وقتی ربات ها آشپز شوند؛ کارخانه ای که ماشین ها در آن پیتزا درست می کنند [تماشا کنید]

وقتی ربات ها آشپز شوند؛ کارخانه ای که ماشین ها در آن پیتزا درست می کنند [تماشا کنید]

ربات ها در تمام قسمت ها زندگی بشر وارد شده اند. آن ها تمام کارها را بسیار با دقت انجام می دهند و می توانند خطاهای انسانی را پوشش دهند. از جمله کاربردهای ربات ها می توان به استفاده در صنایع غذایی اشاره کرد. ما نیز در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.

آیا شما می توانید طعم پیتزایی که توسط ربات درست شده را از طعم پیتزای دست ساز تشخیص دهید؟ «جولیا کالینز» بنیانگذار کارخانه پیتزاسازی «Zume» به این مسئله پاسخ منفی می دهد. به همین دلیل است که این مجموعه، بخشی از فرایند تولید خود را به ربات ها واگذار کرده است.

هنگامی که مشتری از طریق اینترنت و یا نرم افزار سفارش خود را ثبت می کند، کارگران خمیر پیتزا را بر روی تسمه نقاله پهن می کنند. ربات ها سس را بر روی آن ریخته و پخش می نمایند. سپس مرحله بعدی فرا می رسد و دیگر کارگران مواد را بر روی خمیر می ریزند. یک ربات شش محوره «ABB» که معمولا برای عملیات پالت در کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد، پیتزا را بلند نموده و آن را در فر با دمای بالا فرار می دهد.

دوربین ها و حسگرهای اپتیک، مرتبا این فرایند را رصد می کنند. بنابراین ربات ها از ضخامت، اندازه و سرعت انتقال هنگام ورود پیتزا به خط تولید، آگاهی دارند. این سامانه در بیشترین ظرفیت خود می تواند روزانه ۵ هزار عدد پیتزا تولید نماید. اما قضیه هنگامی که پیتزاها برای رسیدن به دست مشتریان درون کامیون های مخصوص قرار می گیرند، جالب تر می شود.

آن ها هنگام قرار گیری در فر، نیم پز شده و سپس درون فرهای برنامه ریزی شده ای که در کامیون ها تعبیه شده قرار می گیرند. دستگاه برش دهنده خودکار نیز که توسط راننده کنترل می شود، بعد از پخت، پیتزاها را به طور مساوی تقسیم می کند.

نیازی نیست که در ساعات شلوغی نگران رسیدن پیتزا و یا خمیر شدن آن باشید. هر فر به سامانه ناوبری و یک الگوریتم مجهز است و اطلاعات را در همان زمان دریافت می کند. آن ها می توانند تاخیرهای ناشی از ترافیک و یا هر اتفاق دیگر را پیش بینی نموده و بر اساس آن عمل کنند.

این موضوع، تمام فرایند درست نمودن پیترا را اتوماتیک نمی کند، اما میان انسان ها و ربات ها همکاری موثر به وجود می آورد. تمام اتوماتیک کردن تولید غذا، راه حل مشکلات موجود در این زمینه نیست و ما همچنان به فعالیت های انسانی نیاز داریم.

کارخانه «Zume» نخستین مجموعه ای نیست که تولید پیتزا را به این شکل دنبال می کند. برند «دومینو» نیز قبلا رساندن پیتزا با استفاده از پهپاد و سامانه رباتیک تحویل به مشتری را در کشورهای نیوزلند و استرالیا، مورد آزمایش قرار داده بود. به نظر می رسد در آینده نزدیک، شاهد فعالیت های بیشتری در این زمینه باشیم. در ادامه از شما دعوت می کنیم ویدیویی در این زمینه تماشا کنید.

منبع: cnet
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود