وعده های غذایی یک ملکه؛ «الیزابت دوم» در طول شبانه روز چه خوراکی هایی می خورد؟

وعده های غذایی یک ملکه؛ «الیزابت دوم» در طول شبانه روز چه خوراکی هایی می خورد؟

ممکن است فکر کنید ملکه الیزابت به عنوان ملکه یک سرزمین پهناور هر آنچه که دوست داشته باشد را می تواند بخورد و بنوشد اما باید بدانید که همیشه این موضوع صدق نخواهد داشت. بر اساس گزارش روزنامه تلگراف، دو بار در هفته مارک فلاناگان، سر آشپز خانواده سلطنتی، منویی از غذاهای پیشنهادی را به ملکه تقدیم می کند و ملکه برخی از آن ها را انتخاب کرده و برخی دیگر را خط می زند.

با این وجود، دارن مک گرَیدی که قبلاً در آشپزخانه خانواده سلطنتی سرآشپز بوده است ادعا می کند که “ملکه علاقه زیادی به غذا نداشته و تنها برای زنده ماندن غذا می خورد. اما شاهزاده فیلیپ بسیار به غذا علاقمند بوده و ممکن است تمام روز را در مورد آن صحبت کند. ملکه به تنهایی غذا می خورد. او بسیار منظم است و عادات غذایی را به سختی رعایت می کند”.

در ادامه نگاهی می اندازیم به برنامه غذایی و نوشیدنی های روزانه ملکه الیزابت از چای و بیسکویتی که بعد از بیدار شدن از خواب می خورد تا نهارهای کم کربوهیدراتی، نوشیدنی های شبانه و علاقه وافر او به شکلات. با ادامه متن همراه باشید.

we-took-a-look-at-what-her-royal-majesty-the-queen-likes-to-eat-and-drink-for-every-meal--and-in-between-w700
شاید به عنوان یک ملکه تصمیم گیری در مورد خوردن و آشامیدن کمی سخت باشد. خوشبختانه تیمی از افراد در انتخاب منوهای غذایی و حتی هنگامی که ملکه برای خرید به فروشگاه وَیت رُز (Waitrose) می رود نیز وی را همراهی کرده و به او مشاوره می دهند.
the-queen-starts-her-day-with-tea-and-biscuits-w700
ملکه روز خود را با خوردن چای و بیسکویت آغاز می کند. او یک چای تازه دم اِرل گری (Earl Grey) بدون شکر یا شیر را در یک فنجان استخوانی رنگ چینی با چند دانه بیسکویت میل می کند.
she-then-moves-on-to-breakfast-which-normally-involves-cereal-and-fruit-w700
سپس ملکه به سراغ صبحانه می رود که معمولا شامل نان غلات و میوه می شود. او به محصولات برند کلاگز (Kellogg’s)، پوره جو دو سر برند کویکر اوتس (Quaker Oats) و نان های ویتابیکس (Weetabix) علاقه و اعتماد فراوانی دارد. ملکه مخلوط غلات و شیر برند تاپروَیر (Tupperware) را نیز بسیار تازه دانسته و می پسندد.
she-occasionally-opts-for-toast-and-marmalade-w700
همچنین ملکه برای صبحانه از نان توست و مربای به و نارنج برند ویلکین اند سانز (Wilkin & Sons) استفاده می کند.
or-on-some-occasions-enjoys-scrambled-eggs-with-smoked-salmon-and-truffle-w700
در برخی از موارد نیز ملکه برای صبحانه مخلوطی از نیمرو با ماهی سالمون دودی و قارچ میل می کند.
however-she-prefers-brown-eggs-w700
ملکه علاقه زیادی به تخم مرغ های قهوه ای رنگ دارد. به نظر او این نوع تخم مرغ ها بسیار خوشمزه تر هستند.
before-lunch-she-enjoys-a-gin-and-dubonnet-a-sweet-wine-based-aperatif-with-a-slice-of-lemon-and-a-lot-of-ice-w700
ملکه الیزابت قبل از ناهار یک لیوان نوشیدنی همراه با یک برش لیمو و مقدار زیادی یخ می نوشد.
lunch-is-something-simple-like-fish-with-vegetables-w700
ناهار ملکه معمولا ساده و مختصر است مثلا ماهی و سبزیجات. ماهی حلوای کبابی همراه با اسفناج یا کدوی انگلیسی ناهار مورد علاقه ملکه عنوان شده است.
shes-also-partial-to-a-simple-grilled-chicken-with-salad-w700
در برخی از موارد ناهار ملکه یک تکه جوجه کباب شده همراه با سالاد است. به گفته آقای مک گریدی او قوانین خاص خود را در هنگام غذا خوردن دارد و سیب زمینی، برنج و ماکارونی جایی در رژیم غذایی ملکه ندارند.
every-day-she-takes-afternoon-tea-w700
بعد از ظهرها معمولا ملکه چای می نوشد. وی همراه چای قطعه های کوچک دست پیچ شده ساندویچ شامل خیار، ماهی سالمون دودی، تخم مرغ و سس مایونز یا ژامبون کم کالری آغشته شده به خردل و همچنین مقدار کمی مربا (مربای تمشک سیاه) می خورد. علاوه بر این برخی اوقات ملکه چای و بیسکویت یا کیک با لایه ای از عسل، خامه، زنجبیل، میوه و یا کیک های شکلاتی میل می کند.
for-dinner-fillets-of-beef-or-venison-pheasant-or-salmon-come-from-farms-in-sandringham-and-balmoral-w700
شام ملکه معمولا از بین فیله ی گوساله یا گوزن، گوشت قرقاول یا ماهی سالمون مزارع ساندرینگام یا بالمورال انتخاب می شود. گوشت شام معمولا به شکل استیک گَیلیک (Gaelic steak) و همراه با قارچ، خامه و نوشیدنی سرو می شود. او گوشت سرخ شده روزهای یکشنبه را نیز بسیار می پسندد.
while-her-former-chefs-didnt-mention-condiments-the-likes-of-lea-and-perrins-hp-sauce-and-heinz-ketchup-all-hold-royal-warrants-w700
اگر چه هیچ کدام از سرآشپزهای سابق خانواده سلطنتی در مورد علاقه ملکه به چاشنی و ادویه سخنی نگفته اند امابر طبق گزارش روزنامه تلگراف وی به چاشنی های لیا اَند پِرینز (Lea & Perrins)، اچ پی سس (HP Sauce) و هاینز کچاپ (Heinz ketchup) علاقه ی خاصی دارد.
dessert-includes-strawberries-also-from-balmoral-or-sweet-white-peaches-from-the-greenhouses-at-windsor-castle-w700
از دسرهای مورد علاقه ملکه به توت فرنگی مزارع بالمورال، شیرینی و هلوی سفید گلخانه های قلعه ویندسور (Windsor Castle) می توان اشاره کرد.
the-queen-also-adores-chocolate-whether-its-a-luxury-or-grocery-store-brand-w700
همچنین ملکه الیزابت علاقه ی خاصی به شکلات دارد چه شکلات های معروف و چه شکلات های معمولی. کیک شکلاتی یکی از دسرهای مورد علاقه ملکه به شمار می آید. همچنین ملکه به ترکیب سفیده تخم مرغ و خامه و ژله و میوه علاقه ی خاصی دارد.
and-last-but-not-least-she-finishes-her-day-with-a-glass-of-champagne-w700
ملکه روز خود را با نوشیدن یک لیوان نوشیدنی طبیعی به پایان می رساند.

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۱۰ نظر

ورود

  • mohammad اسفند ۹, ۱۳۹۵

    این ملکه که همش درحال خوردنه :-/ نترکه یه وقت

    • سهیل اسفند ۹, ۱۳۹۵

      وعده های غذایی یک ملکه؛ «الیزابت دوم» در طول شبانه روز چه خوراکی هایی می خورد؟
      خوب عنوان هم در مورد خوردن هست اگر خونده باشید

  • Soheil Anbarboei اسفند ۱۰, ۱۳۹۵

    نهار کلمه ای اشتباه برای متن میباشد، نهار کلمه ای عربی است که در مقابل کلمه لیل یا شب به کار میرود، ناهار درست است لطفا اصلاح کنید و سعی کنید از این به بعد در متون فارسی از کلمات عربی استفاده نکنید.باتشکر

    • بابک اسفند ۱۰, ۱۳۹۵

      درود گرامی
      نخست آنکه یادآوری به جائی بود برای واژه “ناهار”
      دیگر اینکه تلاش به پارسی گوئی بسیار نکوست و خواستنی ، ولی این سَره گویی نباید همراه با تندروی باشد چه آنکه تکه بزرگی از فرهنگ و ادب این کهن دیار ، به واژگان عربی (البته بومی شده) آمیخته شده ، پس بهتر آنست که بخواهیم واژگان نابایسته عربی را به کار نگیریم. (از برای نمونه ما می توانیم به جای واژه عشق ، از واژگان شیفتگی یا دلدادگی ، بهره ببریم ولی اینکه اینکار تا چه اندازه سزا و درخور است پرسشیست که پاسخش آسان نیست)
      کوته سخن آنکه هر زبانی در میهنش نکوتر و والاتر است و شایسته ستایش (عربی در سرزمین های عربی ، پارسی در سرزمین خودمان و به همچنین دیگر زبان ها در بوم و بَر خودشان)
      و مهربان شما که سفارش به پارسی گوئی می کنی بنگر به همین نوشته کوتاهت که لبریز از واژه های عربیست:
      (کلمه ، کلمات ، اشتباه ، متن ، متون ، مقابل ، لطفا” ، اصلاح ، سعی ، بعد ، استفاده ، تشکر ، فارسی)
      پس از خودت آغاز کن و سپس آنرا از دیگران بخواه ، اگر سخت گیر باشی می توانی به جای واژه های بالا ، جایگزین های زیر را به کار ببری
      (واژه ، واژگان ، نادرست ، نوشته ، نوشتار ، برابر ، خواهشمندم ، بازنویسی ، تلاش ، پس ، بهره ، سپاس ، پارسی)

      پی نوشت : در نوشته های بالا و در همین رَج ، خودخواسته و تا جائی که شدنی بود از واژگان پارسی بهره بردم و می برم ولی در فرجام باید گفت در “شدنی” ها هم نباید گزافه رفتار کرد.( و تا جائی که بتوانم نمی کنم و در هنگام نوشتن های دیگر ، بر خود سخت نمی گیرم و تلاشم تنها برای زدودن واژگان نابایسته عربی از پارسیست)

      پایدار و کامیاب باشید.

    • Farzin اسفند ۱۰, ۱۳۹۵

      آغا همین کلمه فارسی بعد ورود اعراب درست شده درستش پارسی هست پس اول خودتون اصلاح کنید لعد بقیه رو امر و نهی کنید. بعدشم اصلا اگه عربی رو از فارسی برداریم چیزی که نمی مونه. با تشکر

      • مینا اسفند ۲۴, ۱۴۰۰

        از نادانی شماست که میگید چیزی نمیمونه. پارسی دوره ساسانی که هم اکنون فرهنگ واژگانش هست و میتونید بخونید سراسر واژگان بومی هست. واژگانی که ما باهاش آشنایی نداریم و از یادها رفته. برای نمونه: چیلانگر “قفلساز” و یا نَسک “کتاب” و بسیار بسیار واژگانی دیگه که شما نمیدونید و نا آگاه هستید.

  • فرشاد اسفند ۱۰, ۱۳۹۵

    بد نگذره یوقت 😐

  • منار اسفند ۱۰, ۱۳۹۵

    خون مردم مستظعف خاورمیانه و آفریقا رو هم مینوشه آیا؟

    • محمد مهر ۲۹, ۱۳۹۷

      چرا ننوشه خون کل دنیا رو مینوشه حتی کشور های توسعه یافته ای مثل ژاپن برای خرید یه خونه باید در حد مرگ کار کنن اونوقت ملکه والا مقام و درودزد های همراه اروپاییش تو ناز و نعمت باشن

  • سهیل اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۸

    ملکه است
    هرکاری دوست داشته باشه میکنه، به هیچ کسم مربوط نیست