تصاویر خیره کننده از روی دیده نشده چیزهایی که همیشه می خواستید ببینید

تصاویر خیره کننده از روی دیده نشده چیزهایی که همیشه می خواستید ببینید

ما در زندگی روزمره ی خود معمولاً نگاه گذرا به اجسام، مناظر و حیوانات داریم، بی آنکه در آن ها دقیق شویم. با این حال، باید به خاطر داشت که نگاه کردن به محیط پیرامون خود از دیدی متفاوت می تواند نگرش ما را تغییر دهد.

تصاویر زیر نیز به طور حتم نگاه تان را به دنیا تغییر می دهند.

۱- مجسمه های سنگی جزیره ی ایستر

تصور رایج درباره ی مجسمه های سنگی معروف جزیره ی ایستر این است که آن ها صرفاً یک سر هستند. اما اینگونه نیست و تن این مجسمه ها در زیر خاک قرار دارد.

۲- روی تاریک ماه

تصاویر ثبت شده از روی دیگر ماه که همیشه پشت به کره زمین قرار دارد، نشان می دهد که از قرار معلوم در سمت دیگر قمر زمین چندان خبری از آن حفره های معروفی که کره ماه را با آن ها می شناسیم نیست.

۳- جوجه فلامینگوها

جوجه فلامینگوها صورتی متولد نمی شوند. آن ها از شیر والدین شان که به رنگ قرمز تند است و از مجرای گوارشی فوقانی آن ها ترشح می شود، تغذیه می کنند و با بالا رفتن سن شان رنگ پرهایشان تبدیل به صورتی می شود.

۴- تخمدان های توت فرنگی

این تخم ها که معمولاً به عنوان دانه ی توت فرنگی شناخته می شوند، در حقیقت تخمدان های این میوه هستند. آن ها از خود میوه تقریباً جدا هستند و درون هر کدام یک دانه قرار دارد.

۵- پشت برگ نیلوفرهای آبی

در پشت برگ نیلوفرهای آبی شبکه ای از ریشه و لوله وجود دارد که برگ با استفاده از آن ها اکسیژن جمع آوری می کند و روی آب شناور می ماند.

۶-  بینی نهنگ های آبی

نهنگ های آبی هم مانند ما انسان ها بینی دارند که همان سوراخ های تنفسی ای است که در بالای بدن شان قرار دارد.

۷- درون برج کج پیزا

از داخل آنقدرها هم کج به نظر نمی رسد، درست است؟ شاید به همین دلیل باشد که همیشه از بیرون آن عکس می گیرند.

۸- اسکلت لاکپشت ها

آیا می دانستید که لاک ِ لاکپشت ها به طور مستقیم به ستوان فقرات آن ها متصل است؟

۹- نوک قله ی اورست

نوک قله ی اورست به جای منظره ای آرامش بخش و زیبا به رنگ هاای سفید و آبی، حالا مملوء از پرچم شده است.

۱۰- منظره ی خورشید گرفتگی از فضا

تصویر بالا سایه ماه را که در جریان یک خورشید گرفتگی بر روی کشور آمریکا افتاده نشان می دهد. این سایه شبیه به یک ابر بزرگ و تیره است.

۱۱- منظره ی طلوع ماه از فضا

تصور کنید که سوار بر یک شاتل فضایی در ارتفاع ۲۸۵ کیلومتری از سطح کره زمین هستند. خورشید در حال غروب و ماه در حال طلوع است. لایه ی قهوه ای رنگی که در تصویر بالا می بینید تروپوپاز است که در مرزی میان تروپوسفر و استراتوسفر شکل می گیرد.

۱۲- منبع نور فانوس های دریایی

در فانوس های دریایی اغلب از عدسی فرنل استفاده می شود، چون نور غیر مستقیم را به دام می اندازد و بنابراین می تواند از فاصله ی دور دیده شود.

۱۳- منظره ی شفق قطبی از فضا

شفق قطبی نورهای کیهانی شگفت انگیزی به رنگ سبز هستند. آن ها نتیجه ی فعل و انفعال میان ذرات باردار و میدان مغناطیسی کره زمین هستند. تصویر بالا شفق های قطبی را در حال گردش به دور نواحی قطبی کره زمین نشان می دهد.

۱۴- شفق قطبی در سیارات دیگر

در تصویر بالا می توانید نمایش نور دیگری از ذرات انرژی در سیاره ی مشتری را ببینید.

۱۵- قورباغه های پوست شفاف

قورباغه های شیشه ای در جنگل های بارانی آمریکای جنوبی یافت می شوند. دانشمندان هنوز نمی دانند که چرا پوست این قورباغه ها به شکل شفاف درآمده است. حتی اندام های داخلی بدن این قورباغه ها هم از بیرون قابل مشاهده است.

۱۶- چیدن سنگفرش آجری

تصویر بالا یک ماشین آجرچینی در هلند را نشان می دهد که احتمالاً همه ی تصورات تان درباره ی کار ساخت و ساز را زیر سؤال می برد. شاید به این فکر کنید که چرا در همه جا از این روش استفاده نمی شود.

۱۷- شمایل ویروس ها

تصویر بالا شمایل چند ویروس نقص ایمنی یا همان اِچ‌آی‌وی را زیر میکروسکوپ نشان می دهد.

۱۸- شکارچی بزرگ دریاها یک ردیف دندان بیشتر ندارد

آیا می دانستند نهنگ های کاچالوت در هیچ دندانی در آرواره ی بالایی خود ندارند؟ آرواره ی بالایی آن ها به جای دندان، حفره هایی دارد که با دندان های آرواره ی پایینی هماهنگ هستند. این نهنگ ها شاید دندان های ترسناکی نداشته باشند اما می توانند یک ماهی مرکب غول پیکر را یک لقمه کنند.

۱۹- صدف آگات

آگات نوعی سنگ است، با این تفاوت است که از رشد مواد معدنی درون حفره های صدف به وجود می آید و با گرفتن شکل صدف به طور کامل تبدیل به این سنگ زیبا می شود.

۲۰- هزاران سال تاریخ درون یک عکس

«دان بریست» یک صخره سنگی به ارتفاع ۴۵ متر درون دریا در ایرلند است که هزاران سال قدمت دارد. بقایای خانه های قدیمی را هنوز می توان در بالای آن یافت.

۲۱- دم فیل ها

وقتی فیلی را در ذهن مان مجسم می کنیم، به ندرت این بخش مهم از بدن این حیوانات را در نظر می گیریم. در حالی که فیل ها از دم خود برای برقراری ارتباط، راهنمایی و همینطور دور کردن حشرات مزاحم استفاده می کنند.

۲۲- راکون زال

راکون ها معمولاً ظاهری به رنگ سیاه و سفید دارند. اما اگر زال از آب دربیایند، موهایی به کلی سفید خواهند داشت.

۲۳- منظره ی هلال کره زمین از فضا

هلال ماه جزئی جدایی ناپذیر از آسمان شب کره زمین است. اما آیا می دانستید که هلال سیاره ی ما هم از فضا بسیار تماشایی است؟

۲۴- درون گیتار

شاید شما هم موافق باشید که درون ساز گیتار بیشتر شبیه به یک آپارتمان یک خوابه ی نورگیر است.

۲۵- ردپای دایناسورها

ردپای یافت شده از دایناسورها در تایلند و آمریکا بیش از ۱۰۰ میلیون سال قدمت دارند. بسیاری از مردم فراموش می کنند که دایناسورهای صرفاً موجودات خیالی فیلم های «پارک ژوراسیک» نیستند و زمانی واقعی بر روی کره زمین زندگی می کردند.

منبع: starsinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود