ماجراهای لاتاری و گرین کارت؛ چه زمانی این دو به هم می‌رسند؟

ماجراهای لاتاری و گرین کارت؛ چه زمانی این دو به هم می‌رسند؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

برنده شدن در لاتاری مترادف با دریافت گرین کارت آمریکا نیست! این جمله خلاف باور عمومی‌ست. چون غالبا تصور می‌شود که به محض برنده شدن در این قرعه‌کشی جهانی، گرین کارت آمریکا به شما تقدیم می‌شود. اما هنوز این دوی ماراتن ادامه دارد و تا رسیدن به خط پایان ۲ سال فرصت دارید.

ما در این مطلب می‌خواهیم چشم واقع‌بینتان را باز کنیم و به شما بگوییم که چقدر زمان می‌برد تا به این کارت کوچک سبز رنگ برسید. از ابتدا هم شروع می‌کنیم. درست از موقعی که اسم‌تان در قرعه‌کشی درآمده و بعد از مزه مزه کردن خوشحالی، حالا به این سوال می‌رسید که بعدش چه؟ بعدش را در کمتر از ۵ دقیقه توضیح می‌دهیم.

گرین کارت آمریکا چیست؟

یک کارت کوچک سبز رنگ با تصویری محو از مجسمه آزادی آمریکا. سمت چپش تصویر دارنده کارت قرار دارد و سمت راست آن حاوی اطلاعاتی‌ست که مشخصات هویتی و اقامتی فرد را نشان می‌دهد. داشتن آن به معنای اقامت آمریکا است و این یعنی شما برای زندگی و کار دائمی نیازی به دریافت مجوز از هیچ نهاد آمریکایی را ندارید و می‌توانید هر نقطه از ایالات متحده را برای اقامت دائم انتخاب کنید. حقوق یک شهروند آمریکایی را خواهید داشت و پس از ۳ تا ۵ سال موفق به دریافت پاسپورت می‌شوید.

اینها را گفتیم که ثابت کنیم تمامی زمانی که برای دریافت گرین کارت آمریکا صرف می‌شود، ارزشش را دارد، پس کمربندهای خود را سفت کنید!

مدت زمان صدور انواع گرین کارت آمریکا چقدر است؟

اول از همه بگوییم همه مسیرها به لاتاری ختم نمی‌شود. راه‌های رسیدن به آمریکا زیاد است که هر کدام بازه‌های زمانی متفاوتی برای صدور انواع گرین کارت دارد. مثلا کسانی‌که از طریق مهاجرت کاری به آمریکا می‌رسند بسته به نوع تخصص‌شان باید برای دریافت گرین کارت منتظر بمانند. چه بهتر که در شغل خود نخبه محسوب شوند؛ در چشم بر هم زدنی کارت اقامت دائم آمریکا را دریافت می‌کنند.

متقاضیان گرین کارتی که از طریق خویشاوندی و ازدواج اقدام می‌کنند، معمولا بیشتر باید منتظر بمانند. حداقل زمانی آن ۸ الی ۱۴ ماه است که در برخی از موارد حتی به ۳۸ ماه هم می‌رسد. گفتنی‌ست این بازه زمانی بدون در نظر گرفتن مدت زمان اقدام برای دریافت ویزای آمریکاست. که قطعا با احتساب آن به عدد ۳ سال یا بیشتر خواهیم رسید.

اما اگر جزو برندگان لاتاری باشید، چاره‌ای ندارید که ظرف مدت ۲ سال گرین کارتتان را دریافت کنید. این فرایند از اقدام برای دریافت ویزای لاتاری تا زمان صدور گرین کارت لاتاری در نظر گرفته شده است و پس از ورود به خاک آمریکا در فاصله چند هفته کارت اقامت دائم‌تان را می‌گیرید.

ماجراهای لاتاری و گرین کارت

گام به گام تا رسیدن به گرین کارت آمریکا

با هر روشی قصد مهاجرت به سرزمین فرصت‌ها را داشته باشید باید مراحل زیر را برای دریافت گرین کارت انجام دهید:

مرحله ۱: تهیه و ترجمه مدارک مورد نیاز

مرحله ۲: تکمیل فرم‌های مهاجرتی

مرحله ۳: تعیین وقت مصاحبه در سفارت آمریکا

مرحله ۴: انجام مراحل مدیکال ویزای آمریکا

مرحله ۵: مصاحبه حضوری در سفارت آمریکا

مرحله ۶: دریافت ویزا

مرحله ۷: درخواست برای صدور گرین کارت

دنیایی از قوانین و دستورالعمل در این هر کدام از این مراحل وجود دارد. اینکه چه مدارکی باید تهیه کنید، فرم‌های مهاجرتی چه هستند و باید چگونه پر شوند و مراحل مدیکال ویزای آمریکا چیست. مسلما توضیح جزئیات همه مراحل در این مجال نمی‌گنجد. اما می‌توانید از مقالات وبسایت‌های مهاجرتی  استفاده کنید و بدانید خواندن هر کدام از این مقالات حکم روشن کردن چراغی در مسیر مهاجرت شما را دارد. پس راه خود را نورانی کنید! یکی از پیشنهادات ما وبسایت حامی مهاجر است سایر منابع نیز بازوی اطلاعاتی شما را قوی‌تر خواهد کرد.

بسته بودن سفارت آمریکا در ایران و چالش های آن

می‌دانید که آمریکا در ایران سفارت ندارد. پس برای دریافت ویزا باید به کشورهای همسایه سفر کنید. این کار در دو نوبت انجام می‌شود. یکبار موقع دریافت کارت مدیکال و شرکت در جلسه مصاحبه سفارت و بار دیگر موقع دریافت ویزای آمریکا. آن زمان که باید پاسپورتتان را به سفارت آمریکا برسانید تا برچسب ویزا روی آن بخورد.

قطعا هیچکس دوست ندارد درحالی‌که خود را برای یک سفر مهاجرتی بزرگ آماده می‌کند، درگیر سفرهای جزئی شود. حتی اگر مقصد، کشوری نزدیک به ایران باشد و بارها به آن سفر کرده باشد. پس چه می‌توان کرد؟ آیا راه جایگزینی وجود دارد؟

حتما دارد! راهکارش استفاده خدمات پیکاپ ویزای آمریکا است. حالا اینکه گفتیم یعنی چه؟

ماجراهای لاتاری و گرین کارت

پیکاپ ویزای آمریکا چیست؟

اگر سفارت به شما اعلام کرد که واجد شرایط دریافت ویزای آمریکا هستید، با دادن وکالت به یک نماینده قانونی این مجوز را به او می‌دهید که تمامی اقدامات لازم برای رساندن پاسپورت به سفارت آمریکا در کشوری که در آن مصاحبه داشته‌اید را انجام دهد و با درج برچسب ویزا آن را به شما تحویل دهد. ناگفته پیداست که در وقت و هزینه‌تان صرفه‌جویی خواهد شد البته یک «اگر» خیلی مهم دارد، آن چیست؟

اگر به یک نماینده قانونی و معتمد پاسپورتتان را بسپارید!

موسسات مهاجرتی مختلفی تبلیغ ارائه این خدمت را می‌کنند. اما در این بازار داغ باید به موسسه‌ای اعتماد کنید که متخصص در مهاجرت به آمریکاست و نه تنها کارنامه‌ای روشن در این زمینه دارد، بلکه از طریق وبسایتش به‌روزترین اطلاعات را در اختیار مشتاقان مهاجرت قرار می‌دهد. آنهم بدون دریافت کمترین هزینه!

موسسه حامی مهاجر می‌تواند نماینده قانونی شما برای انجام پیکاپ پاسپورت باشد. فرقی نمی‌کند از طریق کدام کشور اقدام کرده‌اید. این شرکت خدمات پیکاپ پاسپورت خود را در کشورهای مطرح همسایه ارائه می‌دهد. برای آشنایی با روند کار می‌توانید با خودشان تماس بگیرید و اطلاعات بگیرید. با این شماره: ۰۲۱۴۸۰۰۰۹۵۷

سخن پایانی

در این مقاله نه تنها مدت زمان صدور گرین کارت آمریکا را بررسی کردیم، بلکه به شما گفتیم که مسیری که منتهی به گرین کارت آمریکا می‌شود چگونه است و چه مراحلی دارد. پس اگر هنوز منتظر نتایج لاتاری هستید و امیدوارید که شانس با شما یار باشد و جزو برندگان آن باشید، مطلبی که خوانده‌اید حکم سرنخ برایتان دارد.

حالا که تا اینجا همراهمان بودید لازم است بدانید تمامی این بازه‌های زمانی نسبی هستند و کاملا بستگی به شرایط شما دارد. دنیای مهاجرت پر از استثنائات است و ممکن است برای هر شخصی سوپرایز داشته باشد. پس اگر می‌خواهید از این استثنائات غافلگیرتان نکند از یک مشاور مهاجرتی کمک بگیرید. قطعا داشتن یک راهنمای کاربلد و متخصص پیچ و خم‌های این مسیر را کم می‌کند و کمک می‌کند واقع‌بینانه مهاجرت کنید.

دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • Shadab فروردین ۲۸, ۱۴۰۳

    مننه له معلوماتو څخه مه هم لیکوال و نویسنده استم درباره گرین کارت امریکا نوشته های من هم چاپ شوه به بخش پشتو بیخی خوب میشود مخاطبان تان هم زیات میشود

  • ذاکر فروردین ۲۹, ۱۴۰۳

    اگر در گرین کارت برنده شویم می توانیم بیدونی پاسپورت بریم به امریکا