۱۰۰ رشته پر مخاطب در دانشگاه های اسپانیا

چرا اسپانیا برای تحصیل عالیه خوب است؟

۱۰۰ رشته پر مخاطب در دانشگاه های اسپانیا

ایرانیان علاقمند به تحصیل در قاره سبز، چند سالی است که به واسطه گران شدن هزینه تحصیل و زندگی در مناطق شمالی اروپا، به تحصیل در مناطق جنوبی این قاره علاقمند شدند و موج درخواست برای تحصیل در اسپانیا، ایتالیا، پرتغال و لهستان افزایش یافته است. گزارش امروز سرویس دانشگاه گردی روزیاتو نگاهی دارد به فرصت های تحصیلی در کشور اسپانیا با معرفی بیش از ۱۰۰ رشته پر مخاطب در این کشور. با ما همراه باشید.

s1

همان طور که قبلا هم در سرویس دانشگاه گردی روزیاتو گفتیم، از سال ۲۰۱۱ میلادی، سوئد، یکی از پاتوق های اصلی دانشجویان ایرانی در سرزمین های سرد شمالی،  سیستم شهریه رایگان (tuition free) را برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا (EU) لغو کرد. اکنون برای تحصیل در رشته هایی که پیش از سال ۲۰۱۱ میلادی، با استقبال دانشجویان ایرانی مواجه بودند و تحصیل در آن ها کلا رایگان بود، باید برای یک مقطع کارشناسی ارشد، بیش از ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت کرد. برای همین، موج متقاضیان تحصیل در شمال اروپا به سمت فنلاند رفت.

جایی که از سیستم آموزشی و دانشگاه های قوی در حوزه های مختلف برخوردار است و همسایه شرقی سوئد محسوب می شود. اما خبر بد دیگر این است که فنلاند نیز قصد دارد از پاییز سال ۲۰۱۷ میلادی یعنی از اواسط مرداد ۱۳۹۶، سیستم تحصیل بدون شهریه را برای رشته های انگلیسی زبان لغو کند و کلیه دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در این کشور، می بایست شهریه پرداخت کنند.

بنابراین، اگر عاشق تحصیل رایگان در فنلاند هستید، فقط تا اواسط دی ماه سال جاری وقت دارید تا مدارک مورد نیاز پذیرش را از سایت دانشگاه های این کشور (STUDYINFINLAND.FI) دریافت و ارسال کنید. البته هم چنان تحصیل به زبان سوئدی و فنلاندی در این کشور برای همه مقاطع تحصیلی رایگان است.

بنابراین، پاتوق های خوب تحصیلی ایرانیان در شمال اروپا، اکنون دیگر رایگان نیست و باید به فکر راه های جایگزین برای تحصیل با کیفیت با هزینه زندگی و تحصیل پایین و مقرون به صرفه بود. برای برخی ها، هم چنان نروژ جذاب است. اما همان طور که قبلا هم گفتیم، نروژ هزینه تحصیل ندارد، اما اگر بورس نتوانید دریافت کنید، هزینه های زندگی سرسام آور است. به خصوص در اسلو و شهر های بزرگ این کشور.

S2

(اسپانیا برای تحصیل در رشته های هنر، معماری و موسیقی،  با استقبال جهانی دانشجویان همراه است)

در نهایت، یکی از جاهایی که بتوان با هزینه کم تحصیل به زبان انگلیسی را تجربه کرد و شهریه زیادی هم پرداخت نکرد، کشورهای جنوب اروپا هم چون پرتغال و اسپانیا است. این دو کشور جنوبی اروپا، مقصد های گردشگری قاره سبز هستند،‌ اما دارای دانشگاه هایی با کیفیت و قدیمی بوده که مقصد تحصیلی درجه دوم این قاره را به خود اختصاص می دهند.

اسپانیا و پرتغال اگر چه کشور های خیلی موثری در قرن بیستم نبودند، اما در قرون قبل، به واسطه قدرت دریانوردی آن ها، بخش هایی از جهان به تصرف نیروی دریایی اسپانیا و پرتغال در آمد و به همین خاطر، اکنون شاهد هستیم که در  جزیره هرمز، قلعه پرتغالی ها وجود دارد و نیمی از آمریکای جنوبی، به زبان پرتغالی و اسپانیایی هم صحبت می کنند. به همین خاطر، زبان پرتغالی و اسپانیایی را می توان از جمله زبان های پر کاربرد در دنیای امروز نام برد.

پس اگر این دو کشور به خصوص اسپانیا را برای تحصیل انتخاب کردید، فرصت عالی برای یادگیری زبان اسپانیولی برای شما فراهم می شود که هم در اروپا، هم در آمریکای شمالی و به خصوص در امریکای جنوبی، فرصت های کار، زندگی و تحصیل گوناگونی برایتان فراهم می شود.

اسپانیا، کشور رقص، گاوبازی و گیتار و معماریست. برای تحصیل در این کشور، ابتدا با مدارک تحصیلی  اسپانیایی ها آشنا می شویم و سپس گشتی می زنیم در چند دانشگاه این کشور.

آشنایی با مدارک تحصیلی در اسپانیا

S3

تحصیل در اسپانیا به واسطه ارزان بودن هزینه های زندگی و شباهت های فرهنگی و سبک زندگی اسپانیایی ها با شرقی ها، یکی از جذاب ترین تجربه های تحصیلی و زندگی دانشجویان ایرانی در قاره اروپا را تشکیل می دهد. دانشجویان ایرانی زیادی در این کشور در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به تحصیل هستند و حتی برخی که در کشور های دیگر اروپایی تحصیل می کنند، کشور اسپانیا را برای دوران exchange student  خود،‌انتخاب می کنند.

دوران exchange student به دورانی گفته می شود که یک دانشجو در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد، می تواند ۱ ترم تحصیلی را طبق مقررات آموزشی اروپا، در دانشگاه های طرف قرارداد با دانشگاه خود گذرانده و واحد های پاس شده در زمره سنوات تحصیلی ایشان منظور می شود.

مثلا اگر شما در اسپانیا درس بخوانید، می توانید ۶ ماه، در یکی از صد ها دانشگاه اروپا و حتی آسیا که طرف قرارداد با دانشگاه های اسپانیا خواهد بود، تحصیل کنید. دانشجویان تبادلی و دانشجویان بورسیه اراسموس، فرصت های تحصیلی دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه های اروپا هستند که درباره آن در گفتار هایی دیگر، به طور مفصل صحبت خواهیم کرد.

بنابراین تحصیل به اسپانیا، تنها منوط به تحصیل در یکی از دانشگاه های قلمرو این کشور نیست و فرصت های مختلف تحصیلی، کارآموزی و بورسیه را برای شما فراهم می کند. نزدیکی این کشور به پرتغال نیز سبب می شود تا شما به راحتی بتوانید طبق قوانین معاهده رواید شنگن، به آن جا سفر کرده و از فرصت های تحقیقاتی و گردشگری استفاده کنید.

S4

(با دریافت ویزای دانشجویی اسپانیا، امکان تردد آسان در ۲۵ کشور اروپا و ۹۰ روز اقامت در آن ها را خواهید داشت)

در اسپانیا، پس از گذراندن یک دوره ۲ یا ۳ ساله در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور، مدارکی هم چون: مدرک Estudios de Primer Ciclo Arquitecto Tecnico, Diplomatura, Ingenierias Tecnicas اعطا می گردد. از جمله مدارک معروف تحصیلی در این کشور می توان به مدرک : De Segundo Ciclo Estudios Ingeniero o Arquitecto Superior Licenciado licenciaturas اشاره کرد که پس از طی دوره ۲ ساله به دانش آموخته اعطا می شود و شرط دریافت آن، در اختیار داشتن مدرکی به نام  Primer Ciclo اعلام شده است.در واقع دانشجویان با گذراندن‌ این‌ دوره، موفق‌ به‌ دریافت‌ مدرک Arquitecto , Licenciado یاIngeniero می گردند.

علاوه بر این مدارک، مدرک دیگری نیز وجود دارد که معادل دکترا خواهد بود.  مدرک (Estudios de Doctorado (Tercer Ciclo دانشجو با گذراندن‌ یک دوره‌ ۵ ساله‌ شامل‌ دوره‌ دو ساله‌ متشکل‌ از دروس‌ تخصصی و به‌ پایان‌ رساندن‌ پایان نامه پژوهشی جامعی در یک موضوع‌ خاص‌ (به‌ مدت‌ ۳ سال) و دفاع‌ از آن، مدرک Tercer Ciclo و عنوان‌ دکترا می‌گیرد.

گفتنی است که شرط ورود به این دوره، در اختیار داشتن مدرک  Segundo Ciclo بوده که معادل کارشناسی ارشد است. پس از اتمام دوره دو ساله و قبولی در آزمون ها، توانای دانشجویان برای تحقیق انفرادی (individual research capabilities) بررسی می شود و مجوزورود به این مقطع (دکترا) صادر می شود.

طبق اعلام اداره کل دانش آموختگان وزارت علوم و اعلام دفترچه ارزشیابی تحصیلی دانشگاه های خارج از کشور این وزارت خانه:

مدارک Estudios de Segundo Ciclo, Licenciaturas با حداقل‌ ۵ سال‌ تحصیل‌ تمام‌وقت‌ صادره‌ از تمامی‌ دانشگاه‌ها و مجتمع‌های آموزش‌ عالی و مجتمع‌های عالی هنری دولتی مورد تایید وزارت‌ آموزش‌ عالی کشور اسپانیا در صورت‌ عدم‌ ارایه‌ رساله، “کارشناسی” ارزشیابی می‌شود.

مدارک موضوع بند ۳ (دوره های ۵ ساله) در صورت گذراندن پایان نامه ، (کارشناسی ارشد) ارزشیابی می شود. تنها دوره کارشناسی ارشد یک ساله در کشور اسپانیا مورد تایید نمی باشد و گذراندن ۱۲۰ واحد اروپایی و دفاع از پایان نامه جهت ارزشیابی مقطع به ماخذ کارشناسی ارشد الزامی خواهد بود.

‌مدارک Tercer Ciclo صادره‌ از کلیه‌ دانشگاه‌ها و مجتمع‌ های آموزش‌ عالی و هنری دولتی مورد تایید وزارت‌ آموزش‌ عالی کشور اسپانیا، به‌ شرط‌ داشتن‌ مدرک کارشناسی ارشد معتبر یا مدارک کارشناسی ارشد دوره‌ دوم‌ (Segundo Ciclo) کشور اسپانیا ، “دکترا” ارزشیابی می گردد.

هزینه های زندگی در اسپانیا

S5

زندگی دانشجویی، همیشه کم خرج ترین وضعیت ممکن را باید داشته باشد و برای یک دانشجو، صرفه جویی در هزینه ها در دوران دانشجویی که منابع مالی خیلی محدود است یک هنر خواهد بود. برای کاهش هزینه های زندگی در دوران دانشجویی درخارج از کشور، گفتار مفصلی در آینده از دید دانشجویان و داانش اموختگان ایراانی ارائه خواهیم گرد، اما به طور اخص درباره زندگی در اسپانیا، موارد زیر اهمیت دارد:

۱- به دلیل گران بودن هزینه های حمل و نقل عمومی و به جهت صرفه جویی در هزینه ها،‌محل زندگی خود را در کمپ های دانشجویی حداقل برای ترم اول یا سال اول انتخاب کنید تا نزدیک دانشگاه بوده و مجبور به پرداخت هزینه های اضافی نشوید.

۲- اسپانیا یکی از مناطق گرم سیر قاره اروپا به شمار می رود. برای همین اگر خیلی با آفتاب میانه خوبی ندارید، سعی کنید محل اقامت خود با دانشگاه نزدیک باشد.

۳- در اسپانیا هم دانشگاه دولتی وجود دارد هم خصوصی. دانشگاه های دولتی به ندرت بورسیه می دهند. اما هزینه های آن کم تر از دانشگاه های شمال اروپا خواهد بود. در دانشگاه های دولتی هزینه های تحصیلی سالانه بین ۳۰۰۰ تا ۶۵۰۰ دلار متغیر است.

۴- برای زندگی دانشجویی متوسط در روزگار کنونی در شهر های مختلف اسپانیا، حداقل ۵۰۰ یورو نیاز دارید. کم تر از آن تقریبا امکان پذیر نخواهد بود. اجاره اتاق دانشجویی در شهر های کوچک و بزرگ متفاوت است و بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ یورو خواهد بود. اجاره آپارتمان مستقل نیز بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو خواهد بود. البته سویت های ۱۰۰۰ یورویی هم پیدا می شود که خیلی با استقبال دانشجوی خارجی همراه نیست.

S6

(سایت پیدا کردن محل اقامت در بارسلونا و مناطق اطراف)

۵- مواد اولیه برای پخت و پز در اسپانیا ارزان است چون وضعیت کشاورزی خوبی دارد. البته قیمت غذا در این کشور به نسبت دیگر مناطق اروپا گران نیست اما توصیه می شود که برای صرفه جویی در هزینه ها، بخش آشپزی سایت های یوتیوب را به خوبی بررسی کرده و سبک سنتی غذای ایرانی را خودتان در اسپانیا تجربه کنید.

۶- در شهر هایی مانند بارسلونا، مادرید و حتی جنوب اسپانیا مانند مالاگا، چون شهر های توریستی هستند، پیدا کردن محل زندگی آرام و کم هزینه کمی سخت است. اما به محض گرفتن پذیرش، از سایت های رسمی پیدا کردن محل اقامت دانشجویی و مشاوره با accommodation officer دانشگاه خود، محل های مقرون به صرفه را رزرو کنید.

چند دانشگاه مهم اسپانیا

S7

با این تفاسیر،‌ بد نیست که با شماری از دانشگاه های مهم این کشور آشنا شویم. البته در این گفتار، نگاه کلی به آن ها خواهیم داشت و در روز های آینده، سرویس دانشگاه گردی روزیاتو به معرفی تخصصی و عملی دانشگاه های پر مخاطب اسپانیا و به طور کل جنوب قاره سبز اقدام خواهد کرد. برای علاقمندان تحصیل در اسپانیا، دانشگاه بارسلونا، همواره یکی از مقصد های مهم به شمار می رود.

دانشگاه بارسلونا

S8

(تصویر ایندکس پرتال دانشگاه بارسلونا اسپانیا)

دانشگاه بارسلونا در شهر بارسلونا قرار دارد. جایی که یکی از نوستالژیک ترین شهر های اروپا بوده و مقصد فوتبال و گردشگری قاره سبز به شمار می رود. معماری جالب و جذاب گوتیگ این شهر تاریخی که هم کوهستانی و هم ساحلی است، فرصت های خوبی را برای گردشگران و دانشجویان بین المللی قرار می دهد تا در شهری زیبا، مشغول به تحصیل شوند.

این شهر، دومین شهر بزرگ اسپانیا بوده و دانشگاه آن، از معروف ترین پاتوق های تحصیلی در جنوب اروپا به شمار می رود. در دانشگاه بارسلونا می توان در بیش از ۱۰۰ رشته در مقاطع مختلف تحصیل کرد. این دانشگاه در سال ۱۴۵۰ میلادی تاسیس شد و از قدیمی  ترین دانشگاه ای دنیا محسوب می شود.

سایت دانشگاه در نشانی http://www.ub.edu قرار دارد. فرصت های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد و دکترا این دانشگاه مخاطبان زیادی دارد و از معماری تا مهندسی و کشاورزی و علوم اجتماعی را در بر می گیرد و بیش از ۱۴۰ رشته را شامل می شود. یکی از رشته های پر طرفدار این دانشگاه رشته هوش مصنوعی است.

فرصت های بورسیه این دانشگاه را در این لینک جست و جو کنید.

دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا

S9

(تصویر ایندکس پرتال دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا اسپانیا)

دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا یکی دیگر از مقصد های تحصیلی دانشجویان خارجی در اسپانیا به شمار می رود. محیطی فعال، پر انرژی و زیبا که به واسطه فرصت های تحقیقاتی و بورسیه، آوازه جهانی دارد. بیش از ۱۲۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد، ۵۱ رشته در  مقطع کارشناسی و ۶۰ رشته در مقطع دکترا در این دانشگاه در دسترس است.

سایت دانشگاه در نشانی اینترنتی به آدرس http://www.upc.edu/?set_language=en قرار دارد. فهرست رشته های متنوع دکترا را در این لینک دنبال کنید.

چون این دانشگاه در مقطع دکترا با استقبال خوب ایرانیان مواجه شده است، فهرست تفکیکی فرصت های این مقطع تحصیلی را در ۵۱ رشته مختلف مشاهده می کنید.

مقطع دکترا در زمینه معماری، ساخت و ساز و شهر سازی

  1.  ARCHITECTURAL DESIGN
  2.  ARCHITECTURAL, BUILDING CONSTRUCTION AND URBANISM TECHNOLOGY
  3.  ARCHITECTURAL, CIVIL AND URBAN HERITAGE AND REFURBISHMENT OF EXISTING BUILDINGS
  4.  ARCHITECTURE, ENERGY AND ENVIRONMENT
  5.  THEORY AND HISTORY OF ARCHITECTURE
  6.  URBAN AND ARCHITECTURAL MANAGEMENT AND VALUATION
  7.  URBANISM

مقطع دکترا در زیر شاخه های مهندسی عمران

  1.  CIVIL ENGINEERING
  2.  CONSTRUCTION ENGINEERING
  3.  EARTHQUAKE ENGINEERING AND STRUCTURAL DYNAMICS
  4.  ENVIRONMENTAL ENGINEERING
  5.  ERASMUS MUNDUS IN SIMULATION IN ENGINEERING AND ENTREPRENEURSHIP DEVELOPMENT (SEED)
  6. GEOTECHNICAL ENGINEERING
  7.  MARINE SCIENCES
  8.  NAUTICAL ENGINEERING, MARINE AND NAVAL RADIOELECTRONICS
  9.  STRUCTURAL ANALYSIS
  10.  TRANSPORT ENGINEERING AND INFRASTRUCTURE

مقطع دکترا در زیر شاخه های مهندسی صنایع

  1. AUTOMATIC CONTROL, ROBOTICS AND VISION
  2. BIOMEDICAL ENGINEERING
  3. BUSINESS ADMINISTRATION AND MANAGEMENT
  4. CHEMICAL PROCESS ENGINEERING
  5. ELECTRIC ENERGY SYSTEMS
  6. ELECTRICAL ENGINEERING
  7. ERASMUS MUNDUS IN ADVANCED MATERIALS SCIENCE AND ENGINEERING
  8. ERASMUS MUNDUS IN ENVIRONOMICAL PATHWAYS FOR SUSTAINABLE ENERGY SERVICES (SELECT+)
  9. MATERIALS SCIENCE AND ENGINEERING
  10. MECHANICAL, FLUIDS AND AEROSPACE ENGINEERING
  11. NATURAL RESOURCES AND ENVIRONMENT
  12. NUCLEAR AND IONISING RADIATION ENGINEERING
  13. POLYMERS AND BIOPOLYMERS
  14. UPPLY CHAIN AND OPERATIONS MANAGEMENT
  15. SUSTAINABILITY
  16. TEXTILE AND PAPER ENGINEERING
  17. THERMAL ENGINEERING

مقطع دکترا در رشته های فناوری اطلاعات و ارتباطت

  1. ARTIFICIAL INTELLIGENCE
  2. COMPUTER ARCHITECTURE
  3. COMPUTING
  4. ELECTRONIC ENGINEERING
  5. ERASMUS MUNDUS IN DISTRIBUTED COMPUTING
  6. ERASMUS MUNDUS IN INFORMATION TECHNOLOGIES FOR BUSINESS INTELLIGENCE (IT4BI – DC)
  7. ERASMUS MUNDUS IN INTERACTIVE AND COGNITIVE ENVIRONMENTS
  8. NETWORK ENGINEERING
  9. SIGNAL THEORY AND COMMUNICATIONS

مقطع دکترا در رشته های علوم

  1. AEROSPACE SCIENCE AND TECHNOLOGY
  2. AGRI-FOOD TECHNOLOGY AND BIOTECHNOLOGY
  3. APPLIED MATHEMATICS
  4. COMPUTATIONAL AND APPLIED PHYSICS
  5. ERASMUS MUNDUS IN PHOTONICS ENGINEERING, NANOPHOTONICS AND BIOPHOTONICS (EUROPHOTONICS)
  6. OPTICAL ENGINEERING
  7. PHOTONICS
  8. STATISTICS AND OPERATIONS RESEARCH

اگر به دنبال تحصیل در مقطع پر مخاطب دکترا و پسا دکترا در دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا هستید، پیشنهاد می کنیم این لینک را حتما مشاهده کنید. متن کامل شرایط پذیرش در رشته های پر مخاطب دوره دکترای دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا به شرح زیر است:

  1.  Check the access requirements and the admission and enrolment periods.
  2.  Request admission to the academic committee for the doctoral programme:

a.    You will have to register in the online admissions application for doctoral studies and fill in the information required (identification document, CV, qualifications, transcripts, etc.).

b.    You will be asked to provide documents such as the following:

  •      The degree or degrees that qualify you to apply for admission to a doctoral programme.
  •      Syllabuses or curriculum of the degree or degrees you studied.
  •      Academic transcripts for the degree or degrees.

N.B.: These documents should have been legalised and translated, if necessary (see the section on thelegalisation of documents and qualifications).

  •     A letter from the relevant body at the home university of origin stating that the qualification or qualifications you are submitting entitles you to apply for admission to a doctoral degree in that country, translated, if necessary.
  •     A CV that includes any research you have carried out and related publications.
  •     Proof of any grants, scholarships or financial aid obtained.
  •     Other merits.

c.    The coordinator of the doctoral programme issues the letter of admission.

برای پذیرش در مقطع دکترا، ابتدا باید نیازمندی های پذیرش را مطالعه کنید که در بخش access requirements درج شده است. هم چنین پرید های پذیرش و مدت زمان
https://preinscripcio.upc.edu/home_candidat.php?idioma=1 ثبت کنید. برای پذیرش در دانشگاه می بایستی کلیه مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشدخود را ترجمه رسمی کرده و به تایید سفارت اسپانیا در تهران برسانید. ریزنمرات را نیز باید ضمیمه مدارک کنید. روزمه تحصیلی و هم چنین بیانیه هدف که قبلا در روزیاتو آموزش دادیم را نیز باید به application  خود اضافه کنید. هم چنین باید با یکی از اساتید دانشگاه هماهنگ کنید و به همین خاطر از coordinator استفاده کنید تا نامه پذیرش برای شما پس از رایزنی علمی، صادر کند.

متن بالا، در اکثر دانشگاه های اسپانیا کاربرد دارد و به عنوان شرایط پذیرش مطرح شده است. بنابراین اصطلاحات و روش کار را فرا بگیرید و در دانشگاه های مختلف‌،شانس خود را براای پذیرش و بورس، بیازمایید.

دانشگاه کامپلوتنس مادرید

S10

دانشگاه کامپلوتنس مادرید، یکی از دانشگاه های شش گانه دولتی پایتخت این کشور محسوب می شود که یکی ازمقصد های تحصیلی در این شهر به شمار می آید. دانشگاهی بزرگ با امکانات مطالعاتی و تحقیقاتی گسترده. سایت این دانشگاه در نشانی https://www.ucm.es/english قرار دارد و اطلاعات گسترده ای درباره فرصت های تحصیلی و بورسیه برای دانشجویان مقاطع بالای کارشناسی ارائه کرده است. بخش بین المللی دانشگاه برای دانشجویان خارجی همه جور اطلاعاتی فراهم کرده تا با اشراف اطلاعاتی، فرصت های تحصیلی ارشد و دکترا را دنبال کنید.

S11

(تصویری از دانشگاه با معماری فوق العاده زیبا )

برنامه های بورسیه اروپایی اراسموس این دانشگاه نیز در این لینک قابل مشاهده خواهد بود. فهرست همه رشته های این دانشگاه را در لینک های زیر دنبال کنید.

•    Art and Humanities

•    Science

•    Health Science

•    Social Science and Law

•    Engineering

دانشگاه گرانادا

S12

(تصویر ایندکس پرتال دانشگاه گرانادا)

یکی از دانشگاه های پر مخاطب اسپانیا به شمار می رود. دانشگاهی که در شهر تاریخی و زیبای گرانادا واقع شده و زندگی در آن خیلی گران نیست و آسان است. بیش از ۱۵ درصد دانشجویان این دانشگاه در سال ۲۰۱۵ میلادی، دانشجویان بین المللی بوده و از سراسر دنیا برای این دانشگاه اپلای می کنند. این دانشگاه با بیش از هفتصد موسسه آموزشی در سراسر دنیا، معاهده exchange student و تبادل علمی دارد. آب و هوای گرانادا معتدل است و برای زندگی دانشجویی دردسر جاهای سرد را ندارد.

اطلاعات مربوط به دانشجویان بین المللی در این بخش ارائه شده است. رشته های مقاطع تحصیلی پس از کارشناسی در این قسمت در دسترس خواهد بود. اگر دوست داشتید تجربه تحصیل در این دانشگاه را داشته باشید، ثبت نام در کورس های تابستانی نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دانشگاه آلمریا

S13

(تصویر ایندکس پرتال دانشگاه آلمریا)

دانشگاه آلمریا یکی از مقصد های تحصیلی تازه کشف شده در این کشور به شمار می رود. دانشگاهی که یک ششم دانشگاه گرانادا دانشجو دارد اما شمار دانشجویان بین المللی بخاطر هزینه های تحصیلی و زندگی پایین، روز به روز در حال افزایش است. این دانشگاه جدید التاسیس بوده و در رشته های علوم اجتماعی، علوم مهندسی و حتی حقوق و علوم انسانی، پذیرش دانشجو دارد و شانس پذیرش در آن، بیش تر از دیگر دانشگاه های اسپانیا خواهد بود.

برای پذیرش در این دانشگاه، می بایست ۶ ماه زبان اسپانیولی را در ایران فراگرفته و سپس اپلای کنید. اکثر رشته ها بر خلاف دانشگاه هایی که تا کنون معرفی کرده ایم،‌به زبان اسپانیولی خواهد بود.

این دانشگاه در نشانی اینترنتی به آدرس http://cms.ual.es/UAL/en در دسترس خواهد بود.

دانشگاه دیجیتالی کادیز

S14

(تصویر ایندکس پرتال دانشگاه دیجیتالی کادیز)

دانشگاه از راه دور کادیز، یکی از فرصت های تحصیلی جدید در این کشور است. سایت دانشگاه در نشانی اینترنتی به آدرس http://www.uca.es/en قرار دارد. برای دانشجویان بین المللی در این بخش، اطلاعاتی خوبی در دسترس خواهد بود.

تحصیل در اکثر رشته های در این دانشگاه، به زبان اسپانیولی خواهد بود.

دانشگاه سالامانکا

S15

(تصویر ایندکس پرتال دانشگاه سالامانکا)

دانشگاه سالامانکا در نشانی اینترنتی به آدرس http://www0.usal.es/webusal/en در دسترس خواهد بود. این دانشگاه از قدیمی ترین دانشگاه های اسپانیا و اروپا بوده و فرصت های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در این بخش ارائه شده است.

چند نکته

۱- تحصیل در اسپانیا به نسبت سایر نقاط اروپا ارزان و تقریبا با هزینه های تحصیلی و اقامتی کم تری  همراه است.

۲- تحصیل در اسپانیا به دلیل آن که شما را با زبان پر کاربرد و فرصت آفرین اسپانیولی آشنا می کند، انتخاب توجیه اوری خواهد بود.

۳- هزاران ایرانی شاغل به تحصیل در  دانشگاه های اسپانیا را می توانید از طریق شبکه های اجتماعی آشنا شده و با آن ها تعامل کنید.

۴- تحصیل در بسیاری از دانشگاه های اسپانیا در مقطع ارشد و دکترا، انگلیسی است و نیازی به آیلتس و تافل بالای ۶ ندارد.

۵- برای  افزایش شانس پذیرش در مقطع دکترا با بورس، آشنایی به زبان اسپانیولی در ایران، توصیه می شود.

۶- سایت http://www.spainedu.org برای آشنایی با تحصیل در این کشور معرفی می شود.

در قسمت های بعدی. به موارد مهم تری درباره تحصیل در اسپانیا خواهیم پرداخت.

[ منبع : ‌ http://www.mecd.gob.es/portada-mecd/en ، SPAINEDU.ORG ، UCA.ES ، UAL.es  ]

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • رویا شاهرودی آبان ۶, ۱۳۹۵

    من فقط روزیاتو را بخاطر این مقالاتش دوست دارم
    خیلی خوبه.
    دسته بندی ها عالین. کاش میگفتید که چطور هم باید ویزا بگیریم
    ممنون واسه این همه اطلاعات خوب