این نشانه ها می گوید شما آمادگی ازدواج با شریک عاطفی خود را دارید

این نشانه ها می گوید شما آمادگی ازدواج با شریک عاطفی خود را دارید

چه همیشه دغدغه ی ازدواج داشته اید و چه اینکه تا قبل از آشنایی با شریک عاطفی فعلی تان، هرگز به فکر ازدواج نیفتاده بودید، باز هم سخت می شود فهمید که واقعاً چه زمانی آمادگی ازدواج کردن را دارید.

گرچه بعضی روابط عاطفی طوری پیش می روند که طرفین رابطه خیلی زود تصمیم به ازدواج می گیرند، اما در اغلب روابط عاطفی، مدتی طول می کشد تا طرفین رابطه مطمئن شوند که قصد ازدواج با یکدیگر را دارند.

نشانه هایی که در ادامه درباره ی آن ها صحبت خواهیم کرد به شما کمک می کنند به جای طولانی کردن رابطه ی خود، متوجه شوید که آمادگی ازدواج کردن با شریک عاطفی خود را دارید یا خیر.

۱- دوره ی شیدایی را پشت سر گذاشته اید

اغلب افراد در رابطه ی عاطفی خود یک دوره ی به اصطلاح «ماه عسل» را تجربه می کنند که می تواند بین چند ماه تا بیش از یک سال به طول انجامد.

حتی اگر بیش از این هم طول کشد، ضروری است تا گذر از این مرحله صبر کنید تا بتوانید شیدایی را از واقعیت، احساسات عمیق عاشقانه و تعهد تشخیص دهید.

یک نشانه ی شیدایی این است که احساس کنید نمی توانید بدون آن شخص زندگی کنید و این مسأله تمام دغدغه ی شما شده باشد. ممکن است به خاطر رابطه تان از ارزش ها و نیازهای خودتان بگذرید و از همه چیز دست بکشید.

گرچه گذر از مرحله ی «ماه عسل» می تواند ناخوشایند باشد اما اولین دعواهایتان با یکدیگر اطلاعات مهمی درباره ی اینکه آینده ی مشترک تان می تواند چه شکل و شمایلی داشته باشد، به دست خواهد داد.

معمولاً اولین چالش هایی که در رابطه عاطفی با آن ها مواجه می شوید، همان چالش های دائمی ای هستند که هرگز تغییر نمی کنند. در حقیقت، این چالش ها را نمی توان از بین برد، بلکه صرفاً باید آن ها را مدیریت کرد.

این همان زمانی است که باید تصمیم بگیرید که آیا می توانید با وجود این عیب و نقص ها و اختلاف نظرها با یکدیگر زندگی کنید یا خیر.

۲- از پختگی کافی برای مدیریت دعواهایتان برخوردارید

دعوا و مشاجره بخشی اجتناب ناپذیر از رابطه عاطفی است و داشتن پختگی عاطفی نقش بسیار مهمی در مدیریت این تجربه ی پر تنش، بدون لطمه خوردن به پیوندی که میان شما برقرار است، دارد.

منظور از پختگی عاطفی این است که بتوانید چیزی که دارد بر شما می گذرد را واقعاً پردازش کنید و بفهمید که محرک هایی که عامل خشم شما هستند، کدام اند.

برای بعضی افراد این فرآیند شامل مرور زخم های گذشته است تا ببینند که آیا این زخم ها بر نحوه ی واکنش آن ها در دعواها و مشاجرات تأثیر گذاشته است یا خیر. به علاوه، این کار احتمال قهر کردن تان یا اینکه شریک عاطفی تان را مقصر بدانید را کمتر می کند.

۳- می توانید وجه آسیب پذیر خود را به یکدیگر نشان دهید

آگاهی از محرک هایی که عامل خشم تان هستند، کافی نیست؛ شما باید بتواند آن ها را با شریک عاطفی تان هم در میان بگذراید. برای داشتن یک رابطه عاطفی موفق، آسیب پذیری نقش بسیار مهمی دارد، به ویژه برای داشتن یک زندگی مشترک بادوام و شاد.

آیا می توانید درباره احساس تان با شریک عاطفی تان راحت و صادقانه صحبت کنید یا خیلی زود عصبانی می شوید یا قهر می کنید؟

لازم نیست همیشه در بیان دقیق احساسات تان بی نقص باشید.

حتی اگر اولین واکنش تان قهر کردن باشد هم می توانید درباره ی این صحبت کنید که چه چیزی باعث می شود تصمیم به قهر کردن بگیرید.

توانایی تشخیص و صحبت درباره ی ناامنی های روانی عمیق تر خود، به جای اتکا کردن به شیوه های مقابله ای برای محافظت از خود، یکی از نشانه های صمیمیت واقعی است.

۴- با شریک عاطفی تان ارزش ها و اهداف یکسانی دارید

حتی اگر از مهارت های ارتباطی فوق العاده ای هم برخوردار باشید هم بعضی چیزها هست که شما و شریک عاطفی تان نمی توانید درباره ی آن ها باهم صحبت کنید، گویی که شما و او خواسته های کاملاً متفاوتی در زندگی دارید.

سازگاری امر بسیار مهمی است؛ باید مطمئن شوید که شما و شریک عاطفی تان ارزش ها، علایق، باورها و سرگرمی های مشترکی دارید.

گرچه هیچ زوجی پیدا نمی شود که عیناً مانند یکدیگر باشند، اما شما و شریک عاطفی تان باید از نگرش یکسانی درباره ی تصمیمات بزرگ زندگی، مانند داشتن یا نداشتن فرزند، برخوردار باشید و همینطور درباره ی کارهایی که مایل به انجام شان هستید.

تعریف شما و شریک عاطفی تان از خوب و بد چیست؟ برای شما و او چه چیزی در زندگی ارزش محسوب می شود؟ و در نهایت اینکه آیا تناسبی میان پاسخ های شما و شریک عاطفی تان به این سؤالات وجود دارد؟

۵- میلی واقعی برای رشد در کنار یکدیگر دارید

هیچ کس با آمادگی کامل پا به زندگی مشترک نمی گذارد. در حقیقت، ممکن است کماکان احساس کنید که هنوز کار زیادی مانده تا برای ارتقای شخصیت و روان خود انجام دهید یا کارهای باقیمانده ی زیادی در حرفه ی خود دارید، امری طبیعی که ایرادی هم ندارد.

مهم، خودآگاهی شما و میل تان به تغییر است.

شاید همه چیز را باهم نداشته باشید اما می دانید کاستی هایتان از کجا هستند. به علاوه، شما این تمایل را دارید که در ارتباط تان با شریک عاطفی خود، رشد کنید و آن مسائل را حل و فصل کنید.

منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود