مجموعه تصاویر کم نظیری که زندگی ملال آور در کره شمالی را نشان می دهند

مجموعه تصاویر کم نظیری که زندگی ملال آور در کره شمالی را نشان می دهند

در گوشه کنار جهان کشورهای مختلفی وجود دارند که هر یک سیاست های خاص خود را دنبال می کنند. برخی ها ترجیح می دهند با دیگر کشورها همسو شوند و برخی دیگر راه خودشان را در پیش می گیرند. در این میان راه و روش کره شمالی با دیگر سرزمین ها متفاوت است و به نظر می رسد که این کشور بیش از هر جای دیگری به دنبال جنگ و درگیری می گردد.

سیاست های منزوی کننده کیم جونگ اون رهبر جوان کره شمالی، ارتباط این سرزمین را با دیگر نقاط جهان قطع کرده است. بازدید کنندگان پس از ورود به این کشور، حق عکس گرفتن ندارند. ماموران محلی تلفن همراه و دیگر وسایل دیجیتالی شما مانند دوربین، تبلت و کارت حافظه را مورد بازرسی قرار می دهند تا از عدم وجود محتوای ممنوعه در آن ها اطمینان حاصل کنند.

عکاسی به نام ژیائولو چو که یک سال و نیم پیش از طریق قطار به کره شمالی سفر کرده، با استفاده از تلفن همراه خود از زندگی روزمره ساکنان این سرزمین عکس گرفته است. اگر چنین کاری با استفاده از دوربین های باکیفیت انجام می گرفت، مردم محلی ماجرا را به پلیس گزارش می دادند. برخی از تصاویر در درگیری با پلیس از بین رفته اند، اما وی موفق شده تعدادی از آن ها را همراه خود بیاورد.

در ادامه از شما دعوت می کنیم عکس ها را ببینید تا با زندگی روزمره و عادی در کره شمالی آشنا گردید.

500-w750
آقای چو برای سفر خود راه زیادی را پیموده است.
501-w750
بیشتر گردشگران چینی توسط قطار و از طریق شهر سینوئیجو خودشان را به کره شمالی می رسانند. برخی ها نیز مسافرت هوایی به پیونگ یانگ را ترجیح می دهند. اما عکاس سفر خود را از طریق روسیه انجام داده تا بتواند به بندر شمالی تومانگنگ دسترسی داشته باشد.
502-w750
قطاری که از این نقطه به سمت پایتخت کره شمالی حرکت می کند، یک روز دیرتر راه می افتد. این سفر به خاطر درگیری های بین این کشور و کره جنوبی لغو شد.
503-w750
وی یک روز کامل فرصت داشته که در خیابان ها پرسه بزند و عکس بگیرد.
504-w750
عده زیادی از مردم با فقر دست و پنجه نرم کرده و برای دریافت پول التماس می نمایند.
505-w750
هیچ فرد چاقی در این کشور وجود ندارد و همه لاغر هستند.
506-w750
بسیاری مجتمع های اقامتی فرسوده هستند و نیاز به تعمیرات دارند.
507-w750
در ایستگاه قطار تصویر بزرگی از رهبران سابق کره شمالی و عبارت «زنده باد» دیده می شود.
508-w750
شب هنگام تنها این قاب های مقدس روشن هستند و باقی شهر به خاموشی مطلق فرو می رود.
509-w750
عکاس یاد شده روز بعد به سمت پایتخت حرکت نمود.
510-w750
یک مامور تبلت وی را بررسی می کند تا خیالش از بابت فعال نبودن سیستم ناوبری راحت شود. دولت مرکزی سیگنال ها را به عنوان اقدامی امنیتی مسدود کرده است.
511-w750
لپتاپ و دوربین دی اس ال آر نیز از جمله دستگاه هایی بودند که مورد بازرسی قرار گرفتند. ظاهرا به غیر از مک بوک، این مامور مشکلی با استفاده از سایر دستگاه ها نداشته است.
512-w750
حرکت طولانی مدت قطار باعث شد که عکاس بتواند زندگی روزمره را به تصویر بکشد. در اینجا پسری را در حال جمع کردن چوب های ذرت را مشاهده می کنید.
513-w750
بسیاری از مردم از دوچرخه برای رفت و آمد استفاده می کنند.
514-w750
برخی از صحنه ها و منظره ها در نوع خود عجیب هستند. در اینجا کودکانی را مشاهده می کنید که بعد از ظهر خودشان را در آب می اندازند.
515-w750
هر زمانی که قطار در ایستگاهی توقف می نمود، فقر و شرایط بد زندگی در کره شمالی خود نمایی می کرد. پسر کوچکی که در ایستگاه شهر هام هونگ برای پول التماس می کند را مشاهده می کنید.
516-w750
سربازان ارتش خلق کره شمالی که روی راه آهن به استراحت می پردازند.
517-w750
دوربین های دی اس ال آر بسیار مشخص هستند و در صورت استفاده از آن ها، مردم ماجرا را به پلیس گزارش می دهند. به همین دلیل آقای چو ترجیح داده که با تلفن هوشمند خود صحنه ها را شکار کند.
518-w750
با این حال تعدادی از افراد محلی کارهای او را به پلیس گزارش دادند. پلیس جلوی وی را گرفته و موبایل را مورد بازرسی قرار داده است. آقای چو ببشتر عکس ها را پنهان کرده، اما برخی از آن ها پاک شدند.
519-w750
دفتر گردشگری بازدید کنندگان را تشویق می کند که از گروه های تمرینی دانش آموزی عکس بگیرند. آن ها خودشان را برای جشن هفتادمین سالروز تاسیس حزب کارگران آماده می کنند.
520-w750
تظاهرات علیه آمریکا نیز دیگر موضوع داغ به شمار می رود. این دانش آموزان علیه کره جنوبی و آمریکا راه پیمایی می کنند.
521-w750
نمایی از ایستگاه راه آهن پایتخت کره شمالی را مشاهده می کنید.
522-w750
این عکاس هیچ ترسی از انتشار تصاویر گرفته شده در مسافرت خود نداشته است.
523-w750
نمایی دیگر از قطار.

منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • یلاتلیاتبل فروردین ۲۲, ۱۳۹۷

    اگر اندیشمندان و روشنفکران ما نبودند ما هم درگیر چنین مسایلی بودیم .
    چون حکومتهای دیکتاتوری ازادی رو نمیخواهند