گربه ها شما را مانند یک هم نوع اهلی غول پیکر می بینند

آن ها فکر می کنند شما یک گربه بزرگ و عجیب هستید

گربه ها شما را مانند یک هم نوع اهلی غول پیکر می بینند

اگر شما صاحب یک گربه خانگی باشید، احتمالا احساس والدین بودن را نسبت به آن خواهید داشت. شما به آن غذا می دهید، با گربه بازی کرده و نوازشش می کنید. اما گربه روابط با صاحبش را بسیار متفاوت دنبال می کند. این مسئله در کتاب جدید «حس گربه» نوشته دکتر «جان برَدشاو» مورد توجه قرار گرفته است. آن ها گمان می کنند که شما یک گربه اهلی بزرگ هستید.

آقای برَدشاو که بیش از ۳۰ سال در زمینه شناخت رفتار حیوانات خانگی فعالیت دارد، توضیحات جالبی درباره علت رفتار گربه ها نسبت به انسان ها ارائه می کند.  به خاطر آن که گربه ها تاکنون برای کار خاصی تربیت نشده اند و تنها ظاهر زیبایی داشته اند، در مقایسه با سگ ها که در خانه کمک انسان ها هستند، حیواناتی غیر خانگی تر به شمار می روند. بر اساس اطلاعات کتاب، ۸۵ درصد گربه ها نژاد وحشی دارند و باقی نیز نسبتا وحشی به شمار می روند. تعامل حیوانات با صاحبان خود، بیشتر بر پایه غریزه شکل می گیرد و تربیت نقش چندانی در آن ندارد.

نزدیک شدن گربه به شما و یا مالیدن بدن به تخت، مشابه به رفتار آن هنگام قرار داشتن کنار شکم مادرش است. معنای این حرکت، درخواست برای بیشتر شیر خوردن به شمار می رود. پیچیدن به دور پا و یا دست نیز به این خاطر است که شما را شبیه به گربه ای دیگر تصور می کند. این راه، مهمترین روش برای نشان دادن محبت گربه ها نسبت به ماست.

آن ها به مکانی امن برای خوردن احتیاج دارند. هنگامی که آن ها بخشی از غذا را دریافت می کنند، در می یابند که خوراکی داده شده به دست انسان ها مزه بسیار بهتری دارد؛ بنابراین از دیدن موش ها در سطح شهر چندان تعجب نکنید. در روزهای آینده به یاد داشته باشید که گربه بامزه تان به دلایل غیر قابل توضیحی، شما را مانند یک هم اتاقی بزرگ تصور می کند.

منبع: time
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • Jalal مهر ۲۸, ۱۳۹۵

    من اینو الان کاملا قابل باور میدونم!
    یه بار تو پارک بودم با یه گربه بازی کردم یکم غذا دادم بهش. بعد هی میومد جلوم هی اداهایی در میاورد که حالت جفت گیری خودشون دارن! 😐