاهین بهمن ۱۴, ۱۴۰۲

    مقاله جالبی بود
    ولی هزینه سفر به تایلند در حال حاضر خیلی بالاست