نگاهی به جت شخصی ۵۴ میلیون دلاری تیلور سوییفت و ویژگی های آن

نگاهی به جت شخصی ۵۴ میلیون دلاری تیلور سوییفت و ویژگی های آن

تیلور سوییفت یکی از بزرگ ترین ستاره های حال حاضر موسیقی پاپ در دنیا است. او از زمان شروع فعالیت حرفه‌ای اش در سن ۱۴ سالگی، یعنی نزدیک به ۲۰ سال قبل، قطعات و آلبوم های موفق و پرطرفدار زیادی منتشر کرده است.

سوییفت به تازگی آلبوم جدیدی نیز به نام «واحد شاعران شکنجه شده» (The Tortured Poets Department) منتشر کرده است. او حالا یکی از مهم ترین موزیسین های نسل خود است و توانسته با رساندن ثروتش به بیش از یک میلیارد دلار، به جمع دیگر موزیسین های میلیاردر دنیا، از جمله مدونا و بیانسه بپیوندد.

سوییفت در سال ۲۰۲۳ تور موفق کنسرت هایش را برگزار کرد که از ۱۵۲ اجرا طی ۹ ماه در قاره های مختلف تشکیل شده بود. و مسلماً او برای داشتن سفری سریع تر و راحت تر از جت شخصی خودش استفاده کرده است.

در ادامه نگاهی به جت شخصی تیلور سوییفت و ویژگی های آن خواهیم داشت.

جت شخصی تیلور سوییفت

تیلور سوییفت قبلاً یک جت شخصی ۱۲ نفره از نوع Dassault Falcon 900 داشت که در سال ۲۰۱۱ به قیمت حدوداً ۴۰ میلیون دلار آن را خریده بود. او چندی قبل این جت را فروخت.

با این حال، سوییفت یک جت شخصی بزرگ تر هم دارد که ۱۶ نفره و از نوع Dassault Falcon 7X است و  حالا خرید یک نوی آن ۵۴ میلیون دلار هزینه دارد. این جت تجاری در سال ۲۰۰۹ ساخته شده است.

در ابتدا این جت را در سال ۲۰۰۹ یک شرکت فروش خودروهای کارکرده ی آمریکایی به نام Willowbrook Ford خریداری کرده بود، اما سوییفت در سال ۲۰۱۸ آن را خریداری کرد.

ویژگی های Dassault Falcon 7X

Falcon 7X یکی از محبوب ترین جت های تجاری شرکت هواپیماسازی فرانسوی داسو (Dassault) است. این جت شخصی بزرگ کابین در سال ۲۰۰۱ در نمایشگاه هوایی پاریس به نمایش درآمد. این جت نسخه ی ارتقا یافته ی Falcon 900 است که سوییت قبلاً آن را نیز داشت. Falcon 7X در بسیاری از قابلیت ها از جمله رنج (مقدار مسافتی که هواپیما می تواند با سوخت و سرعت خود طی کند) و همینطور سرعت کروز آن (سرعتی که هواپیما در سریع ترین مرحله ی پرواز دارد) بهبود یافته است.

این جت پس از طی فرآیندی طولانی برای تولید و کسب مجوز، بالاخره در سال ۲۰۰۷ از اداره ی هوانوردی فدرال آمریکا و ‫آژانس ایمنی هوانوردی اروپا مجوزهای لازم را دریافت کرد. و کمی پس از آن در همان سال ۲۰۰۷ تحویل این جت به مشتریان آغاز شد.

Falcon 7X سه موتور و بال های خمیده ای دارد که به بهبود سرعت و عملکرد آن کمک می کنند. موتورهای این جت هر یک بیش از ۲،۹۰۰ کیلوگرم به وزن آن افزوده اند. این جت رنجی نزدیک به ۱۱،۱۱۲ کیلومتر دارد که به سوییفت این امکان را می دهد تا با پروازهایی ۱۱ ساعته یا بیشتر، بدون نیاز به توقف یا سوخت گیری مجدد، از قاره ای به قاره ای دیگر برود.

کابین این جت ۱۲ نفره است، گرچه در حداکثر ظرفیت می تواند در مجموع ۱۶ نفر را در خود جای دهد. به طور دقیق نمی دانیم که سوییفت چه تغییراتی در فضای داخلی جت شخصی خود داده است، اما تصاویر رسمی منتشر شده از نمای داخلی Falcon 7X شرکت داسو می تواند تصویری حدودی از جت شخصی سوییفت به دست دهد.

منبع: simpleflying
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود