۱۹ استفاده متفاوت و جالبی که می توان از قالب های یخ کرد

از آب دادن به گلدان تا گرم کردن برنج

۱۹ استفاده متفاوت و جالبی که می توان از قالب های یخ کرد

شاید تصور ما از تکه های یخ تنها انداختن مقدار فراوانی از آن داخل یک لیوان آب یا نوشیدنی خنک در تابستان باشد. اما با مطالعه ۱۹ مورد عنوان شده در این نوشته در خواهید یافت که یخ می تواند مصارف دیگری نیز داشته باشد. این موارد را با هم مرور خواهیم کرد:

برای آبیاری گلدان های آویزان یا درختان کریسمس کاربردی است

1

یکی از راه های مناسب برای آبیاری گلدان ها یا درخت های مخصوص کریسمس به جای آب دادن یک باره به آنها این است که چند تکه یخ را در داخل گلدان ها انداخته و با این کار آرام آرام به آن آب رسانی می کنید.

درد و تورم برداشتن ابرو را کاهش می دهد

2

برداشتن ابروها می تواند ظاهر شما را بهتر و مرتب تر کند اما درست است، این کار با درد و قرمز شدن پوست همراه است. پیش از اینکه برای این کار از خانه خارج شوید و به آرایشگاه بروید، قالب یخی در همان قسمت قرار دهید. با این کار از قرمزی و تورم آن خواهید کاست.

زبری فرش را از بین می برد

3

اگر تازه وسایل منزل همچون فرش ها را تغییر داده اید و بخش های زبر آن باعث آزارتان می شود می توانید قطعات یخ را درست در زیر مبلی که بیشتر روی آن می نشینید قرار دهید. با این کار میزان زبری آن قسمت با آب شدن یخ کاهش پیدا می کند.

از باقی ماندن لکه بر روی لباس تان جلوگیری می کند

4

زمانی که چیزی روی لباس تان می ریزید بلافاصله به شما توصیه می شود که آن قسمت را با آب تمیز کنید اما بهتر است بدانید که یخ بهتر از آب عمل می کند. دفعه بعد که این اتفاق برای تان افتاد، با یک قطعه یخ و در سریع ترین زمان ممکن لباس خود را لکه گیری کنید.

برای رفع چسبندگی کارآمد است

5

زمانی که در حال پرکردن حفره های وان حمام تان هستید، مواد به دست شما چسبیده و این چسبناکی باعث آزارتان می شود. اگر برای برطرف کردن این مشکل کاری نکنید تا به اتمام رسیدن کامل کارتان بدتر هم خواهد شد. با قرار دادن یک قالب یخ در راستای خطی که در حال پر کردن آن هستید، این چسبندگی را به طور کامل از بین ببرید.

برای اتو کردن لباس های بسیار چروک موثر است

6

گاهی پیش می آید که عجله دارید و چروک فراوانی روی لباس تان وجود دارد و فرصت ندارید که آن را آبکشی کنید تا این چروک ها کاهش پیدا کند. در چنین مواقعی، داخل یک تکه پارچه تمیزی، قطعه یخی قرار داده و آن را روی قسمت های چروک بکشید و سپس اتو کنید.

به عنوان ماسک چشم می توان از آن استفاده کرد

111

آلرژی یا خواب بد شبانه می تواند سیب پُف کردن چشمانتان شود. می توانید یک قالب یخ را داخل یک پارچه پیچیده و برای چند دقیقه روی چشم تان قرار دهید.

مزه دارو را خصوصا برای کودکان تحمل پذیرتر می کند 

8

مهم نیست که پزشک چه نوع دارویی را برای فرزندتان تجویز کرده باشد. درکل کودکان برای خوردن شربت از خود مقاومت نشان می دهند، به جای آنکه شربت را با یک قاشق شکر یا چیز شیرین همراه کنید، قبل از آن یک تکه یخ روی زبان کودک قرار دهید آن وقت او تصور چندانی از مزه احتمالا بد شربت نخواهد داشت.

برای تمیز کردن گلدان ها و بطری ها کاربردی هستند

9

تمیز کردن خصوصا گلدان هایی که دهانه های باریکی دارند کار دشواری است. دفعه بعد، چند قالب یخ بردارید و داخل آن بیاندارید و یک چهارم فنجان نمک هم به آن بیافزایید و آن گلدان یا ظرف را خوب تکان دهید. خواهید دید که با این کار به خوبی تمیز می شود.

برای خارج کردن چیز نوک تیزی که وارد دست و پا شده کمک خوبی است

10

تقریبا برای تمام والدین بیرون آوردن چیز نوک تیزی که وارد دست یا پای کودکان شان شده کار دشواری است. خصوصا اینکه در تمام این مدت کودک مشغول داد و بیداد کردن خواهد بود. قبل از اینکه با موچین به آن ناحیه از بدن کودک تان حمله ور شوید، ابتدا یک تکه یخ را بر روی آن قرار دهید و سپس به کار خود ادامه دهید. این کار درد حاصل از خارج کردن آن جسم تیز را بسیار کاهش خواهد داد.

برای خنک تر شدن می توان از آن استفاده کرد

11

اگر در فصل تابستان کولر از کار افتاده و شما هم در حال عرق ریختن هستید، یک تکه یخ بزرگ را مقابل پنکه متحرک اتاق تان قرار دهید. با این کار هوای بسیار خنک تری به شما برخورد خواهد کرد.

آب خوراکی حیوان خانگی تان با آن خنک می شود

12

تصور کنید که در فصل تابستان یک کت خز به تن کرده باشید. این دقیقا همان وضعیتی است که حیوان خانگی شما مانند خرگوش، همستر یا موش صحرایی تان ممکن است در فصول گرم سال تجربه کنند. داخل ظرف آنها چند قالب یخ قرار دهید. برای گربه ها و سگ ها هم می توانید از روش مشابه استفاده کنید.

برای دفع زوایای باقی مانده در سوراخ سینک هم کاربرد دارد

13

اگر در داخل حفره سینک چیزی گیر نکرده باشد اما چندان روان هم نباشد، قالب های یخ می توانند کمک خوبی باشند. اجازه دهید چند قالب یخ از آن عبور کند و به پایین برود. چربی هایی که ممکن است در این مسیر وجود داشته باشند به همراه یخ ها به پایین می روند.

با آن می توانید یک سُس سالاد خامه ای درست کرد

14

زمانی که سُس سالاد خود را آماده کردید، تنها یک قطعه یخ داخل آن بیاندازید و محتویات آن را به خوبی تکان دهید. سپس با یک قاشق آن تکه یخ را خارج کنید و دور بیاندازید. خواهید دید که مهمانان شما از دستور درست کردن آن سُس جویا خواهند شد.

برای تهیه سُس غذا هم می توان از آن استفاده کرد

15

زمانی که می خواهید برای روی یکی از غذاهای خوشمزه ای که درست کرده اید سُس تهیه کنید و برای تهیه آن از کره، تخم مرغ و آب لیمو استفاده می کنید، داخل همان ماهی تابه یک قطعه یخ را هم روی حرارت قرار دهید. خواهید دید که رنگ بسیار خوبی را به سُس خواهد داد.

سوپ یا خورش پرچرب را با یخ می توان چربی زدایی کرد

16

اگر می خواهید در سریع ترین زمان ممکن، چربی روی سوپ یا خورش را از آن خارج کنید، یک ملاقه فلزی را با تکه های یخ  از پایین تا بالای سطح سوپ حرکت دهید. تمام چربی ها روی سطح ملاقه جمع خواهد شد.

می توان در بهبود آکنه های پوستی هم از یخ کمک گرفت

17

همچنین یخ می تواند در بهبود شیارهای متورم روی سطح پوست تان کمک کند و از تجمع باکتری در این مناطق هم جلوگیری به عمل آورد. اگر یخ را داخل یک پارچه تمیز قرار دهید و به مدت حدود ۱۰ دقیقه آن را روی جوش های خود بمالید، می تواند به بسته شدن حفره های پوستی کمک و تورم را نیز کاهش دهد.

آدامس را از روی سطح لباس پاک می کند

18

اگر در جایی هستید و ناگهان به شلوارتان آدامسی می چسبد، می توانید یک تکه یخ را روی آن قرار دهید و سپس با یک قاشق آن را از سطح شلوار جدا کنید.

برای گرم کردن مجدد برنج گزینه مناسبی است

19

آیا زمانی که برنج باقی مانده از وعده قبلی را داخل ماکرو گرم می کنید خشک می شود؟ این کار را امتحان کنید؛ یک تکه یخ بر روی برنجی که می خواهید داخل ماکرو قرار دهید گذاشته و سپس آن را حرارات دهید. با آب شدن یخ، آن رطوبتی را که برنج باید در حین گرم شدن دریافت کند از یخ می گیرد و خشک هم نمی شود.

منبع: rd
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود