از خوانندگی تا رجزخوانی برای دیوید تیلور؛ آقای «جدی می‌فرمایید؟» در تلویزیون + ویدیو

از خوانندگی تا رجزخوانی برای دیوید تیلور؛ آقای «جدی می‌فرمایید؟» در تلویزیون + ویدیو

احمد مجدزاده یا همان احمد خطر که جامعه ایرانی او را به نام «آقای جدی می‌ فرمایید؟» می‌شناسند برای بار سوم به تلویزیون دعوت شد.

عصر ایران: او اولین بار به عنوان منتقد حضور زنان در ورزشگاه‌ها در شبکه خبر حضور پیدا کرد. نظرات او در مورد این موضوع بسیار تند و رادیکال بود. او در این برنامه گفته بود: «شرایط زیرساخت مناسبی برای ورود بانوان وجود ندارد. البته حرف‌های او درخصوص موضوع بحث کمتر دیده شد و جمله معروف «جدی می‌ فرمایید؟ پس ما اینها را از کجا آورده‌ایم» مشهور یا به قول اهالی شبکه‌های اجتماعی «ترند» شد.

بعد از این برنامه، احمد مجدزاده به برنامه «برمودا» به میزبانی کامران نجف‌زاده، خبرنگار جنجالی تلویزیون در دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ دعوت شد. علت دعوت نه عقاید او بلکه همان جمله معروف «جدی می‌فرمایید؟» بود. تمام برنامه به خنده گذشت و حتی احمد خطر نشان داد می‌تواند بدون هیچ خجالتی جلوی دوربین‌های تلویزیون مثل یک مجری کارکشته بخواند و مخاطب را پای برنامه نگه دارد.

همین خواندن باعث شد تا در آستانه سال نو او باز هم به یک برنامه تلویزیونی دعوت شود و اینبار برای تیم پرسپولیس بوسه فرستاد و به صورت رسمی مثل یک خواننده، آواز خواند.

رجز خوانی احمد خطر برای دیوید تیلور کشتی گیر

در بخش دیگری از این برنامه، احمد خطر روی آنتن زنده تلویزیون اعلام کرد: تیلور جان پیشاپیش کسب مدال نقره یا برنز به شما و ملت آمریکا تبریک میگویم طلا برای ایران است. 

واکنش ها به حضور مکرر احمد مجدزاده در تلویزیون

در پی سومین حضور احمد مجدزاده در تلویزیون، مصطفی داننده در عصر ایران نوشت:

اگر شرایط عادی بود، مجدزاده باید به برنامه‌هایی دعوت می‌شد که در آن به مسائل اجتماعی به ویژه حوزه حضور زنان در ساحت جامعه می‌پرداخت. مثلا کارشناسانی در برابر او می‌نشستند و از جناب‌شان می‌پرسیدند شمایی که مشاور فرهنگی رئیس فدراسیون کشتی بودید یا مدیر یک فرهنگ‌سرا در تهران و حتی به عنوان یک کشتی‌گیر که در بطن جامعه زندگی می‌کند، چگونه این چنین با حضور فعال بخشی از مردم در جامعه مخالف هستید؟ این رفتار تلویزیون نشان می‌دهید داشتن اندیشه و تفکر محلی از اعراب ندارد و هرچه آدم‌ها مسخره‌تر و بی‌محتوا‌تر باشند بیشتر دیده می‌شوند.

مدیران صداوسیما مخالف شبکه‌های اجتماعی هستند اما برای دیده شدن دست به دامن کسانی می‌شوند که در فضای مجازی طرفدار دارند.

هنوز یادمان نرفته که «کیکه یا واقعیه؟» به تلویزیون آمد و چنان با او برخورد شد که گویی نخبه‌ای است که برای کشور مدام افتخار آورده است. همین رفتار باعث می‌شود نسل تازه به جای اینکه مسیر معقول را برای پیشرفت در زندگی و تحصیل طی کند، به دنبال دیده شدن در فضای مجازی و شهرت غیر واقعی باشد.

شهرتی که احتیاج به هیچ هنری ندارد به جز هنر مسخره بودن. هرچه مسخره‌تر باشید احتمال اینکه دیده شوید بیشتر است. نسل جدید دیگر خیلی به دنبال دکتر یا خلبان شدن نیست. آنها دوست دارند دلال شوند تا به ثروت برسند. او یاد گرفته است، موفقیت یعنی پولدار شدن. در نسل جدید رسیدن به فضیلت چندان مسیر خوبی برای موفقیت نیست چون به او آموزش داده‌اند با یک دوربین و چند کار مسخره می‌تواند ره صد ساله را یک شب طی کند.

واکنش ها در شبکه های اجتماعی

برترین ها: مدتی است که «احمد مجدزاده» معروف به آقای «جدی می‌فرمایید» به سوژه برنامه‌های مختلف تلویزیونی تبدیل شده و با تغییر کانال‌ها هم از دیدن چهره او محروم نمی‌شویم! این موردی است که با انتقاد برخی کاربران در فضای مجازی مواجه شده است. عده‌ای از آنان در این‌باره نوشتند حضور این فرد در شبکه‌های مختلف دیگر تکراری شده، تعدادی دیگر از کاربران در واکنشی تندتر اجرای «مجدزاده» را بی‌مزه و لوس دانستند و اظهار کردند سطح پایین او در شان برنامه‌های مربوط به عید نوروز نیست.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود