ویدیویی از سرعت اینترنت ۵G عربستان که برای ایرانی‌ ها آرزوست

ویدیویی از سرعت اینترنت ۵G عربستان که برای ایرانی‌ ها آرزوست

اخیراً سرعت شبکه ۵G در ۱۲ کشور مورد بررسی قرار گرفته که در میان آن‌ها، عربستان سعودی به بالاترین سرعت دست پیدا کرده است.

شیوع کووید ۱۹ و احساس نیاز به سرعت بالاتر اینترنت به منظور نجات اقتصاد جهانی و رفاه مردم دنیا، نگاه‌ها را به سوی فناوری ۵G سوق داد. تکنولوژی که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۵ بیش از ۱۳ تریلیون دلار یعنی معادل ۵ درصد درآمد جهان را به خود اختصاص دهد و ۲۲.۳ میلیون شغل جدید ایجاد کند. اما شرط اصلی تحقق این درآمدزایی، رسیدن به سرعت بالا و پایدار ۵G است. به همین دلیل، سرعت این فناوری مورد بررسی مؤسسات پژوهشی مختلف قرار گرفته که یکی از آنها مؤسسه Opensignal است.

مقایسه سرعت اینترنت ۱۲ کشور جهان

مؤسسه Opensignal در تازه‌ترین گزارش خود متوسط سرعت اینترنت نسل پنجم ۱۲ کشور پیشرو جهان را در بازه زمانی تقریباً سه ماهه از ۱۶ ماه مه تا ۱۴ آگوست ۲۰۲۰ (۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ مردادماه ۹۹) مورد بررسی قرار داده است (چین در این تحقیق مورد مطالعه نبوده است). نتیجه این تحقیق نشان داد عربستان سعودی با ۴۱۴.۲ مگابیت بر ثانیه بالاترین سرعت و امریکا با ۵۰.۹ مگابیت بر ثانیه پایین‌ترین سرعت اینترنت نسل پنجم را دارد.

طبق این تحقیق پس از عربستان سعودی به ترتیب کشورهای کره جنوبی، استرالیا، تایوان، کانادا، کویت، سوئیس، هنگ کنگ، بریتانیا، آلمان، هلند و امریکا از نظر شاخص متوسط سرعت اینترنت ۵G قرار گرفته‌اند. تایوان و استرالیا هردو متوسط سرعت اینترنت ۵G بالاتر از ۲۰۰ مگابیت بر ثانیه را ثبت کرده‌اند. در حالی که این رقم برای کره جنوبی و عربستان سعودی به ترتیب از ۳۰۰ و ۴۰۰مگابیت بر ثانیه هم می‌گذرد. کره جنوبی هم سرعت دانلود ۵G با ۳۱۲.۷مگابیت بر ثانیه و سرعت ۴G با ۵۸.۹ مگابیت بر ثانیه را ثبت کرده است.

منبع: روزنامه ایران

منبع: irannewspaper
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود