۱۰ راهکار خانگی برای سفیدکردن دندان ها با مواد طبیعی

با ترکیبی از مواد طبیعی ساده و مقرون به صرفه می توانید، خمیردندان خانگی درست کنید

۱۰ راهکار خانگی برای سفیدکردن دندان ها با مواد طبیعی

بر اساس یافته های آکادمی دندانپزشکی آمریکا، یکی از چیزهایی که بیشتر مردم می خواهند در مورد لبخند زدن شان تغییر دهند، رنگ دندان هایشان است. در اینجا به بررسی ۱۰ ماده طبیعی خواهیم پرداخت که می توانند به صورت روزانه و در سفیدکردن دندان ها استفاده شوند.

یکی از راه های سریع که ممکن است کمی عجیب هم به نظر برسد، مالیدن توت فرنگی های له شده بر روی سطح دندان است. این میوه به علت میزان اسیدی که دارد می تواند خاصیت سفیدکنندگی داشته باشد. یک یا دو عدد توت فرنگی را له کنید و مسواک تان را درست مانند زمانی که مسواک می زنید داخل آن قرار دهید و مثل همیشه مسواک بزنید. بعد از این کار برای جلوگیری از آسیب به دندان هایتان، سعی کنید کاملا توت فرنگی را با شستن از روی دندان ها پاک کنید.

مالیدن پوسته داخلی پرتقال بر روی سطح دندان یکی دیگر از راه های سفید کردن دندان است. قسمت سفیدی پوست پرتقال، البِدو albedo،، ماده ای به نام لیمُنِم دارد که حاوی حلال های طبیعی است. این ماده در بسیاری از محصولات تجاری و سفیدکننده دندان نیز به کار برده می شود. برخلاف سایر میوه ها، این بخش از پرتقال اسیدی نیست. بنابراین بدون اینکه آسیبی به دندان برساند می تواند نقش سفیدکننده را بر عهده گیرد.

از برگ های خشک شده ریحان و ترکیب آن با روغن خردل هم می توانید برای سفید کردن دندان ها استفاده کنید. ریحان می تواند کمی ساینده باشد اما ترکیب آن با روغن خردل، این خاصیت سایندگی را تعدیل می کند. همچنین می توانید از ریحان تازه و مالیدن آن بر روی مسواک تان نیز استفاده کنید. ریحان ماده خوبی برای محافظت از لثه هاست و خردل هم خاصیت ضدباکتریایی و ضدعفونی کننده دارد که در کنار هم مخلوط مناسبی برای دندان به شمار می روند.

منبع: rd
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • sana شهریور ۵, ۱۳۹۶

    ددر پرتفال از پوستش استفاده کنیم