نکات مهم درباره سفر به مشهد که باید بدانید!

نکات مهم درباره سفر به مشهد که باید بدانید!

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سفر به مشهد زمان و فصل خاصی نمی‌شناسد. دوستداران این شهر مقدس پرشمار هستند و به‌طور معمول، مهم‌ترین انگیزه‌شان برای سفر به این مقصد، زیارت است. وجود حرم حضرت رضا در مشهد، باعث شده که این شهر هم برای هم‌وطنان و هم مسافران خارجی محبوب و دوست‌داشتنی باشد. با این حال، باید بدانید که مشهد دیدنی‌های فراوان دیگری هم دارد و سفر به آن خاطره خوشی از گشت‌وگذار در نقاط طبیعی، تفریحی و البته تاریخی خواهد بود. در ادامه با مرور راهنمای سفر به مشهد با گردش در این شهر معروف و محبوب بیشتر آشنا می‌شوید.

با مشهد بیشتر آشنا شوید

چندین سال می‌شود که خراسان به سه بخش مرکزی، جنوبی و شمالی تقسیم شده و حالا مشهد مرکز خراسان رضوی است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در هر سال، بیشتر از ۳۰ میلیون نفر از مسافران خارجی و هم‌وطنان راهی مشهد می‌شوند.

این شهر تاریخی هم از نظر فرهنگی و تاریخی غنی است و هم از نظر طبیعتی که برای گشت‌وگذار جذاب و دیدنی به‌نظر می‌رسد. مراکز تفریحی و گردشگری فراوانی هم در آن وجود دارند که سفر را خوشایندتر می‌کنند.

چه زمانی برای سفر به مشهد بهتر است؟

این روزها که تهیه بلیط مشهد از نقاط مختلف کشور آسان شده است، سفر به این شهر در هر زمان و تاریخی بی‌دغدغه پیش می‌رود. در مرور راهنمای سفر به مشهد متوجه می‌شوید که وسایل نقلیه متنوعی برای رسیدن به مشهد در دسترس است. با انتخاب گزینه مناسب می‌توانید در هر فصلی راهی این مقصد شوید. بسیاری از دوستداران زیارت حرم امام رضا، مایل‌اند که برای اوقاتی مانند جشن‌ها و عیدهای مذهبی در حرم حضور داشته باشند. فارغ از مقوله زیارت، مشهد در بهار از آب‌وهوای خوش‌تری برای گردش و سفر برخوردار است. در اوقاتی از سال که مدارس و دانشگاه‌ها باز هستند هم سفرتان به این شهر راحت‌تر خواهد بود. از چه نظر؟ از این روی که بلیط هواپیما یا وسایل سفر دیگر راحت‌تر پیدا می‌شود و حرم یا نقاط دیگر خلوت‌تر هستند.

پرواز به مقصد و از مبدأ مشهد از پرطرفدارترین مسیرهای پروازی کشور است. از هرجایی و برای هر مقصدی از مبدا مشهد به‌راحتی می‌توانید بلیط هواپیما تهیه کنید. ساکن اصفهان هستید؟ بلیط هواپیما مشهد به اصفهان و برعکس را تهیه کنید و با خیال راحت سفری جذاب برای خود تدارک ببینید..

دیدنی‌های مشهد را می‌شناسید؟

فرقی نمی‌کند که از کدام نقطه ایران راهی مشهد می‌شوید. بلیط هواپیما مشهد به شیراز و برعکس یا هر شهر دیگری از ایران به‌راحتی در دسترستان است. با خرید بلیط هواپیما یا وسایل نقلیه دیگر می‌توانید خود را به مشهد برسانید و از نقاط زیر دیدن کنید:

  • حرم مطهر امام رضا؛
  • پارک کوه‌سنگی؛
  • آرامگاه فردوسی؛
  • ییلاق طرقبه یا شاندیز؛
  • مجموعه تفریحی چالیدره؛
  • کلیسای مسروپ مقدس؛
  • جنگل جیغ.

حرم مطهر امام رضا

ارزش معنوی زیارت در مشهد که نیاز به گفتن ندارد. در کنار آن، باید به حرم امام رضا به‌چشم یک مکان تاریخی پرارزش هم نگاه کنید. در مجموعه حرم، مسجد تاریخی گوهرشاد وجود دارد که مربوط به دوران تیموری است و قدمت زیادی دارد.

از دیدنی‌های مهم در آن مسجد هم باید به کتبیه بایسنقر اشاره کنیم. این مسجد با کاشی‌های زیبا و قدمتی زیاد از دیدنی‌های سفر به مشهد است. موزه آستان قدس در مجموعه حرم هم دیدنی‌های طبیعی و تاریخی فراوانی دارد و بازدید از آن خالی از لطف نیست.

پارک کوه‌سنگی

برای هر سلیقه‌ای در مشهد، چیزی برای عرضه و گردش وجود دارد. فرقی نمی‌کند که اهل کجا هستید، با تهیه بلیط تهران به مشهد یا مبدأهای دیگر، به‌راحتی به مشهد بروید. در آنجا از میان گزینه‌های متنوع گردشگری دست به انتخاب بزنید و اوقات پرخاطره‌ای داشته باشید.

آرمگاه فردوسی

نکات مهم درباره سفر به مشهد که باید بدانید!

مگر می‌شود راهی مشهد شوید و در توس به آرامگاه فردوسی کبیر سری نزنید؟ زبان فارسی مدیون این شاعر گران‌قدر است و اشعار جذابش از فخرآمیزترین آثار ایرانی است که همیشه همه ما را سربلند کرده‌اند. توس در گذشته، آب‌وهوای خوشی داشته و رونق در آن جاری بوده است.

ییلاق طرقبه یا شاندیز

طرقبه و شاندیز از مکان‌های ییلاقی نزدیک به مشهد هستند که مسافران زیادی را به‌ سمت‌وسوی خودشان جلب می‌کنند. طبیعت زیبا، هوای خوش و البته رستوران‌های فراوان این دو منطقه از دلایل محبوبیت‌شان هستند.

مجموعه تفریحی چالیدره

چالیدره در حوالی غرب مشهد و مجموعه‌ای دیدنی برای گردشگران است. این مجموعه در ۳۰کیلومتری شهر قرار دارد و امکانات زیادی برای سپری‌کردن اوقاتی شیرین و خوش در اختیار مسافران و مشهدی‌ها قرار می‌دهد.

کلیسای مسروپ مقدس

از جاذبه‌های مذهبی دیگر مشهد، کلیسای مسروپ مقدس است. این کلیسا را مسیحیان مشهد در سال ۱۹۴۱میلادی ساخته‌اند و اگرچه در حال حاضر، مراسم مذهبی در آن برپا نمی‌شود اما از مکان‌های مهم و محترم نزد ارامنه و مسیحیان مشهد است. معماری کلیسای مسروپ جالب است و حدود ۳۰۰ متر مربع وسعت دارد. اگر مسیحی هستید یا درباره کلیساهای معروف کنجکاوید، سرزدن به این مکان دیدنی هم در سفر به مشهد جذاب خواهد بود.

جنگل جیغ

جنگل زیبایی در نزدیکی مشهد وجود دارد که همه با ترس‌ولرز از آن یاد می‌کنند. چرا؟ چون صدای جیغی مبهم از میان درختان انبوهش به گوش می‌رسد. اگر اهل هیجان هستید، بازدید از جنگل جیغ در ساعت‌های منتهی به غروب به شما پیشنهاد می‌شود.

باید بدانید که رفتن به جنگل جیغ کمی شجاعت می‌طلبد. هرچند که حتما دلیلی علمی و منطقی پشت شنیدن صدای جیغ از این جنگل وجود دارد اما حال‌وهوای آن کمی ترسناک است و در هر حال، بازدیدکنندگان را دچار ترس و هیجان می‌کند.

از کیش و نقاط جنوبی به مشهد می‌روید؟ آب‌وهوای متفاوت، دیدنی‌های طبیعی و تاریخی این شهر برایتان جذاب خواهد بود. با تهیه بلیط مشهد به کیش هم به‌راحتی به شهرتان بازمی‌گردید و سفر را به‌خوشی به پایان می‌رسانید. 

بهترین مکان‌های اقامتی مشهد کدام‌اند؟

با سفر به مشهد می‌توانید از امکانات گوناگونی بهره‌مند شوید. مکان‌های اقامتی متنوعی موجود هستند که امکان ماندن و اقامت به مسافرانی با بودجه‌های مالی مختلف را می‌دهند. در مدتی که در مشهد می‌مانید، امکان اقامت در بهترین مکان‌ها و هتل‌های ایران را دارید. چه هتل‌هایی؟

  • درویشی
  • قصرطلایی
  • فردوس
  • نگین پاسارگاد
  • میامی
  • ایران‌زمین

راه‌های سفر به مشهد را می‌شناسید؟

راه‌های مختلفی برای سفر به مشهد و بازگشت از آن به نقاط مختلف کشور وجود دارد. انواع وسایل حمل‌ونقل در خدمت مسافران پرشمار این مقصد محبوب هستند. ایا میدانستید که در طول سفر و گشت و گذار میتوانید هر نوع غذا با هر سلیقه‌ای را آنلاین از سرویس غذای اسنپ در مشهد سفارش دهید؟ این سرویس مدت‌هاست که در مشهد راه اندازی شده و خیلی راحت در دسترس هست و بدون شناخت رستوران ها و فست فودها می‌توانید براساس امتیازدهی افرادی که قبلا سفارش غذا داده‌اند، انتخاب‌های خوب و شایسته‌ای داشته باشید و از سفر لذت ببرید.

در آخر

دیدن مشهد از آن برنامه‌های جذابی است که یک تیر را به چند هدف می‌زند. این شهر هم جایی برای زیارت است و دوستداران حال‌وهوای معنوی آن را راضی نگه می‌دارد و هم پر است از آثار تاریخی و دیدنی بازمانده از گذشته‌ها. با سفرکردن به مشهد می‌توانید از جذابیت‌های تفریحی و طبیعی شهر هم لذت ببرید. با تهیه بلیط هواپیما مشهد به تهران یا شهرهای دیگر هم به‌راحتی به شهر مبدأ بازمی‌گردید.

بدون نظر

ورود