استفاده از فرمول طلایی برای اثبات زیباترین چهره جهان

ریاضی به کمک زیبایی می آید؟

استفاده از فرمول طلایی برای اثبات زیباترین چهره جهان

بسیاری از ما می دانیم زیبایی، مفهومی نسبی و کاملا سلیقه ای است که از فردی به فرد دیگر می تواند تفاوت های فاحشی داشته باشد. اما جولین دا سیلوا، جراح زیبایی مقیم لندن بر این باور است با استفاده از یک فرمول ریاضی موسوم به “فرمول طلایی” قادر است زیباترین چهره جهان را معرفی کند.

جولین در گفتگو با روزنامه دیلی میل انگلیس با نام بردن از چهره های سرشناسی همچون کیم کارداشیان و کیت موس، مدعی شده است، اَمبر هِرد -بازیگر معروف هالیوود زیباترین چهره جهان را داراست.

بر اساس این فرمول، خانم امبر هرد ۹۱.۸۵ درصد با شاخص های زیبایی این فرمول مطابقت دارد. فرمولی باستانی که ریشه ای یونانی دارد و تا سالها تصور می شده است فرمولی سری برای کمال و زیبایی است.

با مقایسه عکس های مختلف این هنرپیشه معروف و بررسی نموداری اجزا مختلف چهره وی همچون چشم ها، ابروها، بینی، لبها، چانه و گونه ها، ترکیب خانم امبر هرد با ۹۱.۸۵ درصد بالاترین تطابق را به خود اختصاص داده است.

کیم کارداشیان با ۹۱.۳۹ و کیت موس با ۹۱.۰۶ درصد به ترتیب جایگاه های بعدی را تصاحب کرده اند. همچنین امیلی راتاجکووسکی -مدل معروف- با ۹۰.۸ و کدال جِنِر -خواننده آمریکایی- با ۹۰.۱۸ در دیگر رده های ارزشمند این جدول قرار گرفته اند.

وب سایت دکتر دا سیلوا که خود را جراح زیبایی با تخصص چشم، بینی و گردن معرفی می کند، فرمولی را به خانمها پیشنهاد می دهد که از طریق آن بتوانند زیبایی ظاهری خود را تخمین بزنند.

این در حالی است که «جان آلن پائولو»، استاد ریاضی در دانشگاه لندن، با زیر سئوال بردن این ادعا تاکید می کند: هیچ توضیح علمی ای برای این مدعا وجود ندارد. در واقع این فرمول را به هیچ وجه نمی توان شاخصی علمی برای تخمین زیبایی درنظر گرفت.

capture13

این استاد علوم ریاضی در پایان تاکید می کند فرمول های مشابه دیگری وجود دارد که شاید نتایج کاملا متفاوتی در اختیار علاقمندان قرار دهد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود