جزئیات دادگاه فرزندان معاون اول قوه‌ قضائیه؛ حجت الاسلام محمد مصدق کیست؟

جزئیات دادگاه فرزندان معاون اول قوه‌ قضائیه؛ حجت الاسلام محمد مصدق کیست؟

به گزارش خبرگزاری دولتی «مهر»؛ اولین جلسه ی دادگاه رسیدگی به اتهامات ۲ فرزند حجت الاسلام محمد مصدق، معاون اول قوه‌ قضاییه دیروز سه شنبه ۱۵ اسفند ماه به صورت علنی برگزار شد.

این دادگاه به ریاست قاضی فرخ‌نیا به اتهامات ۲۳ تن از متهمان این پرونده از جمله دو تن از فرزندان معاون اول قوه‌قضاییه که در تیرماه امسال، به اتهام تشکیل شبکهٔ اعمال نفوذ و پول‌شویی در پرونده‌های کلان اقتصادی دستگیر شده بودند، رسیدگی می کند.

حجت الاسلام محمد مصدق

به گزارش «همشهری آنلاین»؛در نخستین جلسه رسیدگی به پرونده، نماینده دادستان بخشی از کیفرخواست را قرائت و اقدامات مجرمانه متهمان را تشریح کرد.

به گفته نماینده دادستان، متهمان مجموعه‌ای را برای اعمال نفوذ بر پرونده‌های قضایی از جمله پرونده‌های کلان اقتصادی تشکیل داده‌اند و با سوء‌استفاده از افراد صاحب منصب، وجوهی دریافت می‌کردند.

حلقه اصلی این مجموعه «الف -م»، «م-م» و «ح-ی» هستند که علاوه بر آن‌ها، افراد دیگری مانند امین اموال نامشروع، حسابدار، صراف پوششی و… تحت هدایت و مدیریت این سه نفر در این شبکه به انجام افعال مجرمانه پرداخته اند.

این مجموعه با تشکیل یک دفتر غیرقانونی، وجوهی را به منظور جلب رای مورد نظر متهمین در دادگاه، دریافت می‌کردند.

در واقع این چندین نفر پرونده‌های کلان اقتصادی را از طریق عوامل جذب شده شناسایی و با ارتباط گیری با طرفین پرونده به آن‌ها وعده گرفتن رای مد نظر به صورت تضمینی در قبال اخذ وجوه کلان را می‌دادند که مبالغ درخواست شده به صورت ارز، سکه، خودرو و… و از طریق معرفی چند حساب از متهمین دریافت شده است.

بخش قابل توجهی از این مبالغ دریافتی جهت پنهان ماندن مسیر دریافت وجوه، به حساب‌های پوششی واریز شده و سپس از طریق این حساب‌ها در پروژه‌های ساخت ملک، خرید طلا و سکه، خرید دلار و اتومبیل‌های لوکس به کار گرفته شده است. در این پرونده سوء استفاده فرزندان معاون اول قوه قضائیه از نام پدرشان واضح است.

نماینده دادستان در ادامه به حلقه بعدی متهمان و نقش هر یک در فرایند اقدامات مجرمانه مجموعه مذکور اشاره کرد.

به گفته نماینده دادستان، اوج فعالیت‌های این مجموعه در ۴ سال گذشته مربوط به دو پرونده تخلیه ورزشگاه شهدای قیطریه و ابر بدهکار بانکی به نام رستمی صفا بوده است.

مجموعه شکل گرفته، تنها در پرونده رستمی صفا حدود ۲۰۰ میلیارد تومان مال نامشروع کسب نموده و وجوه ماخوذه در فرایند پولشویی، تبدیل به املاک، خودرو‌های لوکس، ویلا و… شده است.

حجت الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه‌ قضاییه کیست؟

حجت الاسلام محمد مصدق

حجت الاسلام محمد مصدق کهنموئی متولد سال ۱۳۴۲  در تبریز است.

تحصیلاتش را به تشویق خانواده و علاقه شخصی اش در زمینه علوم دینی آغاز کرد، و در سال ۱۳۵۶ راهی حوزه علمیه تبریز شد. او پس از مدتی برای ادامه تحصیلات راهی قم شد. او در قم از محضر اساتیدی همچون آیت الله جوادی، مرحوم آیت الله شیخ جواد تبریزی و نیز مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی بهره برد.

حجت الاسلام مصدق علاوه بر تحصیل علوم دینی به تحصیلات دانشگاهی نیز مشغول شد، و در سال ۱۳۷۲ در رشته مدرسی الهیات و معارف اسلامی از دانشگاه تربیت مدرس فارغ التحصیل شد.

او در سمت هایی همچون معاونت دادستانی ویژه روحانیت، معاون اولی دادستان کل کشور، مدیر مسئولی فصلنامه دادستانی ویژه روحانیت در قوه قضائیه کسب تجربه کرده است.

حجت الاسلام مصدق از جمله حقوقدانانی است که در قوه قضائیه در ارائه نظریه مجازات های جایگزین حبس پیشتاز بوده است، و در طول تحقیقاتش مطالب جدیدی را وارد حقوق جزا کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق رئیس دیوان عدالت اداری است، او پیش از این معاون حقوق قوه قضائیه و عضو شورای پژوهش پژوهشکده حقوق و قانون ایران بوده است

او از تیر ماه سال ۱۴۰۰ معاون اول رئیس قوه قضائیه، حجت الاسلام محسنی اژه ای است.

در مهر ۱۴۰۲، چند هفته پس از انتشار خبر بازداشت دو فرزند یک مقام ارشد قوه قضائیه در کانال‌های تلگرامی به اتهام فساد مالی، روزنامه ی اصولگرای «فرهیختگان» و خبرگزاری اصولگرای «تسنیم» گزارش کردند که دو فرزند حجت الاسلام مصدق در رابطه با پرونده ی فساد ۲۰ هزار میلیارد تومانی ابربدهکار بانکی، محمد رستمی صفا، مالک گروه صنعتی رستمی صفا، بازداشت شدند.

۱۳۵ نظر

ورود

  • خورشید اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    این افراد ….که نتونستن بچه های خودشون رو هم تربیت کنن و هم خودشون و هم اعضای خانواده هم عمو هم دایی هم خواهرزاده هم برادرزاده و …همه اشون فاسد اندر فاسدن مملکت رو دستشون گرفتن و میخوان عدالت ر‌ا ایجاد و اجرا کنن !!! …. تو اگه عرضه داشتی بچه هات رو تربیت میکردی!!

    • مصطفی اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

      حالا کجا تک خوری نکرده باشندکه به یکی دیگه برخورده باشد؟!؟

    • بی نام اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

      اگر بچه‌ای فاسد شد به جرم بچه پدرش رو مجازات نمی کنند .. سابقه و کارنامه آقای مصدق جز درستی و پاکی و دفاع از حق و حقیقت چیز دیگری نیست این مهملات که تو ذهن خودتون رسوخ میکنن رو بریزید دور .. و واقع بین باشید

      • Ali اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

        همانند اول انقلاب که بعضی از بزرگان فرزندانشان منحرف شدند خودشان دستور اعدامشان را صادر و در صحنه اعدام فرزند ناخلف بودند.الآن این آقا باید اینگونه عمل کند.تا مردم از بد بینی نسبت به انقلاب اسلامی که مظلوم واقع شده نفس تازه‌ای بکشد.

      • م اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

        مگه همین آقایون به ما مردم عادی روی منبر نمیگن که فرزند خطاکار از لقمه حرام نشات میگیره. حالا فکر کی خرابه؟ تو و هم پالگی هات یا مردم عادی که از بدو تولد سخن از ساده زیستی و پاکدستی میشنون ولی تجمل گرایی، فساد و هزار تا کثافت کاری دیگه از مسئولینشون میبینن. برو خودتو توی آیینه نگاه کن اگر انسان دیدی بخ عقلت شک کن.

      • امیرخان اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

        اگه مملکت صاحب داشت،تا تعیین تکلیف پرونده جناب محمد مصدق رو معلق میکردن،تا قدرت اعمال نفوذ نداشته باشه،و ازطرفی عدم دخالتش محرزشه،پول علف خرس نیست که با وعده بدن کسی،اونم دویست ملیارد،طرف با توجه به پیشرفت پرونده پول رو میده،یعنی طی ده مرحله، نه یهو!! باید تعلیق بشه جناب معاون

      • ارش اسفند ۱۸, ۱۴۰۲

        جدی می‌فرمایید بس نکنه پیغمبر زاده اند ؟
        ضمنا خونه پدر پاکشون کدو م قصر تو کدوم محله هستش

      • حرف حق اسفند ۱۸, ۱۴۰۲

        چطورشده که بیشتر فرزندان مسئولان دست به اختلاص وفساد میزنن چرا فرزندان مردم عادی اختلاص نمیکنن مگه خودهمین آقایون نمیکن اعمال ناپسند فرزند نتیجه لقمه حرامی است که پدر سر سفره آورده ، پس لطفاً الکی حرف نزن

    • علی اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

      بنابراین دیدگاه نوح نبی نیز در تربیت فرزند خود ناتوان بود تازه نتوانست رسالت خود را درست انجام دهد چون اندکی از مردم بدو ایمان آوردند سعدی گوید پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد

    • یاسین اسفند ۱۸, ۱۴۰۲

      سلام دعا کنیم مدیریت احساسی آقای اژه ای باشه و ادامه داشته باشد

  • ناصر اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    حالا این افتاده بیرون این مصدق بیچاره کسی رو نداشته ،در کرمانشاه یک نماینده مجلس هست که با چند کارخانه دار و سرمایه دار بزرگ در واقع شریک هست آنها هر تخلفی دوست دارند انجام می دهند بخاطر همین نماینده تعزیرات و حتی بازرسی کل کشور به آن سرمایه دار جرات نزدیک شدن ندارند اخیرا بخاطر یک تخلف کم فروشی چند هزار میلیارد تومانی فولاد همین نماینده اداره به اداره در کنار سرمایه دار متخلف بود و ازش دفاع کرد تا پرونده را مسکوت کرد تخلفات بدتر از پسران مصدق در کرمانشاه در حال انجام است متاسفانه و کسی قدرت و جرات برخورد ندارد

  • ناشناس اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    کثافت کاری این حضرات فاسد که کلان کشور تمومی ندارد

  • کامیکازه اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    ما اگه انتقاد کنیم و شما چاپ نکنی البته از ترس چه فایده‌ای دارد؟؟ این آقا چندین سال است که از کار بچه هاش خبر داده اصلا به درد کار دولتی نمی خوره باید اخراج شود همین امروز

    • علی اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

      این همونی بود که تو تی وی گفت هرکی بره زندان تازه خرجش شروع میشه خخخخ😛😛

  • محمد اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    سلام یعنی این برادر بزرگوار درمدتی که فرزندان مشغول فعالیت بودند هیچ اطلاع ونظارتی بر آنها نداشته که چگونه دفتر در بهترین محل تهیه کردند و سرمایه برای ساخت و ساز .واردات و صادرات وخریدو وفروش ملک از کجا تهیه شده خودروهای گران قیمت مورد استفاده از کجا آمده.
    اگر نه که وای بر ما واگر نمی دانسته ولی بر ما واینکه هنوز هم استعفا نداده دیگه آخرش وان هم شاید به جهت اعمال نفوذ احتمالی.

  • Taha اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    اینها باید خانوادگی مجازات بشن که باعث بدنامی اسلام و انقلاب و ایران شده اند اگر یک شخص گرسنه چیزی بدزد باید مجازات بشه اما افراد نفوذی راست راست بچرخند و به ریش همه بخندند رهبری باید به این قضیه ورود کنند .

  • ستاره اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    نوح هم پسرش خلاف بود ولی پدرش پیامبر .
    آنجایی در مسیر دیگه راه پدر وپسر جدامیشه

    • تاج کبیر اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

      شمارا بخدا دیگه بیخیال نام انقلاب ووووووشوید ۵۰ساله داریم به چشمان خودمون می بینم چه دزدی ها چه اختلاس ها وچه بی عدالتی ها که عیناً دیدیم فقط خدا به دادمون برسد

    • رضا اسفند ۱۸, ۱۴۰۲

      جدی می‌فرمایید .یعنی الان این نمیفته دنبال کاراونا تا عفوبشن وهاپولی هاپو شن

  • علی اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    سوءاستفاده از نام پدر نبوده ،با استفاده از پدر اینکارها انجام شده این طبری دوم هست که کشف شده هر جای دیگه ی دنیا اگر این اتفاق می‌افتاد اولین کار استعفا دادن پدر بود ولی اینجا نه تنها استعفاء نداده بلکه دنبال گرفتن وکیل برای دفاع از پسران خلافکارشه یعنی خودش هم همدست اینها بوده و هست آخرش هم یه حکم فرمالیته داده میشه و در مدت اجرای حکم زندان هم اینا میرن مرخصی خونه ی پدر

  • علی اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    اگر این بدبخت مثل چای دبش کسی را داشت الان این جوری نبود

  • حبیب اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    ایشان هنوز استعفا نداده و سر پست شان هستند

  • نیزار اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    از دین و دینداری زده شدیم

  • جانانصاحب اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    پادشاه.. صاحب. فارسی.. با ایت الله کاشانی خیلی خوبه حس میکنم.. کار الله دراه انجام میشه.. جانان فارسی.. کوروشی.. ادم اگر حق رو رعایت کند.. بالاتریت امنیت در جهان محقق خواهد کرد….

  • عزیز اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    وای بر ما
    وای بر شما
    خدایا عاقبت همه ما ختم به خیر کن
    مفسدین این مملکت دارن اداره نیکنند

    • مهدی اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

      نوح یک پسر داشت که نافرمانی میکرد نه مانند فرزندان و بستگانِ مقامات و مسئولان ایرانی از فرزندان رفسنجانی و شمخانی و ولایتی و همین مصدق گرفته تا برادران روحانی و جهانگیری و لاریجانی ها و نعمت زاده ها، این بنا از ریشه فاسد شده.

  • غلامرض اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    چنین برخوردهای با مفسدین ملت را به سیستمی نبودن فساد امیدوار می کند

  • بنیامین اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    واقعا ما باید با این خبر که “فرزندان معاون اول قوه قضائیه تشکیل شبکهٔ اعمال نفوذ و پول‌شویی در پرونده‌های کلان اقتصادی دستگیر شده بودند” کنار بیاییم؟
    مگر می شود باور کرد که معاون اول قوه قضاییه با توجه به نوع کار واحساسات شغلی ویژگی شخصیتی که باید داشته باشد، ایشان خبر نداشته باشه که آقازاده ها به چه کار پردرآمد مشغول هستند!
    چرا ایشان باید همچنان دراین جایگاه قرار داشته باشد؟
    بیچاره مردم !بیچاره نظام !
    بیچاره اون قاضی !بیچاره اون نماینده دادستان

  • آزاده اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    مگه میشه یک فرد حجهالاسلام باشه ، بچه هاش فساد داشته باشند؟؟؟!!! شما را خدا از این کلمه برای هر شخصی استفاده نکنید. اگه این آقا نشانه اسلام بود و تا حدودی اسلام را در زندگیش اجرا میکرد ، نباید فرزندانش الان چنین تخلفی میکردند ، رسوایی از این بدتر نداریم ،!!! واقعا متاسفم برا چنین پدری که به جای اینکه برای تربیت فرزندانش وقت بزاره ، فقط دنبال پست سازمانی و مطرح کردن خودش در جامعه بوده ، باید دید که چند تا حق را ناحق کرده که چنین بلایی سرش اومده

  • احسان معتمدی اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    مگر می شود در خانه بود و دید پسران میلیارد میلیارد ماشین و پول و اینها جابجا می کنند و نفهمید . لطفاً این پدر …را از قوه اخراج نمایید

  • جانانصاحب اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    …دیگه کاری به کشور جانان ندارند نه کله … نه کله ..نه تمام…. انطور که جانان علــــــــــــی گفت. نقش افرینی می کنند بس. …. ها…. لباسشون هم می کنند.. عادی… عادی… تایید هم شد. ۵۰نفر ادم اگر بودن می شنیدن. ۵۰نفر ادم…. جانان غدیری.

  • حمید اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    چقدر خوب بابا مملکت راخالی کرده است بعد عکسش را نمی گذارنند تا مردن بفهمند وببیند که اینها که این همهادعا داشتند الان چه کسانی هستند بعد هم می گویند خوب ما خودمان اینها را گرفته ایم خیر هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمی گیرد الات جنگ جناها است همه دیگر را لو می دهند تا هر کدام جایی باز کنند که بیشتر بخورنند

  • علی بابا اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    دست قوه قضائیه و همچنین ضابطینی که در تشکیل پرونده اتهامی و دستکیری متهمان قلدور نقشی داشتهد درد نکنه جمهوری اسلامی باید با هر کسی که بخواهد به نام جمهوری اسلامی و داشتن رابطه خویشاوندی و دوستی و…. مسئولین را بدنام کند ، مبارزه جدی و قاطع بکند و بهتر است اسامی هم اعلام شود و ما غز این حروف مقط خلاص بشیم . پسر نوح چو با بدان بنشیت خاندان نبوتش گم شد.

  • بی نام اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    اگر بچه‌ای فاسد شد به جرم بچه پدرش رو مجازات نمی کنند .. سابقه و کارنامه آقای مصدق جز درستی و پاکی و دفاع از حق و حقیقت چیز دیگری نیست این مهملات که تو ذهن خودتون رسوخ میکنن رو بریزید دور .. و واقع بین باشید

  • ایرانی آباد و آزاد اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    برای جناح خودشان ماستمالی و پنهانکاری میشه و تمام میشه……
    قوه قضائیه کاملا سیاسی و جناحی است و متاسفانه
    مستقل نیست و همین مردم را رنج و عذاب میده و
    حس اعتماد و اطمینان و امنیت به این قوه ایجاد نمی
    کنه ..

  • معتمدی اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    بنظر من رهبر باید قاطعانه به همه پرونده‌ هایی که ملاحظه کاری شده و میشود ورود ولایی کند و دستور فرمایند همه وابسته های به سران مملکت که کوچکترین نقشی هم در مسائل مهمی که باعث بدبینی مردم به نظام میشود،داشته اند بیاورند.ودر میدان آزادی دستور صلیب بدهدو به احکام قضایی کوچکترین توجهی نکند.در غیر اینصورت جلب اعتماد مردم غیرممکن است

  • چ.بهشتی اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    پدراین پسرای نابغه چقدر دخیل بوده؟اصلا دخیل بوده یانبوده؟آیا ازاین فرزندان اعلام برائت نموده؟

  • مهدی اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر آنچه هست گیرند . این داستان یکی از هزاران سواستفادهای چندین هزار میلیاردی این گدازادهاست

  • محمد معتمدی اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    ? مدیر محترم سایت چرا پیام تایید نکردید. اعتماد عمومی به نظام در حال اضمحلال است. رهبر باید ورود ولایی کند و دستور صلیب کردن تمام مفسدان اقتصادی و وابستگان را بدهد و این حکم مافوق قانون است. احکام قوه قضائیه اعتماد عمومی نخواهد آورد.

  • reza nuri اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    ایشونم مثل بقیه خ و ن و ع و …

  • Ali اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    همانند اول انقلاب که بعضی از بزرگان فرزندانشان منحرف شدند خودشان دستور اعدامشان را صادر و در صحنه اعدام فرزند ناخلف بودند.الآن این آقا باید اینگونه عمل کند.تا مردم از بد بینی نسبت به انقلاب اسلامی که مظلوم واقع شده نفس تازه‌ای بکشد.

  • کیاراز اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    اصصصصلا نگران نباشید..جوجه رو آخر پاییز میشمرن..

  • ترابی اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    شایسته است که در صورت عدم استعفای چنین افرادی از منصب خود رئیس قوه شخصا اقدام و حیطه اختیارات و مناصب ایشان را کاهش دهد.

    • جعفری اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

      شوخی میکنی؟؟؟رییس قوه باهاش برخورد کنه؟؟؟!!!شما فکر کنم یا خوابی یا خودت رو زدی به خ…، این دوتا آقا زاده تو دم و دستگاه قوه قضاییه کار چاق کن بودن، خودشون که قاضی نبودن ،بلاخره یک نفر مثل اکبر طبری داشتند که برش حسابی داشته ،رییس قوه مثل لاریجانی مگه میشه ندونه دور برش چه خبره؟؟؟

  • فرزاد اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    معاون اول چند سال دیگه ..میشد و ادعای …میکرد بچه ها هم کسی کارشان نداشت.
    این بنده خدا کم شانس بوده البته بچه هاش زیاده خواهی حقشان هست.

  • گرسنه اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    این ……ها برای همین است دنبال حجاب و موی زنان هستند تا دزدی هایشان معلوم نباشد اما ملت فهمیدند که این …کشور را …کردند

  • بی نام اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    اگه اینا پول مملکت رو نخورند پس من بخورم.

  • بویراحمد اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    مرکز فساد قوه قضائیه است

  • جواد اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    این که فساد هست یه مطلبی اما این که با این فساد برخورد میشه یعنی فساد سیستماتیک نداریم

  • حسین کرد اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    درهرصورت. بدا بحال کسی از خانواده واولاد خودش خبر نداره.. درضمن چه نان داده بخوردشان.. درازگوش که نیستیم.. گفت روی رخسارخبردهد ازاسرار درون… وسلام

  • قنبرعلی اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    فرزندان این مسئول عزیز افسادفی الارض انجام دادند و باید تبعید شوند به کانادا .

  • امیرخان اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    اگه مملکت صاحب داشت،تا تعیین تکلیف پرونده جناب محمد مصدق رو معلق میکردن،تا قدرت اعمال نفوذ نداشته باشه،و ازطرفی عدم دخالتش محرزشه،پول علف خرس نیست که با وعده بدن کسی،اونم دویست ملیارد،طرف با توجه به پیشرفت پرونده پول رو میده،یعنی طی ده مرحله، نه یهو!! باید تعلیق بشه جناب معاون

  • سهند اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    هر چه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک
    این اقایون در تربیت بچه های خودش ناتوانند و می خواهند مملکت داری بکنند هر کجای دنیا بود با این افتضاح ان مسئول استعفا می داد

  • جعفری اسفند ۱۷, ۱۴۰۲

    فرزندان خودشون رو نمیتونند تربیت کنند انوقت برای هشتاد تا نود میلیون ایرانی میخوان تصمیم بگیرن

  • امین اسفند ۱۸, ۱۴۰۲

    اگر بچه‌ای فاسد شد به جرم بچه پدرش رو مجازات نمی کنند .. ضمنا شما که پدر را محکوم می کنید بچه های خودتون گل و گلابند یا……؟!!.

  • جعفری اسفند ۱۸, ۱۴۰۲

    فرزندان معمولاً دنباله رو پدر هستند…،دمشگرم، ما بچه بودیم تیله بازی میکردبم، حتی اگه ی تیله جدید به تیله هامون اضافه میشد پدرمون مبفهمید و می‌گفت از کجا اومده، ماشین لوکس میلیاردی املاک وسکه و دلار و…. هر از چند وقتی بیاد و بره ابوی محترمشون متوجه نشدن جز عجایبه، یا شابدم بشدت مشیغول کار و خدمت به خلق الله و مستضعفین بوده که متوجه نشده فرزندانش فاسدن!!!

  • مجید جعفری اسفند ۱۸, ۱۴۰۲

    وای به روزی که بگندد نمک

  • ارش اسفند ۱۸, ۱۴۰۲

    خیلی جالبه مملکت افتاد ه دست به عده دزد که چپو راست میدزدن وتا خرخره خودشونو وایل تبارشون از سیری در حال انفجارن ویه عده ملت گرسنه که حقوق خودشونو هم بهشون نمی‌دن با اینا نهایت چند روز با احترام صحبت میکنند و خداحافظ برید اروپا با پولا تو کاخ هاتون صفا کنید

  • محسن اسفند ۱۸, ۱۴۰۲

    بزرگترین آفتی که از سال ۵۷ به ملت ایران وارد شد تغییر نام ومدیریت وزارت دادگستری به قوه قضائیه می باشد چرا که وزیر دادگستری توسط مجلس انتخاب می شد وبه مجلس هم پاسخگو بود ولی رئیس قوه توسط رهبر انتخاب می شود و فقط در صورت مطالبه ایشان پاسخگو می شوند که با توجه به حجم بالای تخلف امکان بررسی فردی توسط ایشان وجود ندا ردومسلما تا وقتی این ریل تغییر نکند نه تنها امکان مبارزه با فساد های خرد وکلان وجود ندارد بلکه احقاق حقوق مردم در دعاوی معمولی هم آلوده به فساد می شود.

  • حرف حق اسفند ۱۸, ۱۴۰۲

    چطورشده که بیشتر فرزندان مسئولان دست به اختلاص وفساد میزنن چرا فرزندان مردم عادی اختلاص نمیکنن مگه خودهمین آقایون نمیکن اعمال ناپسند فرزند نتیجه لقمه حرامی است که پدر سر سفره آورده ، پس لطفاً الکی حرف نزن

  • حسین اسفند ۱۸, ۱۴۰۲

    من فکر می کنم باید تربیت درست از مدارس ابتدای شروع لشه پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد. قبل از انقلاب به گفته فردوست ده هزار بازرس شروع به پیگری اختلاس ها کردن اینقدر زیاد بود مجبور شدن از صد میلیون به بالا شروع کنند ۳۵۷۵. پرونده کلان تشکیل شد

  • قضاوت منصفانه اسفند ۱۸, ۱۴۰۲

    بزرگواران انسان خوبه منصفانه قضاوت بکنه ما که در جایگاه اونا نیستیم و جای جناب مصدق نبودیم که ببینیم آیا مخالفتی با آنان داشته یا اینکه اصلا تا چه حدی اطلاع داشته این دور و زمانه واقعا طوری شده و جو جامعه آنچنان روی بچه ها تاثیر میذاره که نقش خانواده و والدین به کمترین حد ممکن رسیده است از طرفی دیگه خود جناب مصدق که واقعا به شخصه واسه سیستم قضایی این مملکت یک مهره ارزشمند بوده و آنهایی که از ایده های ایشان اطلاع دارند میدانند که همیشه نظرات راهگشایی برای سیستم قضایی کشور داشته و بنظر میرسه که بایستی منصفانه با این موضوع برخورد کرد و قضیه بررسی بشه و اگر خود ایشان در جایی به آنها کمک کرده و یا اینکه لاقل از کار خلاف قانون آنها مطلع بوده آنوقت ایشان را اینگونه یکطرفه قضاوت کرد

  • یعقوب پورسرخه اسفند ۱۸, ۱۴۰۲

    سلام خدمت حاج اقا ما الان ۳۶سال پرونده داریم در رابطه با زمین کشاورزی ما سند داریم شاهد داریم که زمین مال ماست وطرف ما هیچ سندی یا مدرکی ندارد ایا ما ایرانی نیستیم ایا ما کجای قانون ایران قاضی دوست و طرف متهم بشه ایا کجا ایران شده قاضی طرف ناحق بگیر زمین از دادگاه شهر امضا شده همراه با ۸کارشناس رفته شهرستان واین قاضی مگه چقد گرفته که حکم نمیزنه من یک شهر وند ایرانی باید این بگم تا همه صدای منو بشنون مگر ریس قوه قضاییه نگفته من بامردم هستم پس کجاست چرا صدای مارو نمیشنوه چرا ۱۷خانواده رو به فقر تبدیل کرده گناه بچهای ۷ساله تا ۱۵سال چی هست که نفرت از مدارس و اجتماعی شدن لطفا رسیدگی کنید خواهش میکنم

  • طاهره سادات ابطحی اسفند ۱۸, ۱۴۰۲

    حصرت نوح هم اینجور پسری داشت بجرم تبهکاری پسر که پدرزیر سئوال نمیره