آیا همان طور که آندره آغاسی باور دارد، مردان باید ریزش موی خود را بپذیرند؟

یعنی موهای کم پشت و پرریزش را از ته بزنیم و راحت شویم؟

آیا همان طور که آندره آغاسی باور دارد، مردان باید ریزش موی خود را بپذیرند؟

قرار است در این نوشته به بررسی ریزش مو و به دنبال آن کچلی در میان مردان بپردازیم. البته نگاه کردن به این جریان از هر زاویه ای و از جانب هر فردی متفاوت است، با این حال آنچه در این متن مطالعه می کنید، نظرات اسطوره تنیس جهان، آندره آغاسی در این مورد محسوب می شوند:

1

تصویر آندره آغاسی در سال ۱۹۹۸

برای هر مرد، زمانی که موهایش شروع به ریختن می کنند، چالشی به وجود می آید که آیا باید با این جریان بجنگم یا اینکه آن را بپذیرم؟

نظرات اسطوره تنیس جهان در این رابطه شنیدنی هستند:

2

آندره آغاسی که با شرکت ساخت قهوه لاواتزا (Lavazza)، شراکت جدیدی را آغاز کرده، او می گوید: “من دوباره برگشتم” 

برنده ۸ بار جایزه گرند اسلم (Grand Slam winner) در مورد از دست دادن موهایش می گوید که این جریان از ۱۹ سالگی آغاز شد و من دائم آن را پنهان می کردم. بعدها هم به آن شکل هایی که می دانم سعی می نمودم تا کم مویی ام دیده نشود. آغاسی در سال ۲۰۱۰ میلادی (۱۳۸۹ شمسی) داستان زندگی اش را در قالب کتابی به نام “گشوده” (Open) نوشت و در این باره اعتراف کرد که در بسیاری از مواقع برای اینکه قسمت های کم مو و بدون موی سرش را پنهان کند از گلاه گیس استفاده می کرده است.

بالاخره پس از چالش های فراوانی که با این جریان داشت، در سال ۱۹۹۵ میلادی و در سن ۲۵ سالگی موهایش را از ته تراشید.

وی در مصاحبه ای با بیزنس اینسایدر و در یک بعد از ظهر کاری می گوید: “بعد از اینکه موهایم را کوتاه کردم، حتی فکرش را هم نمی کردم که با این کار انقدر راحت شوم. انگار که وزنه ای را از روی دوشم برداشته باشند.”

آغاسی ادامه داد: “از اینکه دائم خودم را گول بزنم متنفر بودم. زمانی که ما انسان ها با خودمان صادق نیستیم، این احساس وقت زیادی را در زندگی از ما خواهد گرفت.”

او بسیار ساده، به همه مردانی که در زندگی شان چنین چالشی دارند پیشنهاد می کند که به جای جنگیدن با آن، این حقیقت را بپذیرند.

وی می گوید: “ارزشمندترین چیزی که در این جهان وجود دارد، زمان است بنابراین، هر زمان در مورد چیزی نگرانی دارید سریع آن را رها کنید. چرا انقدر بر روی نگرانی هایتان تمرکز می کنید، زندگی آنقدر کوتاه است که ارزش این کار را ندارد.”

یکی از پشیمانی هایی که آغاسی در زندگی اش دارد، آن امضای مخصوصی است که در دهه های ۸۰ و ۹۰ میلادی با آن موهای مصنوعی برای خود به وجود آورده بود.

او در این مورد می گوید: “اگر از آن روزهای خودم عکسی پیدا کنم، آن را خواهم سوزاند.”

3

گروهی از طرفداران آغاسی در شهر نیویورک و در گردهمایی New York’s Union Square Monday

او همچنین از این موضوع هم پشیمان است که چرا برای زدن موهایش از ته این همه وقت تلف کرده بود. البته در کنار این پشیمانی خود به این نکته هم اشاره می کند که چنین تاخیری برایش سودمند هم بوده، چرا که باعث شد در گرفتن این تصمیم بسیاری از افراد را نیز با خود همراه کند. این اقدام ناگهانی او توجه بسیاری از رسانه ها را نیز جلب کرد.

پس شما هم این پند را از یکی از موفق ترین ورزشکاران جهان بپذیرید. بله اگر موهایتان را از ته بزنید کچل می شوید اما با خودتان صادق بوده اید و یکی از نگرانی های همیشگی تان از بین خواهد رفت.

منبع: businessinsider
بدون نظر

ورود