خانه هایی عجیب که در غیرممکن ترین مکان ها ساخته شده اند

از عبادت تا مقاومت

خانه هایی عجیب که در غیرممکن ترین مکان ها ساخته شده اند

هر کدام از ما برای ادامه حیات خود به سرپناه و سقفی بالای سر نیاز داریم. در این خصوص سلایق و نظرات متفاوتی وجود دارد. برخی دوست دارند در فضاهای خارج شهر، در حومه ها و روستاهای به دور از جمعیت زندگی کنند. اگر هم بخواهیم در افراطی ترین حالت به بررسی این موضوع بپردازیم باید بگوییم که برخی هم هستند که دوست دارند در جایی زندگی کنند که اصلا کسی از آنجا عبور هم نکرده باشد.

با این مقدمه کوتاه به سراغ خانه هایی می رویم که در نواحی مختلف و دورافتاده جهان ساخته شده اند و هر کدام زیباهای خاص خودشان را دارند.

1
در نزدیکی شهر کوچکی به نام «باجینا باستا» در نزدیکی صربستان، خانه ای در سال ۱۹۶۸ میلادی ساخته شده که به مدت ۵۰ سال در وسط رودخانه «درینا» و بر روی یک صخره باقی مانده.
2
جزیره ای به نام «جزیره ای فقط به اندازه یک اتاق» یکی از هزاران جزیره ای است که در مرز آمریکا و کانادا و بر روی رودخانه «سنت لورنس» قرار گرفته و بر روی آبهای آن خانه ای قرار گرفته. در بیرون این خانه هم صندلی هایی دیده می شود که برای استفاده اعضای خانواده در روبروی آن دیده می شود.
3
در تمام طول تاریخ انسان هایی وجود داشتند که تمایل فراوانی به دور ماندن از سایر مردم داشتند. حدود ۳۰۰ سال پیش در جزیره Elliðaey واقع در ایسلند، خانواده زندگی می کردند که میزبان شکارچیان در این منطقه بودند. آنها به دور ملک خود حصاری کشیده بودند تا از آن محافظت کنند.
4
برخی هم ترجیح می دهند که در فضاهایی بسیار کوچک و باریک زندگی کنید. در این شکل تصویر یک ساختمان باریک با عرض تنها ۹۱ سانتیمتر را شاهد هستید که در یکی از خیابان های ورشو و در فاصله میان دو ساختمان دیگر قرار گرفته. این خانه به Keret House شهرت دارد.
5
برخی از افراد هم علاقمند به ساختن خانه هایی در داخل زمین هستند. «کوبر پِدی»، نام شهر کوچکی در استرالیاست که از معادن آن عقیق استخراج می شود. بیش از صد سال است که در حدود ۸۰ درصد مردمان این شهر، برای به دور ماندن از گرمای بسیار زیاد هوا در زیر زمین زندگی می کنند.
33
برخی هم دوست دارند به صورت عمودی ماجرایی جویی هایی را انجام دهند. در شمال انگلستان، خانه های درختی از لحاظ تاریخی، نشانه اعتراض به شمار می روند. ساکنان این منطقه بیش از ۴ سال برای استخراج سنگ در نزدیکی بنایی متعلق به عصر برنز به نام Nine Ladies در صومعه «استانتون لیز» ممانعت می کردند.
7
جوئل آلنِ ۲۶ ساله که متخصص نرم افزار است، طرح یکی از خانه های درختی خود را در ویستلر کانادا به اجرا در آورده. طراحی این خانه، اندکی مدرن است و چوب های آن هم برق انداخته شده و درخشندگی دارند.
8
در سال ۲۰۱۱ میلادی و در استان گوانگدونگ چین، دو خانه بر روی یک کارخانه ساخته شد. بر اساس گزارش های بدست آمده از رسانه های این کشور، این دو خانه قرار نبوده که با ابعاد کنونی خود ساخته شوند. به همین خاطر هم مغایر قوانین ساخت و ساز این کشور تلقی می شوند.
9
در چین تنها خانه هایی نبودند که آن هم غیرقانونی بر روی محل های کسب درآمد ساخته شده باشند بلکه در سال ۲۰۱۳ میلادی هم خانه هایی بر روی مراکز خرید محلی در هنگیانگ استان هونان این کشور ساخته شدند.
10
صومعه «پارو تاکتسانگ‌» بر روی صخره ای در دره پارو قرار گرفته. تاریخچه آن به حدود قرن ۱۷ میلادی باز می گردد. راهبان بودایی که برای عبادت به این منطقه می آیند، سال ها و بدون اینکه از این مکان به پایین بروند، چندین سال به عبادت می پردازند.
0
یکی دیگر از عبادتگاه های دورافتاده ای که توسط یونسکو به ثبت جهانی رسیده، «صومعه متِئورا» در یونان است. این مکان دورافتاده بر روی یک کوه سنگی واقع شده و مکانی برای دعا و عبادت محسوب می شود.
12
احتمالا «کلبه سولوی» که در ارتفاع ۱۳.۰۰۰ پا در «ماترهورن زرمات» سوئیس قرار گرفته، بلندترین خانه ای است که از سطح زمین ساخته شده. در این خانه کوهستانی، ده تخت وجود دارد که به عنوان استراحتگاه کوهنوردان مورد استفاده قرار می گیرد.
13
برخی هم دوست دارند در فضاهای کروی زندگی کنند. مهندسی به نام یونو ویلیامز، خانه ای کروی در کشور نیوزلند دارد که به اَپ های کنترل کننده نوری مجهز است.
14
خانه هایی هم وجود دارند که به دلیل فضای اطراف شان اصلا نمی شود به آنها نگاه کرد. در کشور چین، چنین خانه های دورافتاده ای که از آنها به عنوان nail houses هم یاد می شود، زمانی دیده می شود که صاحب خانه ای از ترک محل زندگی خود به منظور بازسازی خانه های آن منطقه ممانعت کرده است.
15
در سایر نقاط جهان هم چنین اتفاقاتی می افتد. مثلا در ترکیه، خانه ای به نام «خانه تنها» وجود دارد که صاحبش از تخریب و بازسازی آن سرباز زده. البته این خانواده در نهایت مجبور به ترک این مکان شدند.

منبع: thisisinsider
بدون نظر

ورود