با این صندلی های خودران می توانید راحت در صف منتظر بمانید [تماشا کنید]

با این صندلی های خودران می توانید راحت در صف منتظر بمانید [تماشا کنید]

فناوری هدایت خودکار «ProPILOT» وسایل نقلیه را قادر می سازد تا خودشان ترافیک را کنترل کنند. در همین راستا، شرکت ژاپنی «نیسان» (Nissan) تصمیم گرفته تعدادی صندلی خودران بسازد که می توانند نقش موثری در آسان تر کردن زندگی داشته باشند.

ایستادن در صف های طولانی مسئله ایست که به واسطه فراگیر شدن اینترنت دیگر شاهد آن نیستیم. با این حال هنوز در برخی اماکن مانند رستوران ها و فروشگاه ها، باید در صف های طولانی انتظار بکشیم. اگر چنین موقعیتی را تجربه کرده باشید، حتما نیاز به وجود صندلی برای نشستن را احساس کرده اید.

صندلی های خودران با حسگرهایی همراه شده اند که آن ها را از موقعیتشان آگاه می کند. به همین دلیل، هنگامی که شخص بعدی دیگر نیازی به نشستن ندارد، صندلی هوشمند حرکت کرده و به سمت صف باز می گردد. به نظر می رسد این فناوری می تواند انتظار کشیدن در چنین شرایطی را آسان کند. این صندلی ها می توانند ۸ الی ۹ نفر را میهمان خود کنند، بنابراین صف های ایجاد شده هیچ گاه از این تعداد بیشتر نمی شوند.

نیسان با اختراع جدید خود می تواند قابلیت های فناوری «ProPILOT» خود را به رخ دیگران بکشد. سرعت حرکت صندلی های هوشمند بسیار پایین است و وزن خیلی زیادی ندارند، بنابراین اگر هنگام حرکت با یک صندلی دیگر تصادف کنید، اتفاقات بدی برایتان خواهد افتاد. در ادامه پیشنهاد می دهیم ویدیوی منتشر شده در این رابطه را تماشا کنید تا بیشتر با آن ها آشنا گردید.

منبع: gizmodo
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود