بیوگرافی دنیا دادرسان خواننده زن ایرانی خارج نشین

بیوگرافی دنیا دادرسان خواننده زن ایرانی خارج نشین

چند روزی است بگو مگوهای مجازی میان دو خواننده ی زن ایرانی خارج نشین، سحر مقدس و دنیا دادرسان بالا گرفته، موضوعی که نام این دو را بر سر زبان ها انداخته است.

در ادامه با دنیا دادرسان بیشتر آشنا خواهیم شد.

بیوگرافی دنیا دادرسان

دنیا دادرسان متولد سال ۱۳۷۶ در تهران، خواننده ی زن ایرانی است.

فعالیت خود را از دنیای مجازی و ساخت دابسمش برای آهنگ های ایرانی و خارجی شروع کرد و حالا یک خواننده مستقل شده و در استرالیا فعالیت دارد.

به گفته ی خودش از کودکی دوست داشت خواننده شود و روزی روی استیج برود به همین دلیل از ۸ تا ۱۲ سالگی در تهران به یادگیری پیانو زیر نظر فرخ اصانلو پرداخت.

در سال ۱۳۸۹ وقتی ۱۳ ساله بود به همراه خانواده اش ابتدا به مالزی مهاجرت کرد و بعد از ۲ سال او و خانواده اش توانستند اقامت کشور استرالیا را بگیرند و به این کشور مهاجرت کنند.

از سال ۱۳۹۴ شروع به ساخت دابسمش از آهنگ های ایرانی و خارجی کرد که انتشار این ویدئوها در صفحه ی اینستاگرامش خیلی زود او را به شهرت رساند.

مدتی در استرالیا پیش از شروع حرفه ای، خواننده ی گروه موسیقی «سه نیک» بود که بعد از ۹ ماه از گروه جدا شد و آهنگ مستقل خود را منتشر کرد.

در سال ۱۳۹۷ در ۲۱ سالگی توانست اولین آهنگ مستقل خود به نام «از اینجا برو» را منتشر کند که با استقبال مواجه شد.

او علاوه بر فارسی به زبان انگلیسی نیز ترانه سرایی می کند و می خواند و اولین آلبوم خود را در سال ۱۳۹۷ با نام Donya منتشر کرده است.

به گفته ی خودش، هیچ یک از افرادی که در ساخت آثارش با او همکاری می کنند را تا به حال از نزدیک ندیده و همکاری آن ها از طریق اینترنت و به صورت مجازی است.

به گفته ی خودش، علاوه بر موسیقی علاقه ی زیادی هم به بازیگری دارد و اگر پیشنهادی در این زمینه داشته باشد حتماً قبول می کند.

دنیا دادرسان از زمان مهاجرت از ایران در ۱۳ سالگی دیگر سفری به ایران نداشته است.

شریک زندگی او سروش صادقی، یوتیوبر و بلاگر ایرانی است.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۴ نظر

ورود

  • مهدی اسفند ۱۹, ۱۴۰۲

    یک وحشی به تمام معنیه

  • امیر اسفند ۲۰, ۱۴۰۲

    اینکه درباره چنین آدمایی مطلب گذاشته بشه واقعا جای تعجب داره !
    از هایده رسیدیم به دنیا دادرسان !
    خدایا شکرت واقعن

  • ادرین9@ اسفند ۲۰, ۱۴۰۲

    دنیا لولش از سحر مقدس بالاتره خداییش چ اهنگایی میخونه جذاب شیک اما سحر مقدس فقط تو شعریادت نره منو تو خوب بود

  • حمید آل طه اسفند ۲۰, ۱۴۰۲

    شهره …پادرمسیرگوگوش گذاشت وراه رفتن خودشوباجلف بازی ازیادبردوحالاهم شده مامان..رفته توتریاک وبکشی…،بانامهای سحرودنیارفتندکه باهم مثلاپابزارن در مسیر شکیراوریحانا…مورچه ها اای بینام دربدر بدنبال غول وحشیهای هالیوود..تادمت به کانون قدرت جهانی 🔯 وصل نباشه
    .طلاباشی له ولوردت میکنن بشی کود.سحرکه ولش کن چی داره؟دنیاهم کلا خنثی است. جاذبه ودافعه نداره..هرکسی میخادخودشو به زاری ونکبت بکشونه ازاین کتابهای روانشناسی
    زردبخونه تا تعادل کلمات خیروشر درونش بریزه بهم وترنس
    بشه…سحرکه التماس میکنه ودنیاهم ترنسه..فیزیک بدنی نه
    .قالب درونیش… یرمیتاگراونددخترخورشید ومهساامینی