با بازیگران سریال «گناه فرشته» آشنا شوید + بیوگرافی ها و خلاصه داستان

با بازیگران سریال «گناه فرشته» آشنا شوید + بیوگرافی ها و خلاصه داستان

سریال گناه فرشته یک سریال درام و اجتماعی بوده که توسط حامد عنقا نوشته و کارگردانی شده است. این سریال با بازی شهاب حسینی، آشا محرابی، امیر آقایی و لادن مستوفی از جدیدترین سریال های نمایش خانگی است. گناه فرشته از جمعه ۱ دی ۱۴۰۲ از پلتفرم فیلیمو منتشر شده و ۱۸ قسمت دارد.

در ادامه این مقاله به خلاصه داستان و بیوگرافی بازیگران سریال گناه فرشته پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

خلاصه داستان سریال گناه فرشته

در خلاصه داستان این سریال آمده است:

آتش چیز بدی نیست؛ بلکه آنچه اضافی است را می‌سوزاند و تنها آنچه باقی می‌ماند، چیزهایی است که ارزش دارند.

بیوگرافی بازیگران سریال گناه فرشته

جذابیت و خواندنی بودن بیوگرافی بازیگران، محدود به سوابق هنری آن‌ها نیست. در این مقاله، نگاهی عمیق‌تر به زندگی بازیگران سریال گناه فرشته خواهیم داشت و زوایای مختلف زندگی آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. از فعالیت‌های اجتماعی و علایق شخصی تا تجارب و چالش‌های زندگی، با ما همراه باشید تا با انسان‌های پشت پرده شخصیت‌های سریال بیشتر آشنا شویم.

شهاب حسینی در نقش حامد تهرانی

سید شهاب‌الدین حسینی تنکابنی، بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده ایرانی، در تاریخ ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ در تهران به‌دنیا آمد. او از سال ۱۳۷۷ تاکنون در حوزه هنر فعالیت می‌کند. وی کار خود را با تئاتر دانشجویی و سپس گویندگی در رادیو آغاز کرد.

حسینی یکی از بهترین بازیگران مرد ایرانی با بازی در فیلم سوپر استار در سال ۱۳۸۷، جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را در جشنواره فیلم فجر از آن خود کرد.

او همچنین دو فرزند به نام‌های سید محمدامین و سید امیرعلی دارد. در سال ۱۳۹۸، حسینی افتخار دریافت لژیون دونور را نیز کسب کرد.

لادن مستوفی در نقش مهتاب محتشم

لادن مستوفی، بازیگر شناخته‌شده سینما، تئاتر و تلویزیون، فعالیت هنری خود را در سال ۱۳۷۲ با بازی در فیلم «روز واقعه» به کارگردانی شهرام اسدی آغاز کرد. او در سن ۲۲ سالگی و برای ایفای نقش در این فیلم، تحصیلات آکادمیک خود را نیمه‌کاره رها کرد و به‌طور حرفه‌ای وارد دنیای بازیگری شد.

خانم مستوفی در ۲۰ اسفند سال ۱۳۵۱ در نکابن، یکی از شهرستان‌های استان مازندران متولد شد. او در یک خانواده ۶ نفره بزرگ شد و ۴ خواهر دارد که خودش فرزند سوم خانواده است. لاله مستوفی، یکی از خواهران لادن، به‌عنوان منشی صحنه در سینمای ایران فعالیت دارد.

مستوفی پس از روز واقعه در سال ۱۳۷۴ برای نقشی کوتاه اما کلیدی در فیلم ماه و خورشید به کارگردانی محمدحسین حقیقی مقابل دوربین ظاهر شد. او پس از آن در آثار زیادی به‌عنوان بازیگر به ایفای نقش پرداخت و در سال ۱۳۸۰ با سریال دوران سرکشی به کارگردانی کمال تبریزی بازی در قاب تلویزیون را تجربه کرد. حضور در این سریال در شهرت او نقش بسزایی داشت.

پردیس پورعابدینی در نقش فرشته

پردیس پورعابدینی، بازیگر زن ایرانی و خوش‌آتیه کشورمان، فعالیت هنری خود را در سال ۱۳۹۸ با سریال آقازاده به کارگردانی بهرنگ توفیقی آغاز کرد. او که در اولین تجربه سینمایی خود در فیلم غریب به ایفای نقش پرداخت، موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر شد.

پورعابدینی در سال ۱۳۹۷ در آموزشگاه سینمایی مسعود کیمیایی دوره بازیگری را گذراند و در سال ۱۳۹۹ برای فیلم خائن‌کشی مقابل دوربین کیمیایی ظاهر شد. او در ۲۲ فروردین سال ۱۳۷۹ در تهران متولد شد. پدرش، بابک پورعابدینی، مهندس الکترونیک و مدیرعامل شرکت سوفار است و تنها یک خواهر به نام نسیم دارد.

عشق به بازیگری در ۱۰ سالگی با تماشای فیلم هامون ساخته داریوش مهرجویی در دل پردیس کاشته شد. او در سال ۱۳۹۷ و در سن ۱۸ سالگی به‌عنوان هنرجو به کلاس‌های بازیگری آموزشگاه مسعود کیمیایی پیوست و فعالیت هنری خود را از تئاتر آغاز کرد.

پورعابدینی در نمایشی برای جشنواره تئاتر دانشجویی ثمر روی صحنه حضور داشت که نسیم ادبی او را برای حضور در نمایش قصه ظهر جمعه انتخاب کرد. این نمایش در بهار ۱۳۹۸ به اجرا درآمد و نقطه عطفی در کارنامه هنری پردیس پورعابدینی محسوب می‌شود.

امیر آقایی در نقش نوید عشیری

امیر آقایی، بازیگر شناخته شده و محبوب ایرانی، از جمله چهره‌هایی است که با انتخاب نقش‌های گزینش شده، جایگاه خود را در دل مخاطبان تثبیت کرده است.

او متولد سال ۱۳۵۴ است و فعالیت هنری خود را در سال ۱۳۷۵ با تئاتر آغاز کرد. پنج سال بعد، در سریال خاک سرخ نقشی مکمل را ایفا کرد و در همان سال با بازی در فیلم ارتفاع پست مورد توجه قرار گرفت. سریال اولین شب آرامش و بازی تحسین‌برانگیز آقایی در آن، نقطه عطفی در کارنامه هنری او محسوب می‌شود.

علاقه به بازیگری در دوران دبیرستان و با دیدن بیلبوردهای تبلیغاتی کلاس‌های آزاد بازیگری در امیر آقایی شکل گرفت. او پس از گذراندن دو ترم دوره‌های بازیگری، وارد تئاتر شد و در چندین نمایش به ایفای نقش پرداخت.

اولین تجربه بازیگری او در تئاتر به سال ۱۳۷۵ و بازی در نمایش آن سوی آینه باز می‌گردد. پس از چند سال فعالیت در تئاتر، در سال ۱۳۷۹ و در زمان اجرای نمایش سه سال و یک دوم با بهرام عظیم‌پور آشنا شد و به‌واسطه او به ابراهیم حاتمی‌کیا معرفی شد. آقایی تاکنون یکبار برای بازی در فیلم شنای پروانه برنده سیمرغ بلورین شده است.

نفس بازغی در نقش تینا

نفس بازغی، دختر پژمان بازغی، بازیگر و مجری مشهور و مستانه مهاجر، کارگردان و تدوینگر، برای اولین‌بار با نقشی کلیدی در سریال گناه فرشته جلوی دوربین ظاهر شد.

او که پیش از این در اکران عمومی فیلم پرونده باز آخرین اثر زنده‌یاد کیومرث پوراحمد در کنار پدرش و اکران فیلم جوجه تیغی همراه مادرش حضور یافته بود، با بازی در نقش تینا در سریال گناه فرشته به نویسندگی و کارگردانی حامد عنقا، قدم به‌دنیای بازیگری گذاشت. شاید این حرفه در آینده با جدیت توسط او دنبال شود.

نفس در دهمین روز از دی ماه سال ۱۳۸۷ در تهران متولد شد. همان‌طور که گفته شد، وی دختر پژمان بازغی و مستانه مهاجر است. این زوج هنری در سال ۱۳۸۴ با هم ازدواج کردند و ثمره زندگی مشترکشان نفس بازغی بود؛ اما متاسفانه زندگی مشترک پژمان و مستانه در سال ۱۴۰۱ به جدایی ختم شد.

جالب است بدانید که نفس علاوه‌ بر بازی در سریال گناه فرشته، تجربه بازی در حوزه تئاتر را هم با نمایش به نام خانمِ آقاى جورج کلونى دارد. نمایش خانم آقای جرج کلونی از ۲۷ آذر تا ۲۹ دی ۱۴۰۲ هرشب در تماشاخانه ایرانشهر ‌- ‌سالن ‌استاد ‌سمندریان به کارگردانی مونا صوفی به اجرا درآمد.

آشا محرابی در نقش فروزان

آشا محرابی، بازیگر و کارگردان تئاتر ایرانی، در تاریخ ۳۱ مرداد ۱۳۵۲ در تهران، ایران به دنیا آمد و درحال‌حاضر حدود ۵۰ سال سن دارد. او کار خود را در سن ۱۲ سالگی با بازی در سریال آئینه به کارگردانی غلامحسین لطفی آغاز کرد. وی در کنار پدرش، اسماعیل محرابی، در این سریال به ایفای نقش پرداخت.

محرابی در سال ۱۳۷۴ با قبولی در آزمون اداره کل نمایش، فعالیت خود را در عرصه نمایش‌های رادیویی آغاز کرد و تاکنون به‌عنوان بازیگر، کارگردان و نویسنده در این حوزه مشغول به کار بوده است.

او تحصیلات دانشگاهی خود را در دو رشته مترجمی زبان و روابط بین‌الملل تا مقطع کارشناسی ارشد دنبال کرده است. محرابی هم‌زمان با تحصیلات دانشگاهی، به کارگاه آزاد بازیگری حمید سمندریان پیوست و در آنجا فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی شد.

او همچنین دوره کارگردانی و فیلمسازی را در انجمن سینمای جوان گذراند و دوره فیلمنامه‌نویسی را نیز در کلاس‌های استاد ناصر تقوایی در آموزشگاه کارنامه به پایان رساند. علاوه‌براین، محرابی یک دوره فیلمسازی را در یکی از آکادمی‌های آزاد کشور کانادا گذرانده است.

بهروز رضوی در نقش عماد

محمدرضا رضوی‌نیا، که با نام بهروز رضوی شناخته می‌شود، صداپیشه، مجری، بازیگر و ترانه‌سرای ایرانی است. او در ۱۰ دی ۱۳۲۶ در تهران متولد شد و درحال‌حاضر در همین شهر زندگی می‌کند.

رضوی فعالیت هنری خود را در سال ۱۳۴۷ با گویندگی در برنامه دفتر آدینه رادیو آغاز کرد. او تاکنون در زمینه صداپیشگی و بازیگری فعالیت داشته است. اولین حضور رضوی در سینما با فیلم محموله در سال ۱۳۶۶ رقم خورد. او در جدیدترین اثر هنری خود به عنوان بازیگر نقش عماد در سریال گناه فرشته به ایفای نقش پرداخته است.

علاقه به موسیقی از دوران نوجوانی با نواختن ساز دهنی آغاز شد. او سپس سنتور را از برادر مرحوم خود، بهزاد فرا گرفت و به کلاس‌های آواز استاد اسماعیل مهرتاش رفت و در آن‌جا با محمدرضا شجریان همکلاسی شد.

رضوی علاوه‌بر گویندگی و بازیگری، به‌عنوان ترانه‌سرا نیز شهرت دارد. ترانه‌های مشهوری مانند کویر دل و گمشده با صدای مرجان از جمله آثار او هستند.

او پس از انقلاب در سال ۱۳۶۶ با بازی در فیلم محموله به کارگردانی سیروس الوند وارد دنیای سینما شد. در سال ۱۳۶۷، او با مهران مدیری در چندین تئاتر همکاری کرد و این همکاری‌ها تا سال ۱۳۷۴ ادامه یافت.

مهدی سلطانی در نقش مشفق

مهدی سلطانی سروستانی، بازیگر شناخته شده ایرانی، فعالیت هنری خود را با تئاتر آغاز کرد و پس از مدتی برای ادامه تحصیل به فرانسه مهاجرت کرد. وی پس از بازگشت به ایران فعالیت هنری خود را از سر گرفت و با ایفای نقش هاشم دماوندی در سریال شهرزاد به شهرت بالایی دست یافت.

وی در تاریخ ۱ شهریور ۱۳۵۰ در شیراز به دنیا آمده است و در سال ۱۳۷۹ ازدواج کرد. ثمره زندگی مشترک وی یک دختر به‌نام روژا است. او پس از چند فعالیت هنری برای ادامه تحصیل به فرانسه مهاجرت کرد و در سال ۱۳۸۷ دکترای بازیگری تئاتر را از دانشگاه آوینیون دریافت کرد.

سلطانی از بازیگران تحصیلکرده کشورمان محسوب می‌شود که هم‌اکنون عضو هیئت علمی و استادیار دانشکدهٔ هنرهای نمایشی و موسیقی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

دیبا زاهدی در نقش نازلی

دیبا زاهدی در هفتمین روز از ماه آذر سال ۱۳۶۸ در تهران به دنیا آمد. او از دوران کودکی به حرفه بازیگری علاقه‌مند بود و از سن ۸ سالگی در تئاترهای مدرسه شرکت می‌کرد؛ اما به‌دلیل مخالفت‌های خانواده‌اش موفق به تحصیل در این رشته نشد و معماری را انتخاب کرد. دیبا سرانجام در رشته کارشناسی معماری از دانشگاه آزاد تهران فارغ‌التحصیل شد.

او بازیگری را در کلاس‌های آزاد آکادمی مرحوم استاد حمید سمندریان فرا گرفت و از همان‌جا به تهیه‌کننده امیر سماواتی برای فیلم پنج ستاره معرفی و وارد دنیای بازیگری شد. دیبا زاهدی علاوه‌بر آکادمی سمندریان، دوره‌های بازیگری را نیز زیر نظر مهتاب نصیرپور و محمد رحمانیان گذراند.

از دیگر آثار سینمایی این بازیگر که در شهرت او نقش بسزایی داشت، علاوه‌بر سایه می‌توان به فیلم بادیگارد اثری از ابراهیم حاتمی‌کیا اشاره کرد. وی در این فیلم سینمایی در نقش مریم، دختر حیدر ذبیحی با بازی پرویز پرستویی، جلوی دوربین ظاهر شد.

سامیه لک در گناه فرشته

سامیه لک، بازیگر سینما و تلویزیون ایران، با نقش مارال عظیمی در مجموعه مرگ تدریجی یک رؤیا به کارگردانی فریدون جیرانی به شهرت رسید. او فعالیت هنری خود در حوزه سینما را با فیلم نیل آغاز کرد و پس از آن در آثاری چون زیرنظر، ناک‌اوت و غریب حضور یافت. لک در مجموعه نمایشی پرطرفدار آقازاده به کارگردانی بهرنگ توفیقی نقش سحر را برعهده داشت که بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

خانم لک در نهمین روز از ماه خرداد سال ۱۳۵۹ در تهران به‌دنیا آمد. او در یک خانواده ۴ نفره بزرگ شد و یک خواهر کوچکتر دارد. سامیه فرزند اول خانواده است. وی تحصیلات آکادمیک خود را در مقطع کارشناسی رشته مهندسی معماری ساختمان از دانشگاه کشور دبی به اتمام رساند.

منبع: ویدو
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود