ویژگی ظاهری مشترک زنان مشهور هالیوود که آن ها را به لحاظ «علمی» زیبا کرده است

ویژگی ظاهری مشترک زنان مشهور هالیوود که آن ها را به لحاظ «علمی» زیبا کرده است

جدا از زیبایی، چه وجه اشتراکی میان اسکارلت جوهاسون، لوپیتا نیونگو و هلی بری وجود دارد؟

هر سه ی آن ها صورتی قلبی شکل دارند که در قسمت گونه ها پهن است و هر چه به قسمت چانه نزدیک تر می شود، پهنای آن کمتر می شود. و همین ویژگی ظاهری است که پژوهش تازه ای آن را برای مردان جذاب ترین عنوان کرده است.

کارشناسان می گویند فرم چهره ی قلبی شکل انحنا و ملایمتی به اجزای صورت می دهد که زنانه تر تلقی می شود و در عین حال، داشتن گونه های برجسته می تواند کمک کند چهره مدت طولانی تری جوان به نظر برسد.

این پژوهش که توسط محققانی در ترکیه انجام شده، می گوید در میان محبوب ترین فرم های چهره ی زنان برای مردان، رتبه ی دوم به فرم چهره ی بیضی شکل تعلق دارد که بسیاری از زنان زیبای هالیوود مانند کامرون دیاز و ریانا از آن برخوردارند.

دکتر نیکلاس جونز، جراح پلاستیک آمریکایی که در این پژوهش همکاری داشته، می گوید: «این پژوهش مؤید این باور است که فرم چهره ی قلبی شکل در زنان برای مردان بیشترین جذابیت را دارد. فکر می کنم داشتن گونه های برجسته مانع افتادگی پوست صورت می شود و به همین دلیل مدت طولانی تری جوان به نظر می رسید. به علاوه، فرم چهره ی قلبی شکل که در آن زوایا بسیار ملایم هستند، صورت بسیار زنانه تر به نظر می رسد.»

او همچنین گفت که ممکن است زنانی که زوایای ملایم تری در صورت خود دارند، از نظر مردان از قدرت باروری بیشتری برخوردار باشند، چرا که داشتن این ویژگی ظاهری به این معنی است که این زنان تستوسترون کمتری را دارا هستند.

بالا بودن سطح هورمون تستوسترون در زنان باعث مختل شدن چرخه ی قاعدگی می شود و به کیفیت تخمک های زنان لطمه می زند.

محققان در این پژوهش به ۱۷۲ مرد تصاویری ساختگی از یک زن یکسان با ۵ فرم چهره ی مختلف نشان دادند.

تصاویر استفاده شده در این پژوهش دیجیتالی بودند و با یک نرم افزار سه بعدی و توسط دانشگاه علوم پزشکی آفیون کوجاتپه ی ترکیه ساخته شده بودند.

از مردان خواسته شد که از یک تا ۱۰ به هر چهره امتیاز دهند، به طوری که امتیاز یک به معنای «بسیار غیر جذاب» و امتیاز ۱۰ به معنای «بسیار جذاب» بود.

پس از آن، محققان به محاسبه ی میانگین امتیاز دریافتی هر یک از فرم های چهره پرداختند تا جذاب ترین فرم چهره را پیدا کنند.

مردان به فرم چهره ی قلبی شکل به طور متوسط ۵/۳ امتیاز داده بودند که بالاترین امتیاز در میان این گروه بود.

فرم چهره ی بیضی شکل ۴/۵ امتیاز گرفته بود، امری که آن را در رتبه ی دوم قرار داده بود. رتبه ی سوم به فرم چهره ی گرد با امتیاز ۴/۲۶ تعلق داشت.

در سوی دیگر این طیف، فرم چهره ی مربعی با امتیاز ۴/۰۶ قرار داشت که پایین ترین رتبه را به خود اختصاص داده بود.

رتبه ی دوم از آخر هم به فرم چهره ی مستطیلی تعلق داشت که ۴/۱۴ امتیاز دریافت کرده بود.

پژوهش های قبلی همچون تحقیق پژوهشگران دانشگاه پزشکی فیلادلفیا در آمریکا نیز نتایج مشابهی داشتند. این پژوهش نشان داده بودند فرم چهره ی قلبی شکل زنان را جوان تر نشان می دهد.

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود