۱۵ مورد از دردناک ترین و دیوانه وار ترین آموزش های نظامی در میان ارتش های جهان [قسمت دوم]

۱۵ مورد از دردناک ترین و دیوانه وار ترین آموزش های نظامی در میان ارتش های جهان [قسمت دوم]

شاید خدمت سربازی کابوس مخوفی (دستکم در گذشته) برای پسران بوده که هیچ راهی برای خلاصی از آن وجود نداشته است. البته امروزه در جهان به لطف روش های مختلف معافیت سربازی و قوانین سربازی غیر اجباری،پسران در بسیاری از کشورهای جهان نفسی به راحتی می کشند. اما کسانی که خدمت سربازی رفته و یا به هر نحوی وارد نیروهای نظامی شده اند می دانند که در طی این دوران معمولاً آموزش های فیزیکی و روانی سختی اعمال می شوند که علی رغم مفید بودن از بسیاری از جهات، برای برخی از افراد دردناک و غیرقابل تحمل هستند.

این آموزش های طاقت فرسا در میان کشورهایی که ارتش های حرفه ای و کارآزموده دارند بسیار سخت تر بوده و هر یک از این کشورها روش های خاصی را برای آموزش های نظامی سربازان خود به کار می برند که ممکن است تصور آن برای افراد غیرنظامی دشوار باشد. در هر صورت همانطور که در قسمت اول این مطلب نیز اشاره کردیم، در تمام ارتش های جهان روش های دردناک و دیوانه واری برای آموزش سربازان وجود دارد که شما را انگشت به دهان خواهد گذاشت و در ادامه ی این مطلب قصد داریم شما را با تعدادی دیگر از این روش های آموزش نظامی غیرمعمول و دردناک آشنا کنیم. ضمناً قسمت اول این مطلب را می توانید از طریق این لینک مشاهده نمایید.

۷- بروس لی های کره ای

ژاپن به عنوان کشوری شناخته می شود که ویژگی های فرهنگی متنوع و عجیب مردمش برای دیگر کشورهای جهان کمی غیر قابل درک به نظر می رسد. اما یکی از این سنت ها همواره مورد احترام و علاقه ی مردم سایر نقاط جهان بوده و آن هم ورزش کاراته است و به طور ویژه شکستن تخته های چوبی و آجرهای کلفت با سر و بدون هیچ وسیله و کمکی دیگر. ژاپنی ها قرن های زیادی این روش را انجام می دادند حتی قبل از این که ورزش کاراته وارد فیلم های رزمی هالیوودی شود. اما سربازان کره جنوبی از این توانایی برای نشان دادن قدرت خود در سطحی جدید استفاده می کنند.

در کره جنوبی، نیروهای ویژه این کشور باید همان کاری که مردم ژاپن در طول قرن ها انجام داده اند را آموزش ببینند. اما این سربازان به جای شکستن تخته های چوبی و آجر باید تخته سنگ های بسیار سخت را با دست های خالی خرد کنند. بدین ترتیب تصور کنید که ضربه ی دست این سربازان چه بلایی به سر رقیب خواهد آورد.

۶- تمرین در حالت نیمه عریان در برف

در سال های گذشته، بیش از هر زمان دیگری مردم کره جنوبی خود را به یک بمباران هسته ای توسط کره شمالی نزدیک دیده اند. بنابراین ارتش این کشور بیش از هر نیروی نظامی دیگری در جهان باید برای مقابله با این شرایط آمادگی داشته باشد. در مورد قبل در مورد شکستن صخره و سنگ با دست خالی توسط نیروهای نظامی این کشور صحبت کردیم اما روش های دردناک و تعجب آور دیگری نیز در این کشور برای تقویت روحی و جسمی سربازان وجود دارد. شاید شما هم دستکم برای مدت کوتاهی بدون لباس در هوای سرد و در میان برف بوده اید. در بهترین شرایط شاید چند دقیقه در میان برف و سرما و بدون لباس دوام بیاورید. اما سربازان کره جنوبی باید به مدت طولانی در هوای سرد و در مناطق برفی بدون این که لباسی به تن داشته باشند بیرون رفته و برای افزایش استقامت روحی و جسمی خود بدنشان را با برف بپوشانند.

۵- شکشتن آجر با سر در چین

چین یکی از بزرگ ترین ارتش ها و نیروهای پلیس در جهان را به خود اختصاص داده است. آموزش دادن چنین نیروهای پرشماری و قرار دادن آن ها در شرایط جسمی و روحی مناسب برای نبرد کار بسیار سختی خواهد بود. اما با نگاه به روش های آموزشی نیروهای نظامی این کشور به راحتی می توانیم بگوییم که ارتش چین کار خود را به خوبی انجام می دهد. نیروهای ویژه پلیس چین یک قدم از نیروهای کره جنوبی فراتر گذاشته و به جای استفاده از دست برای شکستن آجر و سنک از سر خود برای این کار استفاده می کنند.

۴- کاهش استرس و اضطراب به روش چینی

در میدان نبرد همه چیز به مهارت فیزیکی و نظامی ختم نخواهد شد و برخی اوقات حفظ آرامش و کنترل استرس و اضطراب از توان فیزیکی و دانش نظامی نیز مهم تر است. در این تصویر تمرینی را می بینید که نیروهای ارتش چین برای کاهش دادن استرس و اضطراب انجام می دهند. البته سعی نکنید این کار را در خانه انجام دهید چون بدون شک با صورت به زمین خواهد افتاد و دوستی که قرار است مچ پای شما را بگیرد به شما خواهد خندید. اما برای درک این تمرین بهتر است بدانید که سربازان چینی باید به مدت یک ساعت در همین حالت مانده و بدون این که حواسشان پرت شود به طرف مقابل خیره بمانند.

۳- زنده ماندن در کشتی در حال غرق شدن

فرض کنید به تازگی به نیروی دریایی ایالات متحده پیوسته اید و هیچ تصوری از مشکلات و خطراتی که ممکن است در دریا شما را تهدید کند ندارید. ممکن است کشتی غرق شود یا با یک تکه یخ بزرگ برخورد کند و یا حتی مورد حمله نیروهای دشمن قرار گیرد. اما در زندگی واقعی اگر کشتی شما غرق شود و تنها یک وسیله برای غوطه ور ماندن وجود داشته باشد باید با دیگران بر سر آن بجنگید و گرنه سرنوشتی مانند لئوناردو دی کاپریو در فیلم «تایتانیک» در انتظار شما خواهد بود. به همین دلیل نیروهای دریایی ایالات متحده در دوره ی آموزشی باید ۱۲ ساعت را در داخل یک کشتی که در حال غرق شدن است دوام بیاورند. اگر چه این روش کاملاً شبیه سازی است اما بسیاری از سربازان نیروی دریایی ایالات متحده آن را بدترین کابوسی که در عمرشان داشته اند توصیف کرده اند.

۲- آموزش نیروهای ویژه دریایی ایالات متحده

همه می دانیم که نیروهای ویژه دریایی ایالات متحده یکی از ورزیده ترین و مخوف ترین نیروهای ویژه در سراسر جهان هستند. این نیروها زمانی وارد میدان نبرد می شوند که پای بزرگ ترین تهدیدات در میان باشد. به همین دلیل این سربازان باید دوره های آموزشی عجیب، طولانی و طاقت فرسایی را پشت سر بگذارند. در یکی از این تمرینات که به آن تمرین «ضد غرق شدن» گفته می شود چندین مرحله ی متوالی وجود دارد که به ترتیب عبارتند از: معلق ماندن روی آب در حالت عمودی به مدت ۵ دقیقه در حالی که دست ها و پاهای آن ها بسته شده است، سپس معلق ماندن روی آب در حالت افقی به مدت ۵ دقیقه با همان شرایط، ۱۰۰ متر شنا، معلق ماندن در حالت عمودی به مدت ۲ دقیقه، حرکات عقب و جلو برای چند دقیقه، شنا به سمت کف استخر و برداشتن یک شیء با دندان و آوردن آن به سطح آب و در نهایت ۵ دقیقه دیگر شناور ماندن در حالت عمودی. فراموش نکنید که تمامی این کارها باید در حالی صورت گیرد که دست و پاهای آن ها کاملاً بسته باشد.

۱- سیب زمینی داغ در چین

اگر فکر می کنید برای عضویت در ارتش های قدرتمند جهان تنها شجاع و بی باک بودن همراه قدرت جسمی و روانی کافی است کاملاً در اشتباهید زیرا تمرینات نظامی ارتش چین نشان داده که علاوه بر این ویژگی ها مقداری حماقت نیز برای تبدیل شدن به یک سرباز حرفه ای لازم خواهد بود. شاید شما هم در بعضی فیلم های اکشن با چنین تمرینی آشنا شده باشید اما سربازان ژاپنی در طول دروه ی آموزشی خود تمرینی به نام «سیب زمینی داغ» را انجام می دهند که در آن سربازان باید یک نارنجک فعال را دست به دست کنند و زمانی که سرباز حس می کند زمان انفجار فرا رسیده آن را به درون یک حفره ی خاص پرتاب می نماید. به جرأت می توان گفت که هیچ تمرین نظامی در جهان به اندازه ی تمرین «سیب زمینی داغ» خطرناک نیست.

منبع: therichest
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۵ نظر

ورود

  • علی شهریور ۲۷, ۱۳۹۶

    خدایی همه رو درک کردم غیر از این آخری.آخه چه کاریه این خو:)بیشتر شبیه برره بود:D

  • احمد اسفند ۱۲, ۱۳۹۶

    عالی بود معلومه خیلی جیگردارن

  • مانی خرداد ۳۰, ۱۴۰۰

    پلیس های یگان ویژه و ارتشی ها ورزشهای رزمی مانند کشتی آزاد و کشتی فرنگی هم برای افزایش قدرت و استقامت تمرین میکنند

  • علی اسفند ۲۹, ۱۴۰۱

    سلام
    من دهه۸۰ خدمت بودم
    در مقایسه با الآن بچه ها میرن بازی نه سربازی