ادعای جدید یاشار سلطانی در مورد واریز یک میلیارد تومانی ماهانه و واکنش آیت الله صدیقی

ادعای جدید یاشار سلطانی در مورد واریز یک میلیارد تومانی ماهانه و واکنش آیت الله صدیقی

حجت الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، در واکنشی تازه به جنجال‌های اخیر پیرامون ادعای زمین‌خواری حوزه علمیه تهران، هدف از این حرف‌ها را «اعتقادات مردم» دانست.

امام جمعه موقت تهران پس از ماجراهای اخیر درباره انتقال مالکیت باغ چهار هزار متری در شمال تهران گفت: در مجمع عمومی موسسه اعلام کردیم که تمام اموال متعلق به حوزه علمیه است.

او اضافه کرد: اینهایی که خبرها را شایع می کنند روی قضیه هستند و در پس جریانهای دیگری وجود دارد آنها هدف‌شان مردم و اعتقادات مذهبی و تکیه‌گاه‌های آن‌ها است.

حجت الاسلام صدیقی «اینترنشنال و من‌وتو» را مسئول پرداختن به این موضوع دانست و اضافه کرد: بدون اینکه محکمه‌ای اعلام کند، این الم‌شنگه و شرارت‌ها را ایجاد کردند؛ اما مردم بصیرند و ما را از خودشان می‌دانند.

یک ادعای جدید؛ واریز ماهانه یک میلیارد تومان به حساب کاظم صدیقی و فرزندش

بیانیه حوزه علمیه امام خمینی درباره باغ ۴۲۰۰ متری

در پی انتشار خبر انتقال باغ ۴۲۰۰ متری حوزه علمیه امام خمینی تهران به نام موسسه‌ای با سهامداری کاظم صدیقی و پسرانش، این حوزه که تحت تولیت خود او اداره می‌شود، اعلام کرد که اشکالات شکلی پیش آمده بود که رفع شد.

یک ادعای جدید؛ واریز ماهانه یک میلیارد تومان به حساب کاظم صدیقی و فرزندش

واریز اجاره ماهانه یک میلیاردی هتل جهان مشهد به حساب آیت الله صدیقی و پسرش

ساعتی پیش یاشار سلطانی یک ادعای دیگر در خصوص واریز اجاره ماهانه یک هتل به حساب متعلق به آیت الله کاظم صدیقی و پسرش مطرح کرد. سلطانی در سایت شخصی خود نوشته است:

در پی انتشار گزارش «زمین‌خواری ۱۰۰۰ میلیاردی آیت الله صدیقی و پسران» اسناد جدیدی از خانواده امام جمعه موقت تهران و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر به دستم رسیده که نشان می‌دهد فعالیت‌های مرتبط با حوزه‌ی علمیه امام خمینی در ازگل به ریاست آقای صدیقی با حساب‌های شخصی ایشان و پسرشان ارتباط مستقیمی دارد.

در گزارش «زمین‌خواری ۱۰۰۰ میلیاردی آیت الله صدیقی و پسران» با اسناد و مدارکی نشان دادم که ۴۲۰۰ متر از زمین‌های حوزه‌ی علمیه امام خمینی در ازگل به ارزش تقریبی ۱۰۰۰ میلیارد تومان به مالکیت شرکتی تازه تاسیس در آمده که توسط کاظم صدیقی، دو پسر و عروسش تاسیس شده است. صدیقی امروز ضمن تایید این مطلب ادعا کرده که از نحوه ثبت شرکت خصوصی و انتقال این زمین اظهار بی اطلاعی کرد.

اکنون اسناد تازه نشان می‌دهد که درآمدهای حاصل از یکی از دارایی‌های ارزشمند حوزه‌ علمیه امام خمینی تهران به جای واریز به حساب این حوزه علمیه یا مرکز خدمات حوزه علمیه؛ به حساب موسسه‌ای واریز می‌شود که همه کاره‌ی آن «کاظم صدیقی» و پسرش «محمد مهدی صدیقی» است.

سوژه‌ی این گزارش وضعیت مالکیت درآمدهای «هتل جهان» در مشهد است. هتلی است که سال ۱۳۹۳ از سوی خیرین به حوزه علمیه امام خمینی تهران در ازگل به مدیریت کاظم صدیقی واگذار شد تا از درآمدهای آن برای حوزه‌ی علمیه و هزینه‌های آموزشی و دینی این حوزه استفاده شود. اما بر اساس اسنادی که در اختیارم قرار گرفته درآمد این حوزه در سال جاری به حساب موسسه‌ای به مدیریت کاظم صدیقی واریز می‌شود.

یک ادعای جدید؛ واریز ماهانه یک میلیارد تومان به حساب کاظم صدیقی و فرزندش

سه ماه پیش حوزه‌ی علمیه امام خمینی تهران طی قراردادی با بانک ملت، بهره‌برداری از هتل ۶۵ واحدی «جهان» را به مدت ۳ سال به این بانک واگذار شده و اجاره ماهیانه یک میلیارد تومانی برای این هتل سه ستاره واقع در خیابان امام رضا ۱۰ مشهد در نظر گرفته شده است.

از آنجایی که تمام صد در صد سهام این هتل به مدرسه علمیه امام خمینی تهران انتقال یافته است طبیعتا هر گونه قرارداد هم باید با این مدرسه منعقد شده و درآمدهای حاصل از این محل هم به حساب حوزه‌ی علمیه امام خمینی تهران واریز شود.

اما نکته‌ی عجیب در این میان واریز اجاره این هتل به حسابی غیر از حساب حوزه‌ی علمیه است.

«موسسه پژوهشی آموزشی اندیشه‌های امام خمینی» نام موسسه‌ای شخصی و بدون وابستگی به حوزه علمیه ازگل است که توسط کاظم صدیقی و چند نفر دیگر از جمله پسرش «محمد مهدی» تاسیس شده است.

یک ادعای جدید؛ واریز ماهانه یک میلیارد تومان به حساب کاظم صدیقی و فرزندش

ریاست این موسسه بر عهده‌ی کاظم صدیقی است و در آخرین تغییرات ثبت شده‌ی این موسسه که در «روزنامه رسمی» کشور به ثبت رسیده آمده که:

امضای کلیه قراردادها و اسناد مالی تعهدآور (چک سفته) و ترازهای موسسه توسط محمد مهدی رجبی صدیقی به همراه امضا رییس موسسه یعنی کاظم صدیقی و مهر موسسه انجام می گیرد.

یک ادعای جدید؛ واریز ماهانه یک میلیارد تومان به حساب کاظم صدیقی و فرزندش

این قرارداد بین بانک ملت و حوزه علمیه امام خمینی بسته شده است. شماره حساب حوزه علمیه هم نزد بانک ملی به شماره: ۰۱-۱۱۵۴۹۷۷۲-۰۰-۳ است.

اسنادی که در اختیارم قرار دارد نشان می‌دهد که طی قرارداد اجاره هتل جهان مشهد با بانک ملت، به شماره حساب «موسسه پژوهشی آموزشی اندیشه‌های امام خمینی» نزد بانک شهر شعبه بلوار ارتش که حق امضای آن به کاظم صدیقی و محمد مهدی صدیقی داده شده و اجاره یک میلیاردی به این حساب واریز می‌شود و خبری از شماره حساب حوزه علمیه امام خمینی تهران در این زمینه نیست.

مشخص نیست وجوه حاصل از اهدای هتل به حوزه علمیه که قرار بود صرف هزینه های آموزشی و دینی طلاب حوزه گردد، چگونه در حساب موسسه شخصی و حساب کاظم صدیقی و پسرش واریز می‌شود!

مطالب مرتبط
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • برسا اسفند ۲۸, ۱۴۰۲

    این حرف‌ها چیه؟ آیت الله روحش هم خبر نداره. یک نفر عامل استکبار امضای ایشون رو جعل کرده، اثر انگشت ایشون رو جعل کرده و کلا همه جور سختی رو به جون خریده تا هزار میلیارد تومن به حساب ایشون بره. حتی این عامل استکبار کاری کرده که در ارتباطات آیت الله با عالم غیب و امام زمان اختلالاتی ایجاد بشه وگرنه مگه میشه ایشون با این همه کرامات متوجه نشه کسی زیر گوشش داره این کارها رو میکنه؟