چرا رایان گاسلینگ بعد از وزن اضافه کردن برای یک نقش از فیلم اخراج شد؟

چرا رایان گاسلینگ بعد از وزن اضافه کردن برای یک نقش از فیلم اخراج شد؟

در پشت صحنه ی هالیوود داستان های جالب زیادی وجود دارد، از جمله درباره ی فیلم «استخوان های دوست داشتنی» (The Lovely Bones) که اقتباسی از رمانی به همین نام اثر آلیس سبالد بود و در سال ۲۰۰۹ به نمایش درآمد. گرچه این فیلم با روایت خود توانست مخاطبان را مسحور سازد، اما در پشت صحنه ی این فیلم اتفاق عجیبی با حضور رایان گاسلینگ، بازیگر مشهور رخ داده بود.

نگاه متفاوت رایان گاسلینگ به نقش

رایان گاسلینگ که با اندام عضلانی و کارنامه ی بازیگری متنوعش شناخته می شود، وقتی از او برای بازی در فیلم «استخوان های دوست داشتنی» در نقش پدری عزادار به نام جک سالمون دعوت شد، در موقعیتی غیر منتظره قرار گرفت. برخلاف نقش های معمولش، گاسلینگ شخصیت جک سالمون را درگیر با بار سنگین فقدان دیده بود، هم از نظر عاطفی و هم از نظر جسمی. او که مصمم بود تا به ذهنیت خود تجسم بخشد، تصمیم به ایجاد تغییراتی بدنی در خود گرفت.

گاسلینگ برای به دست آوردن اضافه وزنی که آن را برای به تصویر کشیدن اندوه و افسردگی جک سالمون لازم می دانست، به روش نسبتاً نامتعارفی روی آورد: او هر زمان که احساس تشنگی می کرد مقادیر زیادی بستنی می خورد، چیزی که باعث شد گاسلینگ ۲۷ کیلوگرم وزن اضافه کند.

اما این برخلاف چیزی بود که کارگردان برای این نقش مدنظر داشت

با این حال، تعهد گاسلینگ به این شخصیت پیامد غیر منتظره ای داشت. با نزدیک شدن به زمان آغاز فیلمبرداری، سازندگان فیلم، از جمله پیتر جکسون، کارگردان کار بر سر یک دوراهی قرار گرفتند. گرچه تعهد گاسلینگ تحسین برانگیز بود، اما تغییرات فیزیکی شدید او مناسب بودنش برای این نقش را زیر سؤال برد.

بازیگر دیگری جایگزین رایان گاسلینگ شد

در نهایت مارک والبرگ جایگزین رایان گاسلینگ شد. والبرگ با همان ویژگی های مدنظر کارگردان این نقش را برعهده گرفت. این تصمیم گمانه زنی های زیادی ایجاد کرد و روایت های مختلفی در رابطه با آن مطرح شد. به گفته ی گاسلینگ تفاوت دیدگاه ها و اختلاف سن او با این نقش سبب حذف او از این پروژه شد، اما فرن والش، از نویسندگان فیلم، اظهار کرد که گاسلینگ خود نسبت به مناسب بودنش برای این نقش ابراز تردید کرده بود. گاسلینگ بعدها درباره ی این دوره از فعالیت حرفه ای خود گفت: «هم چاق شده بودم، هم بیکار.»

خوشبختانه این پایان فعالیت حرفه ای رایان گاسلینگ نبود

رایان گاسلینگ گرچه فرصت حضور در فیلم «استخوان های دوست داشتنی» را نیافت، اما مسیر حرفه ای او متوقف نشد. نقش آفرینی های او در فیلم هایی همچون «لالا لند» و «باربی» با تحسین رو به رو شده است.

منبع: brightside
بدون نظر

ورود