فراخوان جنرال موتورز برای جمع آوری ۴ میلیون خودرو

نقص در عملکرد کیسه هوا علت این کار اعلام شده

فراخوان جنرال موتورز برای جمع آوری ۴ میلیون خودرو

شرکت «جِنِرال موتورز» (General Motors) آمریکا قصد دارد با این کار مشکل کیسه هوای بیش از ۴ میلیون خودرو (بیشتر آن ها در آمریکا هستند) را برطرف نماید.

بر اساس اعلام تولید کننده آمریکایی، ماشین های سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ مدل های «بیوک» (Buick)، «شورُلِت» (Chevrolet)، «جی ام سی» (GMC) و «کادیلاک» (Cadillac) باید خود را به مراکز تعمیراتی برسانند.

۳.۶ میلیون دستگاه از این خودرو ها متعلق به آمریکا بوده و بقیه نیز از دیگر کشورها جمع آوری خواهند شد.

ظاهرا کامپیوتر سنجش و تشخیص (عملکرد وسیله نقلیه و کیسه های هوا را کنترل می نماید) این ماشین ها وارد حالت آزمایشی شده و مشکل ایجاد می کند. چنین مسئله ای باعث می شود عملکرد کیسه های هوا هنگام تصادف با اختلال مواجه گردد، به علاوه سیستم پیش گیرنده کمربند ایمنی نیز به درستی کار نخواهد کرد. این مشکل تاکنون به مرگ ۱ نفر و زخمی شدن ۳ نفر دیگر منجر شده است.

شرکت آمریکایی هنگامی به این مسئله پی برد که چند ماه پیش کیسه هوای یک دستگاه شِورُلِت از نوع «سیلوِرادو» (Silverado) هنگام تصادف به درستی عمل ننمود. کمپانی «دِلفی» (Delphi) که وظیفه تامین کیسه های هوا را بر عهده داشت مورد بازخواست قرار گرفت و پس از آزمایش دو شرکت دیگر بر روی آن ها، جنرال موتورز تصمیم گرفت برای جمع آوری محصولات خود فراخوان دهد.

خودرو ساز آمریکایی اعلام نموده که بنگاه های تجارت ماشین اکنون می توانند بروز رسانی ماشین های مشتریان را به طور رایگان انجام دهند. لیست دقیق خودروهای مسئله دار به شرح زیر است:

  • بیوک «ال ای کراس» (LaCrosse)، شِورُلِت «SS» و «اسپارک EV» مدل های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶
  • بیوک «اینکور» (Encore)، جی ام سی «سیِرا» ۱۵۰۰، شِورُلِت «کُروِت»، «تراکس»، «کاپریس» و «سیلوِرادو ۱۵۰۰» مدل های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷
  • شِورُلِت «تاهو»، «سوباردان» و «سیلوِرادو HD»، جی ام سی «یوکان»، «یوکان XL» و «سیِرا HD»، کادیلاک «اِسکالاده» و «اِسکالاده ESV»

منبع: mashable
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود