طرح مجلس برای تسهیل بازگشت خوانندگان و سلبریتی های خارج نشین به کشور

طرح مجلس برای تسهیل بازگشت خوانندگان و سلبریتی های خارج نشین به کشور

بنا به ادعای یک خبرگزاری، به زودی طرحی در مجلس شورای اسلامی مطرح خواهد شد که بر اساس آن به دولت مجوز داده می‌شود زمینه ورود خوانندگان و سلبریتی‌هایی که قصد بازگشت به ایران را دارند، فراهم سازد.

به گزارش خبرگزاری بسیج دانشجویی، نمایندگان مجلس قرار است طرحی را در مجلس مطرح کنند که در صورت تصویب نهایی آن، خوانندگان و یا سلبریتی‌هایی که به هر دلیلی از کشور خارج شده و حال قصد بازگشت به کشور را دارند بتوانند به کشور خود بازگردند.

لازم به ذکر است این طرح شامل افرادی خواهد شد که با خروج خود «خللی در تمامیت ارضی کشور ایجاد نکرده» و یا «از رفتار‌های سابق خود ابراز ندامت کرده‌اند».

در این طرح همچنین عنوان شده است که خاک ایران برای همه ایرانیان است و همه گروه‌ها اعم از خوانندگان و سلبریتی‌ها حق زندگی در این آب و خاک را دارند.

واکنش وزیر ارشاد به بازگشت معین به ایران و صدور مجوز برای فعالیت وی + ویدیو

طرح تسهیل بازگشت سلبریتی های خارج نشین به کشور به مجلس می رود؟

بسیاری از خوانندگانِ موسیقی پاپ ایرانی، پس از انقلاب مجبور به مهاجرت از کشور شدند و برخی دیگر نیز در داخل مانده و ناگزیر از ادامه‌ی حرفه و شغل خود منع شدند. این روند، در سال‌های بعد کمرنگ شد، اما همچنان ادامه داشت. گروهی از هنرمندان مهاجر که با نام «خوانندگان لس‌آنجلسی» شناخته می‌شدند، به ایران بازگشتند. اما موفق به دریافت مجوز فعالیت نشدند. عده‌ای نیز در داخل کشور به فعالیت پرداختند، ولی به دلایلی ممنوع‌الکار شدند.‌

در دوران ریاست‌جمهوریِ محمود احمدی‌نژاد، به حبیب وعده‌ی اجرا در ورزشگاه آزادی داده شد؛ اما او تا هنگام مرگش در رامسر در سال ۱۳۹۵، نه تنها هیچ اجرایی در آزادی نداشت، بلکه مجوز آلبوم یا کنسرت هم دریافت نکرد.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود