با این روش می توان سکسکه را به طور قطعی درمان کرد [تماشا کنید]

با این روش می توان سکسکه را به طور قطعی درمان کرد [تماشا کنید]

روش های مختلفی برای درمان سکسکه وجود دارد که در بسیاری از آن ها نوشیدن مایعات به عنوان راه رهایی از آن پیشنهاد شده. اما یکی از پزشکان نکته جالبی در این رابطه مطرح نموده؛ نوع مایعی که می نوشید اهمیت ندارد بلکه نحوه نوشیدن آن است که می تواند به درمان سکسکه کمک نماید. قبل از این که بخواهیم موضوع را بررسی کنیم، نگاهی به علل رخ دادن آن خواهیم داشت.

دچار شدن به سکسکه می تواند علل مختلفی داشته باشد. خوردن برخی خوراکی ها، انقباض عضلات اسپاستیک، معده پُر و عفونت دیافراگم همه و همه می توانند این مشکل را برای ما به وجود آورند. هنگامی که راه های تنفسی بر اثر عوامل مختلف تحریک شوند، دیافراگم منقبض شده و سکسکه آغاز می گردد. بد نیست به این نکته اشاره کنیم که دیافراگم وظیفه جدا نمودن شُش ها و قفسه سینه از معده را بر عهده دارد.

یکی از راه های برطرف نمودن این مشکل، نگه داشتن نفس است که می تواند دیافراگم را درگیر کرده و سکسکه را درمان کند. دکتر «اریک وُیت» (Erich Voigt) راهی جدید و متفاوت را برای درمان بیماران خود در پیش گرفته: لیوان خود را پر از آب نمایید و به جای آن که مانند همیشه آب بنوشید، از سمت مخالف این کار را انجام دهید. برای انجام این کار باید سر خود را تا حد زیادی خم کنید و همین کار باعث می شود تا ماهیچه های معده درگیر شوند و بنابراین سکسکه درمان می گردد.

این روش بر اساس یکی از علل رخ دادن سکسکه طراحی شده و اگر علت سکسکه تحریک شدن دیافراگم باشد، حبس نمودن نفس می تواند آن را درمان کند. ظاهرا روش ارائه شده توسط دکتر وُیت توانسته فردی که دو هفته از این عارضه رنج می برده را درمان نماید. ویدیوی زیر چگونگی انجام این روش را به تصویر می کشد، بنابراین از شما دعوت می کنیم آن را تماشا نمایید.

منبع: lifehacker
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • اس ام اس آبان ۲, ۱۳۹۵

    با تشکر از مطب خوبتون

  • حمیدرضا آبان ۲۵, ۱۳۹۵

    سلام ممنون مفید بود فقط بهتره ویدئوها زیرنویس داشته باشن