۱۵ ساختمان با معماری عجیب در سراسر دنیا

ساختمان هایی زیبا و شگفت انگیز

۱۵ ساختمان با معماری عجیب در سراسر دنیا

از زمانی که شغل های مختلف رواج داشته، افراد شاغل در زمینه معماری بار سنگینی را بر روی شانه های خود تحمل می نموده اند. در این رشته علاوه بر امکان به دست آوردن ثروت زیاد، می توان آثاری به جای گذاشت که سال ها باقی مانده و بعد ها از آن به عنوان یک اثر هنری یاد شود. اما تمام ساختمان ها از این ویژگی بهره مند نیستند.

در این مقاله قصد داریم ۱۵ ساختمان با معماری عجیب در سراسر دنیا را به شما معرفی کنیم.

خانه سنگی پرتغال

این ساختمان جالب که نزدیک کوه های فِیف (Fafe) در شمال پرتغال قرار دارد، «خانه سنگی» نامیده می شود. شاید ابتدا با نگاه کردن به بنا، اندکی ترس وجود شما را فرا گیرد. این خانه به طور کامل از سنگ ساخته شده و یک تخته سنگ نیز سقف آن را پوشانده. پنجره های کم با ظاهری عجیب هم در «خانه سنگی» مشاهده می شود. به نظر می رسد این خانه از دل افسانه ها بیرون آمده. اگر قصد سفر به کشور پرتغال را دارید، پیشنهاد می کنیم حتما از این ساختمان مرموز دیدن کنید.

Stone-House-of-Portugal-w600

ساختمان پارک فوتوروسکوپ (Futuroscope)

این ساختمان در یکی از پارک های فرانسه واقع شده و می تواند به راحتی نظر هر کسی را به خود جلب کند. در این بنا که فرانسوی ها آن را Le Futuroscope می نامند، شیشه های رفلکس زاویه دار به عنوان مصالح به کار گرفته شده اند. گفتنی است نمای این پارک بر اساس دنیای چند رسانه ای طراحی شده و علاقه مندان به این حوزه می توانند از آن دیدن کنند.

Le-Futuroscope-w600

موزه هنر های معاصر شهر ریوی برزیل

این ساختمان زیبای شهر ریو دو ژانیرو، احساسات تمام بازدید کنندگان را بر می انگیزد. در نگاه اول، بنای مذکور که نزدیک ساحل قرار دارد، شبیه سفینه های فضایی فیلم Star Trek جلوه می نماید. یک راه صخره ای قرمز رنگ نیز وجود دارد که شما را به سمت موزه هدایت می کند. این مکان جزو پربازدیدترین مناطق تورسیتی شهر ریو به شمار می رود. در حال حاضر، برزیل کشوری اقنصادی (از نظر توریستی) محسوب می شود و شما می توانید با اجاره کردن یک وسیله، به راحتی خود را به این موزه برسانید.

Museum-of-Contemporary-Art-of-Rio-w600

پروژه اِدن (Eden) در انگلیس

گروهی از دانشمندان دور هم گرد آمده و تصمیم گرفتند کاری انجام دهند که علاوه بر نفع بردن محیط زیست، گردشگران نیز بتوانند از آن استفاده کنند و به همین دلیل، پروژه اِدن (Eden) متولد شد. این پروژه که هر سال گردشگران زیادی را به منطقه کورن وال (Cornwall) می کشاند، توانسته زیست بوم های مختلف را در یک مکان جمع کند. همچنین یک آمفی تئاتر به همراه یک پژوهشگاه برای افراد ثبت نام شده نیز برای این مجموعه در نظر گرفته شده. اگر به محیط زیست علاقه دارید، پروژه اِدن جای مناسبی برای شما خواهد بود.

The-Eden-Project-of-England-w600

ابزار های ریشه کن سازی شیطان

این بنای عجیب، توسط «دنیس اوپنهایم» ساخته شده و در شهر کالگَری (calgary) کانادا قرار دارد. وی نام «ابزاری برای ریشه کن سازی شیطان» را برای این اثر برگزیده. درباره این ساختمان نکته جالبی وجود دارد؛ هر کسی به آن نگاه کند، با توجه به دیدگاهش می تواند پیامی متفاوت را از این اثر دریافت نماید. برخی این ویژگی را دوست ندارند و برخی دیگر آن را نوعی صلح محرک می نامند.

Device-to-Root-Out-Evil-w600

خانه بشقاب پرنده (UFO)

در دهه ۵۰ و ۶۰ قرن بیستم میلادی، طراحی های ماژولار بسیار رواج داشت. رنگ های خاص، لبه های گرد و ظاهر مدرن، مهم ترین ویژگی های این نوع معماری به حساب می آمدند. گروهی از توسعه دهندگان در منطقه «سان ژی» تایلند، تصمیم گرفتند خانه هایی مشابه با خانه های دهه ۵۰ قرن بیستم میلادی بسازند و بدین ترتیب، خانه های بشقاب پرنده پدید آمدند. این خانه ها هیچ وقت به فروش گذاشته نشده و اکنون مکانی پربازدید برای گردشگران به شمار می روند.

The-UFO-House-w600

کتابخانه شهر کانزاس

این کتابخانه که در ایالت میسوری آمریکا قرار گرفته، نظر هر کتاب خوانی را به خود جلب می کند. تمام نمای بیرونی ساختمان، با قفسه هایی پر کتاب های قدیمی مانند «ارباب حلقه ها» و «داستان دو شهر» پوشانده شده. کتاب های غول پیکری که در نمای بیرونی قرار دارند، تنها بخش کوچکی از کتاب های موجود در کتابخانه هستند. کودکان شهر می توانند به جای تلف کردن وقت خود، به اینجا مراجعه کرده و کتاب های آموزنده زیادی را مطالعه کنند.

Kansas-City-Library-w600

موزه گوگنهایم (Guggenheim) در آمریکا

این موزه جالب که در شهر نیویورک قرار گرفته، جز برجسته ترین ساختمان ها بین بنا های امروزی به شمار می رود. موزه گوگنهایم در سال ۱۹۹۷ میلادی احداث شده و از آن موقع همواره یکی از جاذبه های شهر نیویورک محسوب می گشته. این سازه همواره به خاطر معماری تحسین برانگیزش، مورد ستایش همگان قرار گرفته و به عنوان یکی از تاثیرگذارترین بناهای قرن بیستم میلادی شناخته شده است. درون ساختمان هم به اندازه نمای بیرونی زیباست و می توان آثار هنری زیادی را در آنجا مشاهده نمود.

Guggenheim-Museum-w600

هتل ریوگیونگ (Ryugyong) در کره شمالی

با توجه به شرایط فعلی، احتمالا هیچ کس شما را برای سفر به کره شمالی تشویق نمی کند. اما ساختمانی در این کشور وجود دارد که توصیه می کنیم آن را حتی از دور هم که شده ببینید. اگر شما تاریخچه کره شمالی را بدانید و همچنین با حاکمان فعلی آن آشنا باشید، احتمالا با نگاه به هتل ریوگیونگ (Ryugyong) وجهه بین المللی نامناسب پیونگ یانگ را مورد سرزنش قرار خواهید داد. این بنا به عنوان نماد صنعت در کره شمالی شناخته می شود.

Ryugyong-Hotel-in-North-Korea-w600

کتابخانه ملی بلاروس

کتابخانه ملی بلاروس که در شهر مینسک (Minsk) واقع شده، جز شاهکارهای مهندسی به شمار می رود. این سازه که همانند یک مکعب بزرگ جلوه می کند، از هزاران هزار قطعه نوری بنفش تشکیل شده. هنگام نگاه کردن به این بنا، متوجه تفاوت آن با سایر ساختمان ها خواهید شد.

The-National-Library-of-Belarus-w600

کوره خورشیدی در منطقه Odeillo Font-Romeu فرانسه

این ساختمان که ۴۶ سال پیش در فرانسه احداث شده، ظاهری متفاوت و عجیب دارد. پنل های آینه مانند آن نور خورشید را منعکس کرده و به همین علت، بنای مذکور بزرگترین کوره خورشیدی جهان شناخته می شود. کوره خورشیدی برای انجام پژوهش های علمی مورد استفاده قرار گرفته و دانشمندان تاثیر گرمای شدید بر مواد مختلف را در آن بررسی می نمایند.

Solar-Furnace-at-Odeillo-Font-Romeu-in-France-w600

ساختمان مه آلود

در نگاه اول به نظر می رسد که این بنا درون ابرها قرار گرفته باشد، اما اینگونه نیست. ساختمان مه آلود بر روی دریاچه نیوشاتل (Neuchatel) احداث شده و به علت اتمسفر محیط اینگونه جلوه می کند. سازه عجیبی که در مورد آن صحبت می کنیم، ۶۱ متر عمق و ۹۱ متر عرض داشته و ارتفاع آن نیز به ۲۳ متر می رسد. آب دریاچه با استفاده از پمپ به درون ساختمان هدایت شده و سپس آنجا مورد پالایش قرار می گیرد و به همین دلیل، مه غلیظ تشکیل می شود. وارد شدن به بنا می تواند جالب باشد، زیرا احساس عجیب و مرموزی را می توان تجربه کرد.

Blur-Building-w600

کلیسای هالگریمر (Hallgrimur) در ایسلند

به نظر می رسد این بنا که در شهر ریکویک (Reykjavik) قرار گرفته، درست از وسط فیلم های والت دیسنی (Walt Disney) بیرون آمده باشد. کلیسای هالگریمر بسیار بلند بوده و رنگ جذاب آن، آرامش را به انسان منتقل می نماید.

The-Church-of-Hallgrimur-in-Iceland-w600

بنای آتلانتیس (Atlantis) در دبی

این ساختمان بلند، به طور کامل از ماسه سنگ ساخته شده و در مکانی شبه جزیره مانند قرار گرفته. بنای آتلانتیس استخرهای زیادی دارد، به طوری که نمی توان از تمام آن ها در طول روز استفاده نمود. با اینکه معماری سازه مذکور تقریبا جای دیگری دیده نشده، اما گردشگران زیادی به این مکان مراجعه می نمایند.

Atlantis-of-Dubai-w600

قصر شوالیه فردیناند (Ferdinand) در فرانسه

شوالیه ای به نام فردیناند (۱۹۲۴-۱۸۷۹) تصمیم گرفت قصری را احداث کند که همواره رویای آن را در کودکی می پروراند. یک روز به هنگام راه رفتن، او با ماسه سنگی مواجه می شود که بسیار شبیه رویایش جلوه می نموده. فردیناند به ساخت بنا مشغول می شود و بنا بر شواهد، احداث آن ۳۰ سال به طول انجامیده.

وی معمولا شب هنگام به آنجا مراجعه می نموده و برای روشن نمودن محل ساخت، از یک فانوس کمک می گرفته. درون این بنا اشکال مختلفی مشاهده می شود. به علاوه، شوالیه فردیناند مقبره خود را نیز در زیر همین بنا ساخت و در همان جا آرام گرفت.

Ferdinand-Cheval-Palace-of-France-w600

منبع: dailyforest
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • رضا شهریور ۱۲, ۱۳۹۵

    موزه گوگنهایم (Guggenheim) در اسپانیا اشتباه زدی این عکس موزه ای هست در آمریکا

    • حامد آل محمد شهریور ۱۳, ۱۳۹۵

      بله دوست عزیز ممنون از تذکرتون، منبع اشتباه زده بود که درست شد