لحظه‌ای که بازیکن فوتبال در حین بازی بر اثر اصابت صاعقه جان می بازد + ویدیو

لحظه‌ای که بازیکن فوتبال در حین بازی بر اثر اصابت صاعقه جان می بازد + ویدیو

روز شنبه یک بازیکن فوتبال پس از اصابت صاعقه در حین بازی در اندونزی، جان خود را از دست داد. ویدیویی دقیقاً لحظه ای را که این مرد ۳۵ ساله اهل سوبانگ پس از برخورد صاعقه به زمین افتاد را ثبت کرده است.

این مرد که بعداً مشخص شد نامش سپتاین راهارجا است، در حین بازی دوستانه بین دو تیم اندونزیایی بود که صاعقه در حدود ساعت ۱۶:۲۰ به وقت محلی روز شنبه او را هدف قرار داد.

گزارش های رسانه محلی می گوید که او پس از حادثه هنوز نفس می کشید و به یک بیمارستان محلی منتقل شد، اما پس از متحمل شدن سوختگی های شدید جان خود را از دست داد.

لحظه‌ای که بازیکن فوتبال در حین بازی در اندونزی بر اثر اصابت صاعقه جان باخت

از آن زمان فیلم این اتفاق در شبکه های اجتماعی به شدت وایرال شده است و هواداران و بازیکنان فوتبال درگذشت ناگوار او را تسلیت گفته اند.

کاربری پس از دیدن این ویدیو نوشت: «امیدوارم روح این بازیکن در آرام باشد.»

کاربر دیگری نوشت: «این دست اتفاقات موضوع کابوس های من است. من زمان زلزله سانفرانسیسکو در سال ۱۹۸۹، که بازی سوم سری جهانی بیسبال را متوقف کرد، این وحشت را تجربه کردم.»

شخصی هم اظهار داشت: «این اتفاق واقعاً تلخ است. در دوران داوری، من همیشه آب و هوا را زیر نظر داشتم، فکر می کنم در دستورالعمل فیفا هم آمده است. دقیقاً به همین دلیل و نمی دانم آیا در اینجا چنین کنترل هایی امکان پذیر بوده است یا نه. این ویدئو به فیفا و انجمن های داوری در همه جا می رسد.»

چندین تیم در اندونزی به احترام درگذشت او، چند دقیقه سکوت کردند.

لحظه‌ای که بازیکن فوتبال در حین بازی در اندونزی بر اثر اصابت صاعقه جان باخت

تحلیل آژانس هواشناسی، اقلیم شناسی و ژئوفیزیک اندونزی (BMKG) نشان داد ابری که صاعقه از آن آمده بود، در ارتفاع ۳۰۰ متری بالای ورزشگاه بوده است.

این دومین بار در ۱۲ ماه گذشته است که یک بازیکن فوتبال اندونزیایی مورد اصابت صاعقه قرار گرفته است. یک بازیکن نوجوان دیگر در اندونزی، طی مسابقات جام سوئراتین زیر ۱۳ سال در سال ۲۰۲۳، مورد اصابت صاعقه قرار گرفت. این بازیکن که دچار ایست قلبی شده بود، از زمین مسابقه خارج و برای درمان پزشکی به بیمارستان منتقل شد. این نوجوان پس از دریافت کمک های پزشکی، احیا شد و پس از حدود ۲۰ دقیقه به هوش آمد.

در سال ۲۰۲۳، صاعقه به یک بازیکن فوتبال ۲۱ ساله برزیلی برخورد کرد. او پس از افتادن روی زمین به بیمارستان منتقل شد، اما بعداً بر اثر جراحات وارده جان خود را از دست داد. شش بازیکن دیگر حاضر در زمین نیز تحت آسیب ان صاعقه قرار گرفتند و مدتی را در بیمارسان سپری کردند.

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود