مقایسه لباس کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس با ۷ کشور دیگر در این رقابت‌ها

مقایسه لباس کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس با ۷ کشور دیگر در این رقابت‌ها

کمتر از چند روز دیگر بزرگ‌ترین گردهم‌آیی ورزشکاران از کشورهای مختلف دنیا تحت نام المپیک در کشور فرانسه آغاز می‌شود و المپیک امسال هم مانند دوره‌های قبلی توجهات بسیار زیادی را به خود جلب کرده است. یک اتفاق بی‌نظیر و منحصربفرد که طی آن برترین ورزشکاران زن و مرد در تقریبا تمام رشته‌های ورزشی با هم به رقابت می‌پردازند و در نتیجه این رقابت‌ها برترین ورزشکاران و البته برترین کشورها در زمینه سرمایه‌گذاری و حمایت از ورزش مشخص می‌شوند.

مقایسه لباس کاروان ایران در المپیک 2024 پاریس با سایر کشورها

اهمیت لباس ورزشکاران در المپیک

المپیک هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود و چیزی که شاید از المپیک توکیو تا المپیک امسال در پاریس و فرانسه تغییری نکرده تلاش فدراسیون‌های مربوطه و نهادهای مختلف در کشورها برای تهیه و نمایش بهترین و زیباترین یونیفرم‌ها و لباس رسمی برای ورزشکاران است. این موضوع البته همیشه وجود داشته اما در دوره‌های اخیر المپیک با فراگیری شبکه‌های اجتماعی انگار به رقابتی بین‌المللی بین کشورها بدل شده تا هر کشور بتواند باتوجه به فرهنگ و تاریخ خود زیباترین لباس ممکن را بر تن ورزشکارانش به نمایش بگذارد. لباس‌هایی که البته در کنار زیبایی و توجه به فرهنگ و تاریخ عمدتا از جدیدترین تکنولوژی‌های تولید پارچه و لباس برای راحتی و بهبود عملکرد ورزشکاران استفاده می‌کنند.

یک فاجعه تازه برای ایران

لباس کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس هم خدا را شکر که از سوی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به تأیید رسیده، مشخص شد. برخلاف دفعات گذشته مراسم رونمایی از لباس کاروان ایران انجام نشده آن هم در شرایطی که مراسم افتتاحیه این مسابقات روز جمعه ۵ مرداد برگزار خواهد شد.

مقایسه لباس کاروان ایران در المپیک 2024 پاریس با سایر کشورها

با این حال پیگیری خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد از سوی کمیته ملی المپیک، کت سفید، شلوار مشکی و تی‌شرت مشکی برای آقایان و مانتوی سفید و شلوار مشکی برای بانوان تهیه شده است. گرمکن ورزشکاران برای حضور در پای سکو نیز یک مدل به رنگ سفید و سبز، یک مدل سبز و یک مدل هم به رنگ سرمه‌ای‌ – آبی است.

باتوجه به اینکه این موضوع در کشور خودمان هم علاقمندان بسیاری دارد و معرفی لباس رسمی ورزشکاران ایرانی در دوره‌های قبلی المپیک یا رقابت‌های ورزشی دیگر چندان باب میل کاربران شبکه‌های اجتماعی نبود(که البته با نگاهی به ظاهر لباس‌ها می‌فهمیم حق هم داشتند) به این نتیجه رسیدیم که در این مقاله به سراغ لباس‌های رسمی ورزشکاران ۷ کشور حاضر در المپیک برویم و همراه هم بررسی کنیم که این لباس‌ها از چه ویژگی‌هایی بهره می‌برند.

ایالات متحده آمریکا

مقایسه لباس کاروان ایران در المپیک 2024 پاریس با سایر کشورها

البته که آمریکا از کشورهای مدعی و صاحب سبک در فشن است و بسیاری از برترین طراحان و برندها در این کشور فعالیت می‌کنند. با این وجود مقامات این کشور تصمیم گرفتند برای طراحی لباس ورزشکارانشان در این دوره از المپیک به سراغ کسی بروند که پیشتر امتحانش را در این زمینه پس داده یعنی رالف لاورن. با احتساب لباس امسال ورزشکاران آمریکایی، برند رالف لاورن تابحال ۹ مرتبه وظیفه طراحی لباس ورزشکاران آمریکایی در المپیک را بر عهده داشته است.

مقایسه لباس کاروان ایران در المپیک 2024 پاریس با سایر کشورها

این برند نیویورکی به گفته خودش برای طراحی لباس افتتاحیه این دوره از زیبایی سواحل شرقی آمریکا الهام گرفته و لباس ورزشکاران آمریکایی در مراسم افتتاحیه از کت‌هایی به رنگ آبی تیره مشهور به نِیوی(Navy Blue) با نوارهایی به رنگ پرچم آمریکا یعنی قرمز و سفید تشکیل شده است. این کت زیبا البته با یک شلوار لی سنگ‌شور شده و یک پیراهن راه‌راه تکمیل می‌شود.

مقایسه لباس کاروان ایران در المپیک 2024 پاریس با سایر کشورها

این ظاهر البته در مراسم اختتامیه المپیک پاریس کاملا دچار تغییر می‌شود و ورزشکاران آمریکایی با یک تیپ کاملا سفید متشکل از یک ژاکت یا کاپشن زیپ‌دارِ مشهور به Bomber Jacket و شلوار لی‌های ست در این مراسم شرکت می‌کنند. در این لباس حروف USA به صورت درشت دیده می‌شود.

فرانسه

مسلما برای المپیک امسال از فرانسوی‌ها انتظار زیادی وجود داشت. کشوری که خودش را یکی از بزرگ‌ترین حامیان فشن در دنیا می‌داند و قرار است المپیک امسال را میزبانی هم بکند. مقامات ورزشی و سیاسی در کشور فرانسه برای طراحی و تهیه لباس ورزشکاران به سراغ یک برند بسیار لوکس اما قابل انتظار یعنی برند تولید لباس مردانه بِرلوتی Berlutti رفتند.

مقایسه لباس کاروان ایران در المپیک 2024 پاریس با سایر کشورها

این برند به گفته خودش برای طراحی این لباس‌ها از هویت موجود در خیابان‌های پاریس و دیگر المان‌های باشکوه فرهنگ این کشور الهام گرفته است. برای مردان یک کت زیبا به رنگ آبی نفتی تدارک دیده شده که یقه آن بر اساس پرچم فرانسه به سه رنگ قرمز برگاندی، سفید و آبی مشهور به Cerulean منقش شده است. پیراهن‌های مشابه سفیدرنگ در کنار این کت و شلوار آبی نفتی لباس مردان را کامل می‌کند.

ورزشکاران زن فرانسوی اما به جای کت یک جلیقه به رنگ کت مردان دریافت می‌کنند که همانند کت مردان یقه‌ای زیبا به رنگ پرچم فرانسه دارد. ورزشکاران زن فرانسوی مختار هستند این جلیقه را با شلواری مانند شلوار مردان همراه کنند و یا دامنی ساتن به رنگ آبی نفتی که تا زیر زانو ادامه دارد را انتخاب کنند.

کانادا

کانادا یکی از کشورهایی است که لباس ورزشکارانش برای المپیک پاریس در شبکه‌های اجتماعی بازخوردهای بسیار مثبتی دریافت کرد. مقامات کانادایی برای طراحی و تولید این لباس‌های زیبا به سراغ یک برند مشهور لباس ورزشی به نام لولولِمون Lululemon رفتند. البته در این تصمیم تجربه موفق این برند در طراحی لباس ورزشکاران کانادایی در المپیک زمستانی بیجینگ موثر بود.

مقایسه لباس کاروان ایران در المپیک 2024 پاریس با سایر کشورها

نکته بسیار جالب و منحصربفرد در لباس ورزشکاران کانادایی در مراسم افتتاحیه قابلیت تغییرات زیاد در این لباس‌هاست. لباس ورزشکاران کانادایی مجهز به نوعی پانچو برای شرایط بارانی است که در صورت عدم نیاز، ورزشکاران می‌توانند آن را در محفظه‌ای شبیه به کیسه کانگورو مخفی کنند. جالب است بدانید حتی ژاکت یا کاپشن ورزشی طرح‌دار ورزشکاران کانادایی می‌تواند در صورت نیاز تبدیل به یک کوله‌پشتی شود.

مقایسه لباس کاروان ایران در المپیک 2024 پاریس با سایر کشورها

لباس کانادایی‌ها در مراسم اهدای مدال هم شامل یک کاپشن و شلوار ورزشی زیبا منقش به پرچم کانادا و برگ درخت افرا می‌شود. در نهایت لباس ورزشکاران کانادایی برای مراسم اختتامیه توسط هنرمندی به نام میسون ماشن و با الهام از شفق قطبی تهیه شده است.

ژاپن

مقایسه لباس کاروان ایران در المپیک 2024 پاریس با سایر کشورها

کشورهای کمی در دنیا در زمینه تولید پیشرفته‌ترین لباس‌های ورزشی حرفی برای گفتن دارند و کشور ژاپن به دلیل بهره بردن از برند ASICS یکی از این کشورهاست. در طراحی لباس ورزشکاران ژاپنی به گفته مقامات مربوطه در این کشور به دو نکته توجه شده است و آن بهره‌وری و بهبود عملکرد و البته دوام و پایداری است. در طراحی و تولید تک‌تک بخش‌های لباس ورزشکاران ژاپنی مانند کاپشن یا ژاکت ورزشی مراسم اهدای مدال به لطف برند ASICS از برترین تکنولوژی‌های دنیا مانند ACTIBREEZE استفاده شده که باعث کاهش مقدار رطوبت در هنگام استفاده و البته راحتی زیاد در هنگام ورزش می‌شود.

مقایسه لباس کاروان ایران در المپیک 2024 پاریس با سایر کشورها

جالب است بدانید مقامات ژاپنی در طراحی لباس ورزشکارانشان حتی محیط زیست را هم فراموش نکرده و برای نمونه ژاکت و شلوار مراسم اهدای مدال برای ورزشکاران ژاپنی از مواد بازیافت شده تهیه شده است. طراحان ژاپنی تصمیم گرفتند تقریبا تمام لباس‌های اصی ورزشکاران به رنگ قرمز باشد و همچنین همه آن‌ها منقش به شعار YAGASURI به معنی ازخود گذشتگی و پایداری می‌باشند.

استرالیا

مقایسه لباس کاروان ایران در المپیک 2024 پاریس با سایر کشورها

مقامات ورزشی و سیاسی در کشور استرالیا تقریبا مشابه بقیه کشورها کار طراحی و تولید لباس ورزشکارانشان در المپیک پاریس را به یک برند داخلی سپرده‌اند. با این هدف استرالیایی‌ها به سراغ برند استرالیایی تولید لباس و وسایل ورزشی به نام اسپورت کرفت Sport Craft رفتند. این برند لباس ورزشکاران استرالیایی را در مراسم افتتاحیه راحت و ساده و در عین حال باشکوه و زیبا طراحی کرده است. تمام ورزشکاران زن و مرد استرالیایی یک کت خوشرنگ با دکمه‌های طلایی دریافت کرده‌اند. جالب است بدانید در داخل و تودوزی این کت نام تمام ۳۰۱ ورزشکار پیشین استرالیا که تابحال در المپیک مدال گرفته‌اند، کار شده است.

مقایسه لباس کاروان ایران در المپیک 2024 پاریس با سایر کشورها

کمپانی اسپورت کرفت تصمیم گرفته تا این کت زیبا را برای مردان با یک شلوارک کرم‌رنگ ست کند. ورزشکاران زن استرالیایی این کت زیبا را با یک دامن زیر زانو با رنگ روشن همراه می‌کنند. دامن ورزشکاران زن سایه‌هایی به رنگ‌های سبز و زرد و سفید دارد و ورزشکاران زن همچنین یک کیف و یک شال هماهنگ هم دریافت می‌کنند.

اسپانیا

مقایسه لباس کاروان ایران در المپیک 2024 پاریس با سایر کشورها

اسپانیایی‌ها در سراسر دنیا به عنوان مردمانی شجاع و پرشور شناخته می‌شوند و رنگ قرمز انگار با نام اسپانیا عجین شده است. لباس زیبای ورزشکاران اسپانیایی در المپیک پاریس توسط یک برند اسپانیایی تولید لباس‌های ورزشی به نام جوما Joma طراحی و تولید شده است. لباس مراسم افتتاحیه برای کاروان ورزشکاران اسپانیایی از نظر مدل شبیه به استرالیا از یک کت زیبا به رنگ قرمز برگاندی و دکمه‌هایی هم‌رنگ لباس تشکیل می‌شود که منقش به طرح رسمی کشور اسپانیا برای المپیک است.

مقایسه لباس کاروان ایران در المپیک 2024 پاریس با سایر کشورها

ورزشکاران مرد اسپانیایی این کت قرمزرنگ را با شلوارهایی به رنگ کرم و پیراهن‌هایی سفیدرنگ در زیر کت کامل می‌کنند. ورزشکاران زن اسپانیایی هرچند از پیراهن مشابهی استفاده می‌کنند اما به جای شلوار کرم‌رنگ از یک دامن بلند چین‌دار که سایه‌هایی زیبا به رنگ پرچم اسپانیا دارد بهره می‌برند. برند جوما قول داده تمام لباس‌های تولید شده برای کاروان اسپانیا از مواد غیرمضر برای محیط زیست و یا مواد بازیافتی و پنبه‌های ارگانیک تهیه شده باشد.

و در نهایت مغولستان

مقایسه لباس کاروان ایران در المپیک 2024 پاریس با سایر کشورها

مغولستان احتمالا آخرین کشوری بود که انتظار داشتیم لباس ورزشکارانش در المپیک به خاطر زیبایی و شکوه بسیارش نظر کاربران شبکه‌های اجتماعی و روزنامه نگاران را جلب کند. لباس‌هایی الهام گرفته از لباس سنتی مردم این کشور که به طرز چشم‌نوازی با مفاهیمی چون مدرنیته و البته ورزش ادغام شده و یونیفرمی از هر جهت زیبا به وجود آورده است. طراحی لباس ورزشکاران مغولستانی در المپیک پاریس مانند المپیک ۲۰۲۰ و المپیک زمستانی بر عهده برند میشِل اند آمازونکا Michel & Amazonka قرار دارد. برندی که تقریبا تمام کارهای آن را دو خواهر انجام می‌دهند.

مقایسه لباس کاروان ایران در المپیک 2024 پاریس با سایر کشورها

مسئولان این برند توضیح می‌دهند که منبع الهام اصلی آن‌ها برای طراحی این لباس‌های زیبا نوعی فستیوال سنتی و ورزشی مردم مغولستان به نام نادم Naadam بوده است. فستیوال محبوبی که هر سال در ماه جولای در مغولستان برگزار می‌شود و ورزشکاران و حتی مردم عادی باید برای مراسم آغازین آن لباس‌هایی خاص بپوشند. البته در کنار این فستیوال محبوب مسائل دیگری هم در تصمیم‌گیری این طراحان تاثیر داشته است. برای نمونه با گل‌دوزی در قسمت‌های مختلف لباس ظاهری لوکس به آن داده شده و در عین حال با توجه به گرمای هوا در پاریس سعی شده تا رنگ‌های خنثی و روشن غالب باشند.

مقایسه لباس کاروان ایران در المپیک 2024 پاریس با سایر کشورها

بیش از همه شاید جلیقه ورزشکاران مغولستانی مورد توجه کاربران قرار گرفته است. جلیقه‌هایی که با قلاب‌دوزی به طرح‌هایی بسیار زیبا و در عین حال با معنی برای مردم مغولستان مانند ماهی، کوهستان و طبیعت این کشور منقش شده است. بد نیست بدانید لباس ورزشکاران مغول در کنار زیبایی، اکسسوری یا متعلقات فراوانی هم مانند یک کیف کیسه‌ای، کمربندی شبیه به کمربند نظامی، گوشواره‌های بلند، کلاه‌های نوک‌تیز مشهور به بوریات و نوعی چکمه سنتی مشهور به گوتال دارد.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
۳۶ نظر

ورود

  • بخور بخور مرداد ۴, ۱۴۰۳

    ایران بخور بخوره. کلی عکاس نابغه. کلی طراح نخبه. کلی خیاط و غیره. ولی پولو میدن به پسر خاله دختر خاله ی بیسواد. به صورت صوری هم یه شبه یه شرکت میزنن. این وسط فقط ابرو میره. یه عکاس بود الان کاناداس. حرفه ایی کار میکرد. دوربینش هاسلبلاد بود با سونی . اتلیه داشت. تو یه جشنواره برنده میشه برا گرفتن عکس. بعد زیرش میزنن. مسئول پسر خودشو که اصلا دوربین دستش نگرفته میاره.

  • Gh مرداد ۴, ۱۴۰۳

    مملکت بی صاحب چه امیدی به این چیزا هست.

  • امیر مرداد ۴, ۱۴۰۳

    …..سلام من یک کارگرم کچندوقته سرگذرکاربهم نمیخوره به امام حسین دوتابچه دارم مستعجرم اجارم عقب افتاده به فاطمه زهراع خیلی مهتاجم زنم زانوش آب برداشته ندارم ببرمش دکتراگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنید خدا عزیزانتو نگه داره واقعا کسی میتونه کمکم کنه
    ۶۱۰۴۳۳۷۴۴۶۵۸۰۴۴۹

  • شهروز مرداد ۴, ۱۴۰۳

    چرا باعث عذاب ما میشید ؟ حالم گرفته شد از اینکه ایران ما رو از هنز و زیبایی دور کرده‌اند

  • فاطمه مرداد ۴, ۱۴۰۳

    چقد لباس آمریکا و فرانسه زشته!!! کت آمریکایی‌ها چرا شبیه کت بچه دبیرستانی‌هاشون هست!!😅 از فرانسه ک تو فشن ادعاشون گوش عالمو پاره کرده واقعا بعید بود چنین طراحی مزخرفی. مغولستان ولی عالی از نمادهای فرهنگی و بومی خودش بهره برده. ما حتی از مغولستان هم عقبیم🥲

  • سارا مرداد ۴, ۱۴۰۳

    مال استرالیا قشنگه

  • Sh مرداد ۴, ۱۴۰۳

    یعنی خاک بر سر سلیقه شون. لباس المپیک طراحی کردن یا لباس برای کادر درمان؟؟؟!!! کشوری که انقد غنی هس از فرهنگ باید این چنین لباسی داشته باشه؟ خوبه باز مردا قراره کت و شلوار بپوشن وگرنه برا اونا هم یه دست لباس اتاق عمل طراحی میکردن

  • مهدی مرداد ۵, ۱۴۰۳

    اتفاقا لباس فرانسه جزء بهترینهاس لباس آمریکا هم زشت نیست لباس هر کشور مبتنی بر فرهنگ و پوشش اون کشوره

    • سحر مرداد ۹, ۱۴۰۳

      بله، لباس فرانسه خیلی قشنگ بود، ولی استرالیا از بقیه ضعیفتر بود و بعد امریکا.
      ایران هم کاش زمینه رو سفید نمیزاشت… بقول دوستان این همه طراح داریم، مهم ترین هدفشون مقنعه بود…نه لباس و یاداوری جایگاه و اعتبار هنر ایرانی

  • سید عباس مرداد ۶, ۱۴۰۳

    واقعا جای تاسف داره هر چند سال یه برنامه ایی اجرا میشه تا کشورها خودشون رو بیشتر به جهانیان بشناسونن و جایگاه ایران که بزرگترین تمدن دنیا داره ارزشش این نیست

  • علی مرداد ۶, ۱۴۰۳

    فارسها تنها مجهول ایران هستند که نه لباس دارند نه رقص و نه موسیقی ، آنها حتی عشایر و تیر و طایفه هم ندارند ، برای طراحی لباس بای به ریشه ها و تاریخ نگاه کنی ، هر چه نگاه کردند یا تورک بوده یا عرب ….
    تنها راه رهایی از این مشکلات این است که این مجهول را به همان هندوستانی بفرستیم که کمپانی هند شرقی به اینجا آورد

    • امیر مرداد ۷, ۱۴۰۳

      اول باید خودت بری به اون جایی که اومدی

  • سید حسین سعادت میر قدیم مرداد ۶, ۱۴۰۳

    بینشون لباس های اسپانیا و ژاپن از همه قشنگ تره . ژاپن طراحی همون کافشن ورزش رو داره . من خودمم بعد از ورزش یا قبل ورزش فقط به کافشن ورزشی اهمیت میدم و پس یک طراحی عادی را مد نظر داشت .

  • منصور مرداد ۶, ۱۴۰۳

    ما احتمالا تیم پرستاری هستیم

  • جواد مرداد ۶, ۱۴۰۳

    به نیت قدردانی از کادر درمان که در زمان شیوع کرونا زحمت زیادی کشیدند لباس فرم کادر درمان برای کاروان المپیک انتخاب کردند .
    هم قدردانی از کادر درمان
    هم قدردانی از شاطران زحمت کش که کنار تنور داغ می ایستند و نان دست مردم میدن .
    هم به صرفه بودن .بسیار کم خرج.
    ما صرفه جویی را به کل دنیا یاد دادیم
    حالا این وسط چند نفر سفارشی از خانواده معظم مسئولین هم چندرغاز از اون هزینه ای که اضافه اومد هم بزنن به جیب مگه چی میشه
    جای دوری نمیره که
    ما که بخیل نیستیم

  • Ali مرداد ۶, ۱۴۰۳

    اگه گونی تن ورزشکارا میکردن بهتر بود. فلسطینی که وسط جنگه لباسش ۱۰ برابر بهتر از ما بود برین سرچ کنید ببینید.

  • مرسده مرداد ۶, ۱۴۰۳

    فقط باید گریه کرد

  • . مرداد ۶, ۱۴۰۳

    لباس آمریکا و اسپانیا قشنگ بود .

  • آینه مرداد ۶, ۱۴۰۳

    وقتی رییس جمهور چله تابستون کاپشن میپوشه چه توقعی از لباس تیم ملی دارید

  • رضا مرداد ۷, ۱۴۰۳

    چرابعضی منفی بافندهمش دنبال مقایسه هستند خیلی هم لباس زیباوقشنگ هست مهم اینه که برندمدال بگیرندپرچم ایران بالابرد

  • بهلول اصفهان مرداد ۷, ۱۴۰۳

    خدا رحمت کنه ،ناصر خان حجازی را.
    بهش گفتند چرا فوتبال ما اینجوریه،خرابه،بی برنامه و بدون جذابیته.
    گفت اگه غیر از این بود،غیر طبیعی بود! آخه باید فوتبالمون هم به بقیه چیزامون بخوره.
    حالا اگه لباسای تیم المپیک ما جور دیگه ای بود،خوش طرح و خوش پوش و با فکر و اندیشه طراحی شده بود ،باید بهش شک میکردیم.

    • حسین مرداد ۸, ۱۴۰۳

      دمت گرم عجب حرف پر مغزی بود

  • نازی مرداد ۷, ۱۴۰۳

    از کی تا حالا ایران و ایرانی برای مسئولین نهم بوده که حالا باشه؟!؟!؟!؟!

  • نبات مرداد ۷, ۱۴۰۳

    با آرزوی موفقیت برای تیم تزریقات 😂😂😂😂

  • حسین مرداد ۷, ۱۴۰۳

    لباس کشور کانادا و چند کشور دیگر هم قشنگ نیست و خیلی معمولی مال ایران متاسفانه خیلی نابود است ولی بعضی کشورها مشخص خیلی کار کردن روی لباس متاسفانه رشته خیاطی و طراحی لباس و تولید فناوری در پارچه های با کیفیت هیچ ایرانی از روی میل وارد این رشته ها نمی شود و وقتی طرف درس نخوان و از همه جا رانده میشه بعد می یاد تو این رشته ها مسئولین به یک طرف نگاه های اشتباه ما به این رشته های مهم در دانشگاه و هنرستان هم به یک طرف جالب همه مردم به مسئولین گیر میدن ولی از نگاه های اشتباه شان در انتخاب رشته های پر کاربرد و مهم ولی بی کلاس اصلا نمی گم

  • حسین مرداد ۷, ۱۴۰۳

    بجای متلک انداختن به کشور مان یک نگاه به افکار پوسیده خود بکنیم بعد متلک بیاندازیم چون این متلک ها را باید به خود بیاندازیم اکثر کسایی که اینجا نظر میدن بگن رشته های دانشگاهی شون چیست دبیرستان رفتن یا هنرستان؟ مطمئنم یکی هم اینجا نیست که درس خوان بوده باشد و هنرستان رفته باشد حال چه برسه خیاطی خوانده باشد یا دانشگاه در رشته نساجی رفته باشد پس هرچه بسر ملت بیاد حق اش است کسانی دنبال کلاس چشم هم چشمی اند و رشته های باکلاس انتخاب می کنند نباید حرف از آبرو و فرهنگ ایران بزنند کدام رتبه اولی رفته تو رشته های خیاطی ؟؟ پس نتیجه می گیریم اول خود ملت توف کرده به اصالت اش بعد دولت، وقتی خود به لباس که نشان از فرهنگ ماست اهمیت نمی دهیم هیچ دولتی هم اهمیت به لباس نمی دهد چه برسه به ورزشکارانش زیرا دولت از مردم انتخاب می شود. پس بهتر است به افکار پوسیده خود بپردازیم که ادعای ایرانی بودن و فرهنگ غنی و افکار متمدنانه و روشن فکری داریم بعد لباس ها و ظاهر خود را شبیه اروپایی ها می کنیم. فقط لب و دهان، موقع عمل طبل توخالی هستیم. نشان اش کجاست مغازه های پوشاک تمام پوشاک تو کشور چه مردانه چه زنانه تجلی فرهنگ غرب و برهنگی است و همچنین آرایش سر و صورت مردان و زنان مان. بماند فحش های رکیک روی لباس ها که همه ادعای بلد بودن زبان انگلیسی داریم ولی نمی دانیم روی لباس مان به انگلیسی چه نوشته وسلام

    • سحر مرداد ۹, ۱۴۰۳

      دوست عزیز لطفا چرت و پرت نگو، الکی مسائل رو با هم قاطی نکن، همین الان، کلی طراح لباس خفن داریم، اول برو یه کم سرچ کن، بعد بیا کوتاهی مسئولان رو بنداز تقصیر مردم….

  • علی صفی مرداد ۷, ۱۴۰۳

    شما با یک مشت وطن فروش هم صدا شده اید لباس های تیم ایران از تمام ها زیبا تر است و تیم کانادا زشت ترین لباس ها را دارد

    • f مرداد ۹, ۱۴۰۳

      عزیزم کجاش قشنگه؟ انگار به عنوان تیم تزریقاتی رفتن من نظری درمورد هیچ لباسی ندارم. ولی این همه تمدن داریم و این همه طرح و نقش میتونستن چهارتا عکس بزنن بهش دلمون خوش باشه. این وطن فروشی نیست. وطن فروشی اینه شما تمدن کشورتو کنی زیر خاک. تمدن یک کشور دیگه رو بزنی به سینت. کاری که ایران داره انجام میده پس ما وطن فروش نیستیم شمایید که دارید وطن و تمدنتونو میفروشید. با حرفای پوچ احمقانه میاین روی کاراتون سرپوش میزارید باشه لباس تیم تزریقاتی ما اوکی خوب عالی لباس کانادایی ها زشت و بیریخت خوبه؟

  • میثم مرداد ۸, ۱۴۰۳

    این لباسهای مسخره رو هم مافیای آقازاده ها از چین براشون آورده

  • شیما مرداد ۸, ۱۴۰۳

    والا لباس ایران هم قشنگه . چشه مگه ؟ به نظر من که قشنگه . بقیه هم لباسهاشون ساده بود مثل ایران . فقط مغولستان چون لباس سنتی بود خیلی هنری به نظر میرسید . لباس اسپانیا که مثل لباس آتش نشانها بود ‌. استرالیا که یه کت ساده عادی بود مثل لباس فرم مدرسه حتی کمتر انگار از مغازه خریدن . کانادا هم مثل لباس نوزادا بود . ژاپن هم از همه ساده تر . فرانسه هم مثل لباس دانشجوهای فارغ التحصیل بود . لباس امریکا هم یه کت ساده بود‌که فقط دورش پرچم بود اما در عین سادگی یکم اسپرت هم بود . به نظرم لباس ایران هم هم سطح بقیه بود و قشنگ بود . حالا چخبره انگار . بجای اینکه از ورزشکارا حمایت کنین هی گند بزنین توی روحیه شون با این حرفهای چرت و پرت

  • لیلا مرداد ۹, ۱۴۰۳

    لباس تیم ایران مثل لباس کادر درمانه فکر کنم برای گردهمی های پزشکی مناسب تر بود