روزنامه همشهری: بیش از ۲۵ میلیون نفر در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ شرکت کردند

روزنامه همشهری: بیش از ۲۵ میلیون نفر در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ شرکت کردند

دیروز مصادف با ۲۲ بهمن و ۴۵اُمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود و مانند تمام ۴۵ سال گذشته، راهپیمایی ۲۲ بهمن در سراسر کشور برگزار شد. همانند همیشه بحث اینکه چند نفر در این مراسم شرکت کردند بحثی داغ و چالش برانگیز است. اتفاقات دو سال اخیر و مشکلات اقتصادی این پیش بینی و حس را ایجاد کرده بود که تعداد شرکت کنندگان در چنین مراسمی نسبت به سال های قبل کاهش یابد اما به ادعای روزنامه همشهری، برخلاف این پیش بینی ها، نه تنها تعداد این افراد کاهش نیافته بلکه تعداد شرکت کنندگان در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ حدود ۲۰ درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.

چند میلیون نفر در راهپیمایی 22 بهمن 1402 شرکت کردند؟

روزنامه همشهری ارگان رسانه ای شهرداری تهران تعداد شرکت کنندگان مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال را بیش از ۲۵ میلیون نفر اعلام کرده است. همشهری در این باره نوشته است:

برآوردهای سال گذشته دولت نشان می داد جمعیت حاضر در راهپیمایی ۲۲بهمن نسبت به سال ۹۸ یعنی سال قبل از کرونا، ۳۰ درصد افزایش داشت.

امسال نیز معاون امنیتی وزارت کشور گفت براساس آمار جمع‌آوری‌شده، تعداد شرکت‌کنندگان راهپیمایی ۲۲بهمن بیش از ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته یعنی بیش از ۲۵میلیون نفر در راهپیمایی امسال شرکت کرده‌اند.

اما چرا؟ این افزایش جمعیت راهپیمایی در این دو سال پی‌درپی چه دلیلی دارد؟ عدد ۲۵میلیون نفر عدد بسیار بالایی است، یعنی از هر سه، چهار نفر ایرانی یک نفر روز ۲۲بهمن در خیابان‌ها بوده. اگر این جمعیت با همه ارتباطات اجتماعی و خانوادگی‌شان ملاحظه شوند، یعنی تقریبا در ایران هرکس خودش یا نزدیکانش به‌گونه‌ای متوجه این راهپیمایی بوده‌اند. این یک قدرت‌نمایی تمام‌عیار است. همه هم می‌دانند عایدی این حضور نه به جیب این دولت و آن دولت بلکه به جیب اصل انقلاب و اصل نظام اسلامی می‌رود.

تازه این آمارها شور و نشاط و کیفیت حضور مردم را نشان نمی‌دهند. آن را باید از نزدیک دید و توصیف کرد.

چند میلیون نفر در راهپیمایی 22 بهمن 1402 شرکت کردند؟

چرا اینطور است؟ مگر مردم در فشار نیستند؟ مگر هنوز فشار تورم ۴۰درصد باعث کوچک‌شدن سفره‌هایشان نمی‌شود؟ مگر فشار جنگ روانی و رسانه‌ای مردم را بمباران نمی‌کند؟ پس چطور اکثریت این جمعیت را طبقه متوسط و محروم ایران که بیش از دیگران زیر بار فشار هستند، تشکیل می‌دهند؟ ماجرا از چه قرار است؟

واقعیت آن است که این نظام و انقلاب به چیزی گره‌خورده که عمق قلب و وجود همه ایران را شکل می‌دهد. بازی‌های تیم فوتبال را دیدید، سجده‌ها، ذکرها، دعاها، ایران‌ایران گفتن‌ها، مقابل توهین‌ها سینه‌سپرکردن‌ها. سخنان هنرمندان را در جشنواره فجر دیدید؟ رابطه عاشقانه با شهدا و خانواده‌هایشان، عقیده دینی داشتن. جمعیت نسل نوجوان و جوان ما را در اعتکاف دیدید. ایران یک بنمایه مستحکم دارد به نام ایمان. ایرانی از کسانی که ظاهرفریبی کنند به نام دین دلخوشی ندارد. از این جماعت زیاد هم ضربه خورده. برای همین به هر کس دم از دین و ایمان بزند راحت اعتماد نمی‌کند اما و صد اما، ایرانی ایمانش را با هیچ‌چیز عوض نمی‌کند. این آن چیزی است که چشم ظاهربین دشمن نمی‌بیند و محاسبه نمی‌کند. ایرانی‌جماعت اگر در کسی صداقت در ایمان ببیند مثل شهدا مثل حاج قاسم، با همه وجود طرفدار است.

چند میلیون نفر در راهپیمایی 22 بهمن 1402 شرکت کردند؟

اما این دو سال چه رخ داده؟ آنچه در این دو سال بیش از قبل مشاهده شده خباثت دشمنان انقلاب است. سال گذشته اغتشاشات را همه لمس کردند، حمله به شاهچراغ را دیدند. فحاشی و زشت‌گویی را دیدند. دست‌به‌یکی‌کردن اراذل و اوباش داخلی و خارجی را دیدند، مظلومانه شهید شدن آرمان و روح‌الله را دیدند. امسال هم مردم غزه را دیدند، کودک‌کشی را دیدند، حمله به زائران حاج قاسم را دیدند. اینها یک اثر روشن دارد و آن اینکه راه ما درست است. دشمن ما که این همه خباثت را در خود جمع کرده حقیقت تمدن خود را نشان داد و واقعیت مسیر ما هم خون مظلومان و معصومان کوچکی است که فقط عزتشان را می‌خواهند. اگر مردم نیایند باید تعجب کرد.

روزگار عجیبی است. دنیا صحنه تربیت نسل‌هایی مومن و مجاهد شده. گویی همه با هم به سمت بازشدن چشم‌ها و ظهور حق پیش می‌رویم. این ۲۲بهمن هم ماند در تاریخ به یادگار.

حضور مردم مثل روحی است که نه فقط به ایران بلکه به پیکره کل جبهه مظلومان دمیده می‌شود.چند هفته تا انتخابات مجلس باقی است. آمارها نشان‌دهنده حضوری پررنگ‌تر نسبت به انتخابات نوبت قبل مجلس است.

با همه اعتراض‌ها و دردها و با همه فشارهای بدخواهان، مردم همین که درک کنند کار نظام و انقلاب لنگ حضور در انتخابات است پای کار خواهند آمد. هر چه صحنه پر از نور «تبیین» و «تواصی» شود، و همگان رابطه بین «افزایش مشارکت» با «ضربه زدن به دشمن کودک‌کش» و «حفظ ایمان انقلابی‌شان» را بیشتر درک کنند و ببینند، این حضور و مشارکت نیز بیشتر خواهد شد و همگان از برکات آن بهره خواهند برد. ان‌شاء‌الله.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۴۴ نظر

ورود

  • امیر بهمن ۲۳, ۱۴۰۲

    باو چرا اینقدر سخت می گیرید
    همه ی افراد ارگان های حاکمیت به علاوه خانواده هاشون ۲۰ میلیون نفر نمیشن؟ همین بسیج خودش چند میلیون نفر عضو داره.

    • کاوه بهمن ۲۷, ۱۴۰۲

      تا کور بشه هر آنکه نتواند دید،،، تو امثال تو اگه این حرفها رو نزنند که منفجر میشید از قدیم گفتن قمار باز نگه به…. که میمیره،،، اف به غیرت تو که توی این مملکت زندگی میکنی به جای طرفداری از مردم سرزمینت سرزنش هم میکنی خود تحقیر بین

  • ش بهمن ۲۳, ۱۴۰۲

    قشر کارگر و محروم که دیگه سال‌هاست تو این جاها شرکت نمیکنه ، اینها نود درصدشان کارمندان سازمان های مذهبی و خانواده هاشون هستند که اگر حقوق های کلان و مزایا و زمین و وام و … نگیرند نمیان یعنی تظاهرکنندگان حرفه ای هستند . ده درصد هم آدمهای بیکار و پیر . عکسها کاملاً مشخصه . آمار هم مشخصه که غلطه .

    • میلاد بهمن ۲۳, ۱۴۰۲

      کلا بیست درصد کسانی که میتونستن برن ۲۲ بهمن رفتن با دروغ به کجا میرسید

    • بهرام بهمن ۲۴, ۱۴۰۲

      اتفاقاخودم ازخانواده کارگرهستم وازچشم کشوری میبینم که لیست داروجزءلیست تحریمشون هست اماسیگارجزء لیست تحریمشون برای ورودبه ایران نیست!درتمام دوره هاتاریخ ایران خائن وطنفروش هم درحکومت هابوده اند نتوانستم درراهپیمایی شرکت کنم اماهمیشه پشت نظام وکشورم هستم و«بد»کشورم رابا«خوب»دنیاعوض نمیکنم
      یادم رفت بگم نوع سیگاراشون هم برای ورودبه ایران نوع سرطانزابایدباشه تاازدیدیانکی هاجزءلیست تحریم نباشه!

    • محمود بهمن ۲۷, ۱۴۰۲

      غلط رو شما داری میگی اگه تشریف میاوردی بین مردم همه جور آدم میدیدی کارمند کارگر بدهکار فقیر و….. شما که داخل خونه نشستی لطفاً نسخه نپیچ و از روی شکم حرف نزن

  • اه اه بهمن ۲۳, ۱۴۰۲

    من که رد شدم نصفش افغانیا بودن

    • iaejae بهمن ۲۴, ۱۴۰۲

      ۲۰ میلیون فقط اتباع افغانی بود

  • احسان بهمن ۲۳, ۱۴۰۲

    من کار به آمار ندارم اگر ما در نظر بگیریم ۱۰ میلیون پیر و ۱۰ میلیون کودک و بچه داریم در کشور یعنی تقریبا ۶۰ میلیون نفر میمونن یعنی تقریبا ۴۱ درصد جمعیت بزرگسال کشور رفتن! حالا شما خودتون رو قاضی کنید ببینید از هر ۱۰ نفر اطرافتون آیا ۴ نفر رفتن راهپیمایی یا نه؟

    در این صورت این حجم از جمعیت باید تمامی شهر های بزرگ رو پر میکرد از جمعیت اون هم در حد بسیار زیاد!

  • روزبه بهمن ۲۳, ۱۴۰۲

    کی به کیه وقتی رشد اقتصادی ۱۴ درصد اعلام میشه اعلام کنن ۵۰ میلیون نفر شرکت کردن

    • پوریا بهمن ۲۳, ۱۴۰۲

      😘🫡
      درست میگن که رشد اقتصاد ۱۴٪ ، این ۱۴ درصد هم بخاطر افزایش تولید نفت عزیزان

      • nima بهمن ۲۳, ۱۴۰۲

        دوست عزیز همچین نرخ رشد اقتصادی باتوجه به شرایط سیاسی و اقتصادی فعلی مملکت ما امکان ناپذیره ، حتی اگر فروش نفت به ۵ برابر میزان فروش فعلی برسه ، پس بهتره حداقل ما خودمون ، خودمون رو فریب ندیم .

  • رهگذر بهمن ۲۳, ۱۴۰۲

    تو همین کامنتها میشه یه عیار به دست اورد که چقدر شرکت کرده اند! ولی اگر همچنان اصرار به دروغ پراکنی دارید، باشد، تصمیم با خودتان است.

  • nima بهمن ۲۳, ۱۴۰۲

    متاسفانه با خواندن متن نگارنده همشهری میتوان فهمید نگارنده مطلب چقدر با دنیای ادبیات و خبرنگاری حرفه ای فاصله داره ، انگار که متن رو به بچه ای ۱۰-۱۲ ساله دادند بنویسه ، همین قدر بچه گانه و خاله زنکی . اما کوچکترین مشکل این روزنامه ها همین سطح علمی نگارش نویسندگانشونه ، متاسفانه رسانه ها داخل ایران بجای حرفه ای شدن وارد کل کل های بچه گانه و جنگ رسانه ای از نوع سخیف با رسانه های خارج کشور شدن و با تیتر ها و آمارهای بشدت اغراق آمیز بجای رسالت خبری سعی در خنک کردن دل خود و همفکرانشان را با تیتر ها و مطالب غیر منطقی دارند ( که متاسفانه یکی دو تا هم نیست ) عملی که باعث میشه اعتماد به رسانه های داخلی روز به روز کمتر و تمایل مردم برای پیگیری اخبار و تحلیل ها از خارج از کشور بیشتر بشه . چیزی که مشخصه عملا همچین آمارهای از نظر عقلی و علمی ممکن نیست و فرسنگ ها به دور از واقعیت است ، میشه گفت که در بهترین حالت راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران چیزی حدود هفتاد هزار نفر میتونه باشه .

    • !!!! بهمن ۲۳, ۱۴۰۲

      این متن مثلن خبری رو خود زاکانی نوشته😆
      مشخصه برای دسمال زدن حرفه ی یه نه خبرنگار حرفه یی
      دروغ که مالیات نداره
      اینا هم که دروغگوی قهار و حرفه یی هستن
      ۲۰ میلیون 🤣😆خدایا ….. آره ماهم باور کردیم مثل همه دروغ هایی که عررزشیا میگن

  • محمدامین بهمن ۲۳, ۱۴۰۲

    سلام
    ببینید حالا آمار درست یا غلط منی که رفته بودم حداقل دیدم که توی تبریز یه نیم میلیون بیرون اومده بود.
    بعدشم شماهایی که اومدین کامنت گذاشتین کدومتون وجدانا وضع اقتصادیش بده؟!
    بابا والله نصف کسایی که اومده بودن همین کارگرا بودن!
    من کور نبودم که وضع پوشش و گوشی افراد رو که میدیدم!
    الان اکثریت حالا افرادی که با ج. ا. ا. همسو نیستن حداقل اونایی که توی خونواده من هستن پول پارو میکنن!
    بعدشم مگه چند نفر مسئول داریم؟ اصلا نصف مسئولانی که الان هستن ضدانقلابن! و من به شخصه ده ها خونواده میشناسم که چندان مسلمان مذهبی نیستن ولی انقلابین!
    عکس و فیلمش هست برین ببینین دیگه CNN و ABC NEWS دروغ نمیگن که اصلا خبرنگار فرستاده بودن فیلمش هست میتونین برین ببینین!
    یا مثلا گفتن که توی تهران گنبد مسجد دانشگاه فیروزه ای هست در حالی که طرف رفته از نزدیک فیلم گرفته برنزی رنگه!
    بعد طرف اومده میگه نصفش افغانی بودن آخه مرد دو تا چشم بادامی دیدی میگی نصفش اصلا بلکه ترکمن بودن از کجات میگی همین اردبیل و ارومیه بیای کلی آدم چشم بادامی میبینی که اصلا ترکن!
    در مورد رشد اقتصادی هم قرار نیست کالاها گرون نشه که مثلا تورم از ۶۰ درصد سال قبل رسیده به ۴۰ درصد امسال یعنی بجای اینکه یه چیز صدهزار تومنی بشه ۱۶۰ تومن میشه ۱۴۰ تومن وگرنه قراره گرون بشه خب ۲۰ درصد کاهش تورم با ۱۴ درصد رشد اقتصادی میخونه!
    شما بیا قیمت یه کالایی رو اول سال قبل با آخرش مقایسه کن ببین چه قدر گرون شده حالا قیمت همون کالا اول امسال‌ رو با الان مقایسه کن بازم ببین چه قدر گرون شده الان اون تفاضل قیمت اول و آخر سال قبل قراره بیشتر از مال امسال باشه!
    بعدشم حاج حسن یه طوری زده ویران کرده که حداقل ۸ سال درست شدنش طول میکشه!
    آخر سر هم توی راهپیمائی ها باید همون تعداد دهه نودی ها حساب بشه چرا چون ما قراره بمیریم اونا بمونن که قطعا بیشترند از دهه نودی های ضدانقلاب! چرا چون از هر ضدانقلابی پرسیدم گفته بچه ندارم یا یکی یا دو تا با این راه نسل ضدانقلاب منقرض میشه! ولی مال انقلابی ها که هر کدوم سه چهار تا بچه داره نسلش افزایش پیدا میکنه!
    والسلام نامه تمام!

    • حمید بهمن ۲۴, ۱۴۰۲

      داداش کل جمعیت تبریز یک و نیم میلیون نفره اونوقت تو رفته بودی یه نیم میلیون نفر دیده بودی ؟ همین جوری آمار کیلویی میدید دیگه که همه بهتون میخندن ، البته اشکالی نداره خوش باشید .
      داداش من وضع اقتصادیم بده الانم شیش هفت ماهه بیکارم از جیب میخورم واقعا فکر کردی اونایی که وضعشون بده همه میان راهپیمایی ؟ پس حتما اونایی که سر گرون شدن بنزین ریختن بیرون مولتی میلیاردر بودن .
      شما دوتا افغانی دیدی مرد حسابی امسال دیگه خودشون کمپین زده بودن و دسته های افغانی با پلاکارد مخصوص خودشون رو داشتن ، حداقل برو سایت های خود ج ا رو ببین .
      در مورد cnn , abc که حتما داری شوخی میکنی بیخیالش.
      مرد حسابی تورم ۴۰ درصدی ؟؟؟ خوابی تو ؟؟؟ من از روحانی حالم بهم میخوره ولی وقتی حرف رئیسی میشه اون دست روحانی رو از پشت بسته مگه همین آقا نبود یه شبه قیمت ماکارونی ، روغن ، تخم مرغ ، مرغ و لبنیات رو ۳ برابر کرد و بالطبع اون همه چیز به یکباره جهش وحشت ناک کرد ، آخرین روز روحانی گوشت کیلویی چند بود مستر ؟ بزار بهت بگم ۱۳۰ تومن ، الان چنده ۶۰۰-۷۰۰ تومن ، یه شونه تخم مرغ ۳۰ تای چند بود ؟ بزار بهت بگم ۱۸ تومن ، الان چنده ؟ از ۷۵ تومن تا ۱۲۰ تومن ، نمونه هاش زیاده داداش پیشنهاد میکنم تو همین سایت روزیاتو مقاله اینفوگرافی روحانی رو که مال خود خبرگزاری فارس هست رو ببینی اونموقع کار دستت میاد ، و اینها تنها دست آورد ۲ ساله آقای رئیسی یه خدا آخرشو بخیر کنه .
      در آخر باید بگم داداش ناراحت نشی ولی مثالی که راجب دهه نودی ها زدی نشون میده چقدر از مسئله پرتی ، دقیقا مثل اول حرفت که گفتی من رفتم دیدم یه نیم میلیون نفری دیدم ، مرد حسابی مگه هر بچه ای که تو خانواده طرفدار ج ا بدنیا میاد قراره خودش هم طرفدار ج ا بشه ، اتفاقا بیشتر ریزش ها از سمت همون خانواده های طرفدار ج ا هستش ، شما خودت فرزندان مسئولین رو ببین ، ببین چند تاشون پای ج ا وایسادن ، ببین چند تاشون الان دارن تو غرب عیاشی میکنن ؟ داخلیاشون رو ببین چند تاشون تا گردن داخل فساد و رانتن ، پس خواهشا تحلیل آب دوغ خیاری نفرمایید .

      والسلام نامه تمام!

      • کاوه بهمن ۲۷, ۱۴۰۲

        بیکاری شما به نظام مملکت و کشور و مردم ربطی نداره کار هست منتها اگه یه کم از خواسته های نامعقول کم کنی دیگه از جیب هم نمیخوری تمام کسانی که کامنت گذاشتند و ایراد گرفتن از راهپیمایی هیچکدومشون تو راهپیمایی نبودن حرفاشون هم از روی احساس و همینجوری تویی که تو راهپیمایی نبودی از کجا مبدونی کی بوده کی نبوده و چندنفر بودن یا نبودن یکی هم کامنت های اینجا رو ملاک قرار داده داداش حرف انتقادی زدن همیشه شیرین میشه جای کسی خلاف ساز بزنه همه جمع میشن دورش اینجا هم همینجوری وگرنه کامنت های مخالف اینجا ارزش جواب دادن واسه اونی که رفته تظاهرات نداره چون اون کار خودش رو کرده و منو تو اصلا واسش اهمیتی نداریم که بیاد جواب کامنت های چرتمون رو بده

    • خطاب به محمد امین بهمن ۲۴, ۱۴۰۲

      یعنی بچه تر از امثال شما ندیدم واقعا برادر من منطقی باش زمان …همه مردم اکثرا انقلابی بودن یعنی شاید ۹۰ درصد مردم اما امروزه واقعا اگر مثل کبک سرتو تو برف نکنی میفهمی که نسل ۸۰ و نسل ۹۰ اصلااااا سمت شما نیستن! این نسل ۸۰ و ۹۰ بچه ها و نوه های همون انقلابی هایی بودن که برای …همه کار میکردن!

      پس نتبجه ای که میگیریم این نسل ضد انقلابی که شما الان داری میبینی بچه های همون انقلابی ها هستند فقط فرقش اینکه نسل به نسل خوشبختانه IQ افراد زیاد تر میشه و میفهمن چه خبره، خودم ۲۳ سالمه و در مدرسه هم افرادی دیدم که باباشون اخوند و اتقلابی بوده و خودش ضد این جریانه بهتر برای درک بهتر یه سری بزنی به بچه های خیلی از علما که الان کجان و ایا طرفدارتونن یا نه!

      نگران نباش حتی اونی که فدایی انقلابی هم هست بچش که عقل داره فساد این مملکت و پس رفت توی همه زمینه ها و سرکوب شدید، نبود اینترنت درست حسابی، افزایش خط فقر، حکومت به اسم دین رو ببینه و بیدار شه! حالا برو خوش باش و ۱۰ تا بچه تولید کن و فکر کن قراره اون ۱۰ تا بچه انقلابی شن

      چقدر ساده اید اخه شما ها

    • محمدرضا بهمن ۲۵, ۱۴۰۲

      حداقل کمتر میزدی . اخه حداقل به فکر سلول های خاکستری مغزت باش . مردم شعور دارن و نمیخواد بهشون یاد بدی

      • پارسا اسفند ۳, ۱۴۰۲

        بابا مجبورین خبر خلاف میزنین بخداقسم ک هیچ سالی کمتراز امسال ادماحضور پیدا نکردن و اتفاقا جمعیت پراکنده و کم توذوق میزد اصفهان ک خالی خالی بود واقعا فکر نمیکردم یروزی مردم تااین حد ناامید باشن

    • آعلی بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

      آخه …۲ زاری حکومتی تو از اول مطلبی که نوشتی دروغه !! ببینم تو از کجا فهمیدی نیم میلیون نفر اومدن بیرون یعنی چشمات یه جمعیتی رو ببینه خیلی راحت تخمین میزنه چند نفر بودن یا ترمیناتور هستی که بلافاصله آمار تحلیل میشه میاد جلوی چشمات !! آخه انقدر مطلب نوشتی نفهمیدی از اول با دروغ شاخدار شروع کردی ؟؟ حالا اگر این حکومت اینهمه طرفدار داره چرا وقتی گفته میشه یه رفراندم برگزار کنید برای مقبولیت نظام و ….چارستون بدن …می‌ترسه و بشدت مخالفت میکنه خب همه پرسی برگزار کنه بگه بفرمایید ۹۵ درصد مردم به من و به جمهوری اسلامی رای دادن کاری داره!!!؟؟؟ الان هم روز ۱۱ اسفندماه براحتی میتونن همراه با انتخابات مجلس همین کار رو بکنن و بزنن تو دهن افرادی که میگن مقبولیت نداره ابن نظام منتهی چرا اینکارو نمیکنن هزینه ای هم نداره اتفاقا چون فقط احتیاج به چاپ تعرفه داره که اصلا مبلغی هم نمیشه چون میدونن نتیجه زیر ۱۰ درصد هست وگرنه با کله همه پرسی انجام میدادن .

  • علیرضا بهمن ۲۴, ۱۴۰۲

    به خدا قسم موقعی که یکشنبه رفتم راهپیمایی ۲۲ بهمن میدون انقلاب موجودی حسابم به ۱۵۰ هزار تومن نمی رسید الان هم حدود ۵۰ هزار تومنه
    امسال یه ساندیسم بهم نرسید😂البته اینکه ۱۲ ظهر هم رفتم بی تاثیر نبود.
    اگه واقعا پول میدن شما هم بیاید باهم جیره بخوریم.
    فقط برام عجیبه چرا اونایی که میگن آخوندا میلیاردی پول درمیارن موقع ثبت نام حوزه غیبشون میزنه
    آقا اگه پول میدن شما هم بیاید.
    راستی اینکه میگید از کامنتا مشخصه چند نفر رفتن دلیلش اینه که هر رسانه ای مخاطب هدف خودش رو جذب میکنه
    خیلی از مردم فارس و تسنیم و … رو دنبال میکنن
    شما روزیاتو رو.
    بری کامنت سایتارو مقایسه کنی متوجه میشی هم از نظر محتوا هم تعداد.
    فقط اونی که گفته کل جمعیت راهپیمایی رفته ها تو تهران ۷۰ هزار نفره، بزرگوار من ساعت ۱۲ ظهر رفتم با اینکه اکثر مردم داشتن برمی‌گشتند و یا برگشته بودند ، عدد حاضر در خیابان با پرچم و پوستر چندین برابر چیزی که شما می‌فرمایید بود…

    • حمید بهمن ۲۴, ۱۴۰۲

      داداش تموم شد ؟ خیلی تاثیر گذار بود ؟
      نه داداش اونجا که پول نمیدن ولی شما الان میتونی بری کامنتت رو فاکتور کنی .
      عزیز اگه میبینی تو فارس و تسنیم همش به به و چه چهه دلیش اینه که اونا هیچ کدوم از کامنت های که خوششون نمیاد رو منتشر نمیکنن ولی روزیاتو کامنت هر دوطرف رو منتشر میکنه ، میدونم برات عجیبه اما واقعیه .
      در آخرم باید بگم آره داداش شما بهش توجه نکن ، شما آخراش که رفتی ۷۰ میلیون نفر تازه داشتن برمیگشتن و تو اوج مراسمم ۱۰ میلیارد نفر اومده بودن حتی از مریخ ، کی به کیه کنتر که نمیندازه شما بگو .

      • علیرضا بهمن ۲۴, ۱۴۰۲

        من هنوز موجودی حسابم همونقدره
        کجا فاکتور میکنن؟
        شما هم یه کامنت موافق نظام بزار باهم بریم فاکتور کنیم
        داداش ۲۲ بهمن سال دیگه که نه
        همین انتخابات امسال برو از ۱۰ نفر بپرس چقدر بهت پول دادن که بیای رای بدی
        یا مگه میندازنت زندان و…؟
        دو نفر شاید دروغ بگن
        همه که دروغ نمیگن

    • رهگذر بهمن ۲۴, ۱۴۰۲

      شما خودت رفتی نفرات رو تو تبریز شمردی؟؟!! برفرض هم که درست بگی تو تبریز نیم میلیون اودن که دروغ محضه. این نشون میده که تو اصلاً تصوری از هزار یا میلیون نفر نداری.
      درثانی، شما خودت میتونی بری تو سایت فارس امتحان کنی، من بارها امتحان کردم. یه کامنت بذار که یه ذره با نظر نظام زاویه داشته باشه، اصلاً منتشر نمی کنند.
      یه چیز جالب تر بگم برگات بریزه: من تو سایت مشرق نظر مخالف گذاشتم رفتم دیدم کلمات منو برعکس کرده منتشر کرده! :))))
      بعد تو انتظار داری این به اصطلاح خبرگزاری ها حقیقت رو بگن!؟

    • محمدرضا بهمن ۲۵, ۱۴۰۲

      شهر کرمان بیش از۱ میلیون جمعیت داره ومن انجا بودم وشهرکاملا مذهبی تعداد شرکت کنندگان حتی به ۵ هزار نفرهم نبود .قطعا تهران هم کمتر از ۵۰ هزار بوده اند

  • بهرام بهمن ۲۴, ۱۴۰۲

    اتفاقاخودم ازخانواده کارگرهستم وازچشم کشوری میبینم که لیست داروجزءلیست تحریمشون هست اماسیگارجزء لیست تحریمشون برای ورودبه ایران نیست!درتمام دوره هاتاریخ ایران خائن وطنفروش هم درحکومت هابوده اند نتوانستم درراهپیمایی شرکت کنم اماهمیشه پشت نظام وکشورم هستم و«بد»کشورم رابا«خوب»دنیاعوض نمیکنم
    یادم رفت بگم نوع سیگاراشون هم برای ورودبه ایران نوع سرطانزابایدباشه تاازدیدیانکی هاجزءلیست تحریم نباشه!

    • علی بهمن ۲۴, ۱۴۰۲

      پانسمان بیماران پروانه ای تحریمه
      ولی طعم دهنده طبیعی کوکاکولا از نمایندگی ایرلند وارد میکنن
      که تازه بماند چی توش میریزن…
      بعضی ها خونه رو با هتل اشتباه گرفتن
      اون هتله که توش چیزی خراب شد باید زنگ بزنی پذیرش اعتراض کنی
      کشور هتل نیست خونه ست خودت باید درستش کنی
      نمیگی بیان درست کنن ، میگی بلند شو بریم درستش کنیم
      با رای دادن درستت
      با درس خوندنت و…
      (درسخونده های بی سوادِ سیگاری دختر باز از نبودن کار واسه من چیزی نگن)
      اون موقعی که سیم خاردار وارد کردن ما تحریم بود (تولید که هیچی)
      اگه طهرانی مقدم ها می‌نشستند مثل امثال ما به در و دیوار فحش بدن
      الان موشک و پهپاد شاهد و غیرمون زبانزد عام و خاص نبود
      که التماس کنن به روسیه پهپاد ندید به یمن ندید به غزه ندید
      همونایی که خودشون میگفتن فتوشاپه
      صبح تا شب اینترنشنال و رادیو فردا و بی بی سی نبینید
      منوتو هم که جمع شد
      برید کف جامعه با مردم حرف بزنید
      برید تو انتخابات با مردم حرف بزنید
      مشکلات واسه همه هست
      شیوه مواجهه با مشکلات مهمه
      اینجا هتل نیست کشوره
      بهم بگید جیره خور نظام ولی یه روز حقیقت مشخص میشه

      درود به شرفت بهرام جان

      • محمدرضا بهمن ۲۵, ۱۴۰۲

        نظرت چیه (که ۴۵۰ سال دیگه وقت بدیم تا مشکلات حل بشه( تو این ۴۵ سال از تمام کشورهای منطقه و….عقب افتادیم )( لطفا تو فضا نباشید)

      • کاوه بهمن ۲۷, ۱۴۰۲

        علی داداش دمت گرم گل گفتی،،،، از قدیم گفتن…. چه داند قیمت نقل و نبات این جماعت رو هر چی بگی باز میگن اونی که من میگم درسته منبع حرفاشون رو هم منابعی مثل بی بی سی و ایران اینترنشال و رادیو آمریکا میدونند اینا رو فقط لگد پوتین های سرباز دشمن از خواب بیدار میکنه اونموقع که پوتین رو میزاره رو صورتش و فشار میده تازه میفهمنند

  • حامد بهمن ۲۴, ۱۴۰۲

    چرا دروغ پراکنی میکنید حداقل ۸۳ میلیون شرکت کرده بودن اون ۲ میلیونم مریض بودن نتونستن بیان!
    حیف اون روزنامه همشهری که ما روزی نبود نخریمش الان داره تنه میزنه به کیهان
    یه مشت دلقک شدن همه کاره مملکت

    • کاوه بهمن ۲۷, ۱۴۰۲

      بد نیست یه نگاه تو آینه بندازی تا ببینی اونی که گفتی

  • پیمان بهمن ۲۴, ۱۴۰۲

    سلام..با یه نگاه به نظرات دوستان میشه فهمید این متن اصلا پایه و اساس درستی ندارد

  • iaejae بهمن ۲۴, ۱۴۰۲

    به غیراز ۲۰ میلیون اتباع افغانی

  • محمدرضا بهمن ۲۵, ۱۴۰۲

    اگر ۲۵۰ هزار مینوشتید به واقعیت نزدیکتر بود .من تصاویر چندین استان را دیده ام

  • کوروش بهمن ۲۵, ۱۴۰۲

    بالای ۳۰ هزار نفر بود لامصب

  • کوروش بهمن ۲۵, ۱۴۰۲

    شهر ۲۵۰هزار نفری ما ۱۳۱ نفر بود ، همش نهایتا ۲ میلیون برده ،رفته بودند

  • اصغر درشت بهمن ۲۵, ۱۴۰۲

    عامو چیچی میگید. پنجاه میلیون نفر اومده بودن حتی بی حجابا، پرستوها، افغانی ها، طلبه های خارجی و تمام نخبگان کشوری و لشکری

  • حق گو بهمن ۲۵, ۱۴۰۲

    شرم آور و حال به هم زنه شما خودتون این آمار رو قبول ندارین بعد انتظار مردم قبول کنن؟ البته هر ارگان و سازمانی که به نظام وابسته بلشه و زیر مجموعش بشه همین میشه اصلا ما ارگان آمار نداریم این خود نظام که این اعداد و آمار رو میده😂😂

  • ایرانم بهمن ۲۵, ۱۴۰۲

    وای پسر چه قدر حال به هم زنین رسانه که آزاد نباشه هممین میشه کی به کیه اصلا ۱۰۵ میلیون اومده بود

  • حسن بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

    میگم الان که ۱۱ اسفندماه انتخابات هست و هزینه هاش هم انجام شده بجای اینهمه توهمات و تخیلات اگه جرات و شهامت دارید یه سری تعرفه هم چاپ کنید در مورد مقبولیت ….و یه سری تعرفه ام چاپ کنید که روش نوشته شده باشه جمهوری اسلامی ۱ – آری ۲ – نه ببینید چند درصد به …و جمهوری اسلامی رای میدن کاری داره ؟؟؟ منتهی قطعا اینکارو نمی کنید چون نتیجه رو میدونید که زیر ۱۰ درصد هست . وگرنه نظامی که بخودش و مقبولیتش و به این حرفهایی که میزنه اعتماد و اعتقاد واقعی داشته باشه یه آمار گیری علمی بهمین سادگی تن میده و مقبولیت خودش رو می‌سنجه نه اینکه با حرفهای بی منطق و پوچ که ۵۰ میلیون اومدن راهپیمایی ۷۰ میلیون اومدن خودش رو بیشتر و بیشتر مضحکه خاص و عام کنه !

  • نقی بهمن ۲۷, ۱۴۰۲

    اولندش باید بگم که آمار اصلا اهمیتی نداره!
    ج. ا. میتونه با ۱۰ میلیون نفر هم به حکومتش ادامه بده.
    مسئله فراتر از اینهاست مسئله جرئت هست. جماعت ضدج. ا. جرئت انقلاب رو نداره ما توی سال قبل دیدیم که خیلی از این افراد ترسیدن و بیرون نرفتن. تا زمانی که بترسی نمیتونی انقلاب کنی. انقلاب اسلامی به خاطر نترسیدن مردم به ثمر نشست! خون دادن تا این انقلاب شد. شما الان میای میگی مهسا و سارینا و نیکا و… هم خون دادن ولی نمیگی که هیچ مدرکی بر اثبات ادعای کشته شدن اینها توسط ج. ا. نیست! یا میای میگی اعدام ها چی اونها رو که ج. ا. کشته ولی نمیگی که قتل در برابر قتل. مثلا نظام اسلامی هست باید حداقلش به قرآن عمل کنه یا نه؟ بعدشم من یکی که ۱۵ سالمه دارم میبینم تفاوت بین خودم و بچه هفتمی های دهه نودی رو! ببا از کلاس ۲۲ نفره ما که ۱۲ نفر ضدانقلاب داره خیلی متفاوت. کلاس اونها اکثریت قاطع انقلابین! توی نماز جماعت همشون شرکت میکنن. حقیقتا حرف آقای محمدامین راجع به دهه هشتادی ها و نودی ها درسته! آقای ۲۱ ساله شما دهه هشتاد هستی و دهه نودی ها رو ندیدی من دارم باهاشون زندگی میکنم. مدارس سمپاد مخلوطی از بهترین های هر دو گروه ضدانقلاب و انقلابی هست. میدونی چند نفر از هفتمی هایی که ننه باباشون چندان انقلابی نیستن خودشون انقلابین؟ آقا من نمیگم اقتصادمان خوبه ولی رو به بهبوده! آخه اول باید از منفی به صفر رسید تا بعدش مثبت شد! اول باید گند ۸ساله پاک بشه برسیم به سال آخر احمدی نژاد بعد گند دو سال آخر اون پاک بشه بعدش مثبت بشیم. حداقل ۵ سال زمان برای پاک کردن این وضعیت لازمه که تو این مدت وضعیت مردم بدتر وسپس بهتر خواهد شد! جمهوری اسلامی از اول هدفش رو گفته استقلال سیاسی-فرهنگی سپس استقلال نظامی و در آخر استقلال اقتصادی.
    بعدشم ما یک عمر کنار هم زندگی کردیم بشینیم بسازیم هزینه انقلاب خیلی زیاده بعد انقلاب باید ۲۰ سال تا برگشت به وضعیت عادی صبر کرد…
    راستی حرف محمدامین در مورد CNN و ABC news درست بود.

  • سعید بهمن ۲۸, ۱۴۰۲

    آمار شرکت در انتخابات چون ثبت میشه قابل استناد هست در تهران ۹۸۰۰ هزار نفر واجد رای دادن هستند اگر نصف مردم هم شرکت کنند باید نفر اول حداقل ۳۵۰۰ هزار رای بیاره