۸ کار مشترک زوج های ثروتمند جهان برای داشتن زندگی پایدار

اعتماد و تعهد، از مهم ترین عوامل حفظ یک رابطه عاطفی هستند

۸ کار مشترک زوج های ثروتمند جهان برای داشتن زندگی پایدار

از جدایی سرگی برین (Sergey Brin)، موسس گوگل از همسرش تا جدایی الن ماسک (Elon Musk) از همسر هنرپیشه اش، تالولا دایلی (Talulah Riley)، جدا شدن زوج های ثروتمند و مشهور جهان از هم می تواند نشانه این باشد که در بسیاری از مواقع کسب موفقیت های کاری، رابطه عاطفی را دچار تزلزل می کند.

اما متخصین بر این باورند که همیشه هم این طور نیست و می توان در میان این افراد کسانی را یافت که هم در کار و هم در زندگی مشترک موفق اند و زندگی کاری و عاطفی آنها دارای تعادل است.

دکتر مایکل مک نالتی (Michael McNulty)، از موسسه گُتمن (The Gottman Institute) و موسس مرکز ارتباط شیکاگو (the Chicago Relationship Center)، به بیزنس اینسایدر (Business Insider) می گوید، حفظ روابط زناشویی، رمنس، صمیمیت، مدیریت چالش های خارج از منزل در زندگی، عواملی غیرقابل اجتناب هستند. به همین دلیل است که مدیریت روابط و معنی بخشیدن به رابطه عاطفی در میان زوج هایی که در کارشان توفیق بیشتری دارند دشوارتر است.

وی اضافه می کند این زوج ها، زمانی که پای کار میان باشد، در اینکه رابطه عاطفی را پیش از کار قرار دهند، عمدتا دچار مشکل می شوند. داشتن شریک عاطفی که به کارش اعتیاد دارد، احتمال خیانت و ایجاد روابط خارج از ازدواج را افزایش می دهد.

اما بر اساس پژوهشی که جان گُتمن (John Gottman)، روانشناس و مشاور زوجین، در کتاب “چه چیزی به عشق را پایدار می کند” “What Makes Love Last” منتشر کرده که در پس آن بررسی و مطالعه ای ۴۰ ساله نهفته است، نشان می دهد که اعتماد و تعهد، از مهم ترین عوامل حفظ یک رابطه عاطفی هستند. مک نالتی ادامه می دهد: “تعهد به رابطه عاطفی و حس اعتماد کامل، عشق را پایدار نگه می دارد.”

در این نوشته به بررسی عواملی می پردازیم که در ایجاد این موفقیت عاطفی در کنار موفقیت های کاری موثر هستند.

این زوج ها برای هم زمان می گذارند

2

مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) و همسرش پریسکیلا چان (Priscilla Chan)، با هم بر سر زمان هایی که می گذراندند توافق دارند.

به عنوان مثال مارک زاکربرگ زمانی که پیسکیلا نامزد سابقش که اکنون همسر اوست و سال ها پیش به پالو آلتو در کالیفرنیا (Palo Alto, California) نقل مکان کرده بود، توافق نامه ای را به منظور زمان ملاقات هایش با او، تنظیم کرده بود. بر اساس اسن قرارداد مارک زاکربر در هفته یک بار و به مدت ۱۰۰ دقیقه و خارج از دفتر کارش با همسرش ملاقات می کند.

مک نالتی بر این باور است که مقرر کرن برخی تشریفات در زندگی مشترک ارزشمند است. این تشریفات، راه های رسمی تری هستند که زوج ها بر طبق آن با هم یا بستگانشان زمان صرف می کنند و برای برنامه های خاصی که دارند و می خواهند با هم انجام دهند، به توافق برسند.

چه این قرارها هفتگی و یا در قالب سفر باشند، زوج های موفق با تمام مشغله ای که دارند از زمان گذاشتن برای یکدیگر دریغ نمی کنند و در همان زمان های کوتاه از کنار هم بودن لذت می برند که همین امر به زندگی و روابط عاطفی آنها معنا می بخشد.

زمانی که با هم می گذرانند، به خوبی می گذرد

3

بیل و ملینا گیتس در دعوت موسسات خیریه ای که آنها را بنا کرده اند. این موسسات، در زمینه های آموزش، سلامت، و جمعیت فعالیت دارند.

این بسیار خوب است که زوج های ثروتمند زمانی را نیز برای کارای غیرنفسانی خود اختصاص دهند.

سال گذشته مارک زاکربرگ و همسرش چان، در کنار یکدیگر موسسه ای نام چان زاکربرگ( the Chan Zuckerberg Initiative)  تاسیس کردند. بیل و ملینا گیتس نیز از سال ۲۰۰۰ بر یکی از موسساتی که خود آن را تاسیس کرده بودند، با هم نظارت دارند.

مک نالتی می گوید، کسانی که در فعالیت هایی که تنها مربوط به خودشان نمی شود و به منظور بهتر کردن وضعیت دیگران و بدنبال آن بهتر کردن وضعیت جهان تلاش می کنند، عمدتا در زندگی زناشویی خود نیز موفق تر هستند.

آنها به هم گوش می کنند و باهم همدلی دارند 

photo42

نیل و راچل بلومنثال( Neil and Rachel Blumenthal) که هر دو هم کارآفرین هستند، ترجیح می دهند که مسافرت هایشان زمینی باشند تا فرصت بیشتری برای صحبت کردن با هم بیابند.

مک نالتی می گوید، هر روز زمانی را پیدا کنید، چه حضوری و چه تلفنی، و آن زمان را  برای صحبت کردن با شریک عاطفی تان اختصاص دهید و به یاد داشته باشد که فقط فرستادن چند اس ام اس کافی نیست. بیشتر بر روی چیزهایی که باعث نگرانی طرف مقابل تان می شود و یا برای او اهمیت دارد تمرکز کنید. خوب گوش کنید و اجازه دهید که طرف مقابل احساساتش را بیان کند. با او همدلی کنید. نیازی نیست که مشکل را همان موقع برطرف کنید بلکه فقط لازم است که گوش کنید. ما انسان ها گاهی فقط نیاز داریم که شنیده شویم.

به گفته مک نالتی و بر اساس پژوهش های گُتمن، این نوع مکالمه، معمولا در میان زوج ها و پس از جلسات زوج درمانی دیده می شود.

در روش زوج درمانی گُتمن (Gottman Method of Couple Therapy) به این کار “مکالمه ای برای کاهش استرس” (stress reducing conversation) گفته می شود. اگر این نوع از مکالمه در میان زوج های موفق و پرکار انجام نپذیرد، باعث شکست رابطه عاطفی شان خواهد شد.

آنها در مورد مشکلات و مسائل شان پیش از آنکه دیر شود، با هم صحبت می کنند

5

مریل استریپ هنرپیشه مطرح هالیوود در این باره می گوید، یک زوج حتی راجع به کوچک ترین مسائل هم باید با هم صحبت کنند.

افرادی که هم در زندگی شخصی و هم در زندگی عاطفی به موفقیت هایی دست یافته اند، ارزش و قدر زمان را به خوبی درک می کنند. پس بهتر است این زمان محدود صرف نگه داشتن رمز و راز نشود.

انسان های موفق با درآمد های بالا، بهتر است که نیازهایشان را زودتر با هم مطرح کنند پیش از آنکه خود را مقید به اجتناب از ابراز احساسات شان و در نتیجه سپردن آن به فرصتی دیگر باشند.

مک نالتی می گوید که ما در فرهنگ مان بسیار از تنش و نزاع پرهیز می کنیم. در بسیاری از موارد افراد، در مورد نیازهایشان با دیگران صحبت نمی کنند. اما در این زمان چه اتفاقی می افتد، تمامی گلایه ها و شکایات جمع می شود و بدون آنکه جریان را مطرح کرده باشند و در مورد آن احساسات شان را بیان کرده باشند، در مورد آن قضاوت می کنند.

این نوع قضاوت عواقبی چون روابط ضعیف و تنش را به همراه خواهد داشت.

آنها تعریف و تمجید خود را ابراز می کنند

Francois-Henri Pinault, Valentina Paloma and Salma Hayek attends the 'Il Mondo Vi Appartiene' Exhibition Opening during the 54th International Art Biennale at Palazzo Grassi on June 1, 2011 in Venice, Italy.

فرانسیس هنری پینالت (Francois-Henri Pinault)، ولنتینا پالوما (Valentina Paloma) و سلما هایک (Salma Hayek) در ۴۵ امین مراسم افتتاح نمایشگاه (Il Mondo Vi Appartiene) در اول ماه ژوئن سال ۲۰۱۱ در ونیز ایتالیا

فرانسیس هنری پینالت می گوید، همواره کارهای همسرش را مورد تمجید قرار می دهد.

مک نالتی می گوید، زوج های موفق به طور مداوم، یکدیگر ار مورد تحسین و لطف قرار می دهند. او می گوید، آنها از کارهای کوچک مثبتی هم که انجام می دهند، قدرانی می کنند و همدیگر را مورد تشویق و تحسین قرار می دهند.

وی ادامه می دهد، این جریان به آن مربوط می شود که شریک عاطفی شما چه کسی است و چه کاری را اخیرا انجام داده است. اگر زوج ها با هم مسافرت می کنند یا برنامه های جداگانه ای دارند، سرشان خیلی شلوغ است، می توانند این کار را تلفنی هم انجام دهند و از برخی کارهای هم تقدیر و تمجید کنند.

گاهی هم این کار می تواند حتی با یک چاپلوسی ای اس امی و یا در موارد مهم تر حضوری و یا تلفنی صورت پذیرد.

مک نالتی معتقد است، گفتن چیزهایی چون، نمی توانم بگویم که چقدر ازاینکه دیشب با گوش کردن به حرف های پسرمان باعث شدی که اضطراب او کاهش پیدا کند، تحسینت می کنم و چنین لحن صحبت کردنی، خصوصا زمانی که شریک عاطفی تان چهره شما را ببیند، موثرتر است و یا زمانی که لحن و صدای شما را که در حال گفتن خالصانه این جملات هستید، می شنود می تواند تاثیرگذار باشد.

گربر نیز بر این باور است که اگر هر یک از طرفین رابطه عاطفی، با احترام به طرف مقابل کار مفیدی انجام دهد که موجبات تحسین او را فراهم آورد، برای استحکام روابط آنها مفید است.

یکی از این نمونه ها، چگونگی برخورد همسر سلما هایک، فرانسیس هنری پینالت است که از همسرش خواست بعد از تولد فرزندشان به سر کارش برگردد.

و به همسرش گفت، نمی خواهم که از انجام کار حرفه ات محروم شوی، که متن کامل نظرات او در مجله الور (Allure magazine) چاپ شده است. وی می گوید که دوست دارد کارهای جدید همسرش را ببیند. کارهایی که دنیای هنر هرگز شاهد آن نبوده است. هایک می گوید که همسرش او را با گفتن چنین عباراتی تشویق به بازگشت مجدد به کارش کرد و می گوید: “او به من گفت بلند شو و برای ادامه کارت از خانه بیرون برو” و او چه درست هم می گفت.

آنها از هر نظر به هم متعهد هستند

gallery11sxsw

کارآفرین هایی چون بریت و دیو مُرین (Brit and Dave Morin)، با هم قرار گذاشته اند که در زمان صرف شام از تلفن همراه شان استفاده نکنند.

مک نالتی می گوید، برای موفق و مستحکم نگه داشتن یک زندگی مشترک و درست در زمانی که هر دو طرف رابطه عاطفی بسیار پرمشغله هستند، زن و شوهر باید از هر لحاظ به هم تعهد داشته باشند.

به گفته مک نالتی، داشتن یک شغل موفق و یک محل کار بسیار خوب، می توانند زوجین را از از هم دور و فاصله ای میان آنها و خانواده شان بیاندازد.

هر یک از دو طرف باید از این بابت اطمینان کامل را داشته باشند که طرف مقابل شان هوای او را دارد و در این صورت است که می توانند درک مشترکی از هم داشته باشند و از یکدیگر حمایت کامل کنند. مک مالتی ادامه می دهد، در هر حالتی رابطه عاطفی و زندگی مشترک باید در راس همه چیز قرار گیرد.

آنها در جایی کار می کنند که می دانند خانواده شماره یک در زندگی  است

they-work-somewhere-that-understands-family-come-first.png

سوزان وویچیکی (Susan Wojcicki)، مدیر اجرایی شرکت یوتیوب و و مادر ۵ فرزند، یک بار در مورد اختصاص مرخصی های با حقوق به مادران مفصل صحبت کرده است.

مک نالتی می گوید، چه شما رئیس یک کمپانی بزرگ باشید و یا نقش کلیدی رادر یک کار مهم داشته باشید، کار کردن در محیطی که باعث ارتقا شما در زندگی شود، نیازمند نوعی تعادل در زندگی مشترک است. داشتن تعادل می تواند، نقش بسیار مهمی را در ازدواج و رابطه عاطفی داشته باشد.

بهتر است این درک همواره وجود داشته باشد که خانواده همیشه در اولیت است. در واقع بودن در یک رابطه زندگی زناشویی خوب آن چیزی است که می تواند زندگی هر فردی را به تکامل برساند. مک مالتی بر این باور است که یک زندگی حرفه ای که ارزش های یک کمپانی در آن مد نظر است، می تواند در داشتن یک خانواده خوب هم تاثیر مثبت داشته باشد و اضافه می کند، کار خوب حتی باعث می شود که فرد نسبت به زندگی خانوادگی اش هم احساس بهتری داشته باشد و این امر سبب می شود که چنین ارزش هایی به کارمندان و زیردستان او هم انتقال پیدا کند.

مک نالتی می گوید که باور ندارد آنهایی که بیش از حد معمول دریافتی دارند، باید حتما در زندگی مشترک به مشکلاتی برخورد کنند. کار کردن در جایی که ارزش های مثبت با دیگران به اشتراک گذاشته شود، می تواند بر دیگران هم عمیقا تاثیر مثبتی داشته باشد.

منبع: businessinsider
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • mohammad nazari شهریور ۷, ۱۳۹۵

    سلام
    ایلان ماسک دوباره در سال ۲۰۱۳ با همسر سابقش ازدواج کرده که شما فقط به جداییشان اشاره کردین