۱۰ اشتباه رایج در آرایش که با انجام آنها مسن تر به نظر می رسید

ملایم، با استفاده از رنگ های روشن و به اندازه آرایش کنید

۱۰ اشتباه رایج در آرایش که با انجام آنها مسن تر به نظر می رسید

آرایش کردن برای خانم ها، کار بسیار رایجی است و نه تنها در زیباتر کردن چهره نقش موثری دارد بلکه می تواند اعتماد به نفس بیشتری را در آن فرد خصوصا در هنگام حضور در جلسات و مهمانی های رسمی به وجود آورد. اما گاهی هم می تواند نتیجه برعکسی را بدنبال داشته باشد چرا که با عدم آگاهی لازم از میزان و نوع آرایش ممکن است فرد نه تنها زیباتر به نظر نرسد بلکه به واسطه نوع آرایش اشتباه و غیراصولی سال های سال از سن حقیقی خود، بیشتر هم نشان دهد.

اگر با خودمان صادق باشیم، برای تقریبا همه ما زنان، اینکه اندکی از سن واقعی خود کمتر نشان داده شویم، خبر خوبی است. می توان هم با توازن اندام و هم با نوع آرایش، به این هدف اگرچه نه صد در صد اما تا حدود زیادی دست پیدا کرد.

آنچه در این نوشته به آن پرداخته خواهد شد، ده موردی است که اگر مورد توجه قرار نگیرد، ممکن است شما را نیز در زمره افرادی قرار دهد که با جملاتی چون چقدر بیشتر از سنت نشان می دهی مواجه کند، جمله ای که تقریبا هیچ زنی دوست ندارد آن را بشنود.

پس با نکاتی که خانم ماریسا لالیبِرتِ آنها را برشمرده همراه باشید:

۱- اگر رژ لب تیره بزنید

1

هرچقدر رژ لبی که می زنید تیره تر باشد، حجم لب های تان را کمتر و آنها را نازک تر از اندازه واقعی اش نشان می دهد. پس تلاش کنید که از رنگ هایی چون صورتی و طیف های این رنگ بیشتر استفاده کنید. همچین استفاده از رژهای مایع که به اصطلاح به آنها گلاس گفته می شود با رنگ روشن تر می تواند شادابی بیشتری را به چهره شما بدهد. اگر هم از رنگ تیره استفاده می کنید ابتدا آن را با ضربه به روی دست تان بزنید و با فشار کمتر روی لب هایتان بمالید. نکته دیگری هم که می تواند باعث عدم هماهنگی در چهره شما شود، به کاربردن خط لب هایی با رنگ های بسیار متفاوت از رژ لبی است که استفاده کرده اید. سعی کنید از همان توناژ رژ لبتان برای خط لب استفاده کنید و آن را درست برر روی خط اصلی لبانتان بکشید. با این کار می توانید با هارمونی از رنگ های ملایم، از سن واقعی تان کمتر نشان داده و جوان تر و شاداب تر به نظر برسید.

۲- اگر از کرم پودری که رنگش مناسب پوست تان نیست، استفاده کنید

2

همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید که به کار بردن کرم پودرهایی با رنگ های بسیار تیره یا بسیار روشن، حالتی غیر طبیعی را به چهره شما می دهد و باعث می شود، مسن تر از سن تان به نظر برسید. همیشه هنگام خریداری کرم پودر، ابتدا آن را را بر روی صورت تان امتحان کنید و اجازه دهید تا کمی جذب شود و اگر این رنگ با رنگ پوست طبیعی شما همخوانی داشت، آن وقت می تواند گزینه خوبی برای خریدن به حساب آید. بیشتر خانم ها اشتباها مقداری ار کرم پودر را بر روی دست شان امتحان می کنند که از آن جایی که عمدتا رنگ پوست دست اندکی با صورت متفاوت است، ایده خوبی به نظر نمی رسد.

۳- اگر ابروهایتان را به حال خودش رها کنید

3

با گذشت زمان شکل ابروها حالت پراکنده بیشتری پیدا می کند و خصوصا اگر زیاد آن را تمیز کرده باشید بیشتر این اتفاق می افتد. همیشه تلاش کنید که با سایه ای ملایم جاهای خالی آن را پر کنید. با این کار زیباتر و جوان تر به نظر می رسیدید.

۴- اگر رژ گونه تان را به درستی و در جای مناسب نزنید

4

اگر تنها بر روی قسمت برجسته یا به اصطلاح سیب گونه ها، رژ گونه بزنید، بسیار غیرطبیعی به نظر خواهید رسید چرا که مانند دو دایره رنگی در چهره شما نقش می بندد. همچنین اگر بیش از اندازه پایین بزنید، چهره تان اخمو و بداخلاق به نظر خواهید رسید. بنابراین بهترین مکان برای زدن رژ گونه روی استخوان گونه است که باید برای این کار، شات یا فرچه مخصوص رژ گونه را روی خط استخوان گونه و از مرکز چشم حرکت دهید و به سمت بالا و بر روی همان خط، ادامه دهید. به اندازه و آرام این کار را انجام دهید و سپس همان مقدار را محو کنید.

۵- اگر زیر چشم تان را خط بکشید

5

خطی که در زیر چشم کشیده می شود باعث کوچک تر شدن چشم ها می شود حال آنکه زمانی که روی خط بالایی چشم مداد می کشید، چشم های تان بزرگ تر به نظر می رسد. از خط چشم های قهوه ای یا خاکستری برای قسمت بالایی چشم استفاده و سپس آن را محو کنید تا درخشندگی بیشتری را در چهره تان به وجود آورد.

۶- اگر بیش از اندازه کرم پودر و پنکک بزنید

6

یادتان باشد اگر کرم پودر یا کانسیلر زیر چشم را بیش از اندازه استفاده کنید باعث می شود که چروک های صورت و دور چشم بیشتر به نظر برسند. برای نواحی که چروک بیشتری دارند مانند دور چشم بیشتر توصیه می شود که از کرم های مرطوب کننده خوب استفاده شود که این چروک ها را بیشتر محو می کنند. استفاده از کرم پودر را در نواحی با چروک بیشتر به پایان ببرید.

۷- اگر رژ گونه تان بیش از اندازه تیره و کدر باشد

7

درست بر خلاف رژ گونه های بسیار تیره با توناژهای قهوه ای، رژگونه هایی با رنگ های روشن، شادابی بیشتری را به چهره تان می دهند. یادتان باشید همواره به کاربردن یک مرطوب کننده خوب و مناسب در زیر آرایش می تواند میزان جذب و شادابی آن چه را که به کارگرفته اید افزایش دهد.

۸- اگر کانسیلِری با رنگ نامناسب استفاده کنید

8

استفاده از کانسیارهایی که بیش از اندازه روشن باشند باعث می شود در صورت وجود هر نوع لک یا تیرگی ای، آنها را بیشتر در معرض دیده شدن قرار دهید. همچنین از کانسیلرهایی که توناژی از رنگ سبز داشته باشند پرهیز کنید در عوض از کانسیلرهایی که توناژهایی از زرد یا صورتی (رنگ هلو) داشته باشند، استفاده کنید. با انتخاب چنین توناژهایی، رنگ های بنفش کمرنگ و تیرگی های زیر چشم را محو می کنید.

۹- پایان دادن آرایش با پودر و پنکیک

9

زمانی که از مواد چرب و درخشنده برای صورت تان استفاده می کنید، به واسطه درخشندگی که در چهره تان به وجود می آید، خواه ناخواه جوان تر به نظر می رسید. زمانی که این درخشندگی را با پودرهایی که در آخر آرایش می زنید محو می کنید مسلما چهره تان مسن تر به نظر می رسد. اگر هم واقعا نمی توانید این عادت را ترک کنید لااقل پیش از قرار دادن شات مخصوص پودر یا پنکیک، آن روی روی دست تان چند بار بزنید تا از فشردگی و مقدارش کاسته شود.

۱۰- اگر از سایه هایی با درخشندگی زیاد استفاده کنید

10

زمانی که از سایه های بسیار درخشنده و براق استفاده می کنید، چروک های آن قسمت از چشم را بیشتر به نظر می رسانید. به جای استفاده از سایه هایی با این همه درخشندگی، از سایه های مات تر استفاده کنید و آن را در پشت چشم خود پراکنده و محو کنید. اگر هم می خواهید از سایه هایی با درخشندگی زیاد استفاده کنید آن را در گوشه های داخلی چشم به کار گیرید.

منبع: rd
مطالب مرتبط
۲ نظر

ورود

  • محسن مهر ۱۴, ۱۳۹۵

    چقدر سخته
    ما پسرا فقط ورزش میکنیم

  • Saba مهر ۱۵, ۱۳۹۵

    خیلی جالب بود.ممنون