با مشهورترین کلاه های تاریخ آشنا شوید؛ از آدری هپبورن تا دونالد ترامپ

با مشهورترین کلاه های تاریخ آشنا شوید؛ از آدری هپبورن تا دونالد ترامپ

برخی اکسسوری ها این پتانسیل را دارند که در تاریخ ماندگار شوند و کلاه ها هم از این قاعده مستثنی نیستند. برخی کلاه ها آنچنان مشهورند که تا ابد تداعی گر مشاهیر یا شخصیت های خیالی ای هستند که آن ها را به سر گذاشته اند.

کلاه فدورای مایکل جکسون

مایکل جکسون با کلاه فدورای معروفش زیاد دیده می شد و در بسیاری از رقص های خود هم از آن استفاده می کرد.

کلاه آدری هپبورن در فیلم «صبحانه در تیفانی»

کلاه مشکی بزرگی که آدری هپبورن در نقش هالی گولایتلی در فیلم «صبحانه در تیفانی» (Breakfast at Tiffany’s) به سر داشت، بسیار مسحور کننده و زیبا بود.

کلاه بایکورن ناپلئون

امکان ندارد با دیدن یکی از این کلاه های بایکورن به یاد ناپلئون بناپارت نیافتید. کلاه های بایکورن در دهه ی ۱۹۷۰ محبوب شدند و تا ابد به عنوان «کلاه ناپلئون» شناخته می شوند.

کلاه بولر چارلی چاپلین در نقش «ولگرد»

کلاه های بولر هر کسی را فوراً به یاد شخصیت «ولگرد» می اندازد، همان شخصیت خیالی که چارلی چاپلین با آن شناخته می شود.

کلاه رستای باب مارلی

باب مارلی، اسطوره ی ژانر موسیقی رگی، همیشه یک کلاه بافت رنگارنگ به سر می گذاشت که به آن کلاه رستا گفته می شود.

کلاه پیل باکس ژاکلین کندی

ژاکلین کندی، همسر جان اف. کندی رئیس جمهور مشهور آمریکا که ترور شد، در زمان خود الگویی در زمینه ی مُد بود و بسیاری از زنان دنباله روی سبک پوششی او بودند. کلاه پیل باکس معروف او هم از این قاعده مستثنی نبود.

کلاه شاپوی برایان کرانستون در سریال «بریکینگ بد»

شخصیت والتر وایت در سریال محبوب و موفق «بریکینگ بد» (Breaking Bad) وقت هایی که در جلد خود دیگرش، هایزنبرگ فرو می رفت، یک کلاه پوک پای (شاپو) به سر داشت.

کلاه سیلندری جانی دپ در فیلم «چارلی و کارخانه شکلات سازی»

هر کسی که فیلم «چارلی و کارخانه شکلات سازی» (Charlie and the Chocolate Factory) را دیده باشد این کلاه سیلندری را می شناسد.

کلاه تریکورن جانی دپ در فیلم های «دزدان دریایی کارائیب»

فیلم های «دزدان دریایی کارائیب» (Pirates of the Caribbean) بدون آن کلاه تریکورن چرمی معروف شخصیت جانی دپ در نقش جک اسپارو، شکل کاملاً متفاوتی پیدا می کرد.

کلاه بیسبالی گیتن ماتارازو در سریال «چیزهای عجیب تر»

از میان همه ی اکسسوری های شخصیت های سریال محبوب «چیزهای عجیب تر» (Stranger Things)، کلاه بیسبالی شخصیت داستین هندرسون که گیتن ماتارازو نقش آن را ایفا کرده است، از اولین فصل این سریال به طور مداوم در برابر دوربین حضور داشته است.

کلاه جادوگری میکی موس

این کلاه معروف اولین بار در سال ۱۹۴۰ در انیمیشن «فانتازیا»ی (Fantasia) دیزنی حضور داشت.

کلاه فیلد کپ فیدل کاسترو و کلاه بره چ گوارا

کلاه های هر دوی این شخصیت های انقلابی کشور کوبا، در تاریخ ماندگار شدند. فیدل کاسترو یک کلاه فیلد کپ به سر می گذاشت و چه گوارا هم از یک کلاه بره سیاه رنگ استفاده می کرد که یک ستاره ی برنجی در جلوی آن قرار داشت.

کلاه «عظمت را به آمریکا بازگردانیم» دونالد ترامپ

کلاه کپ قرمز رنگ معروف دونالد ترامپ که شعار انتخاباتی او «عظمت را به آمریکا بازگردانیم» روی آن نقش بسته بود و در جریان کارزار انتخاباتی او در سال ۲۰۱۶ عرضه شد، در میان طرفداران او محبوبیت زیادی یافت و از شهرتی جهانی نیز برخوردار شد.

کلاه آدری هپبورن در فیلم «بانوی محبوب من»

آدری هپبورن در فیلم «بانوی محبوب من» (My Fair Lady) که در آن نقش الیزا دولیتل را برعهده داشت، یک کلاه بسیار بزرگ با تزئینات مفصل به سر داشت که طراحی سِر سسیل بیتن، عکاس انگلیسی بود که هنرهای دیگری از جمله طراحی صحنه و لباس نیز داشت.

کلاه فدورای هریسون فورد در فیلم های «ایندیانا جونز»

ایندیانا جونز، شخصیت سینمایی ماندگاری که هریسون فورد نقش آن را ایفا کرد، بدون کلاه فدورای قهوه ای معروفش شکل کاملاً متفاوتی پیدا می کرد.

کلاه سطلی پدینگتون خرسه

کلاه سطلی قرمز رنگ معروف پدیتگتون خرسه هر کسی را به یاد این شخصیت خیالی می اندازد.

کلاه فدورای هامفری بوگارت در فیلم «کازابلانکا»

کلاه فدورای هامفری بوگارت در فیلم «کازابلانکا» (Casablanca) تأثیر به سزایی بر نقش او داشت. این کلاه به طور حتم باعث شده بود ریک بلین، شخصیتی که بوگارت نقش او را بر عهده داشت، مرموزتر به نظر برسد.

کلاه جانی دپ در فیلم «آلیس در سرزمین عجایب»

مدهتر یا همان کلاهدوز دیوانه یکی از شخصیت های داستان «آلیس در سرزمین عجایب» است که در سال ۱۸۶۵ منتشر شد. این شخصیت که او را در اقنباس های مختلف سینمایی از این داستان، به اشکال مختلفی دیده ایم، با کلاه خاصش شناخته می شود.

همه ی کلاه های ملکه الیزابت

بر اساس تخمین ها، الیزابت دوم، ملکه ی فقید انگلیس، از سال ۱۹۵۲ که به سلطنت رسید تا زمان مرگش در سال ۲۰۲۲ بیش از ۵ هزار کلاه مختلف به سر گذاشت.

منبع: starsinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • دریا فروردین ۲, ۱۴۰۳

    دیگه کلاهی مونده بود که نگفته باشی😐
    فقط مورد اخرت. عمع کلاه های ملکه😂😂😂😂😂