چند راهکار ساده و کاربردی برای ورزش کردن در سفر

چند راهکار ساده و کاربردی برای ورزش کردن در سفر

اگر ورزش به جزء جدایی ناپذیر زندگی تان تبدیل شده یا طبق برنامه ی سفت و سخت کاهش وزن تان ورزش می کنید اما برایتان سفری پیش آمده شاید نگران بر هم خوردن برنامه ی ورزش کردن تان باشید چون مطمئن نیستید که بتوانید در زمان سفر هم ورزش کنید یا نمی دانید که بدون باشگاه و وسایل ورزشی تان چطور باید این کار را انجام دهید. اما جای نگرانی نیست. شما در سفر هم می توانید به راحتی ورزش کنید. در ادامه به راهکارهایی برای انجام ورزش در طول سفر می پردازیم.

۱- برنامه ی ورزش کردن تان را تغییر ندهید

ورزش در طول سفر

تفاوتی ندارد به یک سفر تفریحی در تعطیلاتی کوتاه مدت می روید یا به اقتضای شغل تان همیشه در سفرهای کاری هستید؛ هرگز از برنامه ی ورزش کردن تان دست نکشید و طبق همان روال همیشگی ورزش کنید. برای مثال، اگر در مواقع عادی سه بار در هفته ورزش می کنید، در زمان سفر هم این برنامه را حفظ کنید و سه بار در طول هفته ورزش کنید.

۲- در انتخاب هتل هوشمندانه عمل کنید

هتل های زیادی وجود دارند که از سالن ها و امکانات ورزشی برخوردارند. حتی برخی هتل ها در محوطه ی خود زمین های ورزشی و محل هایی برای پیاده روی یا دویدن دارند.

۳- از اپلیکیشن های ورزشی استفاده کنید

اپلیکیشن های ورزشی زیادی وجود دارند که تمرینات و حرکات ورزشی زیادی را در اختیارتان می گذارند بنابراین با این برنامه ها می توانید بدون داشتن امکانات خاصی هم ورزش کنید. تنها چیزی که نیاز دارید کمی فضا در اتاق، سالن ورزش یا پارک نزدیک هتل است. علاوه بر این، کارشناسان پیشنهاد می کنند از اپلیکیشن های مخصوص رژیم غذایی هم استفاده کنید. از آنجایی که تلفن همراه تان همیشه با شما است، می توانید مواد غذایی ای که در طول سفر مصرف می کنید را در آن ثبت کنید.

۴- آب بنوشید

ما همیشه در تعطیلات و سفر به خوردن خوراکی ها و تنقلاتی رو می آوریم که بدن را دچار کم آبی می کنند. گاهی تشنگی خود را به شکل گرسنگی نشان می دهد. کارشناسان توصیه می کنند در طول سفر یک بطری آب با خود به همراه داشته باشید تا هر زمان که نیاز بود بتوانید به راحتی آن را دوباره پر کنید.

۵- چمدان خود را سبک ببندید

در زمان سفر تنها وسایل ورزشی سبک وزن تان را به همراه خود ببرید. برای مثال، یک کش قدرتی تقریبا جایی در چمدان تان نمی گیرد و این مسأله در مورد توپ های کوچک پیلاتس هم صدق می کند. البته باید باد توپ ها را خالی کنید. برای پر کردن دوباره ی توپ ها در مقصد، می توانید از خدمات هتل یک نی بگیرید. تنها ۳۰ ثانیه کافی است تا توپ به اندازه ی کافی باد شود. حالا به راحتی می توانید حرکات ورزشی تان را انجام دهید.

۶- در فضای آزاد بدوید

کفش هایتان را بپوشید و از هتل بیرون بروید. یکی از بهترین روش ها برای ورزش در سفر، دویدن در فضای آزاد است. با این کار به راحتی می توانید در طول سفر تناسب اندام خود را حفظ کنید. اگر مقصد سفرتان مکان های دیدنی زیادی دارد، با دویدن نه تنها ورزش می کنید، بلکه مثل یک تور گردشگری جاهای زیادی را هم خواهید دید.

۷- تعادل را حفظ کنید

ورزش در سفر

اضطراب هم مانند رژیم غذایی نامناسب و ورزش نکردن می تواند باعث افزایش وزن شود. کارشناسان توصیه می کنند در زمان سفر فعال باشید اما بیش از اندازه فعالیت نکنید چون اگر بخواهید همه ی کارها را انجام دهید، بعد از پایان سفر و بازگشت به خانه هم خسته خواهید بود. در عوض باید در سفر زمانی را به تفریح و انجام کارهای لذت بخش هم اختصاص دهید. اگر سفرتان کاری نیست، سعی کنید از کار کردن پرهیز کنید. اما اگر لازم است امور شغلی تان را پیگیری کنید، زمان محدودی را مثل ۳۰ تا ۶۰ دقیقه به این کار اختصاص دهید. وقتی زمان مشخصی را برای این کار در نظر می گیرید، از نظر احساسی بهتر می توانید کار خود را مدیریت کنید.

۸- صبح ها زود از خواب بیدار شوید

ورزش در سفر

در زمان سفر ممکن است به دلایل مختلفی مثل تفریحات و گشت و گذارهای شبانه دیرتر از خواب بیدار شوید. به همین دلیل کارشناسان توصیه می کنند اگر در طول روز فرصت کمی دارید، صبح ها زود از خواب بیدار شوید تا بتوانید ورزش تان را انجام دهید. با این کار دیگر در طول روز ذهن تان درگیر ورزش کردن نیست و می توانید لذت بیشتری از سفرتان ببرید.

منبع: rd
بدون نظر

ورود