تبرئه همه مدیران دولتی در پرونده واژگونی اتوبوس خبرنگاران؛ راننده مجرم شناخته شد

تبرئه همه مدیران دولتی در پرونده واژگونی اتوبوس خبرنگاران؛ راننده مجرم شناخته شد

وکیل خانواده‌های مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی، دو خبرنگاری که تیرماه ۱۴۰۰ در حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست کشته شدند، اعلام کرد مقام‌های سازمان محیط زیست و ستاد احیای دریاچه ارومیه که در این پرونده متهم بودند تبرئه شدند. در این میان تنها راننده به عنوان مجرم شناخته شد. 

سبحان نجف‌قلیان روز دوشنبه ۲۱ اسفند به خبرگزاری ایسنا گفت: «اعتراض ما به صدور قرار منع تعقیب برای مسئولان ستاد احیای دریاچه ارومیه از جمله فرهاد سرخوش -مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه – رد شد علاوه بر آن مهران نظری سلطان‌آبادی – مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی – و مختارخانی – رییس اداره محیط زیست شهرستان ارومیه – مجرم شناخته نشدند.» 

تبرئه تمام مدیران دولتی در پرونده واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست

او درباره حکم صادر شده برای راننده اتوبوس خبرنگاران محیط زیست گفت: «راننده محکوم به پرداخت دیه مرحوم مهشاد کریمی ،خبرنگار ایسنا، و ریحانه یاسینی ،خبرنگار ایرنا، دیه مجروحان و تحمل شش ماه حبس شد.  

به‌گفته این وکیل، بر اساس رای صادر شده قرار شد پرونده «ع.ح» – از مسئولان استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه – و «م. ا. ح» – از مدیران وقت سازمان حفاظت محیط زیست – که نقش اساسی آنان در وقوع واژگونی اتوبوس خبرنگاران مورد تاکید شکات است برای اظهار نظر به دادسرا ارجاع شود. 

تبرئه تمام مدیران دولتی در پرونده واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست
راست: ریحانه یاسینی، چپ: مهشاد کریمی

نجف‌قلیان در پایان تاکید کرد: «مهلت اعتراض به این حکم ۲۰ روز است و حتما اعتراض خواهیم کرد و دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی به آن رسیدگی خواهد کرد البته ما فقط می‌توانیم به حکم صادر شده برای نظری و خانی اعتراض کنیم.»

اتوبوس حامل خبرنگاران که عازم بازدید از طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه بود بامداد دوم تیر ۱۴۰۰ در نزدیکی پیرانشهر واژگون شد و دو کشته و شماری زخمی برجای گذاشت.

دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • بی اعصاب اسفند ۲۲, ۱۴۰۲

    پ ن پ
    انتظار غیر از این داشتین
    از کی تاحالا مسئولین نظام مقدس در این مملکت خطا میکنن

  • مصطفی اسفند ۲۲, ۱۴۰۲

    فارغ از این رفتار مسئولین ؛ اکثر این راننده های اتوبوس واقعا عین وحشی ها رانندگی میکنند ، من یکبار اشتباه کردم و صندلی جلوی جلو نشستم ، یعنی هر لحظه میگفتم دیگه تموم ایندفه دیگه زد ، واقعا ترسناک رانندگی میکنند و این اتفاقات هم ۹۹ درصد گردن همیناست