راهنمای سفر جاده ای آسان همراه با کودک

راهنمای سفر جاده ای آسان همراه با کودک

 وقتی قرار است یک کودک هم‌سفر شما باشد یعنی هیچ برنامه‌ریزی برای شما وجود ندارد و همه کارها به‌یک‌باره قرار است اتفاق بیفتد؛ مثلاً شما یک‌دفعه نیاز به سرویس بهداشتی پیدا خواهید کرد و یا اینکه در یک موقعیت مکانی نامشخص درست وسط بیابان‌های جاده ای به سوپرمارکت برای خرید یک بستنی نیاز پیدا می‌کنید. پس پیش از آن‌که بلیط اتوبوس رشت به تهران را تهیه کنید و خود را برای یک مسافرت جاده ای آماده کنید. به شما توصیه می‌کنیم اقدامات عنوان‌شده را دنبال کنید تا این مسافرت بسیار خوش و خرم برای شما به پایان برسد. در نظر داشتن نیازهای کودک شما به دلیل مشکلات پیش‌بینی‌نشده بدون شک مانع از بهم خوردن مسافرت شما خواهد شد. پس برای کسب اطلاعت بیشتر کافی است همراه ما باشید.

چالش‌های سفر جاده ای را از بین ببریم

 ازآنجایی‌که قرار نیست با خودرو شخصی خود به سفر برویم و می‌خواهیم همراه با کودک خردسال خود تجربه خرید بلیط اتوبوس رشت به تهران را امتحان کنیم. دور از انتظار نیست که راه‌کارهای که این سفر پر چالش را از پیش روی شما برمی‌دارد را بیشتر بدانید پس همراه ما باشید.

 وسایل سرگرمی موردعلاقه کودک را فراهم کنید

 ازآنجایی‌که بچه‌ها شبیه ما نیستند و از یکجا نشستن لذتی نمی‌برند. پس‌نیاز است در قدم اول وسایلی که برای سرگرمی آن‌ها به آن نیاز پیدا خواهیم کرد را مهیا کنیم؛ مثلاً برنامه کودک موردعلاقه او را روی گوشی دانلود کنیم. ازآنجایی‌که استفاده از تلفن و تبلت در حین حرکت اتوبوس به چشم کودک شما آسیب وارد می‌کند تا حد ممکن از آن کمتر استفاده شود بهتر است. اگر فرزند شما استقبال کرد به‌جای فیلم‌های تصویری از داستان‌های صوتی در این مسیر کمک بگیرید. یک هدفون رنگی کودکانه تهیه کنید و با پخش موسیقی کودکانه و یا داستان‌های بچگانه او را برای مدتی به نشستن تشویق کنید.

راهنمای سفر جاده ای آسان همراه با کودک

از دنیای مدرن دور شویم

 یکجا نشستن کودک در زمان سفرهای زمینی با اتوبوس اصلی‌ترین دغدغه یک مادر محسوب می‌شود. از سوی دیگر برخی از خانواده‌ها تمایلی به استفاده از تکنولوژی روز برای فرزندان خردسال خود ندارند. پس پیش از خرید بلیط اتوبوس رشت به تهران برای فرزند خود یک میز کوچک به‌قصد سرگرم شدن او در اتوبوس تهیه کنید. روی میز برای او کتاب، وسایل بازی و هر چیز دیگری که او را سرگرم می‌کند قرار دهید. یا از این میز برای قرار دادن خوراکی استفاده کنید تا در مدت‌زمان مشخصی او با خوردن غذا سرگرم شود و کمتر بهانه رسیدن به مقصد را بگیرد.

 برنامه سفر خود را با فرزندتان برنامه‌ریزی کنید

 ازآنجایی‌که هیچ‌کسی دوست ندارد فرزندش در طول سفر آزرده‌خاطر شود به شما توصیه می‌کنیم برنامه سفر خود را متناسب با نیاز فرزندتان در نظر داشته باشید؛ مثلاً به استراحتگاه‌های که در طول مسیر قرار دارد توجه کنید تا در صورت نیاز به سرویس بهداشتی فرزند شما اذیت نشود. به فرزندتان اجازه دهید که کنار پنجره بنشیند و از تماشای جاده لذت ببرد و با او از منظره‌های که می‌بیند صحبت کنید. ساعت خواب او را به گونه‌های پیش از سفر برنامه‌ریزی کنید تا برای مدتی در اتوبوس به استراحت بپردازد. یا اینکه ناهار را در استراحتگاه با خانواده میل کنید تا حس و حال بهتری برای او و شما فراهم شود.

غول بزرگ فرار از خستگی

یکی از مهم‌ترین کارهای که به شما توصیه می‌شود در زمان سفر با اتوبوس حتماً انجام دهید همراه داشتن انواع خوراکی‌های سالم و خوشمزه برای کودکان است. خوردن شیرینی انرژی آن‌ها را چند برابر می‌کند پس بهتر است به‌جای این مورد غذاهای سالمی که تنها برای سیر کردن او استفاده می‌شود را در ظرف غذای خود داشته باشید. هویج، ترد، پنیر و میوه می‌تواند انتخاب‌های مناسبی برای شما باشد. در نظر داشته باشید برداشتن میوه‌های ترش و یا چسبنده قدری ممکن است سبب آزار شما و هم‌سفر کوچکتان شود پس در انتخاب میوه مناسب دقت کنید.

هم‌سفر فرزندتان کجاست؟

 در اتوبوس شما اگر بچه خردسالی بود می‌توانید از پدر و مادر او و راننده اتوبوس درخواست کنید که صندلی‌هایتان را جابجا کند تا در نزدیک‌ترین صندلی به او بنشینید. بدون شک این کار نیاز به هیچ برنامه‌ریزی اضافه‌ای نخواهد داشت و شما تا مدت‌ها از خسته شدن فرزند خود جلوگیری خواهید کرد. بچه‌ها خوب می‌دانند چطور با همبازی خود سرگرم شوند. کافی است اسباب‌بازی و خوراکی‌های موردعلاقه آن ها را فراهم کنید و آن ها را به حال خود رها کنید تا زمان استراحت خودشان به آغوش شما پناه بیاورند.

راهنمای سفر جاده ای آسان همراه با کودک

 کلام آخر برای سفر با کودکان

 همان‌طور که در مقاله پیش رو مطالعه کردید هم‌سفر شدن با بچه‌های خردسال قدری نیاز به‌دقت نظر بیشتری  دارد. چراکه هیچ‌چیزی برنامه‌ریزی‌شده پیش نمی‌رود و شما باید دست به عصا حرکت کنید. همراه داشتن وسایل بازی مناسب در اتوبوس، اضافه کردن غذاهای سالم به منوی غذایی ، انتخاب صندلی مناسب و تماشای منظره بیرون و هم‌صحبت شدن با سایر مسافران برای سرگرم شدن فرزندتان از موارد مهمی است که سبب می‌شود تا شما در طول سفر فرزند خسته و آزرده‌ای را نداشته باشید. به یاد داشته باشید که کودک شما شبیه شما به یکجا نشستن عادت ندارد و سرشار از انرژی است. پس مقدمات موردنیاز را برای جلوگیری از کسالت او در طول سفر فراهم‌سازید.

بدون نظر

ورود