بنیاد نوبل: نتوانسته ایم با باب دیلن برای اهدای جایزه اش تماس بگیریم

بنیاد نوبل: نتوانسته ایم با باب دیلن برای اهدای جایزه اش تماس بگیریم

بسیاری از شما احتمالا با «باب دیلن» خواننده و شاعر مشهور آمریکایی آشنایی دارید. وی افتخارات زیادی دارد و به تازگی نیز توانسته جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۱۶ را از آن خود کند. قبل از آن که به تشریح این خبر بپردازیم، نگاهی گذرا به زندگی آقای دیلن خواهیم داشت.

باب دیلن ۷۵ ساله در شهر مینه سوتای آمریکا متولد شده و در طول زندگی حرفه ای خود، افتخارات زیادی را به دست آورده است. وی که در سبک موسیقی بومی فعالیت می نمود، سال ۱۹۶۰ به سبک راک روی آورد و توانست اشعار راک اند رول را با محتوای ادبی و روشن فکرانه کلاسیک، در هم آمیزد. او نقش به سزایی در پدید آمدن سبک راک بومی داشت. آقای دیلن یکی از تاثیرگذار ترین چهره ها در موسیقی معاصر آمریکا به شمار می رود.

همانطور که اشاره کردیم، جایزه نوبل ادبیات، جدیدترین افتخاری است که وی موفق شده کسب کند. اما ظاهرا مشکلی در این میان وجود دارد. «سارا دانیوس» دبیر دائمی آکادمی نوبل در این رابطه می گوید که او از طریق ایمیل و تلفن، سعی کرده با آقای دیلن تماس بگیرد تا از دریافت جایزه ۹۲۷,۷۴۰ دلاری توسط وی مطمئن شود. اما خانم دانیوس نتوانسته او را پیدا کند.

بنابراین آکادمی نوبل در موقعیتی عجیب قرار گرفته و برای تحویل جایزه باید دنبال برنده اش بگردد. دبیر دائمی در این رابطه می گوید: “فکر می کنم تلاش ها در شرایط فعلی کافی باشد. من نگران نیستم و فکر می کنم او خودش را نشان خواهد داد.”

منبع: nbcnews
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود