بررسی جزئیات ساعت سیتیزن اکو درایو

بررسی جزئیات ساعت سیتیزن اکو درایو

کمپانی سیتیزن ازجمله شرکت‌هایی است که در ارائه فناوری‌های جدید و کاربردی همواره پیشگام بوده است. این ادعا را می‌توان با بررسی مدل‌های مختلف تولیدشده توسط این مجموعه ثابت کرد. در این بین یکی از برجسته‌ترین تکنولوژی‌های ارائه شده توسط سیتیزن، اکودرایو است که جزئیات جذابی در مورد آن وجود دارد.

معنا و مفهوم اکو درایو (Eco-Drive)

بی مقدمه باید بیان شود که ساعت سیتیزن اکو درایو با استفاده از نور می‌تواند باتری خود را شارژ کند. اولین مزیت این فناوری این است که مصرف‌کنندگان نیاز به تعویض باتری نخواهند داشت و این موضوع می‌تواند زمان، انرژی و هزینه‌های آنها را ذخیره کند. از طرفی همان طور که مشخص است این تکنولوژی از انرژی پاک استفاده می‌کند که قادر خواهد بود به سهم خود برای حفظ محیط‌زیست گامی مؤثر بردارد.

بررسی جزئیات ساعت سیتیزن اکو درایو

خوب است بدانید که فناوری اکو درایو برای اولین بار در سال ۱۹۷۳ در ساعت‌های سیتیزن مشاهده شد و از آن زمان به بعد توانست به عنوان وجه تمایز این شرکت معرفی شود. در نظر داشته باشید که ساعت‌های اکو درایو از هر منبع نوری برای تأمین انرژی و ذخیره‌سازی آن استفاده می‌کنند و محدود به نور خورشید نیستند.

در صورتی که یک ساعت سیتیزن اکودرایو یک بار به طور کامل شارژ شود، قادر خواهد بود تا ماه‌ها حتی در محیط‌های تاریک به فعالیت خود ادامه دهد.

مزیت‌های فناوری اکودرایو

هماطور که پیش‌تر بیان شد یکی از برجسته‌ترین فواید تکنولوژی اکو درایو دوستی آن با محیط‌زیست است که باعث شده توسط سازمان‌های بین‌المللی متعددی تشویق شود. سایر مزایای این نوع ساعت‌ها را می‌توان به شرح زیر لیست کرد:

  • عدم نیاز به باطری و تعویض مکرر آن
  • تولید انرژی در نور کم
  • فعالیت مداوم ساعت
  • امکان ذخیره‌سازی انرژی برای زمان‌هایی که هیچ منبع نوری وجود ندارد
  • کارکرد بی‌وقفه به مدت ۶ ماه در صورت یک بار شارژ کامل (این زمان برای بعضی مدل‌ها به ۱۰ سال نیز می‌رسد)

نحوه عملکرد ساعت اکودرایو

ساعت‌های سیتیزن برای تأمین و ذخیره‌سازی انرژی از سلول‌های خورشیدی استفاده می‌کنند. در حقیقت نور دریافتی توسط این سلول‌ها به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود که موجب عملکرد بی‌وقفه ساعت می‌شوند. نتیجه این فناوری عدم نیاز به شارژ یا تعویض باتری است که استفاده از این نوع محصولات را ساده‌تر می‌کند.

جزئیات شارژ شدن ساعت سیتیزن اکودرایو

در صورتی که یک ساعت اکودرایو در معرض هر منبع نوری قرار بگیرد عملیات شارژ شدن به صورت خودکار انجام می‌شود. شدت نور در این جا یک پارامتر تعیین‌کننده است که مسلماً هر چه بیشتر باشد میزان برداشت انرژی بیشتر خواهد بود.

بررسی جزئیات ساعت سیتیزن اکو درایو

طبق ادعای شرکت سازنده در صورتی که در یک روز آفتابی ساعت به مدت تنها دو دقیقه در معرض نور خورشید باشد می‌تواند انرژی مورد نیاز برای شارژ کامل را کسب کند؛ برای یک روز ابری که نور کافی وجود ندارد ۱۲ دقیقه طول می‌کشد تا انرژی کافی برای یک روز کامل شارژ دهی تأمین شود. در چنین شرایطی شارژ کامل نیاز به ۴۰ ساعت زمان خواهد داشت که البته در برخی مدل‌ها پیشرفته این زمان به میزان قابل‌توجهی کمتر خواهد بود.

در نظر داشته باشید که عملیات شارژ شدن باتری ساعت توسط فناوری اکودرایو به گونه‌ای است که هیچ‌گاه باعث خرابی باتری ساعت نخواهد شد.

بررسی چند مدل ساعت سیتیزن اکودرایو پرطرفدار

همان طور که بیان شد مدل‌های مختلفی از ساعت سیتیزن دارای تکنولوژی اکودرایو هستند. در این بخش به بررسی برجسته‌ترین مدل‌های حال حاضر بازار به عنوان نمونه پرداخت می‌شود.

اکودرایو پرومستر دایور مدل BN0151-09L

کالکشن‌های ساعت دایور از مجموعه‌ ساعت‌های غواصی کمپانی سیتیزن محسوب می‌شوند که از زمان تولید و عرضه تا به امروز فروششان روند صعودی را نشان می‌دهد. سیتیزن در تولید این ساعت اکودرایو چه از حیث امکانات و ازنظر المان‌های ظاهری توانسته کیفیت بسیار مطلوبی را ارائه دهد.

صفحه ۴۸ میلی‌متری، فولاد ضدزنگ، کریستال معدنی، خوانایی بالای صفحه، نمایشگر تاریخ، ضد آب بودن تا عمق ۲۰۰ متری و مواردی از قبیل را می‌توان به عنوان مهم‌ترین امکانات این مدل معرفی کرد.

بررسی جزئیات ساعت سیتیزن اکو درایو

پرومستر دایور مدل BJ8050-08E

این مدل یکی از اسپورت‌ترین و پرفروش‌ترین مدل‌های مجموعه سیتیزن است که ویژگی‌های جالب‌توجهی دارد. برای مثال ساعت BJ8050-08E توانایی حفظ عملکرد خود را در آب تا عمق ۳۰۰ متری را دارا می‌باشد. همچنین با توجه به کارایی این ساعت سیتیزن توجه ویژه‌ای به خوانایی صفحه آن کرده و برای این منظور از عقربه‌های بزرگ که با صفحه ساعت کنتراست رنگ لازم را دارند استفاده کرده است.

اکودرایو کرونوگراف CA0649-06X

این کرونوگراف سیتیزن دارای ظاهری کلاسیک و جذاب بوده در حالی که امکانات کاربردی متعددی در آن لحاظ شده است. این مدل اگرچه در دسته ساعت‌های غواصی سیتیزن قرار نمی‌گیرد اما می‌تواند مقاومت خوبی در برابر نفوذ آب تا عمق ۱۰۰ متری از خود نشان دهد. از طرفی این ساعت قابلیت تنظیم ۱۲ یا ۲۴ ساعته را دارد و می‌توان از کرونوگراف ۱.۵ ثانیه‌ای آن نیز لذت برد.

اکوداریو آیون (Avion)

جالب است بدانید شرکت سیتیزن برای قشرهای مختلف جامعه دست به تولید ساعت‌های اختصاصی زده است. مدلی که در این بخش به معرفی آن می‌پردازیم در کالکشن ساعت‌های هوانوردی قرار می‌گیرد که بسیار شیک و اسپرت است. وقتی به صفحه این ساعت نگاه می‌کنیم جزئیات ظاهری فراوانی در آن یافت می‌شود.

از امکانات این ساعت باید به خاصیت ضد آب بودن تا عمق ۱۰۰ متری، موتور کوارتز، اندازه صفحه ۴۵ میلی‌متری، کرونوگراف ۱.۵ ثانیه‌ای اشاره کرد. همچنین سیتیزن از مواد اولیه بسیار باکیفیت در تولید این ساعت استفاده کرده است که مطمئناً طول عمر و ماندگاری آن را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.

خرید ساعت سیتیزن اصل

هماطور که مشخص است ساعت‌های سیتیزن باتوجه به امکانات و ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارند از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردارند؛ اما با توجه به مدل‌های غیر اصل زیادی که امروزه در بازار موجود هستند تهیه یک ساعت اصل می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

در کنار روش‌های متعددی که برای تشخیص ساعت اصل از فیک وجود دارد، مطمئن‌ترین راه مراجعه به یک فروشگاه معتبر یا نمایندگی رسمی است. بدون شک وقتی این مراکز را برای خرید خود انتخاب می‌کنید می‌توانید از جهات مختلفی مانند قیمت، اصالت، گارانتی و خدمات پس از فروش خیال آسوده‌ای داشته باشید.

مجموعه واچلند به عنوان نمایندگی ساعت سیتیزن توانسته در طول مدت فعالیت خود تنوع بسیار خوبی از محصولات این شرکت را آماده عرضه کند. از طرفی تضمین اصالت کالا و قیمت در کنار خدمات غیرحضوری و حضوری همه باعث استقبال مشتریان عزیز از این مجموعه موفق شده‌اند.

بدون نظر

ورود