با خطرناک ترین زندان های دنیا آشنا شوید

با خطرناک ترین زندان های دنیا آشنا شوید

زندان جایی نیست که کسی دوست داشته باشد از آنجا سر درآورد. ترس از زندانی شدن در یک سلول تا پایان عمر، بیشتر مردم را وادار می سازد تا تمام تلاش خود را برای پرهیز از قانون شکنی به کار گیرند. با این حال، برای برخی زندگی طور دیگری پیش می رود. علاوه بر مسأله ی زندانی شدن، محل آن هم نگرانی ای جدی است. گرچه محبوس شدن در هر جایی تجربه ی ناخوشایندی است، اما بعضی زندان ها به خطرناک بودن مشهورند. در ادامه با برخی از آن ها آشنا خواهیم شد.

کمپ ۲۲ – کره شمالی

«کمپ ۲۲» که اطلاعات چندانی درباره ی آن وجود ندارد، تجسمی رعب آور از انزوا و وحشت است. درباره ی این زندان بزرگ جدا مانده از دنیا، روایت های غیر قابل تصوری از نقض حقوق بشر و زندانیانی وجود دارد که باید تمام عمر خود را در آنجا سپری کنند.

زندان لا سابانتا – ونزوئلا

مکانی را تصور کنید که برای جای دادن ۷۰۰ نفر طراحی شده اما ۳،۷۰۰ نفر را در خود جای داده است. «زندان لا سابانتا» که با کارکنان بسیار اندکش شناخته می شود، جایی است که بی قانونی در اوج قرار دارد. در این زندان باندهای تبهکاری حکمفرمایی می کنند و کنترل بسیار اندکی بر روی وضعیت زندانیان وجود دارد، کنترلی که به نظر می رسد هر ساله کمتر نیز می شود.

زندان دلفین سیاه – روسیه

«زندان دلفین سیاه» ِ روسیه از شهرت رعب انگیزی برخوردار است. این زندان که برخی از سرسخت ترین تبهکاران را در خود جای داده، برای زندانیان خود هیچ امیدی به فرار باقی نمی گذارد.

زندان مرکزی گیتاراما – رواندا

«گیتاراما» یکی از دیگر از زندان هایی است که تعداد زندانیانش بسیار بیشتر از ظرفیت آن است. ۷ هزار زندانی را در مکانی تصور کنید که برای ۴۰۰ نفر طراحی شده است. به همین دلیل، زندانیان این زندان یا مجبور به ایستادن هستند یا به شکل فشرده در کنار هم قرار گرفته اند.

زندان گلدانی – گرجستان

در «گلدانی» تنها زندانیان با یکدیگر درگیر نمی شوند، بلکه نگهبان ها نیز عمل وحشت هستند. در سال ۲۰۱۲، ویدئوهای لو رفته ای از این زندان منتشر شد که نشان می داد شکنجه در این زندان از سوی مأموران آن نه اتفاقی استثنایی، بلکه امری رایج بود و واقعیت بی رحمانه ای که در پس دیوارهای این زندان وجود دارد را برملا کرد.

زندان سن خوان دلوریگانچو – پرو

در زندان سن خوان دلوریگانچوی پرو، ۷ هزار زندانی در فضایی مخصوص به ۲،۵۰۰ نفر نگهداری می شوند. برگزاری مسابقات خروس جنگی و داد و ستد در بازار سیاه در این زندان رایج است.

زندان ساحل سیاه – گینه استوایی

«زندان ساحل سیاه» همه ی ترس های محبوس شدن را در خود جای داده است: جمعیت بیش از ظرفیت، بیماری و بی رحمی های نگهبانان. در این زندان انسانیت فراموش می شود و بقا به مبارزه ای روزانه بدل می شود.

زندان نایروبی – کنیا

«زندان نایروبی» با فضای طراحی شده برای ۸۰۰ نفر، ۴ هزار زندانی را در خود جای داده است که با بدرفتاری سیستماتیک و بیماری محصور شده اند. در اینجا تلاش برای داشتن فضا و برخورداری از احترام مبارزه ای هر روزه است.

زندان بوتیرکا – روسیه

«زندان بوتیرکا» که در دوران شوروی محل نگهداری از زندانیان سیاسی بود، در سلول های ۱۰ نفره ی خود اغلب ۱۰۰ زندانی را جای می دهد.

زندان دیاربکر – ترکیه

«زندان دیاربکر» نامی معادل یأس و مبارزه است. شرایط غیر انسانی این زندان اعتصاب غذای مکرر زندانیان آن را به دنبال داشته است.

زندان ال رودئو – ونزوئلا

«زندان ال رودئو» به یک میدان مبارزه می ماند، جایی که ۵ هزار تن از خشن ترین زندانیان ونزوئلا قوانین خود را برایش وضع کرده اند. علیرغم تلاش های مسئولان، رواج خشونت و جنگ های میان باندهای تبهکاری کماکان در این زندان ادامه دارد.

زندان پنال دسیوداد باریوس – السالوادور

در «زندان پنال دسیوداد باریوس» تعداد زندانیان از تعداد نگهبانان بسیار بیشتر است، امری که سبب شده زندانیان این زندان قوانین خودشان را برای آنجا داشته باشند.

زندان مندوزا – آرژانتین

«زندان مندوزا» ی آرژانتین به شرایط غیر انسانی زندانیانش مشهور است. سازمان عفو بین الملل بارها خواستار ایجاد اصلاحات فوری در وضعیت این زندان شده است.

زندان جزیره ریکرز – آمریکا

«زندان جزیره ریکرز» در شهر نیویورک ِ آمریکا قرار دارد. تلاش ها برای توقف خشونت ها در این زندان بی فایده بوده است.

زندان لاسانته – فرانسه

«زندان لاسانته» که در قلب شهر پاریس، پایتخت فرانسه واقع شده تضاد میان جذابیت های افسانه ای این شهر و واقعیت بی رحمانه ی پشت دیوارهای آن را به تصویر می کشد. آمار بالای خودکشی در این زندان گویای شرایط اسف بار زندانیان آن است.

زندان اِی‌دی‌ایکس فلورنس – آمریکا

زندان فوق امنیتی «اِی‌دی‌ایکس فلورنس» جایی است که انزوا در آن به نهایت مجازات بدل می شود. در آنجا زندانیان با واقعیتی تلخ درباره ی تقلیل یافتن زندگی به پست ترین ملزومات، تحت نظارت مراقبانی بی رحم مواجه می شوند.

منبع: starsinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود