باز هم اولینی دیگر برای دوبی؛ جنگل بارانی در دل هتل

دبی: صبح اسکی، عصر خرید در مرکز تجاری و شب قدم زدن در جنگ بارانی

باز هم اولینی دیگر برای دوبی؛ جنگل بارانی در دل هتل

وقتی به جنگلی بارانی با تمام ویژگی ها و ظرائف آن در داخل یک هتل لوکس آن هم در ارتفاع زیاد از سطح زمین فکر می کنید؛ شاید به نظر رویایی دست نیافتنی بیاید، اما دوبی بار دیگر ثابت کرد، “غیر ممکن؛ غیر ممکن است”.

پایگاه اینترنتی شبکه خبری CNN با اعلام اینکه هتل های زنجیره ای هیلتون قصد دارد تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی ساخت پروژه ای با نام رزمونت رِزیدِنس (Residences Rosemount) را در یکی از مهمترین و اعیانی نشین ترین مناطق دوبی به پایان برساند، نوشت: جذابیت و منحصر به فرد بودن این پروژه ازآن جایی است که قرار است جنگلی بارانی به مساحت ۷ هزار متر مربع در داخل هتل تعبیه شود که نه تنها دیدی ۳۶۰ درجه را به بازدید کنندگان ارائه می دهد، بلکه تجربه ای بسیار ویژه و هیجان انگیز را در اختیار آنها قرار خواهد داد.

160831132409-dubai-rosemont-bigcityight-copyrightplompmozes-exlarge-169

این پروژه شامل یک هتل (رزمونت) و یه برج مسکونی (Residences Dubai) خواهد بود. این دو برج هر یک ۵۳ طبقه دارند که در یکی از آنها تعداد ۴۴۸ اتاق و در دیگری ۲۸۰ آپارتمان وجود دارد.

اگرچه معماری هر دو برج به یک صورت خواهد بود اما کاربرد یکسانی ندارند و هر یک برای مقاصدی ویژه در نظر گرفته شده اند. برج مسکونی آن، شامل تصویر آب با حلقه‌های اوربیتالی و نورهای انشعابی به سمت بالا است.

160831133548-dubai-rosemont-hotel-in-the-clouds-copyrightplompmozes-exlarge-169

سی ان ان در ادامه گزارش خود درباره این پروژه لوکس با بیان اینکه اتمام ساخت برج ها ۵۵۰ میلیون دلار هزینه در پی خواهد داشت، نوشت: Rosemont Hotel and Residences Dubai، مساحتی به وسعت ۲ میلیون فوت مربع را به خود اختصاص خواهند داد.

طراحی این هتل به گونه ای است که افراد با ورود به آن در همان ابتدا از لابی اش کمال لذت را خواهند برد. در قسمت ورودی سکویی وجود دارد که دارای شکلی سه‌بعدی است و شامل جنگل بارانی و تفرجگاه زیرآبی با استفاده از فناوری‌های رباتیک، دیداری-شنیداری و تصاویر سه‌بعدی است. این قسمت همان مرکز سرگرمی، سالن بولینگ و پارک محسوب می شود.

160831133132-dubai-rosemont-hotel-stream-copyrightplompmozes-exlarge-169

نکته شگفت انگیز این پارک اما بدون شک ایجاد یک جنگل بارانی با پوشش گیاهی ویژه و همچنین سیستم باران هوشمند است. این قسمت یک محیط زیست استوایی را به تصویر میکشد و حتی در بین درختان محیطی مه‌ آلود ایجاد شده که اقلیمی بارانی را تداعی می‌کند. ضمناً آب مورد نیاز سیستم بارانی نیز بازیافت و جمع‌ آوری و سپس ذخیره می‌شود. این سیستم کاملا هوشمند بوده و مکان افراد را مشخص و سپس آب را در همان مکان اسپری می‌ کند.

دی جی آرمین (Armin DJ) معمار این جنگل بارانی در اشاره به ویژگی های آن گفت: هنگامی که بازدید کننده در این جنگل قدم می‌ زند، باران را مشاهده می‌ کند، اما قطرات باران روی فرد نمی‌ بارد. زیرا حسگرهایی در بالای سر فرد تعبیه شده است که مانع بارش باران تا شعاع دو متری او می‌ شوند.

wkjhcwkjll;kc

از دیگر ویژگی‌های این جنگل بارانی حمل و نقل رباتیکی چمدان‌ها، آبشار دیجیتالی و آسانسور با سرعت بالا برای حمل‌ و نقل بازدیدکنندگان است. ساحل شنی آن نیز یک مکان بسیار زیبا برای لذت بردن از آبی که در آن جاری است را فراهم میسازد .

از سایر موارد منحصر به فرد این پروژه می توان به وجود یک استخر با کف شفاف که از خیابان مجاور قابل رؤیت خواهد بود و همچنین ساحل مصنوعی ۱۲ هزار متر مربع ای اشاره کرد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود