با ۸ مورد از زیباترین آبشارها در سراسر جهان آشنا شوید

با ۸ مورد از زیباترین آبشارها در سراسر جهان آشنا شوید

بدون شک آبشارها را می توان بهشت روی زمین دانست. اگر بیشتر فکر کنید، می بینید که تمامی اوصاف بهشت در زیبایی آبشار گنجانده شده است. آب هایی که از لا به لای سنگ ها و گیاهان سبز رنگ جریان دارند، صدای آرامش بخش برخورد قطرات آب با سطوح سنگی یا چوب درختان، پرندگان بومی که گهگاهی از جلوی نظر شما گذر می کنند؛ همه و همه نمای تکه ای از بهشت، آن هم روی زمین است!

در ادامه به معرفی ۸ مورد از زیباترین آبشارهای جهان خواهیم پرداخت. آبشارهایی که در دنیا شهرت دارند و آمار سالیانه گردشگران را بالا برده اند.

آبشار پلیتویک، کرواسی

پارک ملی دریاچه های پلیتویک که در سال ۱۹۷۹ به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد، برترین و محبوب ترین مکان توریستی کرواسی با نزدیک به ۱ میلیون بازدیدکننده به صورت سالانه است.

آبشار نیاگارا، کانادا و آمریکا

آبشار نیاگارا در مرز کانادا و آمریکا قرار دارد و از سه آبشار تشکیل شده است: آبشار نعل اسب، آبشار آمریکایی و آبشار نقاب عروس.

آبشار ایگواسو، آرژانتین و برزیل

آبشار ایگواسو، بزرگترین آبشار جهان با ۲۷۵ آبشار به عنوان یکی از شگفتی های طبیعی در سال ۲۰۱۱ اعلام شد که در مرز آرژانتین و برزیل واقع شده است.

آبشار دودهساگار، گوا

آبشار دودهساگار در گوا، یکی از بلندترین آبشارهای هند با ۳۱۰ متر ارتفاع منظره ای ۴ طبقه ای دارد. بازدیدکنندگان می توانند با قطار به ایستگاه کولم یا کسل راک دسترسی داشته باشند و در استخری که در پایین این آبشار قرار دارد، شنا کنند.

آبشار یوسیمیتی، آمریکا

آبشار یوسیمیتی، یکی از بلندترین آبشارهای جهان بوده و از نقاط مختلف دره یوسیمیتی قابل مشاهده است. برای علاقه‌مندان به ماجراجویی، صعود به قله یوسیمیتی یک روز طول می کشد. در حالی که از مسیر «صخره کلمبیا» می توانید در عرض چند ساعت به قله برسید.

آبشار گولفوس، ایسلند

آبشار گولفوس در دره رودخانه Hvita در ایسلند فرصت های عکاسی چشمگیری را در پس زمینه ای از زمین های سرسبز به گردشگران ارائه می دهد. پوشیدن پوشاک ضدآب برای شرایط مه‌آلود در طول مسیر پیشنهاد می‌شود.

آبشار بان گیوک-دتیان، ویتنام و چین

آبشار بان گیوک-دتیان با منشا از رودخانه Quay Son در مرز چین و ویتنام، منظره زیبایی در میان جنگل‌های سرسبز و زیبا دارد.

آبشار آنجل، ونزوئلا

آبشار آنجل، مرتفع ترین آبشار پیوسته جهان بوده و از از کوه آویان-تپویی به دره شیطان سرازیر می شود.

منبع: knutsondental
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • شهرزاد اسفند ۲۰, ۱۴۰۲

    اینهمه آبشار زیبا در ایران داشتیم که جز قشنگترین آبشارهای دنیا هستند چرا اسم یکیشونم نبردی ؟ یا واقعا ایرانگردی و ایران شناس نیستی و یا هم ….