نحوه درست کردن قهوه فرانسه

نحوه درست کردن قهوه فرانسه

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

دنیای قهوه‌ها تنوع بسیار زیادی دارد، از نوع خود دانه‌های قهوه گرفته تا روش تهیه آن‌ها. تعداد زیادی نوشیندنی بر پایه قهوه وجود دارد که تعدادی از آنها طرفداران بسیاری دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم طرز تهیه قهوه فرانسه را با روش‌های مختلف به شما آموزش دهیم، از فرنچ پرس گرفته تا استفاده از قهوه ساز.

نحوه درست کردن قهوه فرانسه به کمک فرنچ پرس

در این روش شما نیازی به خرید قهوه ساز ندارید و تنها باید دستگاهی به نام فرنچ پرس را تهیه کنید. فرنچ پرس یک دستگاه ساده است که کمک می‌کند قهوه فرانسه شما تنها در مدت زمان ۴ الی ۵ دقیقه آماده شود. برای این روش شما به موارد زیر نیاز دارید.

  • آب جوش با دمای ۹۲ درجه
  • دستگاه فرنچ پرس
  • قهوه آسیاب شده مناسب برای قهوه فرانسه

مرحله اول: جوش آوردن آب

آب را باید تا دمای ۹۲ درجه گرم کنید و برای این کار می‌توانید از یک دماسنج کمک بگیرید. اگر دماسنج در دسترس ندارید، می‌توانید آب را به جوش بیارید و حدود ۴۰ ثانیه صبر کنید تا دما تقریبا به ۹۲ درصد سانتی‌گراد برسد. توجه داشته باشید که دمای آب اهیمت زیادی دارد و در کیفیت قهوه فرانسه شما تاثیر گذار است.

مرحله دوم: انتخاب قهوه مناسب

قهوه مناسب فرنچ پرس باید کمی درشت‌تر از اسپرسو یا قهوه ترک آسیاب شده باشد و پیشنهاد می‌کنیم از ترکیب عربیکا و ربوستا استفاده کنید. این دانه‌ها باید در حد متوسط یا حتی زیاد برشته شوند تا بتوانیم آن‌ها را گزینه مناسبی برای قهوه فرانسه در نظر بگیریم.

این قهوه را به اندازه ۷ الی ۸ گرم به ازای هر نفر مورد استفاده قرار دهید. اگر وزنه دقیق در خانه ندارید، می‌توانید به ازای هر نفر ۱٫۵ الی ۲ قاشق قهوه خوری را مورد استفاده قرار دهید. در نظر داشته باشید که نسبت صحیح قهوه به آب برابر با ۱ به ۱۵ است و مثلا برای ۱۰ گرم قهوه فرانسه باید ۱۵۰ میلی‌لیتر آب اضافه کنید.

در نظر داشته باشید که شما بسته به سلیقه خود می‌توانید مقدار قهوه را کم و زیاد کنید و این موضوع در میزان کافئین و مزه قهوه فرانسه تاثیر گذار است.

مرحله سوم: ترکیب آب و قهوه

قهوه را درون فرنچ پرس بریزید و آب داغی که بالا توضیح دادیم را به صورت دورانی به قهوه اضافه کنید. حالا ۳۰ ثانیه زمان بگیرید و منتظر بمانید و سپس با یک قاشق چوبی قهوه را هم بزنید تا به طور کامل قهوه با آب ترکیب شود.

نحوه درست کردن قهوه فرانسه

مرحله چهارم: صبر، صبر  و صبر

در این مرحله درب ظرف فرنچ پرس را ببندید به‌گونه‌ای که اهرم در بالاترین حالت ممکن باشد. حدود ۴ دقیقه منتظر بمانید و سپس اهرم را به سمت پایین فشار دهید. به همین راحتی قهوه فرانسه شما بدون نیاز به قهوه ساز دلونگی یا سایر برندهای دیگر آماده است.

نحوه درست کرده قهوه فرانسه با دستگاه

در این روش اول از همه نیاز است که در پی خرید قهوه ساز دلونگی یا سایر برندهای موجود در بازار باشید. تهیه قهوه فرانسه با قهوه ساز برقی آسان‌تر است و شما کل فرآیند را به سادگی به دستگاه می‌سپارید و بهترین نتیجه و کیفیت را نیز دریافت خواهید کرد.

بسته به برند قهوه ساز و مدلی که خریداری کرده‌اید ممکن است نحوه درست کردن قهوه فرانسه کمی متفاوت شود ولی به‌طور کلی شما تنها باید آب و قهوه را به دستگاه اضافه کنید و فرآیند را کاملا به قهوه ساز بسپارید.

نحوه درست کردن قهوه فرانسه

طرز تهیه قهوه فرانسه با قوری

به دلیل قیمت قهوه ساز، برخی از کاربران ترجیح می‌دهند تا از قوری برای تهیه قهوه فرانسه کمک بگیرید و در این بخش روش انجام این کار را توضیح می‌دهیم. البته باید اشاره کنیم که کیفیت قهوه فرانسه در صورتی که از دستگاه قهوه ساز یا فرنچ پرس کمک بگیرید بسیار بهتر خواهد شد.

  • شما به یک صافی نیاز دارید تا آن را درون قوری قرار دهید. اگر قوری با صافی دارید حتما از آن استفاده کنید.
  • پودر قهوه را به میزان مورد نیاز درون صافی قرار دهید.
  • آب کافی را به صورت دورانی به‌روی قهوه بریزید و درب قوری را بگذارید.
  • مدت زمان ۴ الی ۵ دقیقه صبر کنید و سپس قهوه را میل کنید.

خرید  انواع قهوه ساز از تکنولایف

همان‌طور که بالاتر هم اشاره کردیم بهترین قهوه فرانسه تنها به کمک دستگاه قهوه ساز به‌دست خواهد آمد و اگر جزو افرادی هستید که زیاد قهوه مصرف می‌کنید حتما باید به فکر خرید قهوه ساز باشید. فراموش نکنید که می‌توانید با استفاده از تزیین قهوه، حس بهتری را به عزیزتان انتقال دهید.

بدون نظر

ورود